handdator

Visa fullständig version : The return of the Oldtimer.


Sidor : [1] 2 3

Ivan Bogus
2012-06-25, 15:09
Efter att ha följt forumet under en tid samt fått ovärderlig hjälp av många härinne tänkte jag försöka mig på att göra min egen journal för att kunna följa mina framgångar (nåja) på ett bra sätt.

Jag är 48 år, 174cm lång och vägde när jag började dieten för 2 veckor sedan 84 kilo. Midjemåttet var imponerande 109cm. Nästan hyllstatus på den.
Dagsmåtten är 81,5 kilo och midjan 102cm. Ganska bra första veckor tycker jag själv men det brukar ju gå som tåget i början.

Nästa inlägg ska jag posta bilder på allt fläsket samt även bilder där jag gör patetiska försök till de "poser" som föreslogs av moderatorerna. Kan tilläggas att min äldste son, 21 år, fortfarande har kramp i magen av skratt efter att ha varit fotograf till "Fatinator" som han kallde mig.

Jag har tränat sedan 1972 fram till 2004. Sedan absolut ingenting fram tills för några veckor sedan. Min träning förr var inom kampsport men med ganska mycket styrketräning och cardio förstås.

Min diet är just nu ett litet hopkok av ideér men med stark bas i "deffguiden".
Jag går lite extremare fram nu i början med Kcalintaget då jag har en del att ta av och eftersom jag mår fantastiskt bra fortfarande trots lågt intag. Jag kör på 2g prot/kv 0,5g fett/kv och någonstans mellan 40-60 g Kolh totalt.
Kcal ligger mellan 1300-1400/dag. Dieten kommer även den att finjusteras tills jag är nöjd med resultaten.

Träningen börjar sätta sig efter en del experimenterande och ser i stora drag ut så här för tillfället. Jag kommer säkert att ändra mer innan det känns ok:

Dag 1: Rygg, axlar, triceps, mage.
Hantelrodd 5 x 5
Latsdrag brett 6-8 x 3
Militärpress 5 x 5
Drag mot haka, skivstång 6-8 x 3
Tricepspress, hantel bakom nacke 6-8 x 3
Tricepsdrag neråt med rep 6-8 x 3
Crunches Varierande gånger

Dag 2: Bröst, biceps, korsrygg, ben.
Bänkpress 5 x 5
Flies med hantel 6-8- x 3
Skivstångscurl 6-8 x 3
Hammercurls 6-8 x 3
Korsryggsmaskin(?) 6-8 x 3
Benspark, varierande
Lårcurl, varierande

Dag 3: Cardio
45 min medeltempo på stationär cykel.

Dag 4 = dag 1.

Mitt första mål är att krympa valrossmagen till behändig storlek. Efter det kommer jag att sätta upp andra mål efterhand men det primära målet är förstås att skaffa mig en kropp som historieböckerna kommer att referera till som "Ett av de stora konstverken" eller om det faller sig orimligt så åtminstone en hyfsat vältränad hydda.

Nu ska jag försöka sätta ihop ett litet bildspel så jag kan komma tillbaka här om ett år och utbrista "haha...kolla fetknoppen!"

Om någon annan mot förmodan finner journalen läsvärd är jag som alltid väldigt tacksam för alla tips, råd och guidelinjer gällande min träning, diet och mål.

May the kvarg be with you

IB

Ivan Bogus
2012-06-25, 15:16
Lite tjockbilder:

Fram avslappnad:
89933

Fram spänd:
89934

Bak avslappnad:
89935

Bak spänd:
89936

Sida spänd:
89937


Som sagt, mycket fläsk att jobba med men skam den som ger sig.
"The Fatinator" kämpar på så får man se vart det hamnar till slut.

Ivan Bogus
2012-06-25, 15:46
Måste bara reflektera över det svåraste med dieten.
Eftersom jag lagar maten i hemmet till fru samt två grabbar 21 och 19 så är det ett helvete att först lista ut nåt smaskigt att laga till middag åt dom sen då tillreda den vanliga dieten åt mig själv.

Det blir lätt en aning frestande att först stå och laga en gorgonzolapasta med fet grädde, bacon och en massa annat gott för att sedan steka upp lite kycklingfilé och broccoli utan sås till en själv.

Måste hitta lösningar på detta fruktansvärda problem. *drool*

Ivan Bogus
2012-06-25, 18:20
Dagens pass avklarat.

Bänkpress 5 x 5 på 42,5kg. Börjar kännas bra i rörelsen men det känns att kroppen vill ha mer vikt. Nåja, den får lugna sig. 45 kilo nästa gång.

Flies med hantel 6-8- x 3 på 10kg/varje. Har lite problem med vinkeln på händerna och därför lite vinglig och konstig. Ska Youtuba den ikväll.

Skivstångscurl 6-8 x 3 på 30 kg. Den här går som smort.
Hammercurls 6-8 x 3 på 15 kg/varje. Även denna känns finfint.

Korsryggsmaskin(?) 6-8 x 3 på steg 5(?). Märklig maskin som bara känns mer och mer fel. Får ingen direkt kontakt med korsryggen utan mest ont.

Benspark 1 x 5 på lättaste vikten. Usch.
Lårcurl 1 x 5 på näst lättaste. Lite mindre usch.
Ska forska mer gällande benträningen och prova annat. En nöt att knäcka.

Nu börjar även hungern göra sig mer och mer högljudd. Det kommer förmodligen att bli en tvekamp mellan den och mig. Jag vinner.

Kul också att läsa Noob76s post om nattkissning på deff. Exakt det fenomenet har jag också. Ett himla springande hela tiden.

Det svåraste är väl tillbakahållandet av viljan att "köra på" som i gamla dar och öka vikter och frekvens för tidigt men än så länge vinner förståndet.

Nu = En film "God bless America" (Ska vara hysteriskt kul enligt son), en liter hemmabubblat kranvatten och möjligen en Läkerol salmiak.

Imorgon= Cardio

IB

Ivan Bogus
2012-06-26, 13:27
Morgonmått: 81,1kg och 100cm runt kaggen.
Snart tvåsiffrigt bara runt magen, jag är nöjd.

Cardio idag. Kände mig seg som kola hela morgonen, kroppen svarade inte alls.
En kopp kaffe och cyklade iväg till gymmet. Trodde det skulle gå skit.
Men...PB i sträcka och intensitet. Mycket märkligt. Efter några minuter bara flöt det...gick fantastiskt bra. Cykelfärden hem likaså.
Sen frukost med 3 ägg och 250g kvarg.

Känns fortfarande bra i kroppen med lite träningsvärk i brösten.

Ska utvärdera dieten om några dagar för att se om nedgången är något för stor.
Dock känns det fortfarande bra men med något värre "sug" mest på kvällen.

Jag kör på.

IB

Ivan Bogus
2012-06-27, 11:29
Morgonmått: 81.2kg och 100cm.

"Dag 1" idag.

Ryggövningar samt axlar känns fint. Liten ökning i rodd idag.
Biceps går väl ok också men ska försöka hitta alternativa övningar för bättre "kontakt". Kul att experimentera ibland.

Ingen benträning denna veckan. Ska fortsätta testa övningar för att hitta något som känns bra.
Annars var det segt som vanligt innan träning men blev ok när jag väl kört igång.

I övrigt känns dieten verkligen. Allt går i sirap och huvudet är inte det skarpaste.

Jag kör vidare.

IB

Ivan Bogus
2012-06-28, 12:39
Morgonmått: 80,8kg och 99cm. YES! Tvåsiffrigt!
Märks på brallorna nu att man minskat en decimeter.

Träningen gick som smort. Hade äldsta sonen med...stackarn kommer nog att ha en del problem med värk närmaste dagarna. :D

Bänkpress, sned bänk och liggande hantelflies. Ökat vikten på samtliga utan problem. Om några veckor är jag nog uppe på "riktiga" vikter på samtliga.
Armträningen gick också bra. Fick lite tips av stor kille på gymmet gällande dessa övningar som kändes skitbra. Stor kille brukar träna samtidigt som mig och kanske har man en blivande "passare" där. Trevlig prick.

Fortsätter med samma Kcalintag då takten funkar för mig än så länge.
Siktar på under 80kg till nästa vecka. Fan...har inte vägt under 80 sedan Jesus sket i blöjan..

Imorgon cardio.

Moving on.

IB

hurril
2012-06-28, 12:53
Go go go, Ivan! :)

Ivan Bogus
2012-06-28, 12:56
Go go go, Ivan! :)


Tack! Alltid kul med uppmuntran. :)

Ivan Bogus
2012-06-29, 13:20
Morgonmått: 81kg och 99cm.

Kände mig seg som fan idag.
En kopp kaffe sen cardio på cykel.
Efter den jobbigaste cardion på länge klev jag av och fick omedelbart en metallisk smak i munnen och lite sura uppstötningar.

Efter vad jag läst kan det vara mitt inträde i den så kallade Ketosen.
Har legat på jävligt lågt med kolisar hela veckan med värde från 14g till 48g.
Nu har jag absolut inte haft som mål att köra nån LCHF-pryl då jag ligger på 0,5g fett/kv per dag men vi får väl se hur resultaten påverkas.
Annars kör jag stadigt på 1200 Kcal, 180g Prot, 40g fett och så lite kolisar som möjligt. Förutom metallsmaken (vilken är ganska äcklig får jag säga) mår jag bra. Dock lite tröttare förstås och det är lite kämpigare med träningen.

Körde klassikern med måttbandet idag. Höll bandet runt magen med måttet jag hade när jag började. JÄVLAR vad det har minskat när man ser det så. Och det gör ju faktiskt dietens nackdelar otroligt uthärdliga.

Jag kör vidare.

IB

Ivan Bogus
2012-06-30, 12:23
Morgonmått: 80,9kg och 99cm.

Hittade en ny ryggövning idag som var fantastiskt bra.
Rodd med skivstång. Alltså vikter på ena sidan och andra fixerad mot väggen.
Sedan "roddhandtaget" om stången och köra. Fick mycket bättre kontakt i ryggen kändes det som. Frågan är om jag ska ersätta hantelrodden med denna rakt av eller köra bägge i kombination med latsdragen?

Körde även stående militärpress idag (brukar sitta) och det var tyngre helt klart.
Men kändes ändå som att stående är "the one" då axelkänslan var mer direkt.

Biceps gick fint och hade en liten ökning i vikter där också.

Överlag en bra träningsdag.

Funderar på att dra ner en aning på intaget också då det uppenbarligen inte stämmer med Shapeupclub-appens uträkningar eller så är mitt basala behov mindre än gängse norm.
Det är bara att prova sig fram helt enkelt för att hitta sin egen ultimata formel.

Nu blir det solen.

IB

Ivan Bogus
2012-07-01, 11:35
Morgonmått: 81,5kg och 100 cm.

Jag börjar bli konfunderad angående nedgången eller snarare bristen på nedgång. Nu har det i stort sett stått stilla en dryg vecka med lite nedgång och idag samma vikt som när journalen startade.

Det är nästan som om att ju mer jag skär ner på kcal ju mindre blir viktnedgången. Denna veckan har jag legat stadigt på 1200 kcal.

Samtidigt får jag säga att jag märkt en ökning i muskelvolym. Även om det verkar ganska osannolikt kan ju en förklaring vara att jag lägger på en del muskler så här i början trots underskottet.

Passet idag gick annars bra. Ökning i bänkpress och liggande hantelflies.
Triceps likaså med hantelpress bak nacke och tricepsdrag med rep. Allt annat funkade fint också.

Ska köra en dag till med samma kcal och blir det ingen skillnad så ska jag testa att öka det lite. Låter korkat men vad ska man göra. Kan ju inte gärna gå under 1200kcal/dag.

Anyhow....moving on.

IB

Ivan Bogus
2012-07-02, 12:06
Morgonmått: 81,5kg och 99cm.

Cardion gick bra idag. Jag käkade 2 knäckebröd med keso innan. Det var ljuvligt gott.

Från och med idag ökar jag kcal till 1500 och adderar kolhydrater i större mängd.
Uppenbarligen kvittar det hur lågt jag går med kcal så rör sig inte vågen alls. Dessutom mår man som en skit när man intar så lite. Kcal in Kcal ut i alla ära men här funkar det inte riktigt.
Ska testa nya intaget i en vecka nu och se vad som hänt till nästa måndag.

Den enda rimliga förklaringen är att det "omfördelats" på något sätt så här i början gällande fett/muskler där jag kanske gått ner i fettmängd men med mitt muskelminne och nybörjarflow gått upp samma i muskler trots underskott.
Jag ser klara skillnader på överkroppen, speciellt nacke och axlar.

