Visa fullständig version : Blanda tre sorters nötter (utom valnöt)
Funderar på att köpa tre sorters olika sorters nötter och blanda ihop dem. Eftersom valnötter är relativt dyrt och jag äter ganska mycket fisk redan undrar jag vilka tre övriga slags nötter som kan vara lämpliga att kombinera enligt er? (eller eventuellt vilka nötter som passar bäst vid deff)
Mandel är min favoritnöt. God, relativt bra proteinkälla, bra fettsammansättning. Mandel, kakao och olivolja är nog mina prime fettkällor.
sojanötter, pumpafrön och mandlar!
Tiefensee
2012-06-22, 00:23
Paranötter (mkt selen i vilket många har marginell brist på), pistaschenötter (växtsterroler->sänker kolesterol) och mandel (magnesiumkälla vilket många, kanske särskilt tränande, har marginell brist på).
Paranötter (mkt selen i vilket många har marginell brist på), pistaschenötter (växtsterroler->sänker kolesterol) och mandel (magnesiumkälla vilket många, kanske särskilt tränande, har marginell brist på).
Koloiter äter mycket ägg så ingen selenbrist inte :eating:
JakeShaft
2012-06-22, 18:06
Hasselnötter köper jag ibland. Lite torrare att äta men ibland är de väldigt goda.
Pinarello
2012-06-22, 18:44
Nötter är så jäkla gott. Äter massor av valnötter och pistagenötter. Köpte 500g valnötter hos willys för lite över 50kr om jag inte minns fel. Inte jättedyrt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.