handdator

Visa fullständig version : Dricka med feber? / få ner den sen dricka


Kokowski
2012-06-22, 17:18
Hej, nu har jag varit febrig 3 dagar utomlands och resan börjar lida mot sitt slut alla mina polare har supit och gått ut medan jag chillat, idag är sista chansen att få gå ut för mig och funderar därför att gå ut med feber samt halsont, är det farligt att dricka alkohol med feber och halsont? Och om jag nu ska gå ut tycker ni jag ska ta febernedsättande innan så jag inte har någon feber under den tiden jag dricker?

zipper90
2012-06-22, 17:42
har ingen aning... men att ha feber och festa går nog inte ihop så jävla bra :/
synd att du blir drabbad utomlands, men jag skulle nog ta det lugnt om jag var du. beror ju iof på hur mkt feber du har. Ligger du och snuddar på 37 + och känner att du är nära på att vara frisk så kanske du kan testa. Men som sagt, jag vet inte.:)
gl hf

noob76
2012-06-22, 19:04
Juste att gå ut och smitta andra !

Sniggel
2012-06-22, 21:30
är det farligt att dricka alkohol med feber och halsont?

Ja det skulle jag nog utan tvekan kalla det.

Määng
2012-06-22, 23:31
Skulle jag ha varit dig hade jag stuckit ut och supit.

Men nu är jag ju inte dig och då hade jag stannat på rummet och supit nästa resa istället.

130kg finsk sisu
2012-06-23, 12:32
Bara det faktum att då jag och några polare hade pulsklocka på oss under förfest/utekväll för 6-7 år sedan och vi hade alla en medelpuls på 110-120 vilket motsvarar att raskt promenera eller lätt joggning i 12 timmar.
Att ha infektion och belasta hjärtat med denna pulsfrekvens känns inte hälsosamt.
Även om du super till lär du knappast insjukna i något värre men risken för både en och annan följdsjukdom höjs rejält.

I vårt empiriska test deltog både soffpotatisar, överviktiga styrkelyftare samt topptränade skidåkare med vilopuls på 40. Alla hade minst 110 i medelpuls. Minns själv att jag aldrig var under 100 slag och då hade jag även en vilpuls på 60.