Nåväl...skit samma egentligen...det är fantastiskt kul att träna igen och med tiden så tror jag nog fan att den här gamle skiten ska kunna få en hyfsad kropp igen.

Nu: SOLEN!

IB

Ivan Bogus
2012-07-03, 11:44
Morgonmått: 81,4 och 99cm.

Börjat på nya intaget på 1500 kcal idag.

Träning gick bra. Kör "T-bar" istället för hantelrodd nu då den känns mycket bättre. Måste hitta en bra bicepsövning. Skivstångscurl är inte optimal för mig känner jag. Axlar gick fint. Stående militärpress är en mördare. :Virro

Ska utvärdera nya dieten efter en vecka men redan nu känns det bättre med lite kolhydrater.

Nu = Helvetet på jorden. Eller som det även kallas....Ikea.

IB

Ivan Bogus
2012-07-04, 11:11
Morgonmått: 81,3 och 98cm.

Sådärja...nu börjar det minska igen. Förmodligen en liten klack bara. Omläggningen av dieten kan det förstås också vara. I vilket fall som helst så funkar det ju.

Passet gick kanon med ökning i BP och flies. Sonen har börjat köra mer seriöst nu så jag har ju en partner så länge det intresset håller i sig. Också väldigt psykologiskt skönt när man kör till exempel BP att veta att man kan ta "lite extra" när man har en passare.

Satan vad skönt väder. Blir nog lite solning idag.

IB

Ivan Bogus
2012-07-05, 10:36
Morgonmått: 80,3 och 97cm.

Haha...ojdå. Oavsett om detta är en "fluke" så går det åtminstone åt rätt håll.
Märkbara effekter är att jag haltar mycket mindre och att brallorna sitter jävligt löst.

Vilodag idag så passar på att tvätta bilen.

Kanske kör 45 min lätt cardio senare dock...man har ju fått blodad tand. :D

IB

Ivan Bogus
2012-07-06, 11:10
Morgonmått: 80,6kg och 96cm.

Hyfsad träning med lite ökning i T-bar och militärpress.
Fortsatt tråk med skivstångscurl. Måste forska i alternativ.

Midjemåttet går stadigt neråt trots hoppande vikt.
Ska köra en ny fotosession nästa vecka för att jämföra. Kul.

Skitväder ute. Jävla konstig sommar som vanligt.

Ikväll cardio.

IB

Ivan Bogus
2012-07-07, 12:04
Morgonmått: 79,9kg och 96cm.

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har inte vägt under 80 kilo sedan Jesus levde. Jag är så jävla glad och stolt och fan vet vad på en gång.

Som lök på laxen var det en excellent träning idag med ökning i BP, hantelpress och shrugs. Allting flöt perfekt.

Mitt mål nu är att etablera mig stadigt under 80 för att sedan gå ner till cirka 76-77. Om det ser ut som jag hoppas då blir det utjämning sen ett sakta byggande. Fan att jag inte började med detta för 5 år sedan istället.
Nåväl...jag har all tid i världen. Kanske Mr Pensionär om 10 år?

Ikväll blir det Tacos. Lite syndande är jag värd efter detta.

Moving on.

IB

drakfelt
2012-07-07, 12:35
Riktigt schyst bläck och en vettig diet, keep it up!

Ivan Bogus
2012-07-07, 12:46
Riktigt schyst bläck och en vettig diet, keep it up!

Tusen tack!
Dagar som idag skulle man haft hela tiden.
Tack igen för din uppmuntran, den behövs. :)

IB

drakfelt
2012-07-07, 12:53
Bara att bryta igenom skiten. Var i Malmö tränar du?

Ivan Bogus
2012-07-07, 13:01
Jag tränar på 24seven i Limhamn.

Ivan Bogus
2012-07-08, 14:29
Morgonmått: 79,4kg och 96cm.

Ok, kanske dags att öka intaget lite. Nedgången är nog lite för stor.

Annars är det faktiskt vilodag helt och hållet idag.
Ska laga kalops till familjen och faktiskt mumsa i mig en stor laddning själv.

Vi tar nya tag imorgon, ny vecka, nya framgångar.

Peace out.

IB

Ivan Bogus
2012-07-09, 19:38
Morgonmått: 79,8kg och 95cm.

Där tog vi en cm till på kistan...I am happy.

Träningen gick fint. Inga ökningar idag men bra tryck överlag.
Planerar att avsluta dieten runt den 20:e för att gå på balans och förväntar mig då bättre resultat gällande träningen. Men det beror ju givetvis på om jag lyckats skrapa bort det jag vill ha bort.

Tre veckor i Italien från den 30:e lär väl "jämna ut" mig lite grann. :Virro
Men ska köra kroppsövningar och cardio på hotellet då och då.

Vi pumpar på.

IB

Ivan Bogus
2012-07-10, 11:19
Morgonmått: 80kg och 95cm.

Sådärja, där kom den. Den första riktiga bajsträningen.
Ingenting funkade. Noll kraft. Fick sänka i nästan alla övningar.
Kändes som om jag körde i sirap. Huvudet var helt borta.

Möjligen en liten förkylning på gång känns det som. Vi får väl se imorgon.

Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Mot seger.

IB.

Ivan Bogus
2012-07-10, 11:56
Ok här kommer då resultatet efter nån vecka.
Jag tycker väl inte det syns så där överdrivet mycket.
Men men...det är bara att kämpa på.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=2969

Ivan Bogus
2012-07-11, 12:15
Morgonmått: 80kg och 95cm.

Ska börja sänka kcal lite igen. Det rör på sig dåligt.

Annars vilodag, kanske lite cardio senare.
Kroppen verkar mycket piggare idag än igår.

In i dimman.

IB

Endumen
2012-07-11, 12:41
Ok här kommer då resultatet efter nån vecka.
Jag tycker väl inte det syns så där överdrivet mycket.
Men men...det är bara att kämpa på.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=2969


Visst faan syns det! Bra kämpat!

Den här journalen skall följas!

Ivan Bogus
2012-07-11, 13:55
Tusen tack Endumen!

Jag ska försöka göra min journal läsvärdig. :)

IB

Ivan Bogus
2012-07-12, 11:53
Morgonmått: 78,8kg och 94cm.

Sådärja, nu börjar det fan likna nåt.
Vikten har jag nästan slutat bry mig om. Det är måtten jag går efter.

Steg ur sängen som en av Zombiesarna i Walking dead.
Frugan frågade om hon skulle ringa Fonus och beställa kista.

Klev in på gymmet och körde en av de bästa träningarna hittills. Märkligt.
Ökningar i allt egentligen. Kände mig stark.

Efter att ha modererat ett tag nu med diet tror jag att jag har hittat "min" nivå och vad som krävs för att minska samtidigt som jag kan köra hyfsat på gymmet.
Bieffekterna av denna nivå är lite sämre sömn och en del kraftlöshet under dagen men det är fan inget att gnälla över. Så länge magen smälter som smör i solsken är jag en happy camper.

Nu är det 17 dagar kvar tills jag och frun kör till Italien för tre veckors mys.
Eftersom vi rör oss väldigt mycket därnere och inte äter "fet" mat tror jag att skadorna på min form inte kommer att bli så katastrofala. Inget som inte kan fixas när man kommer hem i alla fall.

Nu ska det dammsugas bil.

Ciao.

IB.

Ivan Bogus
2012-07-13, 11:50
Morgonmått: 78,8kg och 94cm.

Bra bra...stabilt på gårdagens vikt. Annars kan det pendla ganska häftigt.

Träningen gick fint idag. Liten ökning i BP. Annars bra tryck i de andra övningarna. Men visst märks det att man saknar kraft i och med dieten.

Springer på folk då och då som jag inte sett på ett tag och allas spontana reaktion är "Helvete vad du blivit smal" eller "Har du varit sjuk?". :hbang:
Det är bensin i motivationsmotorn.

Annars börjar det bli fantastiskt tråkigt med matvalen. Tänker att jag ska försöka förnya mig hela tiden men hamnar ändå med den där jävla kycklingen på tallriken till slut. Eller tonfisken och räkorna.
Synd att det skiljer så inihelvetes mycket kcal mellan kyckling och köttfärs.
Köttfärs kan man göra så mycket mer gott med som jag gillar. Men men...

Exakt en vecka kvar på svältkuren innan jag går mer på balans inför Italien. Föreställer mig att det kan vara bra att vänja in kroppen en vecka istället för att direkt klämma en Bratwurst med surkål och senap i Tyskland på väg ner.
........Bratwurst......mmmmm.......*låter som Homer Simpson*......

På återskrivande

IB

Ivan Bogus
2012-07-14, 10:05
Morgonmått: 78,4kg och 92cm.

Som sagt...som smör i solsken.
Det känns som att jag har hittat "koden" för min kropp lite nu när jag kan styra nedgång och balans med flit. Visst, det har tagit drygt en månad men det är klart värt det. Vill rekommendera alla andra "grönisar" att experimentera som jag tills de hittar rätt och inte vara rädda för att gå lägre än "normala" nivåer om resultaten inte visar sig.
Vi är ju alla väldigt olika trots att "koden" är den samma för alla. In och ut.

Annars är det vilodag idag men kommer förmodligen att köra min cardio senare.
Cardion gör underverk med mina ben. Märkbart starkare efter en månad dagligen på den där cykeln. Syns faktiskt också. Haltar inte alls lika mycket längre.

Nu blir det ut och köpa presenter till mina "små" barn som fyller år nu i veckan.
Vad i hela helvete köper man till pojkar på 21 och 19 år? Jag är helt lost.
Det får bli pengar som vanligt..det verkar att gå hem.

Mot Sherwoodskogen.

IB

Ivan Bogus
2012-07-15, 12:10
Morgonmått: 78,8kg och 92cm.

Träningen gick bra idag. Var helt ensam i gymmet. Kanon...då kan man fisa.
Inga direkta ökningar men det kändes bra. Kände mig stark.

Här kommer en liten översiktsbild över sista fem veckorna med sista tagen idag.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=2988

Jag kör vidare tills fredag då jag går på balans inför Italien.

IB

ondekrulon
2012-07-15, 18:33
skön träningsjournal! bra skrivet och imponerande resultat! keep it up

Ivan Bogus
2012-07-15, 18:45
skön träningsjournal! bra skrivet och imponerande resultat! keep it up

Tusen tack!

prOtotype
2012-07-16, 11:02
Imponerande framsteg, riktigt bra disciplin!

Ivan Bogus
2012-07-16, 12:10
Imponerande framsteg, riktigt bra disciplin!

Tack!

Morgonmått: 78,9kg och 92cm.

Min kropp går i etapper har jag märkt. Ett jätteras en dag för att följas av några dagar som står stilla. Kul fenomen.

Ökning i BP och ett grymt armpass idag.
Annars märks det tydligare för var dag nu att jag måste balansera mitt intag för att kunna orka mer. Tror också att kroppen mår bättre av ett mindre underskott nu när jag tappat rätt mycket av fläsket. Visst är man tävlingsinriktad och tänker att det där sista ska av också men förmodligen bättre att ta det lugnare.

Ska köpa träningshandskar då jag får ont i händerna av hantelrodden. Vikterna börjar bli rejäla nu.

I bibeln regnade det i 40 dagar och 40 nötter. Det kallades syndafloden.
Här i Sverige kallas det sommar.

Vi hörs

IB

prOtotype
2012-07-16, 12:20
Tack!

Morgonmått: 78,9kg och 92cm.

Min kropp går i etapper har jag märkt. Ett jätteras en dag för att följas av några dagar som står stilla. Kul fenomen.

Ökning i BP och ett grymt armpass idag.
Annars märks det tydligare för var dag nu att jag måste balansera mitt intag för att kunna orka mer. Tror också att kroppen mår bättre av ett mindre underskott nu när jag tappat rätt mycket av fläsket. Visst är man tävlingsinriktad och tänker att det där sista ska av också men förmodligen bättre att ta det lugnare.

Ska köpa träningshandskar då jag får ont i händerna av hantelrodden. Vikterna börjar bli rejäla nu.

I bibeln regnade det i 40 dagar och 40 nötter. Det kallades syndafloden.
Här i Sverige kallas det sommar.

Vi hörs

IB

Vad jag förstått så är det att kroppen fyller ut med vätska i fettcellerna och sen rasar vätskan under en dag och det är därför du får dom här platåerna med efterföljande ras.
Ja ju mindre kroppsfett du har desto långsammare bör du gå framåt för att inte hålla på och kapa muskelmassa i onödan, så att försöka göra det snabbt blir ofta fel.

Ivan Bogus
2012-07-16, 12:25
Vad jag förstått så är det att kroppen fyller ut med vätska i fettcellerna och sen rasar vätskan under en dag och det är därför du får dom här platåerna med efterföljande ras.
Ja ju mindre kroppsfett du har desto långsammare bör du gå framåt för att inte hålla på och kapa muskelmassa i onödan, så att försöka göra det snabbt blir ofta fel.

