handdator

Visa fullständig version : Hur fan får ni motivationen att träna


polat
2012-06-19, 22:25
aa som jag skrev innan, var får ni motivationen för min är helt borta. jag trännar hår och får resultat men det blir bara svårare för varje jävla dag att gå ner och träna :MrT:

mikaelj
2012-06-19, 22:27
aa som jag skrev innan, var får ni motivationen för min är helt borta. jag trännar hår och får resultat men det blir bara svårare för varje jävla dag att gå ner och träna :MrT:

Jag har ett mål jag vill nå. All träning går ut på det. Varje träningspass tänker jag på målet.

...plus att jag tycker att själva träningen är kul. Jag tränar kanske inte helt optimalt, men jag tränar det jag tycker är roligt, och det gör att träningen blir av.

Tyrwing
2012-06-19, 22:29
Det är en livsstil numera. Lika naturligt som att jag måste laga mat till mig själv eller tvätta. Dessutom älskar jag att pressa kroppen styrkemässigt.

Rikard Jansson
2012-06-19, 22:31
Pumpf, mer behövs inte!

Morty
2012-06-19, 22:35
I can safely say that my motivation to train goes far beyond that of merely impressing people, it is derived from the feeling of having set goals and achieving them and outdoing myself in the gym.
I absolutely love it, the feeling of pushing out that last rep, and getting skin tearing pumps is something I don’t see myself without.
I wouldn’t even use the word motivation, I don’t need motivation now, as training is a necessity in my life. It’s all a part of my lifestyle, and I couldn’t imagine any other life than the gym/training/dieting lifestyle, as it is rewarding physically and mentally in ways beyond measure, you would have to experience it yourself.
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.

Yes box.

Stefan J
2012-06-19, 22:37
aa som jag skrev innan, var får ni motivationen för min är helt borta. jag trännar hår och får resultat men det blir bara svårare för varje jävla dag att gå ner och träna :MrT:

Man måste tycka det är roligt eller brinna för det av någon annan anledning. Har du ingen motivation trots att det går bra så är helt enkelt just styrketräning ingenting för dig. Det kan ju inte fängsla alla människor.

Akada
2012-06-19, 22:37
aa som jag skrev innan, var får ni motivationen för min är helt borta. jag trännar hår och får resultat men det blir bara svårare för varje jävla dag att gå ner och träna :MrT:
Vad är din anledning till att träna?

exor
2012-06-19, 22:45
Det bästa jag vet är att gå och träna. Då är de inte så svårt.

Rusk
2012-06-19, 23:02
Jag har ett mål som jag ska nå hur lång tid det än tar och sen är det jävligt roligt och tillfredsställande.
Det har även gett mig ett mycket bättre självförtroende och jag mår bättre.
Sen är det är även kul att lära sig nya saker hela tiden inom kost och träning som man sedan kan applicera till sin egen vardag.
Det är en livsstil helt enkelt.

begt
2012-06-19, 23:14
1. En målsättning.
2. Känslan under och till stor del efter träningen.
3. Kan äta mer mat.
4. Vet att jag orkar mycket mer fysiskt/psykiskt om jag tränar regelbundet. Mår bättre på alla sätt helt enkelt.

Det misstaget många gör som har svårt att motivera sig är nog att de kör för lågintensivt eller halvhjärtat. Man kan inte ha den inställningen att resultat kommer bara man gör lite randomgrejer och går hem sedan. Allt ska ha ett visst syfte, träna smart helt enkelt.

Jag brukar gå in i ett slags tunnelseende när jag tränar och fullföljer alltid passen. Tänker aldrig "varför gör jag det här". Det händer förstås att jag tycker det blir jobbigt men då vägrar jag ge upp helt enkelt.

mikaelj
2012-06-19, 23:17
Inget fel på låg intensitet, blanda inte ihop det med halvhjärtat.

Rikard Jansson
2012-06-19, 23:17
Glömde facepulls. Att köra facepulls är bättre än sex!

begt
2012-06-19, 23:26
Inget fel på låg intensitet, blanda inte ihop det med halvhjärtat.

Det är viktigt att hålla isär de begreppen ja, men i en del fall så finns det nog de som tror att de kan få de resultat de vill enbart med lågintensiv träning.

Lågintensiv träning bör ju finnas i alla seriösa träningsupplägg (i varje fall för konditionsidrottare), men inte enbart lågintensiv träning.

Supermicke
2012-06-19, 23:27
Det bästa jag vet är att gå och träna. Då är de inte så svårt.

vad med träningen är det som gör det till det bästa du vet då? :o

Jonte12
2012-06-19, 23:32
Blev lite långt...

