handdator

Visa fullständig version : Tråkigt på bygget!


jasonmago
2012-06-26, 10:49
Vad gör ni andra hantverkare när ni har tråkigt på bygget?! Jag är 20 år gammal och jobbar bara med massa äldre eller tråkiga personer. Tycker om att snacka och härja runt medans jag jobbar (ja jag gör det jag ska ändå). Suck snart semester!

goingbig
2012-06-26, 10:52
Sover på toaletten.

noob76
2012-06-26, 11:40
Du får se det som att du blir äldre, snart är du en av de gråa gubbarna som köper sina flak till lönehelgen och stör sig på små pigga ungdomar :-)

loadout
2012-06-26, 11:44
Sitter på toan och facebookar i 45 min

jasonmago
2012-06-26, 12:02
Jag satt ju på toan när jag gjorde det här inlägget haha

Beelz
2012-06-26, 12:22
Ljudböcker, musik, blindskiter

Ananrs får du konfrontera din chef och säga att du inte trivs och skulle vilja jobba med nån som är närmre dig och din ålder kanske. Om det är en bra chef så vill han säkert att duska trivas. Annars får du byta firma

jasonmago
2012-06-26, 12:27
Det är inte en bra chef haha. Jadu jag har ögonen öppna hela tiden :)

willtjam
2012-06-26, 12:29
Snacka med dom "tråkiga" gubbarna. Dom har alltid några roliga och intressanta historier. Annars kan du ju alltid lyssna på musik, men se bara till att du inte har för hög volym så du hör ifall nån skriker på dig.

jasonmago
2012-06-26, 12:35
Jadu något måste göras! Orka kolla klockan hela tiden haha

Knatcharn
2012-06-26, 12:38
Fantisera om feta biceps och lyssna på musik i ena örat :)

Alfers
2012-06-26, 16:12
Har du inga radiokåpor?
Inga problem att gå runt och prata/svära/skratta åt hela dagen.

Olegh
2012-06-26, 16:18
Ägna dig helhjärtat åt jobbet. "Jobbigt", men alla vinner på det. Att jobba är inte att bara "göra det man ska", utan att också göra det så bra, snabbt och effektivt som möjligt, samtidigt som man försöker underlätta för sina kollegor.

Spartansk
2012-06-26, 16:19
Gå runt och hitta på ramsor, rim, skämt och historier.

dream_theater_
2012-06-26, 16:28
När i helvete har man tråkigt på bygget? Jag är så fruktansvärt trött på den "nya" generationens snickare som tror att bygget ska vara något jävla dagis. Tacka vet jag mina äldre snickare som inte springer runt och tjatar samt fipplar med telefonerna i tid och otid. Samt blindskiter på toaletten i 45 min.

Magnus N
2012-06-26, 16:35
Orka hålla på och snacka konstant, sätt i hörlurarna och jobba på istället, tiden går ju enormt mycket snabbare om man håller sig sysselsatt :)

Whoopie
2012-06-26, 18:05
orka hålla på och snacka konstant, sätt i hörlurarna och jobba på istället, tiden går ju enormt mycket snabbare om man håller sig sysselsatt :)

1+

Fishtank
2012-06-26, 18:17
Jadu du kan prövat att jobba effektivt och så snabbt som möjligt.
Musik/Radio i ena örat så du har lite underhållning medans och så du hör kollegor.

Dagen kommer gå fort och gör du ett bra jobb kommer du vara nöjd över din insats.

Jorgen
2012-06-26, 18:35
Jag satt ju på toan när jag gjorde det här inlägget haha

Då gör du definitivt inte vad du skall. Sluta fippla med mobilen och sätt igång och jobba istället! *slap*

80% av alla lärlingar som kommer ut från skolan nuförtiden är mer eller mindre kass. Det är inget dagis, det är ett jobb.

Och ja, man får skoja och skämta på jobbet, jag gör det dagligen, men det betyder inte att jobbet blir lidande.

Jorgen
2012-06-26, 18:35
Jadu något måste göras! Orka kolla klockan hela tiden haha

Jobba?

Herman H
2012-06-26, 20:31
När i helvete har man tråkigt på bygget? Jag är så fruktansvärt trött på den "nya" generationens snickare som tror att bygget ska vara något jävla dagis. Tacka vet jag mina äldre snickare som inte springer runt och tjatar samt fipplar med telefonerna i tid och otid. Samt blindskiter på toaletten i 45 min.

:bow:

Jag håller helt och hållet med men det gäller målare också kan jag säga, väldigt många, majoriteten, förstår inte att man faktiskt blir bättre på sitt jobb om man lyssnar på alla dessa "gamla gubbar"! Den äldre generationen är den som lär ut till dessa yngre så kallat hantverkare som inte har den blekaste aning om vad det har utbildat sig till! Skolan har fått dem att tro att det är något sorta jävla dagis! :furious: Jag blir helt vansinnig på dem när det inte sköter sitt jobb, det är inte meningen att man ska få en hjärtinfarkt i ren ilska innan man fyllt 40 för att någon snorunge, ja, snorunge inte fattar att telefonerna med facebook, sms och allt annat skit inte hör hemma på en arbetsplats, tid är bokstavligen pengar! Detta utesluter dock inte att man kan ha roligt och det kan man ha! Jag har 5 pers under 23 år anställda på min firma, yngsta är 20 och den äldsta är 61, vi hittar på dumheter, skojar, pratar alvar och jobbar samtidigt och har det över lag jäkligt bra. Försök bjuda till lite själv och se vad som händer istället för att gå in på muggen och sitta och glo på telefonen för det lovar jag kommer inte att ge dig några popularitetspoäng alls.

vamp
2012-06-26, 20:38
då gör du definitivt inte vad du skall. Sluta fippla med mobilen och sätt igång och jobba istället! *slap*

80% av alla lärlingar som kommer ut från skolan nuförtiden är mer eller mindre kass. Det är inget dagis, det är ett jobb.

