handdator

Visa fullständig version : Minskar i sned bänk - ökar i allt annat, WTF?


sumialic
2012-06-26, 00:34
Kort och gott.

1. Tränat 7 år, senaste 4 åren lite slöare än de andra.

2. Började träna 100% igen (förutom att jag bara använder mig av 1-3 olika övningar för varje muskelgrupp)

3. Deffade i en månad och ökade i vikter/reps varje pass på alla övningar.

4. Fick muskelbristning i hamstrings och avbröt deffen. Lade mig på ca 200kcal+

5. Tränat så i 3 veckor nu, har fortsatt öka i vikter/reps varje pass utom på sned bänk där jag nu fortfarande är svagare än när jag avbröt deffen! 95x8 tog jag mig upp till under deffen och förra passet hade jag 95x7, detta passet 95x4. Uthålligheten är också sämre.

6. I plan bänk ligger jag som när jag avslutade deffen, alltså ingen ökning, men i flyes har jag ökat mycket.

7. Vad fan är fel?!

8. Sned bänk och plan bänk är de enda pressövningar jag kör (förutom triceps hantel bakom nacken och där har jag nog inte ökat heller (kanske lite)). Så nåt är ju fucked med mina pressövningar... På min vänsterarm har jag någon nerv i kläm eller något för när jag spänner knogen så har jag lite smärta i armbågen typ. Har haft detta ett par veckor nu och det skulle kunna vara det? Inte säker, det tycks inte kännas av när jag pressar på bänken dock, men kanske ändå?


Vad säger juryn? Om armen är felet, hur fasen fixar jag den? Om något annat är fel, hur fasen går jag vidare så jag ökar? Sjukt nöjd med mina pass förutom snedbänkshelvetet som jag alltid börjar med och som gör mig förbannad! :D

Tack på förhand:)

312
2012-06-26, 00:37
Prova på något styrkeinriktat på pressövningarna ett tag. :)