handdator

Visa fullständig version : Skadad, deff på gång. Hur göra?


Uzz
2012-06-20, 19:12
Hej kolo!


Jag har nu legat på kcalbalans i ungefär ett halvår, och bestämde mig för att göra min deff nu på sommaren, dels för att jag går i skolan och då kan jag inte leva med trötthet och humörsvängningar (mår kass av underskott)

Well, jag har fått en skada i min vänstra rhomboideus minor/major, samt tricep och en liten del av latisimus dorsi.

detta gör att jag varken kan springa, köra någon form utav styrketräning, provat allt, t.om benspark gör ont.

Kan jag "deffa" endå? Finns det något sätt för mig att behålla mer muskelmassa? Kommer givetvis ha högt proteinintag..

Hette
2012-06-20, 23:58
Blir svårt och deffa om du mår kasst av att ligga på underskott för på ett eller annat sätt antigen via din kost, träning eller kombination av båda måste du åstadkomma det.

Om du inte kan träna kan du deffa bara genom att skära ner på maten lite grand. Och genom att inte skära ner så jätte mycket på maten (-300-600 kcal/per dag) och hålla ett högt proteinintag som du säger så behåller du nog mer muskler och mår säkert bättre av få ligga rätt högt med kcal intaget mentalt.

Uzz
2012-06-21, 00:30
Jag klarar givetvis av att deffa när jag inte har aktiviteter som te.x skola och plugg, på sommaren är det vanligtvis, vakna - träna - sen chilla på kvällarna.

Men när man går i skolan är det plugg och annat som står på spel.

Jo, men ifall jag inte tränar, kommer inte det påverka min "deff" mer?

Hette
2012-06-21, 00:40
Självklart påverkar det på olika sätt, speciellt styrketräningen.

Själva träningen förbrukar ju en del energi som hjälper en med deffen sen motverkar ju styrketräningen sänkningen av ämnesomsättningen som kan ske vid energiunderskott.

Uzz
2012-06-21, 01:21
Självklart påverkar det på olika sätt, speciellt styrketräningen.

Själva träningen förbrukar ju en del energi som hjälper en med deffen sen motverkar ju styrketräningen sänkningen av ämnesomsättningen som kan ske vid energiunderskott.

Jag räknar givetvis mina kalorier så det kommer inte göra någon skillnad ifall jag hade tränat.

Jag vill mest ha svar på frågan : kommer min styrka vara helt borta? jag kommer vara borta från träningen i 1-2 månader, helt borta..

Pretorian
2012-06-21, 06:55
Du kommer tappa en hel del styrka om du inte tränar... styrka... på 2 månader. Det är en färskvara. Men du kommer få tillbaka det ganska snabbt efteråt. Är du skadad och inte kan träna så är det inte så mycket att göra.

Uzz
2012-06-21, 20:42
Okej, skönt att höra att jag kommer få tillbaka den iaf..


Fick iallafall en ställd diagonos idag hos doktorn.

Har en stor muskelinflammation i halva ryggen T_T

Får knapra några anti inflatoriska piller och vila!

Well, thx!