handdator

Visa fullständig version : Har du eksem på en eller båda armbågarna? Läs här


midwinterholes
2012-06-22, 12:30
Tjena. Jag har haft återkommande eksem på armbågarna i flera år.

Jag har upptäckt att det lindras av att duscha kallt istället för varmt, men jag har aldrig blivit av med det... tills nu.

En ny produkt på marknaden garanterar att du kommer bli av med... hahaha LoLlL

Jag var på semester och på två veckor fick jag bara i mig stims via kaffe. Inga koffeintabletter, andra stims eller PWO. Jag har tagit minst 1 koffeintablett, eller koffein från andra källor, om dagen i flera år.

Nu är all antydan till eksem borta och så här snygga har mina armbågar inte varit sedan jag var 15 år så jag kan bara konstatera att det beror på att jag inte äter stimprodukter längre.

Så om du själv har problem eller känner någon som har det, berätta gärna detta. Skönt som fan att inte ha det längre.

zeusden1
2012-06-22, 12:51
Ok. Jag har antydan och det blir bättre av kortisonkräm. Dricker bara kaffe så för mig så handlar det inte om Stim.
Det handlar knske om att du har badat i klor och solat?

Sandra81
2012-06-22, 13:18
Jag skulle strunta i kortison... nattljusolja på apoteket är kanon. eller bada i havssalt och grön såpa. det hjälper iaf toppen mot atopisk eksem.

mikaelj
2012-06-22, 14:23
gla är bra om du har brist. att kortisonsalva extra funkar är kanske liknande det effekten av att utesluta centralstimulerande? då de påverkar kortisolnivån.
Postat via en mobil enhet

Ristretto
2012-06-22, 14:48
Du tror inte att det kan bero på att du varit ute i solen?

Tomas W
2012-06-22, 14:54
Du tror inte att det kan bero på att du varit ute i solen?

Plus på detta, de flesta psoriasispatienter blir betydligt bättre av sol. Har du varit i ett varmt land på semester?

Sniggel
2012-06-22, 14:55
Kan vara bra att inte säga att "X" funkar utan snarare säga att "X fungerar för vissa, prova det".
Jag har själv provat en hel del av de olika råd man fått och mot eksem så är sol kortison och eventuellt äta en del grönsaker bra (högdoserad ren GLA verkar ej fungera på mig, iaf inte från gurkört).
Att inte duscha för ofta är också något som hjälper för mig.

midwinterholes
2012-06-22, 17:24
Men alla ni som tjatar om sol kan sluta med det för jag var inte på solsemester och har inte badat. Och kortison har inte hjälpt någonsin. Så läs det jag skrev, att inte äta stims hjälpte.

Bemödar mig att göra ett inlägg för att hjälpa till och folk behandlar en som en idiot. Ha det gött nördar

Brickhead
2012-06-22, 23:24
Jag har inte riktigt eksem på armbågarna, men de är torra som Afrikas öken, ser hemska ut! Jag brukar ha på riktigt fet hudkräm men funkar inte speciellt bra, något som vet hur man behandlar det på bästa sätt?

gratefuldead
2012-06-22, 23:54
Jag har inte riktigt eksem på armbågarna, men de är torra som Afrikas öken, ser hemska ut! Jag brukar ha på riktigt fet hudkräm men funkar inte speciellt bra, något som vet hur man behandlar det på bästa sätt?

Det som fungerade för mig var just att smörja in med fet kräm, varje dag, i något år. Smörjer in lite då och då och har inte haft problemet sedan dess.

Brickhead
2012-06-23, 15:42
Det som fungerade för mig var just att smörja in med fet kräm, varje dag, i något år. Smörjer in lite då och då och har inte haft problemet sedan dess.

ok, får väl fortsätta med det och hoppas att det händer något.

Beelz
2012-06-23, 16:36
Du tror inte att det kan bero på att du varit ute i solen?

+1 vara ute i solen eller sola i solarium hjälper mot många utslag och skit, hade lite på benet men det försvann på en gång när jag började sola