handdator

Visa fullständig version : Går man önska en glad midsommar?


Endumen
2012-06-22, 21:20
Sökte runt och hittade ingen liknande tråd!

Således: hoppas ni har en fantastisk midsommar!

Endumen
2012-06-22, 21:21
Sökte runt och hittade ingen liknande tråd!

Således: hoppas ni har en fantastisk midsommar!

Edit: autocorrect. FÅR skall det givetvis stå...

hidden
2012-06-22, 21:24
Inte för att jag firar något idag, men glad midsommar alla! :)

Endumen
2012-06-22, 21:43
Edit: autocorrect. FÅR skall det givetvis stå...

Mod kanske kan ändra? :D

JohPz
2012-06-22, 22:34
Synd att det slutade regna

Olegh
2012-06-22, 22:42
Har druckit lite öl och grillat. Kubb, dart och trevligt sällskap, så jag är nöjd.

Gla' midsommar på er!

Danne2k
2012-06-22, 23:13
Firade midsommar genom att Inleda grillsäsongen med ~900g kött och diverse goda tillbehör, blev också en mycket trevlig paus i dieten samt gott sällskap och sol!

Fet svensk grillad fläskkarré med (färdig) sweet chili marinad är ganska gott när man mest levt på kyckling de senaste veckorna ;)

Hemi
2012-06-23, 02:05
Har firat midsommar de somrar jag varit i Sverige på sista tiden annars existerar inte midsommar. Sverige har ganska många dagar man firar eller kan fira om man vill på lite olika sätt, förutom midsommar är det numera kräftskiva, Halloween, Lucia, Jul, Nyår, Valborg, påsk även om påsken kan piffas upp lite, ja, det blir en del, kul för både barn och vuxna. Sedan har man förstås allt som har med skola och utbildning att göra, alltid är det någon som tar studenten i familjekretsen, konfirmation...ni klagar ofta på att ni inte kan vifta så mycket med flaggan men här finns ju en hel del kul med eller utan flagga. Spontana gatufester är det lite sämre med men inte i jämförelse med resten av nordeuropa. Vattenfestivalen var ett bra försök, liksom alla andra musikfestivaler som pågår i dagar med campingplats. Det är också ganska unikt för nordeuropa. Woodstock i USA var föregångaren, men en engångsföreteelse av det slaget i landet.

Glad midsommar.