handdator

Visa fullständig version : bröst och trcieps, rygg och biceps


Sharkz
2012-06-26, 19:44
hej allesammans, det är så att jag behöver hjälp med att komponera ihop lite pass. Det första jag skulle vilja har hjälp med är ett bröst/triceps pass där jag tränar igenom hela bröstet samt hela tricepsen på max 70 min,samma gäller för rygg biceps, jag har funderat mkt men det slutar alltid med att jag infårgasätter om jag kommer hinna köra igenom de nämda musklergrupperna rejält och få bra utvecklad muskelatur med den tiden och splitten?

Stor Hård Ådrig
2012-06-26, 19:56
http://media.giantbomb.com/uploads/1/17025/1778756-oh_look__its_this_thread_again_super.jpg

vicarious
2012-06-26, 20:04
Ungefär såhär brukar det se ut om jag kör den splitten:

Plan hantelpress
Sned bänkpress i smith
Cableflyes/crossovers
Tricepsextensions med stång/hantel eller i maskin
Dips/dipsmaskin/sittande tricepspress
Eventuellt pushdowns

Marklyft
Chins/latsdrag
Rodd, oftast kabel eller hantel för min del
Reverse pec-deck för baksida axlar
Skivstångscurls eller hantelcurls
Eventuellt någon koncentrationscurl med lite striktare utförande
Eventuellt hammercurls för lite underarmsträning

Ordningen på ryggövningarna kan skilja lite, ibland marklyft senare i passet och t ex chins först.

Sharkz
2012-06-26, 20:09
Ungefär såhär brukar det se ut om jag kör den splitten:

Plan hantelpress
Sned bänkpress i smith
Cableflyes/crossovers
Tricepsextensions med stång/hantel eller i maskin
Dips/dipsmaskin/sittande tricepspress
Eventuellt pushdowns

Marklyft
Chins/latsdrag
Rodd, oftast kabel eller hantel för min del
Reverse pec-deck för baksida axlar
Skivstångscurls eller hantelcurls
Eventuellt någon koncentrationscurl med lite striktare utförande
Eventuellt hammercurls för lite underarmsträning

Ordningen på ryggövningarna kan skilja lite, ibland marklyft senare i passet och t ex chins först.
så 3 övningar per muskelgrupp tack för svaret! lite offtopic: nägra tips för att träna explosivitet?

vicarious
2012-06-26, 20:11
så 3 övningar per muskelgrupp tack för svaret! lite offtopic: nägra tips för att träna explosivitet?

Lyft explosivt? :D

Dribinho
2012-06-27, 09:06
Lyft explosivt? :D

Dvs träna hyffsat låga repsintervaller 1-5 i de tyngre övningarna. Kör även på vikter som är en hyfsad bit under ditt Max så du kan accelerera vikten med maximal fart. Dvs träna explosivt.
Mindre övningar som typ pushdowns/bicepscurl osv kan du köra 8-12 reps i istället och fokusera mer på kontakt och strikt utförande som komplement.