handdator

Visa fullständig version : Konstig känsla i nerver/på huden på vänstra sidan utav kroppen.


Imni
2012-06-26, 13:58
Hej Kolo

För ungefär 12 månader sedan var jag hos en kiropraktor som påstod att mina höfter var sneda och att jag gick snett (något jag själv märkt). Enligt honom är detta mycket vanligt och ofta orsakat utav snedbelastning under lång tid. Efter lite "knäckande" var jag helt plötsligt rak igen och gick dessutom rakt. Fortsatta med träning som tidigare med marklyft, knäböj och frivändningar.

Mot slutet utav sommaren började jag få ont i ländryggen och gav upp markandet och knäböjen och satsade mer på "discogymmande". När detta inte heller hjälpte slutade jag helt att träna i 5 veckor för att efter det börja smyga igång igen. Detta fungerade utmärkt och vikterna ökade, om än från låga nivåer, och jag började även köra knäböj igen.

Sedan kom ett bakslag och det ryggonda började komma tillbaka igen så jag fick helt enkelt vila ytterligare en tid för att sedan börja smyga, ännu mer försiktigt denna gång.

Ungefär där är jag nu. Nu börjar det hända konstiga saker. Jag börjar få en kittlande känsla i ländryggen och får väldigt svårt att sova på grund utav detta. Efter flera dagars vila har nu höger sida blivit bra och smärtan i ländryggen börjar avta men huden på vänster sida är väldigt öm, från i nivå med bröstet och ända ner till foten. det känns även som om jag är svag i benen och ibland så ryser jag till i hela kroppen trots att temperaturen är hög.

Någon om har en ide om vad det kan vara för fel? Är detta någon allvarligt eller bör jag endast vila? Kan tillägga att det varit såhär i en vecka nu, en vecka helt utan träning. Äter Naproxen varje dag men förbättringarna, iaf på vänster sida utav kroppen, uteblir.

pezrulezhaakon
2012-06-26, 17:40
Imni

Nervpåverkan ska alltid tas på allvar. Du bör kolla upp det.

Allleeee
2012-06-27, 07:13
Jag känner nästan lika dant, men inte så högt upp som bröstet. Men rysningar osv får jag med ibland. Var hos sjukgymnasten och fick höra att jag har två kotor som ligger lite förskutet och irriterar ischias . Går attt fixa med rehab, men låter konstigt att du känner det hela vägen upp i brösten. Men gå till läkaren istället för att fråga här!