handdator

Visa fullständig version : hjälp mig med bulken!


Captainwide
2012-06-26, 19:26
Hejsan jag har "bara" 4 veckor kvar på min deff och jag har frågor angående bulk perioder. 2/3 delar av mitt liv har bestått av övervikt, som mest vägde jag nästan 100 kilo på 170 cm när jag var 14 år och med träning samt med bra kost har jag nu 3 år senare lyckats trimma ner mig till snart 64 kilo efter deffen (vad jag har beräknat ligga på). Och nu är det så att det snart är dags att börja bulka. Mina frågor är som så:

1: jag skummade på en annan tråd här att man går lättare upp i fettvikt när man har varit tjock (tråden hette bulka som ex-tjockis) - är detta sant? om så är fallet varför då?

2: om det nu är lättare att gå upp i fett för en tjockis, hur mycket i överskott bör jag ligga på då?

3: jag antar att man ska dra ner på fettet och öka protein,vitamin och kolhydrats intag när man bulkar istället, så hur många g fett bör man ligga på?

..och till råga på allt för att dränera er på så mycket energi som möjligt , vad rekommenderar ni för musik till er träning? samt kan någon av er rekommendera ett par schyssta in-ear hörlurar?? :D

tackar vänligast för svar / eder captain!

vicarious
2012-06-26, 19:47
Hejsan jag har "bara" 4 veckor kvar på min deff och jag har frågor angående bulk perioder. 2/3 delar av mitt liv har bestått av övervikt, som mest vägde jag nästan 100 kilo på 170 cm när jag var 14 år och med träning samt med bra kost har jag nu 3 år senare lyckats trimma ner mig till snart 64 kilo efter deffen (vad jag har beräknat ligga på). Och nu är det så att det snart är dags att börja bulka. Mina frågor är som så:

1: jag skummade på en annan tråd här att man går lättare upp i fettvikt när man har varit tjock (tråden hette bulka som ex-tjockis) - är detta sant? om så är fallet varför då?

2: om det nu är lättare att gå upp i fett för en tjockis, hur mycket i överskott bör jag ligga på då?

3: jag antar att man ska dra ner på fettet och öka protein,vitamin och kolhydrats intag när man bulkar istället, så hur många g fett bör man ligga på?

..och till råga på allt för att dränera er på så mycket energi som möjligt , vad rekommenderar ni för musik till er träning? samt kan någon av er rekommendera ett par schyssta in-ear hörlurar?? :D

tackar vänligast för svar / eder captain!

1. Ja det stämmer, finns mer info i den tråden.
2. Beror på hur fet du kan tänka dig att bli på köpet.
3. Finns inga "ska" egentligen utan det bestämmer man själv. Vissa föredrar mycket kolhydrater då de tycker att träningen går bättre då. Det ena behöver ju dock inte utesluta det andra :)

Captainwide
2012-06-26, 21:25
okej jag ska läsa igenom den noggrannare :)

men en annan fråga nu då, kan man bryta insulinkänsligheten eller är den fast för evigt? för jag är ju rätt ung? om det också står i tråden är det bara att säga det :)

du har förresten inget svar på den sista frågan? :D :D

Mickee
2012-06-27, 08:02
Har haft liknande funderingar som dig då jag vägt 100kg på min 185 cm och vet inte riktigt hur jag ska bulka sen.

Men men, sista frågan skulle jag vilja säga att band som Sonic Syndicate, Slipknot, Sabaton, Bullet for my valentine, In flames, Adept och Five finger death punch är go träningsmusik. Favoritlåt just nu = The Heretic Anthem - Slipknot, mycket fin för knäböj och marklyft! ;)

Använder de in-ear hörlurarna jag fick med min Galaxy SII

Morty
2012-06-27, 08:16
Hejsan jag har "bara" 4 veckor kvar på min deff och jag har frågor angående bulk perioder. 2/3 delar av mitt liv har bestått av övervikt, som mest vägde jag nästan 100 kilo på 170 cm när jag var 14 år och med träning samt med bra kost har jag nu 3 år senare lyckats trimma ner mig till snart 64 kilo efter deffen (vad jag har beräknat ligga på). Och nu är det så att det snart är dags att börja bulka. Mina frågor är som så:

1: jag skummade på en annan tråd här att man går lättare upp i fettvikt när man har varit tjock (tråden hette bulka som ex-tjockis) - är detta sant? om så är fallet varför då?
Jag har också hört att det är så. Bulka långsamt, det har man alltid igen. Fy fan för långa deffar!

2: om det nu är lättare att gå upp i fett för en tjockis, hur mycket i överskott bör jag ligga på då?
Långsamt. Väg dig varje vecka och se till att du går plus över en månad totalt, kanske 0,5-1kg. Inte snabbare. Det blir ett överskott på 2-400 per dag.

3: jag antar att man ska dra ner på fettet och öka protein,vitamin och kolhydrats intag när man bulkar istället, så hur många g fett bör man ligga på?
Du behöver inte äta "nyttigare" (mer vitaminer) när du bulkar. Den ökade mängden mat för mer sig mer vitaminer, så det sköter sig själv. Du väljer själv en lämplig fettnivå, jag föredrar kolhydrater över fett varje dag.

..och till råga på allt för att dränera er på så mycket energi som möjligt , vad rekommenderar ni för musik till er träning? samt kan någon av er rekommendera ett par schyssta in-ear hörlurar?? :D
Avicii at Ultra Music Festival. FUARK!!

tackar vänligast för svar / eder captain!

Svar i fetstilt!

prOtotype
2012-06-27, 08:59
Gå inte direkt från deff -> bulk utan ta ett mellanrum med kanske en månad där du ligger på balans och börja sen bulka långsamt. Se det som ett maraton, ett litet steg i taget tar dig jäkligt långt med tiden.


Jag rekommenderar Jays - Four hörlurar med trasselfri sladd samt headset och fjärrkontroll till telefonen. Bra ljud också.

Captainwide
2012-06-27, 11:08
tack för svaren, har varit hjälpsamt och ska försöka kompanera ihop nya tankar om ämnet på bröstpasset som blir nu om drygt en timme! :D