handdator

Visa fullständig version : Svenskaspel.se lurade mig!


Juxta
2012-06-25, 14:07
Yes, grym sensationsrubrik.

Spelade på England-Italien igår. Satte in lite småpengar, men det visar sig att dom pengar man satsar går förlorade om det blir förlängning. Vafan då för? När jag satsar står det ju att jag sätter pengar på: 1X2. Inget annat.
Jag har letat men hittar ingenstans att det är på det sättet.

Är jag dum i huvudet som inte tog något sådant för givet? Hur får jag tillbaka mina pengar? Ska jag ringa Englands tränare?

Calleman
2012-06-25, 14:09
Många som tippat X annars ;)

prOtotype
2012-06-25, 14:12
Om man kan satsa på 1X2 i en match som kräver att det ena laget vinner så kan man väl anta att det gäller ordinarie matchtid, då är X ett omöjligt slutresultat.

Juxta
2012-06-25, 14:15
Många som tippat X annars ;)

Ja, i sista minuten var ju X nere på 1.02. :)

Om man kan satsa på 1X2 i en match som kräver att det ena laget vinner så kan man väl anta att det gäller ordinarie matchtid, då är X ett omöjligt slutresultat.

Det är ju logiskt, men det står ju inte förklarat någonstans att vadet endast gäller i 90 minuter och förlängningarna inte inkluderas.

ekmanc
2012-06-25, 14:21
Du spelar på resultatet efter full tid 90min...

Juxta
2012-06-25, 14:24
Du spelar på resultatet efter full tid 90min...

Jo, jag fick reda på det. Men hur vet man det är informationen jag efterfrågar? Jag spelar väldigt sällan på Oddset och kan inte ta saker för givet hur som helst.

Pepz
2012-06-25, 14:24
står tydligt att det är ordinarie matchtid

Juxta
2012-06-25, 14:25
står tydligt att det är ordinarie matchtid

Var då? Inte där man satsar. Inte heller om man läser informationen som står i deras spelguide.

Nordenator
2012-06-25, 14:30
Var då? Inte där man satsar. Inte heller om man läser informationen som står i deras spelguide.

2.3 Fastställande av spelresultat
Match ingående i Stryktipset, Europatipset, Måltipset eller Topptipset måste spelas inom en bestämd
tidsperiod (Tipsomgången) för att resultatet ska vara giltigt i tipshänseende.
På kupong upptagen match, som i dess helhet spelas inom Tipsomgången, anses ha slutat med det
resultat som föreligger vid den ordinarie matchtidens utgång. I den ordinarie matchtiden ska inräknas
eventuella tidstillägg som domaren gjort p.g.a. spelavbrott. Resultat som framkommer i samband med
förlängning eller efter protest gäller inte.

https://svenskaspel.se/img/webb/Spelregler%20Stryktips%20Europatips%20M%C3%A5ltips %20Topptips%20Joker%20120513.pdf

Juxta
2012-06-25, 14:33
https://svenskaspel.se/img/webb/Spelregler%20Stryktips%20Europatips%20M%C3%A5ltips %20Topptips%20Joker%20120513.pdf

Tack. Tycker dom skyltar dåligt med detta.

davvvan
2012-06-25, 14:34
Haha, läs på lite innan du börjar spela... Torsk.

Juxta
2012-06-25, 14:36
Haha, läs på lite innan du börjar spela... Torsk.

Äh. Rätt uppenbart att dom inte vill ge alldeles för mycket information.

Av samma anledning som dom göra jävligt mycket reklam för spelandet, men sedan säger "Spela lagom".

Pepz
2012-06-25, 14:36
Var då? Inte där man satsar. Inte heller om man läser informationen som står i deras spelguide.

men vad tror du? vem skulle spela kryss då i en slutspelsmatch? den avgörs ju alltid. då borde inte kryss finnas som alternativ

Juxta
2012-06-25, 14:38
men vad tror du? vem skulle spela kryss då i en slutspelsmatch? den avgörs ju alltid. då borde inte kryss finnas som alternativ

Självklart. Men inget jag tar för givet.

Jokester
2012-06-25, 14:39
Förlåt, men va fan spelar du för om du har noll koll? Nej, det är inte för att luras och är man nybörjare och inte vet att det är ordinarie tid som gäller bör man kanske ta och läsa på lite innan?

Vad menar du med att dina pengar går förlorade? Du hade väl bettat på ett resultat efter full tid och således tippat fel? Jag spelade också på svenska spel igår och drog in 1020kr, inga konstigheter där.

hahavaffan
2012-06-25, 14:52
Jag spelade också på svenska spel igår och drog in 1020kr, inga konstigheter där.http://i28.tinypic.com/6zxxch.jpg

Juxta
2012-06-25, 14:57
Förlåt, men va fan spelar du för om du har noll koll? Nej, det är inte för att luras och är man nybörjare och inte vet att det är ordinarie tid som gäller bör man kanske ta och läsa på lite innan?

Vad menar du med att dina pengar går förlorade? Du hade väl bettat på ett resultat efter full tid och således tippat fel? Jag spelade också på svenska spel igår och drog in 1020kr, inga konstigheter där.

