handdator

Visa fullständig version : Lägga ner benträningen ?


Sayonara
2012-06-27, 12:09
Hej, undrar vilka konsekvenser jag kommer få om jag lägger ner benträningen helt ? känner just nu att benen + vaderna är alldeles för stora och de hindrar mig från att sparka lika fort och högt som innan. Har redan innan min gym karriär haft stora lår och vader genetiskt, undrar nu om det räcker med den träningen jag får från mina cardio pass och kampsports pass 3-4 gånger i veckan, och ifall jag bara kan fortsätta träna överkropp + ländrygg för att behålla massan jag byggt ? :confused:

312
2012-06-27, 12:30
För att behålla så kan du ju slänga in typ 3 set knäböj i veckan också, bara för att. Dock lär det väl räcka för att hålla kvar massan, förutom om du ska ner i vikt, då bör du träna benen.

Konsekvenser? Dina ben kommer inte växa eller bli starkare. :)

Ondskapelsen
2012-06-27, 13:35
För att behålla så kan du ju slänga in typ 3 set knäböj i veckan också, bara för att. Dock lär det väl räcka för att hålla kvar massan, förutom om du ska ner i vikt, då bör du träna benen.

Konsekvenser? Dina ben kommer inte växa eller bli starkare. :)

Här är bra råd. Tycker int eud ska sluta helt vad du än gör. Men om du absolut vill dra ner så kör t.ex. 3-5 set i vecka nbara :).

limenka
2012-06-27, 14:08
Hej, undrar vilka konsekvenser jag kommer få om jag lägger ner benträningen helt ? känner just nu att benen + vaderna är alldeles för stora och de hindrar mig från att sparka lika fort och högt som innan. Har redan innan min gym karriär haft stora lår och vader genetiskt, undrar nu om det räcker med den träningen jag får från mina cardio pass och kampsports pass 3-4 gånger i veckan, och ifall jag bara kan fortsätta träna överkropp + ländrygg för att behålla massan jag byggt ? :confused:

Inte för att verka dryg men på vilket sätt stoppar stora starka lår dig från att sparka fort och högt?

pezrulezhaakon
2012-06-27, 14:16
Sayonara

Finns ingen anledning att lägga ner benträningen. Några tunga set knäböj eller liknande kommer du inte växa på, men det kommer hjälpa dig ha en bra knäledshälsa, mm.

muddler
2012-06-27, 14:19
Hur stora ben har du egentligen? Bild!

sinaui
2012-06-27, 16:48
Du kanske bara har för mycket fett.

Stor Hård Ådrig
2012-06-27, 22:15
En sån här tråd fordrar faktiskt en bild.

Sniggel
2012-06-28, 12:35
Hej, undrar vilka konsekvenser jag kommer få om jag lägger ner benträningen helt ? känner just nu att benen + vaderna är alldeles för stora och de hindrar mig från att sparka lika fort och högt som innan. Har redan innan min gym karriär haft stora lår och vader genetiskt, undrar nu om det räcker med den träningen jag får från mina cardio pass och kampsports pass 3-4 gånger i veckan, och ifall jag bara kan fortsätta träna överkropp + ländrygg för att behålla massan jag byggt ? :confused:

Vad ska du med stor överkropp till i din kampsport? Om du tycker att större muskler gör dig mer långam, borde du då inte undvika att bygga massa i överkroppen också så att du är så snabb där som möjligt?