Jag tränar för livet. Att vara otränad, och tappa det jag byggt upp, är inte ett alternativ. Därför tränar jag. Ibland är det roligt, ibland är det trist. Ibland kör jag lite, ibland mkt, men jag kör alltid. Jag tränar för att ångesten av att vara otränad är större än det är jobbigt att köra. Jag tränar för att jag gillar att ha vältränade biccar på våren. För att jag ser ner på folk som låter sin kropp förfalla. För att det är ett aktivt liv jag vill leva. Samt för att jag vet att om jag kört ett pass, så rättfärdigar det mig att ta det lungt i övrigt i mitt stillasittande jobb, och en stund i soffan framför tvn. Jag tränar för att det ger mig möjligheten att kliva in och vara aktiv i andra saker jag gillar, som skidåkning, utan att dö av träningsvärken. Jag tränar för att jag vill bli äldre utan att bli svag. Jag tränar för att jag vägrar ge upp, och alla som säger att jag ska det, och som gör det, kan dra åt h-te.

justi
2012-06-19, 23:36
Jag är kort och gott helt beroende av träningen, känner nästan ångest de dagar jag inte tränar.

Seaturtle
2012-06-19, 23:54
Du krymper som en ihålig balong om du inte tränar alla muskler minst 1 gång i veckan. It's true.

Prorgress is phun. Titta på tjejer. Dricka sin shaker.

Vad du behöver är variation i din träning, nya övningar. läs på teknik och finslipa. Godare shake.

Dra in på exrx muskelgrupp och övningar ala random!

lofgreno
2012-06-20, 00:06
Sätt upp mål! Vikt mål, styrke mål osv osv. All min motivation kommer ifrån min kärlek till träningen, det är det bästa som finns.

ceejay
2012-06-20, 00:15
disciplin. Jag vet att majoriteten av mina pass är rätt tråkiga.

Svärmorsdrömmen
2012-06-20, 00:29
Innan varje pass så kollar jag på Zyzz på Youtube och blir grymt taggad! *flex*

Och jag är näst intill beroende av att träna, jag gör det varje dag om jag inte har annat för mig såklart :)

Bengtan
2012-06-20, 00:31
Är det bara jag att även fast jag tänker på mitt mål, när det är som jobbigast vill man ändå ge upp och man tänker jag bryr mig inte om målet? Man kanske inte ger upp men det är inte som i filmer där folk säger att dom känner en eld inom sig som får dom att kämpa vidare?

TREX
2012-06-20, 00:52
Jag har inga "direkta" mål för varje pass, men jag ser träningen lite som att åka till jobbet. Det är förjävligt men det måste göras, sen har det mera blivit en rutin av det.

feedhurley
2012-06-20, 03:03
Jag har ett mål jag vill nå. All träning går ut på det. Varje träningspass tänker jag på målet.

...plus att jag tycker att själva träningen är kul. Jag tränar kanske inte helt optimalt, men jag tränar det jag tycker är roligt, och det gör att träningen blir av.

När folk menar på att själva utförandet av styrketräningen är rolig så får jag starka vibbar av att det är ren lögn, något mer hjärndött finns det ju fan inte.
Att det dock är värt mödan för det man vill uppnå, rehab, bli starkare, få stora flashiga muskler osv är något jag dock håller med om.

J.V
2012-06-20, 03:09
Jag tycker det är roligt, då är det enkelt. Byt träningsform om du tycker det suger.

Qudatullah Jamal
2012-06-20, 03:27
Ren och skär narcissism är vad det handlar om och det faktum att jag vill fortsätta vara bäst.

Alltså tänk dig när man vaknar och tränar tidigt eller sent medan alla andra sover, eller gör den där extra repsen som andra inte orkar, eller springer den där extra metern även fast låren och vaderna sprutar mjölksyra och pulsen är på max så ger det en riktig jävla fuck-yeah!-känsla av att man själv är en övermänniska och man hör Rocky Theme Song ringa i skallen. Man är liksom den där speciella jäveln som gör det som andra människor inte orkar göra och det ger en motivation till att fortsätta vara speciell och fantastisk och perfekt på alla sätt och vis medan alla andra är medelmåttor.
Efteråt springer jag hem, slänger i mig proteindrink, mat och loggar in på Kolozzeum.
Sen ser jag till att vara överlägset bäst där också.

lealukic
2012-06-20, 03:46
För att det är en del av mitt liv. Styrkan,musklerna och känslan. Om jag fann den där känslan av att springa 20km varje dag ja då skulle jag väll göra det.