Tack! Det verkar ju väldigt logiskt och en gjuten förklaring. Kroppen är allt en jävla makalös manick.

Ja jag tror också det är bäst att dra ner lite. Sen har jag förmodligen haft stor nytta av "muskelminnet" om sånt existerar samt nybörjarökningarna.
Eftersom jag haft ganska ståtliga muskler förr så känns det som att de vill "komma tillbaka" fortare än om jag varit helt grön. Det är min teori. ;)

Springer
2012-07-16, 13:55
Måste hitta lösningar på detta fruktansvärda problem. *drool*

"Hej familjen, jag tycker ni är grymt feta och måste dieta!" ?

Inte? :em:

Ivan Bogus
2012-07-16, 15:11
"Hej familjen, jag tycker ni är grymt feta och måste dieta!" ?

Inte? :em:

Bra förslag. Tyvärr är dom äckligt i form. :(

hurril
2012-07-16, 16:10
Här kämpas det på bra ser jag!

Ivan Bogus
2012-07-16, 17:00
Här kämpas det på bra ser jag!

Absolut. Vägen till Mr Ol(d)ympia är utstakad.

hurril
2012-07-17, 10:30
Absolut. Vägen till Mr Ol(d)ympia är utstakad.

Ha! :)

Ivan Bogus
2012-07-17, 11:11
Morgonmått: 78,2kg och 92cm.

Cardio idag. Gick inte alls. Efter 20 minuter fick jag avbryta. Kände mig helt kraftlös, lätt illamående och helt slut.
Jag har kört cardio på fastande mage flera gånger men idag var det stopp.

Jag kan bara spekulera i att det blir svårare med underskott ju mindre fett man har att ta av prestationsmässigt. Det fanns helt enkelt ingen bensin alls.

Eller så är det bara en dålig dag.

Ny topp(botten)notering på vikten i alla fall, bra bra. Magmåttet verkar stå lite stilla men samma där, ju mindre det blir ju segare är det att kapa.

Såg en ganska lustig sak i gymmet. En kille med väldigt imponerande överkropp. Vi snackar grov. Och så hade han ben som mina underarmar.
Det såg omåttligt lustigt ut får jag säga. Men men..var och en till sitt.

Ska prova cardio senare ikväll och se om det går bättre.

IB

Ivan Bogus
2012-07-17, 21:08
Kvällscardion gick 1000 gånger bättre än den tidigare. Var väl nån tillfällig svacka eller nåt.
Men jag tror också det är naturligt att kroppen börjar reagera mer negativt nu på mitt låga intag än när den hade oceaner av späck att ösa energi ur.

En annan reflektion så här på kvällningen är hur mycket folk det finns som postar här på forumet och försöker hitta alternativ eller snabbare sätt att gå ner i vikt. Många frågor om man inte kan göra så istället för si och så vidare.

Min erfarenhet efter att ha lyckats över förväntan är att det absolut bästa är att följa basråden som står postat i deffguiden etc. Visst, jag har experimenterat friskt med intag och dylikt men aldrig utanför ramarna.

Det är ju barnsligt enkelt i grunden. Sen vilka nivåer av intag och träning man har är en individuell sak där man kan experimentera hejvilt.

Nu när jag snart ska börja min "byggfas" ska jag följa byggråden lika slaviskt och jag är säker på att det kommer att ge lika lysande resultat som min "deff".

Fan vad jag är glad att jag hittade detta forum.

Goder afton.

IB

Ivan Bogus
2012-07-18, 11:04
Morgonmått: 78,1kg och 92cm.

Fan det där midjemåttet verkar ha fastnat. Segt som fan nu.

Träningen gick bra ända tills gymmet fylldes av skränande ungdomar med intresse för allt utom att träna. Längtar tills skolorna börjar igen.

11 dagar till semester. Fy fan vad gött det ska bli.

Ciao

IB

Ivan Bogus
2012-07-19, 11:30
Morgonmått: 78,4kg och 92cm.

Lugn träning idag. Hade jävulskt ont i benen. Haltade in på gymmet som Kapten Krok. Kanske en idé...skaffa träben? Och givetvis papegoja och ögonlapp.

Magmåttet vägrar ge med sig mer för tillfället och det är väl mest jag som retar mig på den där lilla bulan som är kvar.
Nåväl, imorgon går jag på balans inför semestern. Tänkte att en vecka med balans får kroppen mer van än att direkt chockas av en bratwurst på vägen.

Vanligtvis har man Ågren när semestern börjar närma sig slutet men detta året kan jag faktiskt säga att jag längtar tills jag kan börja byggfasen.
Inte så att jag kommer att lida i Italien precis...men ni förstår vad jag menar.

Imorgon fest för sönerna. 35 st 19-22åringar i huset.....jippii?

IB

Ivan Bogus
2012-07-20, 09:00
Morgonmått: 78,8kg och 92cm.

Idag är det träningsfritt.
Eller hur många kalorier bränner man förresten när man lagar Lasagne till ett helt kompani? Och alla andra förberedelser för fest?

Jag tror det räknas som ett långt cardiopass. *flex*

Idag blir det paus i dieten. Det har jag fan förtjänat.

Hörs imorgon.

IB

Ivan Bogus
2012-07-21, 11:11
Morgonmått: 77,1kg och 92cm.

Fniss. Öl och vin är ju kanon för viktnedgång!

Nåväl.....idag är det tillbaka till kontrollerat intag igen.
Får väl se vad vågen säger imorgon när vattenbalansen är normal.

Dags att börja packa lite idag.

Hörs

IB

Ivan Bogus
2012-07-22, 11:46
Morgonmått: 78,4kg och 92cm.

Sådärja, vätskebalansen i ordning igen. *flex*

Träningen gick fantastiskt bra. Otroligt vad mer mat kan betyda i styrka och driv. Ökningar i allt. Har också börjat öka antalet reps inför mitt "byggande".

4 träningar kvar, sedan Italiensemester.

Ser fram emot semestern OCH att komma hem och bygga. Double win!

Ses

IB

Ivan Bogus
2012-07-23, 12:25
Morgonmått: 79kg och 92cm.

Vikten går hejvilt upp och ner. Så länge midjan behålls är jag nöjd.

Bra träning idag igen. Lite ökningar i det mesta.
Den där underarmscurlen gör ONT. Men det märks den tar som fan. Bra.

Mycket packande för tillfället. Man kan tro att vi ska emigrera.

Nu = ut i solen....så länge den behagar vara kvar.

IB

StrangeKraem
2012-07-23, 12:37
Kul att läsa, ser fram emot att se hur det utvecklas!
Keep up the good work!

Ivan Bogus
2012-07-23, 12:46
Kul att läsa, ser fram emot att se hur det utvecklas!
Keep up the good work!

Tusen tack!
Jag hoppas det utvecklas bra.

IB

Ivan Bogus
2012-07-24, 11:14
Morgonmått: 79,7kg och 92cm.

Hmmm...konfunderad. Kan det verkligen vara muskler jag lägger på mig så snabbt? För midjan ökar inte. Eller är det bara vatten?

Nåväl, vilodag idag.

Mer packande och kanske lite solande.

Ciao


IB

Ivan Bogus
2012-07-25, 12:40
Morgonmått: 79,6kg och 93cm.

NEJ...jag börjar bli fet! :Virro
Skämt åtsido...tror fan det börjar packa på lite muskler nu. Syns tydligt i spegeln speciellt på axlar, nacke och bröst.
Träningen gick kanon. Provade ny "shrugs"-övning med skivstång istället.
Kändes bättre än hantlar både i muskeln och i händerna.

Nu blir det stranden med sönerna sedan hämta frun på jobb.

Snart ITALIA!

Ciao

IB

Ivan Bogus
2012-07-26, 13:05
Morgonmått: 79,2kg och 92cm.

Sådär, bara två träningar innan avfärd.
Dagens pass gick utmärkt. Fick sällskap av äldsta sonen. Han har blivit stark den fan. Bra jobbat på kort tid.

Obligatorisk släktfödelsedag idag. Lika kul som att köra en gaffel i ögat men vad gör man inte för husfriden. Det bjuds, som vanligt, på flintastek "grillad" på en bit folie i en gasolgrill. Jag menar....wtf? Inte nog med att gasolgrillar vanligtvis suger när det gäller grillsmak....nu har de dessutom en tjock bit folie mellan kött och grill så det blir mer kokstekt än grillat. Och flintastek? Torrt? Näääääädå....

Skit samma...får genomlida denna tortyr och tänka på de sinnessjuka pasta och skaldjursrätterna i Italien under tiden.

Snart avfärd.

Ciao

IB

andeem
2012-08-23, 10:39
Hur lång är semestern?

:)

Ivan Bogus
2012-08-23, 15:58
Hur lång är semestern?

:)

Haha...inte lång tillräckligt.
Hemma imorgon och börjar träna igen på måndag.
Fantastiskt att min vikt ligger på 78,4 och midjan på 94.
Jag trodde på katastrofsiffror efter att ha slappat, solat, vinat och ätit italienska smaskigheter så länge men nej.

Varmaste dagen i Rimini var det 49,8 grader på stranden....det ni.

I övrigt leker livet för mig och frugan. God mat, gott vin och fantastiska människor. Men inte utan att man saknar både träningen och dieten. Vilket är ganska märkligt egentligen....att sakna en kontrollerad diet och inrutad vardag.
Men icke destomindre...just nu vill jag verkligen sätta igång med nästa steg i skapandet av mig själv: steg 2.

Ses snart mina vänner.

Ciao Bella!

Ivan Bogus
2016-08-21, 17:00
75,4 kilo och 91 cm midja.

Visst...det har gått fyra år sen jag skrev här sist så kanske inte den mest makalösa nedgången.

Men men....livet har en tendens att komma ivägen för saker hela tiden.
Chefspost på jobb, frugan varit sjuk, etc etc etc.

Jag började på allvar igen den 23:e april i år. Hård deff och numera träning hemma i mitt egna lilla gym.
Nu är jag precis (igår) hemkommen efter 3 veckor i Barcelona med frugan.
Tapas, gin o tonic, sol, öl, mer gin o tonic.
När vi åkte låg jag på 73,2 kilo och 89 cm midja.
Skadan är inte så stor som jag trodde.

Anyways....nu blir det tuta och köra för denna gamling igen.
52 bast and still got the mojo.

Jag siktar på att bli jävligt mycket snyggare till nästa år.

Kul att vara tillbaka här.

Hasta luego mina vänner.

Ivan Bogus
2016-08-21, 17:04
Så här ser gamlingen ut nu.

Ska köra lite mer seriösa tjockbilder senare.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4235

Ivan Bogus
2016-08-23, 13:11
Då har man investerat i ny bänk och ställning.
Imorgon kommer en internationell skivstång med viktpaket så det räcker och blir över för stunden.

Vikten är 75,1 och midjan 91cm.

Ligger på runt 1500 kalorier just nu och kommer att moderera det efter resultat.

Formen är bra tycker jag med ganska trevliga muskler dock har jag fortfarande lite "chipstuttar" och trivselfläsk runt centerpartiet. (Inte det partiet då alltså)
Det är brösten som stör mig mest av allt och det är alldeles säkert det sista som ger sig också. Min känsla är att det kommer att bli segt att utplåna dessa.

Men vafan, all tid i världen och så länge jag gnetar på lär det säkert bli bra.

Provar att ligga på 220g protein om dagen ett tag för att se effekterna.

Nu kör vi.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4236

Ivan Bogus
2016-08-24, 19:46
74,8 och 92 cm.
Så här i början brukar vikt och mått hoppa åt alla håll så det är lugnt.

Stången har kommit. Väldigt nöjd.
Känns helt annorlunda att köra med den än den gamla 25:an. Stabilt.

Provade Barbells proteinpudding, den var väl ganska....hmmm....äcklig?
Min favve är fortfarande kvarg, dipmix och morötter. Oslagbart snacks.

Imorgon ska jag börja testa twistade curls för magen. Bara att se videon på övningen fick mig att få träningsvärk i sidan.

Imorgon blir det axlar och biceps.

In i dimman.

IB

Ivan Bogus
2016-08-25, 16:05
74,7 och 92 cm.

Dagens pass gick bra, magövningen var mordisk precis som jag trott.

Snart blir det råstekt broccoli med hackad vitlök och persilja, två kycklingfileér och en dijonvinägrett. Föredrar att bara steka broccolin rå istället för att förkoka den. Blir mer crunch och känns fräschare. En höjdare med vitlök.

