handdator

Visa fullständig version : Tonfisk och kyckling


Metal_boy_
2004-01-28, 23:08
asså fan jag köper tonfisk och kyckling men jag äter det inte så ofta...känns som när jag äter det att jag inte ska gå upp i vikt..jag vet eller tror att det är ju kolisarna man ökar i vikt av men om jag sätter i mig ris och kyckling eller ris och tonfisk känns det som jag bantar och får för mig att jag inte kommer få resultat...kanjag få lite kloka inlägg tack =)

Calleman
2004-01-29, 00:30
Originally posted by Metal_boy_
asså fan jag köper tonfisk och kyckling men jag äter det inte så ofta...känns som när jag äter det att jag inte ska gå upp i vikt..jag vet eller tror att det är ju kolisarna man ökar i vikt av men om jag sätter i mig ris och kyckling eller ris och tonfisk känns det som jag bantar och får för mig att jag inte kommer få resultat...kanjag få lite kloka inlägg tack =)

Varför inte äta större mängder?

Calleman
2004-01-29, 00:31
och tillföra lite bra fetter till dina måltider för att öka energi-innehållet!

King Grub
2004-01-29, 07:46
Kolhydraterna du ökar i vikt av? Visst, men inte uteslutande. Och du kan väl inte ens jämföra kolhydratkällor som pasta och ris med tonfisk och kyckling? Om du jämför med rött kött fast du inte skriver det så har tonfisk och kyckling minst lika bra aminosyreprofiler, samt mindre mättat fett.

Arwen
2004-01-29, 08:14
sen får man ju inte glömma att såväl kyckling som tonfisk är väldigt gott och medger näst intill oändliga variationsmöjligheter. Det kan ju tom kombineras i spännande gryträtter med en "touch" av medelhavet!

AbRe
2004-01-29, 08:53
vad är det du vill? vill du gå upp i vikt då förslår jag att du äter mycket ris å pasta föratt öka kolhydrat intaget, men tonfisk och kyckling e nästan ett måste... men du kan varjera vitt å rött kött :eating: Lycka till :thumbup:

Herkulez
2004-01-29, 09:16
Tror nog mer för att du inte får samma mättnads känsla som när du äter mat med feta såser, elelr mycket grädde etc

Metal_boy_
2004-01-29, 15:51
jag e nöjd med alla inlägg...tack! =) ska ändra på det här nu och senare idag blir det kyckling..men efter träningen vill jag i allafall ha rött kött =)