Sedan bör man nog inte förvänta sig att allt ska gå perfekt varje gång, ibland är du mindre fokuserad och det känns jobbigt. Om du dock tvingar dig till gymmet varje gång bara för att du måste så slösar du din tid på något som får dig att må sämre.

Sniggel
2012-06-20, 04:02
Tidigare berodde det på att man nådde uppsatta mål lätt samt att det fick en att må bra utanför gymmet (positiv psykologisk effekt).
Men det har länge varit så att jag helt enkelt tycker det är kul, trots att det är j-kligt svårt att nå helt nya mål nu för tiden. Jag har fortfarande argumentet att jag mår bra utanför gymmet om jag tränar regelbundet ifall jag skulle tappa motivationen.

earf
2012-06-20, 04:12
första veckan var rena helvetet. nu när man kommit in i det är det underbart :) kul att pusha sig o se progression

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Silveta
2012-06-20, 04:51
Jag vill bli starkare helt enkelt. Har inget mer specifikt än det och det är inte för att tävla eller ens för någon annans skull.

Sen jag slutade mäta mig med andra och kom till insikt att gymmet och träning är en av få saker jag gör helt och hållet för mig så har det blivit lätt. Ingen och inget får hindra mig från att jobba hårdare och bli starkare.

Om du tränar för omgivningens skull så kommer motivationen sina till slut.

Lite ramblings på morgonen

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

WiXiAN
2012-06-20, 05:23
Träning är mer eller mindre som att te.x gå till jobbet. Jag bara gör det.

exor
2012-06-20, 06:39
vad med träningen är det som gör det till det bästa du vet då? :o

Tränar med min bästa vän och kollega. Vårat jobb är väldigt fysiskt och styrka och storlek jämförs varje dag mellan oss. Är en rätt bra boost för att vara störst och starkast.

Älskar känslan att gå ner och köra ett riktigt hårt pass och känna det där otroliga trycket man får och lyckan. Kul att se hur långt man kan pressa sig själv. Har vart liten och spinkig en gång i tiden och tänker inte låta det bli så igen.

pwnyou
2012-06-20, 07:04
Det viktigaste är nog att ha kortsiktiga mål. Det vill säga, du vet redan innan vilken vikt du ska köra, och du har ett mål på hur många reps du ska klara. Sedan vill du just det passet prova en ny övning, eller något annat kul.

Gör träningen kul.

spoonchest
2012-06-20, 07:28
Jag är lite ambivalent. Jag älskar att träna och gör det ordentligt när jag är på gymmet, men jag avskyr att ta mig dit.
Annat är det med löpningen. Då måste jag pina mig igenom passet ifrån början till slut.

Pernam
2012-06-20, 07:45
Som så många andra säger, du måste ha ett mål och en mening med vad du gör. Det är så man släpar sig igenom passen när det inte känns kul. Sätt upp kortsiktiga och långsiktiga mål. Berätta om målen om för människor runt omkring dig, du behöver inte berätta allt i detalj men typ att du jobbar på att bygga muskler, ta dubbla kroppsvikten i knäböj, gå ned i vikt eller vad det kan vara. Det sätter extra press på dig att ta dig i kragen när det går trögt.
Tillåt dig sedan att bli lite självgod och stolt när du uppnår ett mål, tala om det för folk och känn dig duktig.
Och, det här är en kliché men viktigt ändå, jämför dig inte för mycket med andra. Det finns alltid någon som är bättre. Till viss del ger det motivation, men om du stirrar dig blind på vad andra åstakommer så missar du lätt dom framsteg du själv gör.

Degpekka
2012-06-20, 07:58
1. Fundera ut vart du vill komma och hur gärna du vill komma dit
2. Uppskatta mängden arbete som kommer krävas
3. Gör det

Åsberg
2012-06-20, 08:19
Det är kul och jag mår bra utav det. Alltid trevligt folk på gymmet med.

mikaelj
2012-06-20, 09:27
När folk menar på att själva utförandet av styrketräningen är rolig så får jag starka vibbar av att det är ren lögn, något mer hjärndött finns det ju fan inte.

Att öva på och förfina min teknik till perfektion i de tre huvudlyften knäböj, bänkpress och marklyft som min idrott går ut på... det tycker jag är roligt.

Om du skulle släppa kabelkorset och smithen kanske du också hade tyckt att träning var roligt?

RobbanColeman
2012-06-20, 09:37
Om man tänker som ts bör man byta hobby...

