handdator

Visa fullständig version : underhudsfett? fett?


mikael99
2012-06-20, 22:52
hej. jag vägde 115 kilo som mest. nu väger jag 86-88 nånstans. men har en hel del underhuds fett. tex på armarna (bicepsen) så kan jag dra ut huden 5-6 cm fast jag spänner armarna. rakt ut alltså. och på magen känns fettet mjukt och löst. ganska äckligt. nå tips på diet eller hur man ska göra? tränar 4-5 ggr i veckan på gym. äter mycket å kör 15x4 när jag är på gymmet. springer inget eller så.

hört talas att " atkins " ska fungera bra. inga kolhydrater alls. dock vet jag inte hur det blir med gymningen då ?

tacksam för svar / fundersam 16åring

Jokester
2012-06-20, 22:55
Förmodligen kan det vara så att det tyvärr är en del lös hud. Inte mycket att göra åt förutom att bli av med det fett du har kvar och hoppas att huden drar åt sig.

Akada
2012-06-20, 23:00
Jepp, enda du kan göra är att köra på, deffa ner dig till en riktigt låg fett% (förutsatt att du har tillräckligt med muskelmassa) så ser du hur mycket som verkligen är hud, och hur mycket som är fett. Sen kan huden behöva lite tid för att dra ihop sig. Din ålder är iaf en fördel.

Hur har du det med bristningar? De gör att huden inte kan dra ihop sig på samma sätt, har du få sådana ser det ljusare ut.

mikael99
2012-06-20, 23:37
har ju rätt så många på magen, och på insidan av armarna... :/

Hette
2012-06-20, 23:44
Först och främst vill jag säga, sjukt bra jobbat och grattis till den stora viktnedgången.

Har haft en kompis också som hade väldigt mycket löshud, han fick iaf träna väldigt hårt och länge för att få bort det mesta från magen och underarmar. Han hade besökt en kirurg som rekommenderade en strikt kost och väldigt hård träning för att få bort det sista, men att det fanns möjligheter för att operera bort det sista om det skulle bli för mycket psykiskt för honom.

Angående atkins så tappar du ju en del vätska pga det låga kolhydratintaget vilket gör att kroppen blir lite tightare och hårdare, men alla klarar inte och hålla bra intensitet på träningspassen utan kolisar.
Sen finns det folk som verkligen kan använda Atkins på ett bra sätt och andra som går helt vilda då det gäller intaget av fett.

centralt
2012-06-21, 01:17
86kg på hur många cm? Om du fortfarande har högt BMI (vilket jag gissar att du har) så deffa ner dig och gymma järnet och hoppas på att du har så lite lös hud kvar när du börjar närma dig en ungefärlig målvikt.