1500 kalorier fortfarande och det känns helt ok. Nästa vecka börjar man jobba igen så då ska jag nog testa 1300 igen som jag hade fint resultat med innan semestern.

Och ja, det funkar alldeles utmärkt att hårdträna som 52-åring har jag märkt.
Egentligen känns det precis som när jag var 25 med undantaget att jag blivit lite försiktigare för kroppens signaler och knakandet i leder etc.

Ska försöka köra lite bilder på formen i helgen så jag har att skratta åt nästa sommar.

Framåt framåt.

IB

Ivan Bogus
2016-08-28, 17:21
Dagens vikt och mått har jag inte tagit.

Gårdagens träningspass var hårt.

Kräftlyftning med sörpel: 3 kilo, minst.
Snapscurls: Till fail.
Ölningspush: Usch ja.

Dagens pass blir "Lyft av onlinepizza"

Imorgon ska jag utvärdera skadorna detta har åsamkat mig.

Men vafan....ibland måste man faktiskt leva som en vanlig man också.

På återhörande.

IB.

Don H
2016-08-28, 19:26
:laugh::laugh:

Bra jobbat på sista passet:d

Ivan Bogus
2016-08-29, 10:47
Haha...tack. Det var ett riktigt mördarpass.

Jag har kikat lite på att komplettera mitt gym med en pull up stång.
Någon som har erfarenhet av den som sticker ut och fästs i karmen?
************* har en som heter Iron gym extreme.

Jag är lite ambivalent. Å ena sidan verkar den vettigare än en vanlig pinne i dörröppningen men å andra så verkar den lite....flimsy? Klen?

Nåväl, det blir nog en sån. Den kostade inte en förmögenhet direkt. Om det är skit kan jag alltid ha den som vinställ eller skohorn.

Idag bröst, axlar och triceps. Ska bli gött att komma igång efter sista semesterhelgen.

Onwards.

IB

Ivan Bogus
2016-08-29, 14:50
Riktigt mördarpass idag. Riktigt skönt.

Träffade även en kund som inte sett mig på ett tag.

"Har du varit sjuk?" är det bästa tecknet på att deffen funkar utmärkt.

Ivan Bogus
2016-08-30, 19:54
75,8 kilo och 93 cm.

Ja vikten och de där måtten brukar stöka lite när jag börjar dieten så jag är icke orolig alls. Det sjunker så småningom. Dessutom kollat klockan 05:30 vilket är mycket tidigare än normalt så det är säkert "sovbränsle" som legat kvar. :-p

Dagens rygg och armpass gick väldigt bra. Bra tryck i den gamle kroppen.
Jag måste fan köpa såna där lyftremmar till mina shrugs. Fingrarna börjar glida när vikterna blir större.

Jag funderar också på att börja köra min 2-split 4 dagar sen en dag vila och sen börja igen. Ska utvärdera det sen. Just nu känns det som min kropp orkar köra mer.

Dag 1: Bröst, axlar, triceps, mage
Dag 2: Rygg, biceps, underarmar och den däringa shrugsaren.
Dag 1 igen
Dag 2 igen
Vila.
Sen på det igen.

Frugan har börjat träna också. Den var lika väntat som att en rysk atlantångare skulle landa i mitt garage. Men kul. Då blir det ju lite peppning åt båda hållen.

Fast vi får väl se hur kul hon tycker det är imorgon när träningsvärken börjat hälsa på.

Nu kör vi en Propud choklad.

På återhörande.

IB

Ivan Bogus
2016-08-31, 19:31
76 kilo och 94 cm.

Ja men vafan.....

Om jag varit konspirationsteoretiker skulle jag kunna hitta 1000 anledningar till varför jag går upp istället för ner.
Men nu är jag inte det som tur är. Så jag skiter i det och kör vidare.

Idag var det bröst, axlar och triceps igen. Första testdagen att skippa en vilodag mellan 2-spliten.
Kändes bra, ökade i nästan alla övningar. Tänker testa det här åtminstone i ett par veckor för att se hur kroppen tål den ökade belastningen.

Fått antydan till nya ådror på bröstet. Det är en härlig känsla.

Billig rostbiff i skivor på ICA så nu blir det 400g råstekt broccoli och 300g finfin rostbiff.

Until later

IB

Ivan Bogus
2016-09-01, 20:12
75,2 kilo och 92 cm.

Jadå! Där vände det neråt igen. Bra bra.

Rygg, biceps, underarmar och mage. Ökningar idag också. Kände mig stark.
Fjärde dagen på rad med träning och det känns fint. Imorgon vilodag sen 4 dagar igen.

Som alltid när jag börjar gå riktigt lågt med kalorierna så sover jag som en kratta, måste springa och kissa stup i kvarten på natten och är trött hela dagen.
Brukar lugna sig efter nån vecka dock. Bara att ligga i.

Proteindrink sen sängen.

Hasta luego

IB

Ivan Bogus
2016-09-02, 16:37
Vilodag.

Sparat kalorier till en kall öl.

Det kommer bli en erotisk upplevelse.

IB.

Ivan Bogus
2016-09-03, 17:09
75 kilo och 92,5 cm.

Först jobb till 14:00 sen bröst, axlar och triceps.
Gick halvbra. Lite seg men tuff dag på jobbet.

Idag ska jag "synda" med en Skagenröra. Räkor, dill, rödlök och YTTERST sparsamt med mager lätt fismajonnäs. Till detta Finncrisp.
Finncrispen är de som kostar mest kcal egentligen.

Pepsi max och de nya avsnitten av Narcos på Netflix sen är detta en bra lördag.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-09-04, 17:21
75,5 kilo och 92 cm.

TUNGT pass med rygg, biceps, mage och underarmar idag.
Kändes finfint. Ökade i nästan allt.

Fortfarande inga konstigheter med att köra 4 dagar och vila en.
Kanske lite tidigt än att ställa diagnos men så länge den gamle kroppen inte klagar mer än vanligt så kör jag på.

Och det här knaksyndromet. Vissa dagar låter överkroppen som en Ukrainsk traktor på tomgång. Det sprakar och knakar i det mesta. Sen nästa gång är det tyst och mjukt.
Så länge inga kroppsdelar trillar av kommer jag att avskriva det som nåt gubbsyndrom.

Idag blir det söndagsmiddag med köttbullar, potatis och skysås. Jag ger fan i lingonen, gelén och saltgurkan. Eller vafan...kanske det slinker ner nån saltgurka ändå.
Om man inte läser näringsförteckningen så händer väl inget?

Eller som min far sa, "Det man inte vet har man ingen aning om"

Ha en god söndag alla.

IB

Ivan Bogus
2016-09-05, 19:26
75,5 kilo och 92 cm.

Kör en vecka till och ser om det händer nåt med måttet. Annars får jag justera lite.
Vikten skiter jag nästan totalt i så länge fläsket minskar.
Jag har väl en teori om att jag lägger på mig lite muskler under tiden.

Körde dagens pass innan jobb idag. Gick helt ok. Har väl mer "tryck" på kvällen men är en vanesak antar jag.

Nu: Broccoli, broccoli, lite broccoli och kanske kyckling.

IB

Ivan Bogus
2016-09-05, 19:31
Snart får jag skaffa nya jobbskjortor.

Fast bättre det spänner där än över ölmagen antar jag.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4242

Ivan Bogus
2016-09-06, 19:08
74,8 kilo och 93 cm.

Rygg, arm och magdag. (Magdag är för övrigt ett rätt kul ord.)

Det märks mer och mer att det här med "muskelminne" inte är en myt.
Ganska makalösa resultat nu så här i början på min nya tunga träningsperiod.

Jag tillskriver den stillastående vikten med ökad muskelmassa. Min egen teori.
Och magmåttet....nja....mina chipstuttar minskar och lite annat så kroppen tar väl fläsk från lite olika ställen antar jag.

Detta var fjärde träningsdagen så imorron är det vilodag.

Be well

IB

Ivan Bogus
2016-09-07, 22:08
75,2 kilo och 92 cm.

Jag ger det till måndag. Har det inte börjat röra på sig då får jag tänka om.
Det kan ju förstås vara en tillfällig "klack" men har inte haft så här långa förr.

Nåväl, imorgon är det träning igen.

Ciao

IB

Ivan Bogus
2016-09-08, 16:05
74,5 kilo och 91 cm.

Början på ett trendbrott?

Nåväl, idag kör vi så det ryker igen.
Bröst, axlar, triceps står på menyn.

IB

Ivan Bogus
2016-09-09, 20:22
74,1 kilo och 90,5 cm.

Nu jävlar är tåget tillbaka på rälsen.
Det märkliga är ju att jag har såna här platåer då och då men på nåt sätt lyckas jag alltid glömma/förtränga dessa och bli helt konfunderad då de kommer nästa gång.

Jag ska sätta upp en lapp inne i gymmet som påminner mig nästa gång.

Rygg, biceps, underarmar och lite shrugs idag.
Bra klipp i träningen igen. Kan vara att jag fuskade med en rejäl Ceasarsallad med frugan ikväll innan träningen. Dock fick hon dricka en öl ensam medan jag sög i mig Pepsi Max.

Jag siktar på under 90 cm innan helgen är slut.

Nu ska jag kolla Chefs table på Netflix. Den ultimata masochismen. Rådeffa och kolla trestjärniga Michelinkockar laga sinnesjuka rätter.

Det bygger karaktär.

Ha det.

IB

Ivan Bogus
2016-09-10, 15:20
73,9 kilo och 90,5 cm.

Som smör i solsken.

Bröst, axlar och triceps. Bra träning. Bra kraft. Lite ökningar här och där.

Ikväll blir det slarv i form av hemmagjord Pulled pork och en massa goda tillbehör.
Fast slarv och slarv...så jävla mycket dåligt är det ju inte. Brödet och gräddfilen men resten är ju kött och grönsaker.

Vädret fortsätter trotsa årstiden och det får det gärna fortsätta med länge.

Au revoir

IB

Ivan Bogus
2016-09-10, 16:59
Nu ska jag ju förvisso slarva lite ikväll men det jag upplever som svårast/mest utmanande under deffen är just matlagningen.

Jag är gammal kock och numera mat/dryck-kompositör. Man kan säga att jag lever och andas mat och dryck. Jag lagar all mat i hemmet till mig själv, fru och två söner. Varje dag, alla dagar i veckan.

Problemet är ju inte brist på fantasi gällande familjen utan just kombinationen att stå och laga Högrevsburgare, Sjötunga, Gräddiga pastarätter, Weinerschnitzlar etc samtidigt som jag vid sidan torrsteker broccoli och micrar lite kassler till mig själv. UTAN sås.

Jag kan alltså hitta på en ny välsmakande rätt varje dag till familjen utan minsta ansträngning men fan om jag kan göra det till mig själv.
Det blir den där jävla broccolin och kött/kyckling/kassler.

Sen är det ju extrem karaktärs-sport att sitta vid samma bord och konsumera sin torra fnöskemåltid bredvid en son som slafsar i sig Pasta Alfredon med stort välbehag. OCH gärna suger i sig ett glas vin därtill.

Varje dag.

Fan....jag tror jag har en framtid som Munk. Mahatma Bogus.

IB

Ivan Bogus
2016-09-11, 12:56
74,5 kilo och 89,5 cm.

HA! I did it. Under 90 innan helgen är slut. *Klapp på axeln*

Idag rygg, biceps och underarmar.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-09-12, 20:14
74,7 kilo och 89,5 cm.

Vilodag idag.

Imorgon kör vi på igen.

IB.

Ivan Bogus
2016-09-13, 19:36
73,9 kilo och 89,5 cm.

Liten platå med midjan men den brukar gå i etapper.
Vikten är egentligen totalt ointressant.
Det jag mest av allt vill skrapa bort är de sista små chipstuttarna som hånar mig i spegeln. Men jag ger mig fan på att de är det absolut sista som ger vika.

Bröst, axlar och triceps. Bra träning trots att jag kände mig trött innan. Ökning i shrugs.

Läser på många ställen att man ska träna väldigt tungt och basövningar under deff men jag kör precis som jag hade gjort utan deff. Jag tror inte det har så där värst stor betydelse egentligen.

Anyways...nu blir det en Propud.

Fare well

IB

Ivan Bogus
2016-09-14, 20:05
74,2 kilo och 90,5 cm.

Kroppjävel.

IB

Ivan Bogus
2016-09-15, 16:17
73,9 kilo och 92 cm.

Ok kropp, du har till imorgon på dig.

Fettsugning. Du vet att jag har råd.

Så ge dig.

IB

Ivan Bogus
2016-09-16, 19:50
73,6 kilo och 89,5 cm.

Bra...jag avbokar fettsugningen.