Det som driver mig är att det är kul att lära sig mer om bodybuilding och därmed få en bättre kropp för just det ändamålet. Det är det roligaste jag vet, jag tycker även själva träningen är enormt kul annars skulle jag aldrig göra det, inte en chans.

mikaelj: om ditt mål var att bli en bra bodybuilder hade ditt fokus varit annorlunda eller så hade du aldrig blivit en. Nu pratar jag utan AAS givetvis, som mig tror jag man blir på max ett år med roider om man kan träna. Annars tror jag vilket pucko som helst kommer dit på tre år med AAS.

Pernam
2012-06-20, 09:48
Jag tror att, oavsett deras olika inrikning, att mikaelj och RobbanColeman har en viktig poäng i vad dom skriver. Att man måste ha någon form av mål, annat än en diffus målbild att tex bli snygg på stranden, för att motivationen ska hålla i längden.

Morty
2012-06-20, 09:50
Att öva på och förfina min teknik till perfektion i de tre huvudlyften knäböj, bänkpress och marklyft som min idrott går ut på... det tycker jag är roligt.

Om du skulle släppa kabelkorset och smithen kanske du också hade tyckt att träning var roligt?

Man kan tycka att det är roligt att träna i både CC'n och smithen.
Wendler förklarar hur han såg på sig själv och hur jag ser på över-inbitna styrkelyftare. Jag skulle aldrig ha kul så. Jag behöver få pump, jag behöver bli svettig och jag behöver få göra lite halvdana övningar ibland. Gårdagens höjdpunkt var 9x85 i bänkpress och 4x10 lätta pushdown med kort vila

The point, however, is this: I was fat and out of shape. And even though I’d recently squatted 1000 pounds, I really wasn’t strong. I couldn’t move, and I couldn’t use this strength for anything other than waddling up to a monolift and squatting.

RobbanColeman
2012-06-20, 09:55
Detsamma gällandes teknik för massa är samma som i SL. Den bör förfinas till perfektion, för ändamålet. Tråkigt att det garvas alltsom oftast åt detta sökande gällandes bodybuildingen...

EeJay
2012-06-20, 09:56
Du krymper som en ihålig balong om du inte tränar alla muskler minst 1 gång i veckan. It's true.


Njaaaee, med viss modifikation. Du börjar först tappa någon nämnvärd muskelmassa efter 60 dagars uppehåll.

Ivan Bogus
2012-06-20, 11:10
Jag tränar för att jävlas med alla som säger att jag inte kan/får/ska träna. :)
Och för att det, som alla här så riktigt påpekar, får dig att må ohyggligt mycket bättre både fysiskt och psykiskt.

Endumen
2012-06-20, 11:27
Jag tränar för att jag ska bli lugn och harmonisk:D. Alla pluggaggressioner blir dom bortblåsta efter ett tungt träningspass. Jag tränar även för att koppla av. Det ger mig sjukt mycket mer att gå till gymmet än att dega framför TVn med en pizza och en cola, även fast det också, ibland, kan vara skönt.

tjing
2012-06-20, 11:32
Så länge man inte övertränar och har mål i sikte finns motivationen.

Att harva på utan mål och bara för att vara "hälsosam" skulle jag aldrig ha motivationen till. Antingen vill jag bli starkare eller få bättre kondition, beroende på pass.

Ivan Bogus
2012-06-20, 12:03
Jag har alltid satt upp kvartalsmål. Tre månader är en lagom tid för att hinna uppnå målen och samtidigt inte en oöverskådlig period.
Och jag brukar sätta väldigt blygsamma mål så jag inte blir besviken. :D

Bjern
2012-06-20, 12:59
Vill man träna så tränar man, rättare sagt har man ett mål man strävar efter blir det roligt i det långa loppet, klart att det inte är roligt jämt och ständigt. Konditionsträning är något jag alltid tyckt varit trist, men jag skulle kunna utöva konditionsträning om det verkligen behövdes inför tävling i till exempel CBB eftersom det är mitt mål.

For the greater good så att säga.

JackieBoy
2012-06-20, 13:05
Jag vill väldigt gärna bli större, då måste man träna helt enkelt. Sen tycker jag att det är jävligt roligt när man blir starkare än förra gången man var där.

Köp en bra PWO, typ Jack3d så är det otroligt lätt att gå till gymmet.

Slartibartfast
2012-06-20, 13:09
Jag vill se ut på ett visst sätt, och tre 45-minuterspass i veckan tycker jag är ett ganska lågt pris att betala för det. Kommer antagligen att lägga in mera cardio allt eftersom jag åldras.

Kan man inte offra två timmar i veckan på sin kropp, tycker jag man kan ta och rulla ihop sig och dö i nåt hörn innan man blir en belastning för samhället.

