Logga in

Visa fullständig version : Mirakelnudlar

apa_ola
2012-06-26, 15:19
Sprang nyligen på detta begrepp. Och efter lite googlande så verkar det vara nudlar med väldigt lite energiinnehåll för en relativt dyr peng.

Det jag undrar är dock, om det finns någon anledning att misstänka att det skulle vara onyttigt eller farligt? Av nån anledning är jag alltid skeptisk till mirakelkurer och naturliga detoxer osv.

Eller kan man käka på av dessa i stor mängd då hungern pockar på under deffperioden?

944RS
2012-06-26, 15:26
Sprang nyligen på detta begrepp. Och efter lite googlande så verkar det vara nudlar med väldigt lite energiinnehåll för en relativt dyr peng.

Det jag undrar är dock, om det finns någon anledning att misstänka att det skulle vara onyttigt eller farligt? Av nån anledning är jag alltid skeptisk till mirakelkurer och naturliga detoxer osv.

Eller kan man käka på av dessa i stor mängd då hungern pockar på under deffperioden?

Ser ut som nudlar men smakar annorlunda. Dyra, men om inte ekonomin är något problem ser jag inga problem att äta dem. Ingenting är nyttigt i överdriven mängd.

Christbait
2012-06-28, 15:55

Jag har provat den här varianten: http://lchfbutiken.se/135/lchf-butikens-nudlar-200g

De var skapligt spänstiga men smakar ju ingenting alls - inte för att andra nudlar smakar så mycket men de här var som mustigt vatten i smaken. Tyckte de tillförde väldigt lite substans i t.ex. wok jämfört med t.ex. äggnudlar.

Tillverkas av en växt, verkar rätt beprövad och väl knappast giftig eller så: http://en.wikipedia.org/wiki/Konjac

Sheogorath
2012-06-28, 17:14
Ett problem är att dom är jävligt äckliga.

krubkungen
2012-06-28, 18:08
Köpte i en japansk butik inne i stan för 22kr. Smakar ingenting i princip, fyller ut buken rätt bra åtminstone.

Stjarnan
2012-06-28, 18:45
Jag väljer hellre att äta 200g broccoli. Bra näring, mycket billigare och endast 70-75 kcal!

Ramrod
2012-06-28, 20:01
Kan väl vara kul att äta nån gång ibland, men dom är fruktansvärt trista och man tröttnar på dem ganska fort.