Det känns som att kroppen slåss med näbbar och klor för att behålla det sista stackars fettet.
Men jag kommer att vinna. Jag har tid och (nåväl) tålamod.

Vilodag idag, imorgon rygg, biceps och underarmar.

Ciao

IB

Ivan Bogus
2016-09-17, 18:44
73,6 kilo och 90,5 cm.

Lite seg träning idag eftersom jag jobbat hela dagen.
Lördag på mitt jobb innebär hyfsat många kunder som vill ha alkohol.
Dessutom pension idag vilket gjorde butiken till ett rullatorderby.

Ikväll: Rymdfilm, räkor och Finncrisp.

Until next time

IB

Ivan Bogus
2016-09-18, 11:36
73,8 kilo och 88,5 cm.

:hbang::hbang::hbang::hbang::hbang:

Nu verkar det börja gå neråt igen. Så jävla gött.

Bröst, axlar och triceps idag. Siktar på lite höjningar i det mesta.

Sen söndagsmiddag med familjen.

Ha en bra dag.

IB

Ivan Bogus
2016-09-19, 19:28
73,6 kilo och 88,5 cm.

Fan...går jag ner en halv centimeter till är det det smalaste jag varit sen Jesus hade blöjor.

Vilodag idag annars.

Slarvade och köpte från salladsbaren i lokala butiken.
60 spänn för lite grönt??!! :confused:
Jävla ockrare.

Håll tummarna för nytt PB i midja imorgon.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-09-20, 16:16
73,4 kilo och 90 cm.

Nu vägde jag mig förvisso 3 timmar innan min vanliga vägningstid så det spelar väl in.
Känner mig smalare i alla fall. Vi får se imorgon.

Rygg, biceps och underarmar på schemat.

In i dimman

IB

Ivan Bogus
2016-09-21, 18:36
73,9 kilo och 89,5 cm.

Riktigt svårjobbat för tillfället verkar det som.
Lägre på kalorier kan jag ju knappast gå. Ligger på 1100.
Kanske jag skulle prova att öka intaget? Chocka kroppjäveln lite?

Nåja...jag har tid.
Bröst, axlar och triceps. Gick bra idag. Några ökningar här och där.

Jag kör vidare med gott humör.

IB

Ivan Bogus
2016-09-22, 20:15
72,7 kilo och 88 cm.

BOOM!

Mycket märkligt fenomen. Igår började jag med kreatin. Och inatt fick jag springa och pinka säkert 5 gånger under natten. Och nu imorse visar vågen och måttbandet riktigt positiva siffror.

Är detta månne en ren slump eller är det nåt samband med kreatinet?
Kan det vara att kroppen helt enkelt tröttnade på mitt deffande och beslutade sig för att släppa på en massa vätska? Var det en alien som probade mig under natten? Var det månfaserna som stod i cirkel? Många frågor, lite svar.

Oavsett vilket är jag glad och lycklig över mitt nya personbästa i kropp och fortsätter min resa imorgon med nya krafter och nytt hopp.

May the force be with you

IB

Ivan Bogus
2016-09-23, 16:55
72,2 kilo och 88 cm.

"GODDAMIT EARL, HE´S ON A ROLL!"

Midjemått samma men märker att chipstuttarna blivit något fastare.
Fan...hela jag känns fastare. Som en 52-årig gräddbakelse i spandex.

Dagen till ära blir det rygg, biceps och underarmar.
Ikväll: Helstekt oxfilé, purjolökspotatis och skysås.
Fan vet om jag inte ska klämma i mig ett glas rött också.

Mot nya segrar

IB

Ivan Bogus
2016-09-24, 12:42
72,4 kilo och 87,5 cm.

Ännu en halv centimeter till arkivet.

Bröst, axlar och triceps står på menyn.

Laters.

IB

Ivan Bogus
2016-09-25, 10:52
73,1 kilo och 87 cm.

Kreatinet som kickar in?

Rygg, biceps och underarmar.

Söndagsmiddag.

IB

Ivan Bogus
2016-09-26, 20:45
73,7 kilo och 87 cm.

Jep...definitivt kreatinet.

Vilodag idag.
Shopping med hustrun....jippi....

IB

Ivan Bogus
2016-09-27, 18:01
73 kilo och 87 cm.

Berg och dalbanekropp?

Nåja...så länge det går framåt/neråt är jag glad.

Bröst, axlar, triceps idag. Kändes ohemult tungt innan men slog PB i nästan allt.
Jag börjar nog tro att det där kreatinet funkar som utlovat.

Sen har jag funderat på att lägga mig på balans eftersom min form numera kan klassas som ganska fin och slimmad.
Men...det tänker jag inte göra.
Jag tänker köra tills jag är skuren och rippad som en dyrare salami.
Inte har jag ägnat dessa långa månader för att stanna så här nära målet inte.

Bygga på balans kan vänta.

Nu kallar broccolin.

Hasta luego

IB

Ivan Bogus
2016-09-28, 21:47
72,8 kilo och 88 cm.

Vilodag.

Nuff said.

IB

Ivan Bogus
2016-09-29, 19:13
72,6 kilo och 87 cm.

Har förmodligen en liten förkylning som gnager nånstans därinne.
Kan kanske vara orsaken till hoppandet.

Men trots denna livshotande åkomma tränade jag bröst, axlar och triceps idag med gott resultat.
Jag adderade armhävningar 3 x 10 efter mitt vanliga bröstsegment. Jävlar vad det sög.
Det ska jag definitivt fortsätta med. Kändes som en ukrainsk traktor hade kört över min bröstkorg. MED plog.

And now for some broccoli.

Live long and prosper.

IB

Ivan Bogus
2016-09-29, 19:20
Visst fan börjar det synas en och annan tendens till muskel?

Inte illa för en gammal gubbe om jag får vara så framfusig.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4244

Flygplan
2016-09-30, 19:37
Kommer bli riktigt bra det här! Syns att du har bra med muskler under fettet som är kvar.

Ivan Bogus
2016-09-30, 19:39
72,6 kilo och 86 cm.

Känns som att kroppen är inne i en släppafettperiod.
Det tackar vi för ödmjukast.

Ofrivillig vilodag pga jobb men imorgon är det back in business.

Ciao

IB

Ivan Bogus
2016-09-30, 19:41
Kommer bli riktigt bra det här! Syns att du har bra med muskler under fettet som är kvar.

Tack som fan.
Synd bara att man inte var 25 år yngre.
Men tycker att det går hyfsat ändå för en 50-plussare.

Ivan Bogus
2016-10-01, 14:41
72,3 kg och 86 cm.

Idag blir det bröst, axlar och triceps igen.

Sen får man väl klämma i sig lite god oxfilé.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-10-02, 19:42
73 kilo och 87 cm.

Lite svullen efter lite för mycket god lördagsmiddag tror jag.

Nåja...det jämnar ut sig.
Rygg, biceps och underarmar gick bra idag.

På tisdag blir det kurs i fyra dagar framåt. Som tur är finns det gym på orten.

IB

Ivan Bogus
2016-10-03, 21:35
73 kilo och 86 cm.

Såja. Vikten tror jag har nått vägs ände snart. Nånstans runt 72-73 kilo.
Midjemåttet ska däremot ner lite till.
Jag har märkt att min lilla muskelökning tar bort vikteffekten av deffen samtidigt som fettet smälter bort. Vilket givetvis bara är bra.

Imorgon bitti bär det av på kurs i fyra dagar i Stockholms skärgård.
Där ska vi skapa och prova menyer. Alltså sätta i oss ohemula mängder exklusiv mat och para ihop detta med de absolut bästa alkoholhaltiga dryckerna. Allt för kundernas bästa givetvis.

Det är ett hårt jobb och en hård kurs men jag offrar mig för mina medmänniskor.

Som tur är finns det ett gym på plats så jag ska försöka hålla tillbaka "godiset" så mycket som möjligt.

Lär bli sista vägningen imorgon innan lördag.

Om jag ska komma med en gissning för lördag så får det bli....hmmm....74,1 kilo och 87 cm.

Ta hand om er så länge

Eder
IB

Ivan Bogus
2016-10-04, 05:22
72,5 kilo och 87 cm.

Mot hufvudstaden!

IB

Ivan Bogus
2016-10-08, 10:43
73,5 kilo och 86 cm.

Helt jävla sanslöst.
Jag har bokstavligen vräkt i mig godsaker hela veckan och så blir det så här.
Hummer, kalvfiléer, ostron, champagne, öl och vin etc etc.

Missförstå mig inte nu, jag är givetvis bubblande glad över avsaknaden av infettning men ytterst förvånad. Som det kan gå.

Well...idag är det tillbaka till saltgruvan. Bröst, triceps och axlar.
Jävlar vad kul det ska bli att grotta ner sig i träningen igen.

Have fun

IB

Minikubik
2016-10-08, 17:54
Kanske grundat en ny diet? Helt i min skam i så fall :thumbup:

Baha
2016-10-08, 18:41
Hur ser dina pass ut och liknande?

Skriv gärna ner lite mera

Ivan Bogus
2016-10-08, 18:57
Kanske grundat en ny diet? Helt i min skam i så fall :thumbup:


Jag hade varit den förste att anamma den om det nu hade funkat en längre tid.
Men oj vad dyrt det hade blivit.
:cool:

Ivan Bogus
2016-10-08, 19:02
Hur ser dina pass ut och liknande?

Skriv gärna ner lite mera

Det ska jag absolut göra om intresset finnes.

Idag:
Bänkpress 3 x 10
Hantelflyes 3 x 10
Armhävningar 4 x så många jag orkar

Militärpress 3 x 10
Hakdrag 3 x 10
Flyes 3 x 10
Shrugs 4 x 10

Liggande tricepspress med stång (Skullcrushers?) 3 x 10
Press bak nacke med hantel 3 x 10
Smalbänk 3 x 10

Imorgon kör jag rygg, biceps, underarmar och mage.
Skriver övningarna på morgonens inlägg.

Dessa dagar kör jag alternerande på fyra dagar sen en dags vila för att börja om igen.

Funkar klockrent än så länge.

IB

Ivan Bogus
2016-10-09, 16:21
74,3 kilo och 87 cm.

Haha...ojdå.
"THE REVENGE OF THE CHAMPAGNE AND LOBSTERS!"
Skräckfilm om frosseri.

Lite kul ändå att när jag slutat frossa och gått tillbaka till min magra diet så går jag upp.
Eller är jag bara osedvanligt svullen idag. Eller månfasen. Eller Voodoo.

Nåväl, idag var det pass 2:

Pullups 3 x så många jag orkar
Stångrodd 3 x 10

Stångcurl 3 x 10
Koncentrationscurls 3 x 10

Omvänd stångcurl 3 x 10
Underarmsövning uppåt 3 x 10
Underarmsövning nedåt 3 x 10

Benlyft hängande 3 x till fail
Bänkcrunches snett 3 x till fail

Otroligt segt pass idag med noll ökningar och även nån minskning.
Känner av lite smärta i högra armvecket när jag kör curls. Vi får se om det går över till nästa pass.

I övrigt: Ha en god söndag

IB

Baha
2016-10-09, 18:00
Missförstod kanske, men kör du inga ben?

Kul att du skrev upp i, man kan alltid få lite nya hemgym ideer

Ivan Bogus
2016-10-09, 18:08
Missförstod kanske, men kör du inga ben?

Kul att du skrev upp i, man kan alltid få lite nya hemgym ideer

Nån gång då och då försöker jag köra lite ben med gummiband, i övrigt är det gång som gäller.
Skadade mig lite allvarligt i kampsport för 12 år sen och nedanför midjan är det numera mest metall, skruv och annat skrot.
Jag försöker dock alltid hitta nya sätt att hålla igång med gummiband och andra fiffiga lösningar.

Hemgym är guld. Om jag varit tvungen att ta mig till ett gym för att träna hade det aldrig blivit som det är idag.
Men nu har jag lagt en hel del pengar på bra grejor också vilket nästan är ett måste om man ska köra seriöst.
Sen bygger jag ut lite då och då med nya inköp. Senast en curlstång.

Kommer förmodligen att bli nya hantlar i höst också.

IB

Ivan Bogus
2016-10-09, 19:32
För att ni ska förstå vilken uppoffring jag gör varje gång jag är på jobbkurs kommer här lite bilder på eländet.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=677&pictureid=4248

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=677&pictureid=4246

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=677&pictureid=4245

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=677&pictureid=4250

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=677&pictureid=4247

Minikubik
2016-10-09, 20:43
Inte ska du behöva lida så, nästa gång byter vi ;)

Ivan Bogus
2016-10-09, 20:46
Inte ska du behöva lida så, nästa gång byter vi ;)

Kanon. Du får låna mina bolagskläder.