Sheogorath
2012-06-20, 13:12
Jag vill väldigt gärna bli större, då måste man träna helt enkelt. Sen tycker jag att det är jävligt roligt när man blir starkare än förra gången man var där.

Köp en bra PWO, typ Jack3d så är det otroligt lätt att gå till gymmet.

Alltså ungdomen av idag...

Teddy9
2012-06-20, 13:12
Slartibartfast>>> Inte bara har du en fysik som jag tycker ser jävligt bra ut - du har också en riktigt skönt inställning till träning. :)

Slartibartfast
2012-06-20, 13:17
Slartibartfast>>> Inte bara har du en fysik som jag tycker ser jävligt bra ut - du har också en riktigt skönt inställning till träning. :)

:D thanks!

Jag har aldrig tränat för att jag tycker det är jättekul. Men det krävs inte jättemycket för att man ska dra fördel av träningen, så för mig är det värt det.

typ, inte fan är jag motiverad att städa hela tiden heller, men jag vill ha en ren lägenhet.

JackieBoy
2012-06-20, 13:17
Alltså ungdomen av idag...

Själv använder jag inte Jack3d för att jag tycker det smakar röv, men dricker man två skopor jack3d är det omöjligt att inte gå till gymmet, och det är väl bra om man inte är speciellt motiverad.

pwnyou
2012-06-20, 13:19
Koffein innan träning = win

Sheogorath
2012-06-20, 13:22
Själv använder jag inte Jack3d för att jag tycker det smakar röv, men dricker man två skopor jack3d är det omöjligt att inte gå till gymmet, och det är väl bra om man inte är speciellt motiverad.

Jag är inte helt övertygad om att nyttan med gymträning överbryggar riskerna med DMAA. Och definitivt inte för dem som har eller ligger i riskzonen för att utveckla psykisk sjukdom. Men nu spårar vi lite känns det som. :)

KalleTeodor
2012-06-20, 13:24
Jag har svårt att sätta ord på det men många har skrivit riktigt bra saker som stämmer in på mig till hundra procent. Jag vill va mer än average så att säga, jag tänker inte va som alla andra, hatar begreppet "normal" jag ska bli mer än så och det enda som kan stoppa mig är jag själv. Jag kommer gå långt.

http://www.youtube.com/watch?v=jjMnLimjgoM

JackieBoy
2012-06-20, 13:25
Jag är inte helt övertygad om att nyttan med gymträning överbryggar riskerna med DMAA om det handlar om mer än kortare tids bruk. Men nu spårar vi lite känns det som. :)

Nejdå, i en motivationstråd måste väl ändå PWO snack anses som on-topic?

Hur menade du med att gymträning överbryggar riskerna med DMAA?

Sheogorath
2012-06-20, 13:27
Nejdå, i en motivationstråd måste väl ändå PWO snack anses som on-topic?

Hur menade du med att gymträning överbryggar riskerna med DMAA?

Jag ser stora risker med att använda stark centralstimulantia dagligen och särskilt för växande individer (tonåringar, den grupp som ofta går på säljsnacket från kosttillskottstillverkande) och under en längre tid.

Ivan Bogus
2012-06-20, 13:28
Jag har svårt att sätta ord på det men många har skrivit riktigt bra saker som stämmer inte på mig till hundra procent. Jag vill va mer än average så att säga, jag tänker inte va som alla andra, hatar begreppet "normal" jag ska bli mer än så och det enda som kan stoppa mig är jag själv. Jag kommer gå långt.

Thats the spirit!

KalleTeodor
2012-06-20, 13:29
Jag ser stora risker med att använda stark centralstimulantia dagligen och särskilt för växande individer (tonåringar, den grupp som ofta går på säljsnacket från kosttillskottstillverkande) och under en längre tid.

Vad för stora risker? lite yr och lite krash?

Pretorian
2012-06-20, 13:30
Nejdå, i en motivationstråd måste väl ändå PWO snack anses som on-topic?

För mig går inte motivation och PWO ihop. Jag tror man måste hitta sin motivation INNAN man tar PWO (eller börjar med det).

Dreas
2012-06-20, 13:33
Vad för stora risker? lite yr och lite krash?Påverkan på hjärta samt odokumenterade effekter.

Och ifall man behöver en PWO för att hitta motivation, då har man nog börjat i fel ände.

Pretorian säger som jag tänker :)

TREX
2012-06-20, 13:34
Men det krävs inte jättemycket för att man ska dra fördel av träningen, så för mig är det värt det.

Inte med dina (överkropps)gener ;)

KalleTeodor
2012-06-20, 13:35
Påverkan på hjärta samt odokumenterade effekter.