Och ja, man får skoja och skämta på jobbet, jag gör det dagligen, men det betyder inte att jobbet blir lidande.

+1

Jokester
2012-06-26, 20:41
Då gör du definitivt inte vad du skall. Sluta fippla med mobilen och sätt igång och jobba istället! *slap*

80% av alla lärlingar som kommer ut från skolan nuförtiden är mer eller mindre kass. Det är inget dagis, det är ett jobb.

Och ja, man får skoja och skämta på jobbet, jag gör det dagligen, men det betyder inte att jobbet blir lidande.

Nu jobbar jag inte som lärling, men har jobbat på extra på en hel del byggen som rivare och om det är några som latar sig så är det den äldre generationen som ledsnat på skiten. Att de unga är oerfarna och inte kan lika mycket är ju dock givet.

Jorgen
2012-06-26, 20:45
Nu jobbar jag inte som lärling, men har jobbat på extra på en hel del byggen som rivare och om det är några som latar sig så är det den äldre generationen som ledsnat på skiten. Att de unga är oerfarna och inte kan lika mycket är ju dock givet.

Oavsett ålder är det dåligt att man inte sköter sitt jobb. Det handlar inte om att inte kunna, utan om inställningen till jobbet.

Mart|n
2012-06-26, 20:58
:bow:

Jag håller helt och hållet med men det gäller målare också kan jag säga, väldigt många, majoriteten, förstår inte att man faktiskt blir bättre på sitt jobb om man lyssnar på alla dessa "gamla gubbar"! Den äldre generationen är den som lär ut till dessa yngre så kallat hantverkare som inte har den blekaste aning om vad det har utbildat sig till! Skolan har fått dem att tro att det är något sorta jävla dagis! :furious: Jag blir helt vansinnig på dem när det inte sköter sitt jobb, det är inte meningen att man ska få en hjärtinfarkt i ren ilska innan man fyllt 40 för att någon snorunge, ja, snorunge inte fattar att telefonerna med facebook, sms och allt annat skit inte hör hemma på en arbetsplats, tid är bokstavligen pengar! Detta utesluter dock inte att man kan ha roligt och det kan man ha! Jag har 5 pers under 23 år anställda på min firma, yngsta är 20 och den äldsta är 61, vi hittar på dumheter, skojar, pratar alvar och jobbar samtidigt och har det över lag jäkligt bra. Försök bjuda till lite själv och se vad som händer istället för att gå in på muggen och sitta och glo på telefonen för det lovar jag kommer inte att ge dig några popularitetspoäng alls.

Pratar ni inte om orcer och dvärgar? :MrT:

Onigiri
2012-06-26, 21:15
Byt jobb och jobba med något du gillar? Ingen?

dream_theater_
2012-06-26, 21:33
Jag hade glömt av den här tråden, men nu när jag såg den blev jag förbannad igen.

Herman H
2012-06-26, 22:09
Vad gör ni andra hantverkare när ni har tråkigt på bygget?! Jag är 20 år gammal och jobbar bara med massa äldre eller tråkiga personer. Tycker om att snacka och härja runt medans jag jobbar (ja jag gör det jag ska ändå). Suck snart semester!

Jag satt ju på toan när jag gjorde det här inlägget haha

Dessa två citaten kommer förfölja mig hela dagen imorgon, jag kan inte förstå vad du har där att göra ens om du har så dålig inställning till jobbet. Jag tycker synd om din arbetsgivare som betaler för att du ska sitta på muggen och mygla med telefonen. Tur att vi är på Kolo och har folk som håller oss/mig i öronen med vad som skrivs annars hade detta spårat ur totalt.
Håller med Jorgen, gör vad du ska. *slap*

Chrillee
2012-06-26, 22:29
När i helvete har man tråkigt på bygget? Jag är så fruktansvärt trött på den "nya" generationens snickare som tror att bygget ska vara något jävla dagis. Tacka vet jag mina äldre snickare som inte springer runt och tjatar samt fipplar med telefonerna i tid och otid. Samt blindskiter på toaletten i 45 min.

Haha det finns ett ord för fenomenet :)

De dagar jag är riktigt trött eller allmänt less blindskiter jag, dock inte i 45 min, utan kanske 10 min för att få lite fysisk återhämtning.

tjabon
2012-06-27, 01:20
Skaffa med bra musikspelare / radio.

jasonmago
2012-06-27, 07:14
Men nu missförstår ni mig ju helt haha. Jag är väldigt duktig även fast jag är lärling. Jag är mer eller mindre självgående.. Men problemet är att jag vill ha kul på jobbet. Vi är några killar som alltid springer runt och larvar oss och ändå så går våra jobb oftast med mest vinst på hela företaget. Kan vara så enkelt att man jobbar bättre när man trivs och de gör inte jag med folk som stirrar blint ner på sitt eget varje dag. Nu har jag splittrats från mina vänner och därför behöver jag någon ny underhållning.