Minikubik
2016-10-09, 20:51
Kanon. Du får låna mina bolagskläder.

Schysst, du får dra på dig mina arbetskängor :thumbup:

Ivan Bogus
2016-10-10, 13:27
73,9 kilo och 87 cm.

Då blir det bröst, axlar och triceps idag.

Har investerat i några gummiband för att testa lite annan träning.
Eller rättare sagt lite kompletterande övningar och kanske nåt för benen.

Frugan har köpt en roddmaskin. DEN ska jag fan testa när den kommer.
Kommer ihåg att det var både rolig och jobbig cardioträning.

Ägg, tonfisk och träning

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-10-11, 19:25
73,3 kilo och 87 cm.

"- Going down, Sir?"
"- Yes I believe I am"

Rygg, biceps, underarm och magdag. (Magdag...)
Skruvat lite på intaget idag. Ska se om jag kan få lite fart på midjemåttet igen.

Annars är allt kosher

IB

Ivan Bogus
2016-10-12, 20:15
73 kilo och 87 cm.

Idag är det vilodag.

I övrigt inget att tillföra.

IB

Ivan Bogus
2016-10-13, 16:03
72,9 kilo och 88 cm.

Vafan, det där midjemåttet har förklarat krig.
Kör några dagar till för att se om det behöver justeras med kosten igen.

Idag bröst, axlar och triceps.

In i dimman.

IB

Ivan Bogus
2016-10-14, 16:16
72,6 kilo och 87 cm.

Idag ska jag göra något jag inte gjort på länge.
Jag ska helt skita i träningen och bara dricka en öl istället.
Det känns som att jag behöver en slarvdag för att få nya krafter.

See ya

IB

Ivan Bogus
2016-10-15, 14:27
72,8 kilo och 86 cm.

Logiskt. Det är alltså öl som minskar midjemåttet. Jag kommer att bli rik på denna idé.

Rygg, biceps och underarmar.

Mot saltgruvan...

IB

Ivan Bogus
2016-10-16, 16:13
72 kilo och 85,5 cm.

Fantastiskt. Hårt arbete betalar sig i längden.

Idag kör jag en vilodag. Det har jag förtjänat.

IB

Minikubik
2016-10-16, 16:16
Det går framåt, kul att följa :thumbup:

Ivan Bogus
2016-10-16, 16:20
Det går framåt, kul att följa :thumbup:


Tackar så mycket. :d

Ivan Bogus
2016-10-17, 19:31
72 kilo och 85 cm.

Det märks tydligt nu att jag börjar bli hård i kroppen.
Skinnet spänner på ett annat sätt även i "slakt" tillstånd.

Kollegor och kunder tycker jag ser "rippad" ut.

Idag blev det rygg, biceps och underarm. Bra pass tycker jag.
Ser fram emot morgondagens bröstsession där jag ska testa superset.

Live long and prosper

IB

Ivan Bogus
2016-10-17, 20:06
Lite kul att kolla lifesums stats för 5 månader.
Synd att jag inte körde Lifesum från början.
Startmåtten var 84 kilo och 108 cm midja.

Jag är ganska nöjd över årets arbete.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4253

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4252

Ivan Bogus
2016-10-18, 17:35
71,7 kilo och 85,5 cm.

Under 72 kilo. Det trodde jag fan aldrig. Nu vettifan var detta ska sluta.

Idag en excellent träning med ökningar i allt.
Bröst, axlar och triceps fick ordentligt med stryk.

Nu = Broccoli och kyckling.

Ha det

IB

Ivan Bogus
2016-10-18, 17:35
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4254

Ivan Bogus
2016-10-18, 17:39
Får väl köra en skrytsidobild också. :-p

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4255

Ivan Bogus
2016-10-19, 17:16
71,6 kilo och 85,5 cm.

Progress, progress.

Fast den där lilla putmagen och mina numera mycket mindre chipstuttar är fan sega.
Ådror börjar däremot visa sig här och där. Det måste väl vara ett tecken antar jag.

Rygg, biceps och underarm gick fina fisken.
Börjar bli starkare i pullups nu. De där gummibanden jag investerade i har gjort underverk.

Nu mat.

IB

Lucipha
2016-10-20, 11:35
Grymt gamling :) Den här journalen måste jag hålla koll på

Ivan Bogus
2016-10-20, 19:37
Grymt gamling :) Den här journalen måste jag hålla koll på

Tack tack min unge vän.

Jag ska försöka göra den läsvärd. :)

Ivan Bogus
2016-10-20, 19:40
71,8 kilo och 86 cm.

Vägde mig två timmar tidigare idag så ingen fara på taket där inte.

Dagens pass blev 45 minuter på roddmaskinen.
Jag kör 4 dagar vikter och "vilodagen" passar då utmärkt att ro på.
Imorgon blir det bröst-dag. Jag gillar den dagen bäst.

I övrigt sitter det där sista fläsket säkert kvar på sin plats och hånar mig.
Vi får väl se vem som går vinnande ur denna tävling.

Hasta luego

IB

Lucipha
2016-10-21, 15:22
Det där med vilodagar är inte det lättaste när det finns mer fläsk att kapa

Ivan Bogus
2016-10-21, 15:51
Det där med vilodagar är inte det lättaste när det finns mer fläsk att kapa

Så sant som det är sagt.
Dock kräver den här gamle kroppajäveln lite andpaus en gång i veckan.

I sinom tid blir det nog bra.

Ivan Bogus
2016-10-21, 18:22
72,4 kilo och 86 cm.

Vätska?

Grymt bra pass idag efter en hård dag på jobbet.
Ökningar i det mesta utom den där satans militärpressen.
Jag tänker stämma den person som kom på den övningen. Omöjlig jävel.

Imorgon rodd sen ryggpass.

Live long and prosper.

IB

Ivan Bogus
2016-10-22, 14:05
72,8 kilo och 86 cm.

Jahupp. Nåväl...så länge inte fläsket ökar så skit samma egentligen.

Rodd och rygg. Biceps och underarmar.

In i dimman.

IB

Ivan Bogus
2016-10-23, 11:35
72,7 kilo och 84 cm.

HELL YEA!! 84 fucking centimeter! Vilken jävla morot detta är.

Dagens bröstpass kommer att bli en ren njutning.
Jag ska börja med en 15-20 minuter roddmaskin innan också för att fira.

80 cm...here I come!

IB

Ivan Bogus
2016-10-24, 14:40
72,1 kilo och 84,5 cm.

Rygg, biceps och underarm.

That´s all she wrote.

IB

Ivan Bogus
2016-10-25, 20:10
71,5 kilo och 84,5 cm.

Se på fan, nytt viktrekord.
Undrar om jag är den enda men jag kan fan känna att kroppen är inne i ett stim nu med vikt och nedgång med fett etc.
Nu menar jag inte bara vågen och måttbandet utan känslan i kroppen är....ja....fan.....så jävla tight.

Träningen idag gick väl sådär...liten sänkning i vissa men jag hade jobbat extremt mycket idag och var hemma sent. Trots det gjorde jag en helt godkänd träning.

Nu vila och imorgon tar mitt älskade MFF guld. (Förhoppningsvis)

May the force be with you

IB

Ivan Bogus
2016-10-26, 20:20
71,5 kilo och 85 cm.

SM-GULD!!!!!!!!!!!!

Idag skiter jag i träningen och firar guldet med en soppa och en Pepsi Max.

Så jävla gött!!

IB

Ivan Bogus
2016-10-27, 16:44
71,4 kilo och 85 cm.

Vägde mig mycket tidigare idag så fan vet om jag inte dansar runt 71 pannor nu.

Nåväl, rygg, biceps och underarmar blir det.

Börjar också se att det finns ett slut på deffen därborta runt horisonten.
När det sista fettet smält bort blir det balans och mer byggande.

För jävla roligt det här egentligen.

IB

Ivan Bogus
2016-10-28, 21:19
71,1 kilo och 85 cm.

Midjan har stannat av lite men jag ser att chipstuttarna krymper.

Sent jobb idag så ingen träning men tar igen det imorgon.

Hasta luego

IB

Ivan Bogus
2016-10-30, 12:14
Igår: 71 kilo och 84,5 cm.

Idag: 70,4 kilo och 83,5 cm.

Kanske en ny period av nedgång. Brukar vara stilla nån vecka och sen droppa.

Igår var det bröstpasset och idag blir det då ryggpass.
Kör lite lättare vikter, fler reps och superstrikt. Ska hålla i det en vecka för att sedan bomba på igen. Jag tänker att två månader tungt bör följas av en liten annan träning.
Givetvis har jag inga som helst belägg för denna metod förutom min egen fantasi.

Men vafan....jag testar nya prylar hela tiden, vissa funkar och vissa inte.

GRÖNSAKSSOPPA!!
Älskar hösten.

IB

Ivan Bogus
2016-10-31, 10:12
71,8 kilo och 83,5 cm.

Hahaha vafan? Grönsakssoppan?
Nåja...midjemåttet är det som räknas i sammanhanget.
Och tuttarna. Tydlig skillnad nu med avsevärt mindre fett. Om några veckor kanske jag kan börja öka upp mot balans och lite fint byggande.

7 månaders deff börjar lite smått kännas kan jag säga. Hade varit kul att kunna köra balansbygg.

IB

Ivan Bogus
2016-11-01, 16:54
70,9 kilo och 84,5 cm.

Såja, soppan är ute ur systemet. Vägde mig iofs mycket tidigare idag och det brukar innebära lite "högre" värde. Skit samma.

BRÖST! Älskar bröstdagen. Idag ska jag köra så jag spricker.

Mot ljuset i tunneln. Hoppas det inte är tåget man möter bara.

IB

Ivan Bogus
2016-11-02, 17:09
70,7 kilo och 84 cm.

Trött. In i märgen trött och frusen. Höstjävel.
Knaprar D-vitamin men hjälper föga. Tror deffen börjar gnaga på mig ordentligt.
7 månaders deff är inget för de svagsinta har jag märkt.
Och det sista lilla fettet bara sitter där och hånskrattar åt mig.
"Jaja gubbe lilla...deffa du...we aint going nowhere"

Men vafan....ryggpass idag som vanligt. Sen torr kycklingajävel och fnasig skitbroccoli.
Det följer jag upp med en natts halvkass sömn för att vakna som en utskiten korv imorgon igen.

Positiviteten flödar.

Men ge upp? haha....nä fan heller.

IB

Minikubik
2016-11-02, 20:59
Det är nu det roliga börjar, känslan när kropp och sinne sviktar, när man stirrar vilt på sin rödögda spegelbild och skriker "du är en MASKIN!" kämpa på bara!

Ivan Bogus
2016-11-02, 21:14
Det är nu det roliga börjar, känslan när kropp och sinne sviktar, när man stirrar vilt på sin rödögda spegelbild och skriker "du är en MASKIN!" kämpa på bara!

Hahaha!

Bästa peptalket nånsin.

Tack! :d

Minikubik
2016-11-02, 21:57
:thumbup:

Ivan Bogus
2016-11-03, 14:55
70 kilo och 84 cm.

Det innebär alltså att jag, inom en snar framtid, kommer att ha en vikt som börjar med siffran 6.in

Sist jag hade det var nog tidseran då jag längtade efter en ny Puch Dakota som de stora grabbarna hade.

Bröst idag. I like bröst. Eller ja...äh....ni vet vad jag menar.

Da svidanja

IB

Ivan Bogus
2016-11-04, 09:30
69,9 kilo och 83,5 cm.

69,9 fucking kilo!!!!!

Jag är fan så jävla stolt över mig själv. Får man det?
87 kilo gubbtjockis transformerad till dagens form. Helt jävla ofattbart.

Dagens pass kommer att gå i stoltglädjens tecken.

Så jävla gött!!!

IB

Ivan Bogus
2016-11-05, 11:27
70,4 kilo och 83,5 kilo.

Jaja...jag vet....jag ska inte äta Finncrisp med kaviar på fredagar.
Men vafan...lite får jag fira.

Idag rygg och återgång till saltgruvan.

Laters.

IB

Minikubik
2016-11-05, 12:30
Du inger hopp I Oss Andra!

Ivan Bogus
2016-11-05, 14:26
Du inger hopp I Oss Andra!

Vilken fin komplimang.

Men det jobbar åt båda hållen.
Utan Kolozzeum och alla ni underbara människor här så hade jag aldrig kommit halvvägs till där jag är nu.

Men visst fan är det kul att man kan få lika bra respons från kroppen vid 52 som man fick förr. Fantastiskt.

Jag kör så det ryker.

IB

Ivan Bogus
2016-11-06, 09:42
70,1 kilo och 83 cm.

Idag blir det spacklande av sovrum och annat röj.
Målning och golvläggning nästa helg.