Och ifall man behöver en PWO för att hitta motivation, då har man nog börjat i fel ände.

Pretorian säger som jag tänker :)

Jag håller helt med missförstå mig inte. Men för mig kan pwo vara en bra boost efter en hård dag på jobbet tex.

JackieBoy
2012-06-20, 13:40
För mig går inte motivation och PWO ihop. Jag tror man måste hitta sin motivation INNAN man tar PWO (eller börjar med det).

Naturligtvis. Men startar man en sån här tråd och betalar för PWO verkar det redan som att han är motiverad till att bli större.

Personligen förstår jag inte hur man kan avstå PWO's. Blir otroligt mycket roligare att träna.

Raschmus
2012-06-20, 13:43
Jag förväntar mig att min blivande hustru håller sin figur i topptrim. Vore orimligt om jag inte gjorde det samma. Rädslan för att dö ensam eller med en tjockis ger väl mig i så fall motivation.

Dreas
2012-06-20, 13:47
Naturligtvis. Men startar man en sån här tråd och betalar för PWO verkar det redan som att han är motiverad till att bli större.

Personligen förstår jag inte hur man kan avstå PWO's. Blir otroligt mycket roligare att träna.Eller så är det så att du behöver se över din träning :)

Rikard Jansson
2012-06-20, 13:47
Här är lite motivation; http://www.youtube.com/watch?v=AdBoybKnzZw ;d

Pretorian
2012-06-20, 14:02
verkar det redan som att han är motiverad till att bli större.

Jag tycker inte han verkar vara så motiverad:
"var får ni motivationen för min är helt borta"

MtotheM
2012-06-20, 14:12
Det finns få saker jag finner vara roligare än att träna och bli starkare. Men tycker man inte att det är kul att dra till gymmet så ska man antingen byta inriktning på gymmet (från byggande till styrka eller tvärtom beroende på vad man gör för tillfället) och om det inte är kul heller så får man hitta något annat. Jag har själv provat på många sporter innan jag fann min väg till styrketräning men inte fastnat för någon av dom. Det gäller helt enkelt att finna den där saken man verkligen gillar.

Färssen
2012-06-20, 14:18
Styrketräning med tillhörande progression av vikter och muskelmassa är en del av min vardag och något jag verkligen behöver för att inte bli knäpp, plus att det är en rolig hobby som är otroligt givande = konstant motivation och vikthunger.

Supermicke
2012-06-20, 14:27
jag tror att man måste hitta sin motivation innan man sätter mål. Får ni ett mål att t ex stick en stor halsduk gör ni det väl bara inte.. :o om man nu tycker det är tråkigt annars är det ju enkelt. Därför måste man tycka det är roligt av någon anledning. Att man tycker det är roligt kommer nog ifrån vad man värderar i livet.

Slartibartfast
2012-06-20, 14:28
Men tycker man inte att det är kul att dra till gymmet så ska man antingen byta inriktning på gymmet (från byggande till styrka eller tvärtom beroende på vad man gör för tillfället) och om det inte är kul heller så får man hitta något annat.

Men varför skulle man byta träningsform, även om man hatar själva aktiviteten, då det är resultatet man är ute efter? Det finns ju helt enkelt ingen annan väg till resultaten. Det finns ingen annan aktivitet som bygger massa och formar kroppen lika effektivt som ren gymträning. Det är bara att bita ihop.

TREX
2012-06-20, 14:34
Här är lite motivation; http://www.youtube.com/watch?v=AdBoybKnzZw ;d

Och för oss som inte vill se ut som en fjant (Ja du läste rätt) http://www.youtube.com/watch?v=DEVr488GKlk

z_bumbi
2012-06-20, 14:34
Men tycker man inte att det är kul att dra till gymmet så ska man antingen byta inriktning på gymmet (från byggande till styrka eller tvärtom beroende på vad man gör för tillfället) och om det inte är kul heller så får man hitta något annat.

Man kan också satsa på att ha bara köra sådant om faktiskt gillar, kör bara ben i en månad, lägg upp det ultimata ryggprogrammet och fokusera på det etc eller att lära sig något nytt som helt andra övningar etc som inte har ett dugg med de huvudsakliga målen att göra. Allt måste inte vara produktivt i mätbara termer för att bli kul.

Beelz
2012-06-20, 15:20
Det är kul, jag skulle aldrig göra någonting som jag inte tycker är kul

Rikard Jansson
2012-06-20, 15:45
Och för oss som inte vill se ut som en fjant (Ja du läste rätt) http://www.youtube.com/watch?v=DEVr488GKlk

Zyzz är grövre än du någonsin kommer bli, så vad gör det dig till? :)

TREX
2012-06-20, 15:46
Zyzz är grövre än du någonsin kommer bli, så vad gör det dig till? :)

Jag har dwarfat Zyzz om 10 år, utan tvekan.

