handdator

Visa fullständig version : blanda vassle och kassein som postworkout


Joha
2012-06-25, 16:04
Tjena!
Om jag tillsammans med min vassledryck skulle äta en burk tonfisk efter träningen. Skulle jag då förstöra vasslets snabbhet om jag blandar ihop det med tonfisken?

vicarious
2012-06-25, 16:07
Tjena!
Om jag tillsammans med min vassledryck skulle äta en burk tonfisk efter träningen. Skulle jag då förstöra vasslets snabbhet om jag blandar ihop det med tonfisken?

Ja, till viss del iallafall.

morc
2012-06-26, 06:55
Kasein =/= animaliskt protein.

z_bumbi
2012-06-26, 07:15
Tjena!
Om jag tillsammans med min vassledryck skulle äta en burk tonfisk efter träningen. Skulle jag då förstöra vasslets snabbhet om jag blandar ihop det med tonfisken?

Inte nämnvärt och eftersom du äter mer protein än om du bara dricker vassle så gissar jag att du får ut minst lika många aminosyror per tidsenhet som med bara vassle.

Morty
2012-06-26, 07:52
Kasein =/= animaliskt protein.

Jo, kasein är ett mjölkprotein, dvs, ett animalistk protein.

Pepz
2012-06-26, 08:18
Inte nämnvärt och eftersom du äter mer protein än om du bara dricker vassle så gissar jag att du får ut minst lika många aminosyror per tidsenhet som med bara vassle.

+1

sett över längre tid så blir proteinbalansen säkerligen bättre dessutom.

vassle/eaa används om man ska äta mat sen inom rimlig tid, annars är ett blandprotein eller ytterligare proteinkälla att föredra imho

morc
2012-06-26, 08:49
Jo, kasein är ett mjölkprotein, dvs, ett animalistk protein.

Jaha. Är mjölkprotein en undergrupp till animaliskt protein då?

Pepz
2012-06-26, 08:56
Jaha. Är mjölkprotein en undergrupp till animaliskt protein då?

animaliskt protein= protein från djur.
mjölk kommer från kossan
kossan är ett djur

;)

morc
2012-06-26, 09:11
animaliskt protein= protein från djur.
mjölk kommer från kossan
kossan är ett djur

;)

Jo så långt kom jag med.

Jag har bara för mig att jag blev tillrättavisad för ett tag sedan av någon i samma ämne, men det gällde kanske något annat.

z_bumbi
2012-06-26, 09:25
Nej det är inte kaseinprotein i tonfisk så där har du rätt.