Men ett bröstpass ska klämmas in i mixen också förstås.

Nytt PB i midja. Gött.

IB

Ivan Bogus
2016-11-07, 20:43
70,2 kilo och 82,5 cm.

Ännu ett hack på midjeskalan. Smaskens.

Bra träning trots en helg av spacklande och annat.

Ja fan...lite bilder också. Till och med jag ser en liten skillnad från start till dagens form. Även med tröja formar sig kroppen som den ska.
Nu är det bara dom där jävla chipstuttarna som ska ge med sig.
Ger mig fan på att jag kommer se ut som en koncentrationslägerfånge innan det där fettet slutligen smälter bort. Men men...då får det bli så.

Onwards

IB

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4257

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4258

Ivan Bogus
2016-11-08, 16:56
69,6 kilo och 83 cm.

Lite skrämmande att ligga under 70 kilo egentligen.

Idag: Rygg och soppa.

IB

Ivan Bogus
2016-11-09, 20:26
70,4 kilo och 84 cm.

Förkylning. Och säkert som Amen i kyrkan svullnar jag upp.
Håller en vilodag idag för att testa köra vidare imorgon.

IB

Ivan Bogus
2016-11-10, 15:45
70,1 kilo och 84 cm.

Testar att köra bröstpasset idag trots förkylning.

Om jag skulle avlida i sviterna av snorträningstraumatiskt kroppsförfall får ni ha det så bra härinne. Och tänk på mig ibland.

Nu kör vi

IB

Ivan Bogus
2016-11-11, 20:40
69,7 kilo och 84 cm.

Liten midjeplatå för tillfället.
Anyways...jag har inte avlidit och förkylningen är på väg bort så jag kör på i ullstrumporna.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-11-12, 20:33
69,5 kilo och 84 cm.

Nytt viktrekord men magjäveln tokvägrar. Jaja...vi får väl se vem som vinner....

Nu semester i en vecka för sovrumsrenovering.
Och givetvis tokträning.

IB

Ivan Bogus
2016-11-13, 18:10
70,3 kilo och 83 cm.

Ivan Bogus
2016-11-14, 10:37
69,7 kilo och 82 cm.

Såja. Renovering verkar fixa magen.

Idag: Golvläggning.

IB

Ivan Bogus
2016-11-15, 19:47
69,5 kilo och 83 cm.

Golvet går framåt. Satan vad snyggt det är med vitt trägolv.

Höres

IB

Minikubik
2016-11-15, 21:06
Massivgolv? Riktigt Nice är det, har nyss lagt 35m² hos en kund

Ivan Bogus
2016-11-16, 00:35
Oh yes.
Riktigt trägolv.

Minikubik
2016-11-16, 05:45
Oh yes.
Riktigt trägolv.

Härligt, grattis till ett golv som är som oss(blir vackrare med åren)

Ivan Bogus
2016-11-16, 11:22
Haha.
Idag ska det sättas lister.

68,9 kilo och 82 cm.

Fan det bara rasar av mig denna veckan.
Får kanske moderera intaget lite så jag inte skrapar mina magra muskler.

Nåväl...in i dimman

IB

Ivan Bogus
2016-11-17, 10:59
68,6 kilo och 82 cm.

Magrutor börjar anas. Jag kan stå och spegla mig hela dagen.

Men jag ska bygga sänggavel. Så speglandet får allt vänta.

Hej hopp

IB

Ivan Bogus
2016-11-18, 11:13
68,6 kilo och 82 cm.

Rummet klart.
Byggde själv en "svävande" sänggavel-ish av överblivet golv och lite ledlister.
Annars vitt trägolv och svartgrå väggar.
Blev över förväntan får jag säga.

Nu ska det bara bli samma resultat av min kropp också. :-)

Idag bröstpass.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-11-18, 11:13
Så här blev det.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4263

Minikubik
2016-11-18, 12:37
Snyggt

Ivan Bogus
2016-11-18, 16:44
Snyggt

Tackar.

Ivan Bogus
2016-11-19, 12:15
69,3 kilo och 82 cm.

Soppa igen. Märkligt att det lagras in så där. Nåväl....

Idag kör vi rygg.

IB

Ivan Bogus
2016-11-20, 17:03
70,3 kilo och 82 cm.

Ojdå. En slarvdag som hette duga.

Skit samma, det är bara vätska ändå. Imorgon är det väck.

Och så blir det bröst igen.

IB

Ivan Bogus
2016-11-21, 13:07
69,5 kilo och 82 cm.

Såja. Men magen vill sig inte. Inte så konstigt egentligen när det är så lite kvar.
Jag tycker dock chipstuttarna ger med sig mer och mer. Bra bra.

Börjar nog skönja slutmått och vikt lite grann.
Runt 78 - 80 cm och 66 kilo tror jag är botten.

IB

Ivan Bogus
2016-11-22, 17:30
68,8 kilo och 82 cm.

Jepp, det syns tydligt att tuttarna ger sig. Och det är jävligt nice!
Underkanten, mellersta delen, är nu hårda muskler. Det är kvar lite på sidorna fortfarande men fan, det här går ju framåt.
Första gången på deffen jag ser tydligt att det tar på chipsen.

Magen står stilla men det skiter jag fullständigt i. TUTTAR!

Idag ett hårt ryggpass på menyn.

Love and kisses

IB

Ivan Bogus
2016-11-23, 20:47
68,8 kilo och 82 cm.

Lång arbetsdag och riktig "mellandag".

Får bli en timme på roddmaskinen idag.

Åter i form imorgon.

IB.

Don H
2016-11-23, 21:34
Fan vad du krigar på. Snyggt jobbat på min ära

Ivan Bogus
2016-11-23, 21:39
Fan vad du krigar på. Snyggt jobbat på min ära

Tack som fan! :d

Vem vet, en vacker dag kanske jag når målet.

Ivan Bogus
2016-11-24, 12:56
68,7 kilo och 82 cm.

Ett liiiiitet, liiiiitet hekto där ja.
Nog bäst att man vänjer sig vid snigeltakten antar jag.
Men vafan...har satt mitt mål till augusti 2017 så det ska nog fixa sig.

Tänker ibland att jag ska gå på balans för att bygga på mig lite men ångrar mig hela tiden. Jag ska gå på balans när jag är vidrigt, förolämpande, hård och rippad.

Om inte annat så för att peta en virtuell nagel i ögat på alla kraxande korpar som ondgör sig över min deff.

Jag ser deffen som ett datorspel. Jag deffar inte, jag levlar.
Vilket innebär att level 100 då är målet. Nu är jag nog...hmmm...level 85ish.

Nu är lunchen slut, dags att sälja mer alkohol till svenska folket.

Ikväll: Bröstpass, kyckling och broccoli.

See ya

IB

Ivan Bogus
2016-11-25, 22:07
68,6 kilo och 82 cm.

Tangerat rekord.

:-)

IB

Ivan Bogus
2016-11-26, 16:07
68 kilo och 81 cm.

BOOM!
När det väl lossnar så rasslar det till ordentligt. Gött!

Idag kör vi ryggen och käkar färska räkor. Dock inte samtidigt.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-11-27, 12:33
68,3 kilo och 80,5 cm.

Roddmaskin på morgonen och sen bröstpass.

Nu börjar det fan likna nåt tycker jag.
Lite mer fettskrapande så blir detta alldeles utmärkt.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4264

IB

Minikubik
2016-11-27, 13:15
Damn det tar sig ordentligt

Ivan Bogus
2016-11-27, 13:17
Damn det tar sig ordentligt

Tack som fan. :d

Ja det börjar bli bra det här.

Minikubik
2016-11-27, 15:39
Chippendales istället för chipsen tits ;)

Ivan Bogus
2016-11-27, 16:31
Chippendales istället för chipsen tits ;)


Ska handla fluga och ett par läderbrallor med öppning för röven. :hbang:

Minikubik
2016-11-27, 17:45
Ska handla fluga och ett par läderbrallor med öppning för röven. :hbang:

Har det på jobbet så lär du sälja som aldrig förr :hbang:

Ivan Bogus
2016-11-27, 20:03
Månadens anställd?

Om man bara jobbat på en ställe där sälja mer är något bra.

Ivan Bogus
2016-11-28, 10:49
68 kilo och 80,5 cm.

Ska försöka lägga in en slutspurt nu inför julen.
Inte för att jag ska frossa men hade varit kul att kunna unna sig lite med gott samvete.

Och då utan att få börja om alltför långt bak efter helgerna.

Det ser bra ut så här långt åtminstone.

IB

Ivan Bogus
2016-11-29, 13:46
67,7 kilo och 81 cm.

Ännu en siffra överkommen. Nu är vi på 67-tåget.

Idag är jag förkyld så det blir ett mördarpass bröst med mera.

In i dimman

IB

Ivan Bogus
2016-11-30, 06:24
67,7 kilo och 81 cm.

Beckmörkt, svinkallt, blåsigt. Man blir så glad när man stiger upp så här okristligt tidigt.

Först en dag av sprit och glöggförsäljning sen rygg.

Och sen kanske lite datorspel förstås, om frun inte har annat planerat.

Laters

IB

Minikubik
2016-11-30, 09:46
"först en dag av sprit och glögg, sen ligga på rygg" #livinlavidaloca

Ivan Bogus
2016-12-01, 15:13
"först en dag av sprit och glögg, sen ligga på rygg" #livinlavidaloca

Hahaha. I wish.

Ivan Bogus
2016-12-01, 15:14
67,4 kilo och 80 cm.

Fan vad det rasar. Så jävla gött.
Får väl akta mig så inte för mycket muskler försvinner bara.

Idag blir det chipstutt-träning.

Hell yea.

IB

Ivan Bogus
2016-12-02, 11:06
67,3 kilo och 79,5 cm.

Under 80 cm midja alltså. Vilken jävla grej.
Chipstuttarna smälter bort i bra takt också och är nu väldigt magra.

Ska lägga upp bild i helgen för jämförelse och er expertkritik.

Idag blir det rodd och rygg.

IB

Ivan Bogus
2016-12-03, 11:21
68,1 kilo och 80 cm.

Ovetande IB: "Ojdå, vad hände här? Jag har ingen aaaaning"

IB;s samvete: "Öl och Tacos kanske?"

"Va?? Jag? Moi? Aldrig!"

"Jomensåatte...."

Nåväl. Vi får väl se om vi kan få syndernas förlåtelse med ett hårt ryggpass.

Onwards

IB

Ivan Bogus
2016-12-04, 16:29
68 kilo och 80 cm.

Vätska. No fat.

Idag rodd för hela slanten.

IB

Ivan Bogus
2016-12-05, 10:56
67,3 kilo och 79,5 cm.

Såja, helgens synder borta.

Idag kör vi bröst.

IB

Ivan Bogus
2016-12-06, 06:34
67,3 kilo och 79,5 cm.

Vägde mig mycket tidigare idag så bör ha minskat något mer sen igår.
Börjar se tight ut. Samt kanske ana slutet på denna deff. Ledsamt på ett sätt.

Hoppas det blir lika framgångsrikt då jag börjar bygga.

Jobb, Rygg och biceps.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-07, 08:29
67,1 kilo och 79,5 cm.

Känner mig kass idag. Magknip och skit. Bara det inte är en ny förkylning.

Jobb och sen nån julklappshistoria på jobb efteråt så ingen träning idag.

Hörs

IB

Ivan Bogus
2016-12-08, 12:48
67,2 kilo och 80,5 cm.

Fortfarande uppsvullen och förkyld.
Trots detta livshotande tillstånd ska jag köra bröst ikväll.
Ni får be en bön.

Pax vobiscum

IB

Ivan Bogus
2016-12-09, 13:59
67,5 kilo och 80 cm.

Är i en platå verkar det som. Det har man ju varit förr.
Sen är det här sista lilla fettet jävligt att tappa.

Jag kämpar oförtrutet vidare.
Idag tränar jag med att fylla på glögg och julöl.
Helvete vad svenska folket kan supa.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-10, 18:05
67,1 kilo och 80 cm.

Nära nära en ny milstolpe. Under 67.
Idag var det först jobb (hysterisk spritköphysteri), sen roddmaskin 30 minuter följt av ett ryggpass.

Har lagt på en liten rem nu då det hade varit kul att kunna unna sig julens mat utan allt för stor svullångest.

Vi får väl se....

IB

Ivan Bogus
2016-12-11, 12:16
67 kilo och 79,5 cm.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4266

Det värsta är ju att man ser sig själv varje dag och tycker att framstegen lyser med sin frånvaro. Då är kameran en jävligt bra uppfinning för att gjuta nytt mod i en gammal gubbe.

Idag kör vi bröst så det ryker om det. Fortfarande chipstuttar att jobba med om än något mindre.