Rikard Jansson
2012-06-20, 15:48
Jag har dwarfat Zyzz om 10 år, utan tvekan.

Alltså, det är sjukt lätt av dig att sitta och snacka sådär. Vet att du är rätt lång så du är ju inte liten, men upp med en helkroppsbild så kan vi ju jämföra med Zyzz och se vem som ser vältränad ut och vem som ser ut som om den aldrig varit i ett gym ens. Att du sitter och säger att han ser ut som en fjant är att kasta inte bara sten utan atombomber i glashus.

rooz
2012-06-20, 15:54
Alltså, det är sjukt lätt av dig att sitta och snacka sådär. Vet att du är rätt lång så du är ju inte liten, men upp med en helkroppsbild så kan vi ju jämföra med Zyzz och se vem som ser vältränad ut och vem som ser ut som om den aldrig varit i ett gym ens. Att du sitter och säger att han ser ut som en fjant är att kasta inte bara sten utan atombomber i glashus.

10 år, med både allsköns mediciner?

Nu tror jag trex är fel person, men det är ju ingen omöjlighet alls.

Rikard Jansson
2012-06-20, 15:55
10 år, med både allsköns mediciner?

Nu tror jag trex är fel person, men det är ju ingen omöjlighet alls.

Nej verkligen inte, men TREX ska väl inte gå på några mediciner vad jag vet utan tror att han kan bli större ren. Lycka till med det ^^ Hursomhelst är det väldigt lätt att snacka att man ska eller kan göra något, utan att göra det. Många gånger har jag fått höra dittan och dattan om klasskamrater som hade bänkat mer än mig om de fortsatt träna, 150 160 170 kg men att de minsann inte orkar för de har bättre saker för sig att göra. Lätt att snacka, inte alltid lika lätt att göra, som sagt

ceejay
2012-06-20, 16:35
disciplin. Jag vet att majoriteten av mina pass är rätt tråkiga.

forts

det kan nog bero på träningsupplägget. Om jag skulle träna som robbancoleman och bara köra efter tut och skön pump skulle det nog vara roligare :)

Träna tungt och nära max är rätt tröttsamt och jag är ofta sliten och trött i huvet.

Rikard Jansson
2012-06-20, 16:37
Nära max är skittråkigt ju. Till tokmax är skitkul! :D

Viktoraspen
2012-06-20, 16:48
Och för oss som inte vill se ut som en fjant (Ja du läste rätt) http://www.youtube.com/watch?v=DEVr488GKlk

Förstår dig inte, varje zyzz grej som kommer upp så klagar du på skiten. Ärligt vem är du att döma vad fjantigt är?
Lägg av med strulet och låt folk tycka vad dom vill.

Kollar på tuben och/eller kolla i spegeln. De räcker. Fast bra mkt roligare om man tränar med en partner:)

loadout
2012-06-20, 16:53
Har ett mål, och när man vill uppnå något så gör man allt som krävs för det.

Sen älskar jag verkligen att träna också, det enda nöjet jag har känns det som. Skulle aldrig träna om jag inte ville, aldrig tvinga sig till gymmet

Forseti
2012-06-20, 17:19
Finns mängder av anledningar, dämpning av tentaångest är en viktig del. Men att känna att man utvecklas och blir starkare, snabbare och uthålligare är som en drog!

mikaelj
2012-06-20, 17:57
Finns mängder av anledningar, dämpning av tentaångest är en viktig del. Men att känna att man utvecklas och blir starkare, snabbare och uthålligare är som en drog!

Huvudet på spiken! ;-)

Känns för övrigt som att det är någon sorts grundläggande drivkrift: lyfta på saker, sprinta, hoppa, osv.

Matsa
2012-06-20, 17:59
Att hitta motivation är inga större problem, det svåra för mig har varit att behålla den. Något som har hjälpt mig med det är att sätta upp mål, både på lång och kort sikt. Ibland är det så kul att träna så att det räcker som enda anledning, förr eller senare kommer det dock en period för de flesta när det känns motigare och då underlättar det att man har solklara anledningar till varför man gör saker.

När folk menar på att själva utförandet av styrketräningen är rolig så får jag starka vibbar av att det är ren lögn, något mer hjärndött finns det ju fan inte.
Att det dock är värt mödan för det man vill uppnå, rehab, bli starkare, få stora flashiga muskler osv är något jag dock håller med om.