Noll koll har jag knappast. Jag missade en detalj som jag inte tyckte var tydlig nog.

Det du skriver sen är ju precis det jag tagit upp. Jag tyckte informationen inte fanns. I förlängningen står det ju t.ex: "1X2 - Förlängning" och sen följande odds. Men det står ju inte "Ordinarie" under de första 90 minutrarna.

Ni kan ju dumförklara mig hur mycket ni vill, men jag tycker informationen är bristfällande. Står det endast 1X2 så satsar jag pengar på om ett lag vinner vid det tillfället. Jag har tidigare satsat på Stryktipset och förutsätter att ett vad på t.ex 1 betyder att lag 1 vinner matchen. Nu är det annorlunda i Oddset Live, fick lära mig det den hårda vägen(det är småpengar vi pratar om), men tycker fortfarande informationen saknas, trots alla spelveteraner som är tuffa.

Jokester
2012-06-25, 15:46
[IMGhttp://i28.tinypic.com/6zxxch.jpg[/IMG]

Skönt att du flikar in och missar sammanhanget helt och hållet. Gj brotha

hahavaffan
2012-06-25, 15:50
Skönt att du flikar in och missar sammanhanget helt och hållet. Gj brotha:naughty:

dream_theater_
2012-06-25, 16:30
Haha men vad i helvete. Som några redan har sagt: Hur ska man kunna spela X i sådant fall?

Sniggel
2012-06-25, 17:59
Är det inte just i såna här fall man läser igenom reglerna noggrannt mer än 3 gånger?

Tycker inte svenska spel har gjort något fel.

tp_88
2012-06-25, 18:43
Så funkar det, givetvis, överallt. Om du inte spelar på money line eller motsvarande, men då går det å andra sidan inte ens att spela på X.

EDIT: Och spela för bövelen inte enstaka spel på SvS, oddsen är ju sämre än sämst.

Juxta
2012-06-26, 08:10
Som sagt, jag har spelat mest på Stryktipset och drog med mig erfarenheterna därifrån. Spelar man på en 1:a så är det en 1:a oavsett fas i matchen.

Så funkar det, givetvis, överallt. Om du inte spelar på money line eller motsvarande, men då går det å andra sidan inte ens att spela på X.

EDIT: Och spela för bövelen inte enstaka spel på SvS, oddsen är ju sämre än sämst.

Jag spelar aldrig för pengarna. Gör det mest för att det är kul att lägga in ett extra element i matchen, då gör det att man hejar lite extra på ena laget. Sätter som mest 50kr, men normalt ca 20kr.

Minimjölk
2012-06-26, 08:24
Som sagt, jag har spelat mest på Stryktipset och drog med mig erfarenheterna därifrån. Spelar man på en 1:a så är det en 1:a oavsett fas i matchen.
.

Men det är ju samma regler där:

https://svenskaspel.se/img/webb/Spelregler%20Stryktips%20Europatips%20M%C3%A5ltips %20Topptips%20Joker%20120513.pdf


Nu tycker inte jag det är en "liten detalj" att missa en sådan uppenbar sak som att det är resultat efter ordinarie matchtid som gäller. Det finns ju till och med spel med lägre odds ang vem som går vidare från matchen. Hur som helst, var glad att du bara satsade småpengar och nu har du ju en erfarenhet mer som du kanske kan nyttja framöver vid fortsatt spelande.

Juxta
2012-06-26, 08:33
Men det är ju samma regler där:

Nu tycker inte jag det är en "liten detalj" att missa en sådan uppenbar sak som att det är resultat efter ordinarie matchtid som gäller. Det finns ju till och med spel med lägre odds ang vem som går vidare från matchen. Hur som helst, var glad att du bara satsade småpengar och nu har du ju en erfarenhet mer som du kanske kan nyttja framöver vid fortsatt spelande.

Fast jag pratade inte om regler, eller hur? Jag pratade om erfarenhet. Jag förutsatte att det var som Stryktipset, bara live. Klantigt? Kanske det.
Jag tycker dock att det är lustigt att många tar det för givet utan att det är helt klart som i .tex förlängningen, om man inte läser en PDF.

Jag sätter aldrig stora pengar eftersom jag aldrig spelar för pengarnas skull och skulle jag göra det skulle jag säkert vara mer noggrann. ;)

Minimjölk
2012-06-26, 11:23
jag kanske är gammalmodig men alla Svenska Spels spel genom alla tider har gällt efter ordinarie tid om inget annat anges. Detta har framför allt gällt just stryktips och oddset där man har chans att tippa 1, X eller 2.

Om det är slutresultatet som gäller i en utslagsmatch kan ju aldrig en sådan match sluta med X eller hur så i fortsättningen kan det vara bra att ha i åtanke, att om X är ett spelabart alternativ så kan spelet sluta med det. :)

Juxta
2012-06-26, 11:32
Om det är slutresultatet som gäller i en utslagsmatch kan ju aldrig en sådan match sluta med X eller hur så i fortsättningen kan det vara bra att ha i åtanke, att om X är ett spelabart alternativ så kan spelet sluta med det. :)

Haha ja.. Jag borde nog uppmärksammat det. ;)