Ciao

IB

Arctrooper
2016-12-11, 20:18
Detta var en mycket kul Journal att läsa :)

För egen nyfikenhet, hur är styrkan i t.ex. knäböj, bänkpress och marklyft? (ifall det är övningar du kör dvs) :)

Ivan Bogus
2016-12-11, 20:42
Detta var en mycket kul Journal att läsa :)

För egen nyfikenhet, hur är styrkan i t.ex. knäböj, bänkpress och marklyft? (ifall det är övningar du kör dvs) :)

Tack för berömmet. Jag försöker hålla det någorlunda läsvärt. ;)

Då jag deffat ganska brutalt under snart 10 månader har mina ökningar inte varit dramatiska direkt. Jag har mer fokuserat på att inte tappa så mycket.

Bänkpress skiftar från pass till pass men om jag ska ta ett snitt tränar jag nog 3 x 10-ish reps på cirka 70 kilo. Vilket är ganska magert förstås men som sagt, 1200 kalorier gör inte underverk för "gainzen". :(

Mark och knäböj körs inte. Jag kan nämligen inte. Skadade mina ben ganska allvarligt i en tävlingolycka för 12 år sen. Försöker underhålla dom så gott det går med bencurls och lite vadpress. Thats it.

Tack för besöket!

IB

Ivan Bogus
2016-12-12, 10:45
67 kilo och 78,5 cm.

Ojdå, en centimeter på kaggen men samma vikt. Kan kanske vara mitt överbrutala bröstpass igår.

Märker att chipsisarna börja ge sig också men alltid orolig för skrynkelskinn. Man vill ju inte ha nån kalkonhaka under tuttarna direkt. Men det är nog bara noja. Hoppas jag.

Idag ska jag försöka slänga in rodd och ett gäng pull-ups.
Nu innan jul bor man nästan på jobbet.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-13, 06:38
67,2 kilo och 79,5 cm.

Tididg vägning idag igen.

Ikväll chipstuttspass.

Framåt, framåt.

IB

Ivan Bogus
2016-12-14, 12:54
67,4 kilo och 79,5 cm.

Hmm...platå eller nåt skit? Måttet ökar ju förvisso inte.
Men imorgon ska jag faktiskt testa VLCD. Har läst en hel del om det här och ska bli kul att se om det chockar igång kroppen eller inte.

Proteindrink hela dagen alltså. Inget annat. Spännande.

Återkommer med resultat. Om jag överlever alltså.

IB

Ivan Bogus
2016-12-15, 08:52
67,5 kilo och 79,5 cm.

Mycket märkligt. Jag brukar få platåer men inte fan går jag upp.

Nåväl, idag blir det Vlcd. Ska köra fem proteindrinkar och en multivitamin, inget annat.
Mycket intressant att se vad som häner på ett dygn med vikten.

Återkommer.

IB

Ivan Bogus
2016-12-16, 06:17
66,6 kilo och 78,5 cm.

BOOM!! THE NUMBER OF THE BEAST!

Fan, jag måste hålla den här vikten konstant nu. VLCD är inte så dumt.
Och jag har bara kört det i 24 timmar. Ska lätt användas som en platåknäckare i framtiden.

Idag: Jobb, Bröstpass och sen Rogue One på bio.

Hasta luego

IB

Ivan Bogus
2016-12-17, 10:46
68,1 kilo och 79,5 cm.

Räkmacka, 2 chokladbitar
Äggröra och proteinshake
3 öl, köttfondue med ALLT
Rogue One + enorm godispåse

Så egentligen är det inte så farligt. Jag var fan värd den kvällen. Fantastiskt kul och bra film.
Vikten? Äh..den smälter jag bort fort.

Idag kör vi tuttar.

IB

Ivan Bogus
2016-12-18, 12:07
68,8 kilo och 79 cm.

Muskler? Jag känner mig lite "matigare" faktiskt. Och midjan har ju gått ner.
Jaja...whatever som man säger.

Idag blir det rygg och lite datorspel.
Sen förberedning för monstervecka på jobbet..

Ciao

IB

Ivan Bogus
2016-12-19, 13:42
68,6 kilo och 79 cm.

Tror att jag ska ligga kvar här på mitt nya kaloriintag över helgerna. Mår som en prins, tränar bättre och behöver inte moderera kosten så mycket till julen heller.

Jag siktar på att skrapa det sista fettlagret efter nyårshelgen.
Och nu är det fan inte mycket kvar.

Blir skitbra.

IB

Ivan Bogus
2016-12-20, 16:56
68,2 kilo och 80 cm.

Down we go.

Idag blir det helkroppspass. Ska köra det nu när jobbet tar mycket tid.
Basövningar och lite finlir på slutet.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-21, 13:36
67,3 kilo och 79,5 cm.

Märkligt skit. Precis samma som de andra gångerna jag droppat mycket i vikt över natten efter en tids platå.

Svettas som fan och får springa och pissa 4 gånger på natten.
Det är precis som om kroppen bestämmer sig för att bara släppa massa vätska på en gång.

Jaja, träningsfritt idag. Helkropp imorgon igen.

Ha det

IB

Ivan Bogus
2016-12-22, 12:49
66,6 kilo och 79,5 cm.

Tangerat viktrekord! Får man hoppas på nytt PB imorgon kanske? Hade suttit som en smäck inför julafton.

Jobbar som en galärslav nu också så det kan vara en bidragande orsak till den fina nedgången.

Idag blir det helkroppspass. Så jävla gött!

Höres

IB

Ivan Bogus
2016-12-23, 12:31
66,2 kilo och 80 cm.

Ojsan. Kanske jag droppar lite för fort. Eller vafan, i helgen lär det ju sakta ner.

In i dimman.

IB

Ivan Bogus
2016-12-24, 08:58
66,8 kilo och 78,5 cm.

GOD JUL ALLA VÄNNER!

Jag tar ett helkroppspass innan julmaten och vilar till måndag.
Avslutar med en rätt hyfsad form innan jag ska slutspurta deffen efter helgerna.
Sen blir det byggande för hela slanten. Fantastiskt.

Så här ser det ut idag:
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4269

Igen....GOD JUL!

IB

Ivan Bogus
2016-12-24, 08:59
Och ja...det ÄR Storm Trooper-kallingar.

IB

Ivan Bogus
2016-12-25, 13:59
68,3 kilo och 79 cm.

Hell yea! Julmat, julmat och lite extra julmat.

Och jag kör vidare idag med mer slarv. Livet måste få blomma ut ibland.
Det finns gott om tid sen att skrapa av det onödiga.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-26, 10:48
67,1 kilo och 79,5 cm.

Idag blir det åtminstone ett helkroppspass och en god grönsakssoppa.

Imorgon 4 underbara dagar på jobb. Undrar om folk vill ha mer sprit?

IB

Ivan Bogus
2016-12-27, 16:54
69,4 kilo och 80 cm.

Jag visste det! Grönsakssoppa är LIVSFARLIGT!

Kul ändå att kroppen helt ballar ur efter en ätarhelg.
Idag bröstpass.

Laters

IB

Ivan Bogus
2016-12-28, 17:05
67,6 kilo och 79 cm.

Såja, soppan är ur systemet.
Idag blir det rygg (Hatälskar pull-ups) och triceps.

Två dagars helvete på jobb och rådeff innan ännu en slarvhelg infinner sig.
Ska bli skönt som fan när allt det här helgandet är över så man kan fokusera igen.

Och så har jag köpt ett nytt datorchassi. Woohoo!
Blev en Cooler Master Cosmos 2, Noctua NH 15 cpu-fläkt och ett helt gäng blåa ledfläktar som blingar fint.
Så nyår blir fest och byggande. Både kropp, själ och dator.

Livet leker.

IB

Ivan Bogus
2016-12-29, 13:18
67,2 kilo och 79 cm.

"Going down, Sir?"
"Oh hell yea!"

Jobb och vila.

IB

Ivan Bogus
2017-01-01, 11:01
68,7 kilo och 80 cm.

Inte så farligt ändå med tanke på mitt intag av mat och dryck.

Nu jävlar ska det dock köras. Inga helger och annat skit.
Full fokus mot formen!

IB

Ivan Bogus
2017-01-02, 12:18
68,7 kilo och 80 cm.

Har börjat dagen på underskottet som ska gälla nu.
Förväntar mig lite hungerproblem men inget som jag inte sett förut.

Blir ett stadigt helkroppspass idag också.

Mot granitblocksformen.

IB

Don H
2017-01-02, 15:24
Det gar at ratt hall. Bra kampat.
Vad ar slutmalet?

Ivan Bogus
2017-01-02, 16:05
Det gar at ratt hall. Bra kampat.
Vad ar slutmalet?

Tack! :d

Tja...det vettifan om jag har nåt slutmål egentligen.
Jag sätter upp små mål efterhand istället.
Målet just nu är att bli riktigt "granitblockshård" genom fortsatt deff.
Efter det är planen att bygga på mig lite snygga muskler.

IB

Ivan Bogus
2017-01-03, 09:43
68,1 kilo och 79,5 cm.

Såja, nu är jag igång.
Jävligt skönt att inte ha distraherande helger och skit nu framöver. Bara gå in i brutal- mode.

Here we go!

IB

Ivan Bogus
2017-01-04, 08:59
67,5 kilo och 79,5 cm.

Helkropp + jobb.

Laters

IB

Ivan Bogus
2017-01-05, 11:26
67,1 kilo och 79,5 cm.

Allt rullar på som det ska...vilket givetvis innebär att jag snart kommer att slå emot en platåjävel så det skriker om det. Men inget nytt under solen där.

Kör en helkropp idag också, tungt tungt.

Arbetskamrat var orolig för att jag skaffat mig en ätstörning. Gulligt.
"Men du ser ju helt undernärd ut"
Hör till saken att arbetskamraten är en tjockis som inte en enda gång i sitt liv tränat någonting.

Jag spelar med för tillfället. Mest för att det är kul.

Ledig imorgon. Tack för det. Då blir det datorbyggande, ett helkropps och lite umgåsande med hustrun.

Hasta luego

IB

Ivan Bogus
2017-01-06, 12:08
66,7 kilo och 78 cm.

Nytt rekord i mage!!

Ja jag vet...det går lite för fort ner nu. Får väl justera upp mig lite.

Helkropp incoming.

Laters

IB

Ivan Bogus
2017-01-07, 16:37
66,6 kilo och 78,5 cm.

Såja.

Idag är jag gräsänkling. Bröstpass och sen fläskfilé, broccoli och skysås.

Maybe some gaming.

IB

Don H
2017-01-07, 18:33
Det knallar pa bra ser jag.
Grasankling kan vara lurigt ;-)
Nagot gott att dricka till maten kanske:-)

Ivan Bogus
2017-01-07, 18:40
Haha....karaktär min vän.
Men en öljävel hade ju smakat.

Blir bar överkroppsträning istället.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=676&pictureid=4273

Ivan Bogus
2017-01-08, 12:52
66,5 kilo och 78 cm.

Justeringen verkar funka bra.

Idag blir det givetvis rygg och biceps.

Och söndagsmiddag.

IB

Ivan Bogus
2017-01-09, 12:41
66,5 kilo och 79 cm.

Tidigare vägning idag vilket bör innebära att jag är på rätt väg.

Funderar på att börja splitta passen i 3 delar. Men det får bli när deffen är klar. Nu funkar tunga helkropps med basövningar fint.

Höres

IB

Ivan Bogus
2017-01-10, 15:22
66,5 kilo och 79 cm.

Platåjävel.

Idag rygg igen. Och biceps/underarmar förstås.

Fyllda rödspättor med currymajonnäs och ris. Till familjen då alltså. Själv kör man på det beprövade Broccoli och kycklingfilé som vanligt.

Annars tycker jag att kroppen börjar hårdna till. Det liksom känns att jag börjar närma mig en så pass bra form att jag kan vända upp mot balans igen.

Min tanke är ju att vara "hård" hela tiden så jag har koll på när jag behöver justera neråt med intaget. Ingen bulk då med andra ord. Saaaakta bygga.

Det blir säkert skitbra.

IB

Ivan Bogus
2017-01-11, 20:54
66,1 kilo och 77,5 cm.

BOOM! Två personbästa på samma dag!

Nu jävlar fick man energi igen.
Imorgon blir det helkroppspass deluxe med alla tillbehör.

Mot formen!

IB

Ivan Bogus
2017-01-12, 11:02
66,2 kilo och 78 cm.

Det är precis som om det finns en osynlig jävla taggtrådsmur vid 66-strecket.
Men istället för att låta det frustrera mig använder jag det som bränsle.

Idag ska jag köra hårt.

Laters

IB