Nu förutsätter ju du att alla är likadana som dig och gillar det du gillar och vice versa, är inte det väldigt naivt? Folk finner nöje i alla möjliga saker som för andra säkert ter sig ganska meningslöst (särskilt med tanke på att om man bryter ned aktiviteter i tillräckligt små beståndsdelar kan man få nästan vad som helst att verka banalt). Curling, longdrivning, frimärkssamlande etc. Är det då verkligen så otänkbart att vissa finner ett genuint nöje i att lyfta vikter?

bertbert
2012-06-20, 18:24
När folk menar på att själva utförandet av styrketräningen är rolig så får jag starka vibbar av att det är ren lögn, något mer hjärndött finns det ju fan inte.

Det är ganska många som tycker att själva styrketränandet är väldigt roligt. Jag är en av dem. Skulle absolut inte gå till gymmet fyra gånger i veckan om jag inte tyckte det var kul. Det är kul för att:

- Det är kul att ta i
- Det är skönt att rensa huvudet
- Det är kul att jobba med kroppen när man fisit på en kontorsstol etc
- Det är socialt
- Det är kul att bli starkare

Jag förstår att det finns de som bara kör för resultatens skull men jag tycker inte det är hjärndött heller. To each and his/her own!

Morty
2012-06-20, 19:46
+1 bertbert, helt rätt.

exor
2012-06-20, 21:06
Och för oss som inte vill se ut som en fjant (Ja du läste rätt) http://www.youtube.com/watch?v=DEVr488GKlk

Hur kan du påstå att någon som är så otroligt mycket mer vältränad än dig ser ut som en fjant? Jag skulle aldrig säga till sisu att fan vad svag du är som bommade 230kg i bänken tex.

Onödigt att lägga sådanna kommentarer även om du skulle vara dubbelt så stor som Zyzz.

Morty
2012-06-20, 21:26
TREX är så jävla krystad ibland att hälften vore nog/TREX trollar ibland.

Bara att låtsas som att man inte läste det.

TREX
2012-06-20, 21:36
TREX är så jävla krystad ibland att hälften vore nog/TREX trollar ibland.

Bara att låtsas som att man inte läste det.

Jag har aldrig haft för avsikt att trolla då jag inte har en susning om hur pass hårt det jag skriver träffar människor, även om jag borde börja lära mig snart att det uppenbarligen verkar gå rakt in...

Rikard Jansson
2012-06-20, 21:38
Jag har aldrig haft för avsikt att trolla då jag inte har en susning om hur pass hårt det jag skriver träffar människor, även om jag borde börja lära mig snart att det uppenbarligen verkar gå rakt in...

Lol, vi blir inte ledsna, men du ser ut som en rejäl pajas när du skriver så befängda saker bara :)

Mapa
2012-06-20, 21:49
Min motivation är att bli bäst på det jag gör. Resan dit är väldigt rolig och utmanande. Även om det smakar skit ibland är det värt allt slit

TREX
2012-06-20, 21:52
Lol, vi blir inte ledsna, men du ser ut som en rejäl pajas när du skriver så befängda saker bara :)

Jag är i gott sällskap (Arne Persson) så jag skäms inte direkt :)

DarcyGrahn
2012-06-20, 22:05
Jag är i gott sällskap (Arne Persson) så jag skäms inte direkt :)

Lite tråkigt för er två att Zyzz både är större och starkare än er =/

Gizer
2012-06-21, 01:43
För mig är det så att det har blivit en livsstil om jag inte går till gymmet så känns det så tomt. Man känner att något fattas. Sen är det här med ett eller flera mål som man strävar efter. Även bakgrund kan spela in i det här. Något som hänt, något som ger dig motivation till att förändra något. När man har kommit en bit på vägen så kan motivationen gå över till att man ligger och tränar på de som de flesta polarna maxar osv :) Finns massor med motivation att hitta. Men det är väldigt individuellt.

polat
2012-06-28, 19:07
Om du tränar för omgivningens skull så kommer motivationen sina till slut.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

SÅ jävla sant. jag har alltid haft mål till en viss punkt. och efter att jag nåt den punkten så är lusten till att träna borta.

Albin Eriksson
2012-06-28, 19:48
- Älskar att träna.
- Har långsiktiga och kortsiktiga mål.
- Tillhör min livsstil/liv
- Känns inte bra att missa ett planerat pass.
- Ibland trevliga träningspartners.

= motivation.

alex333ander
2012-06-28, 22:49
för att det är så jävla kul, blir som beroende av styrkeökningar och ny muskelmassa, och att gå till gymmet är lika standard som att gå och handla.