handdator

Visa fullständig version : Om bigami var legalt och du hade chansen...


filmjölk
2012-06-18, 19:40
Tänk dig att bigami blev lagligt, och din ev. partner gärna hade delat dig med någon annan (utan att du i din tur behöver dela hen med någon) hur många personer hade vart optimalt i ditt tycke att gifta sig med då?

Alltså inte månggifte, swinging, eller gruppgifte, utan att DU har flera män/fruar.

Poll coming up.

Donner
2012-06-18, 19:41
Fjolligt nog hade jag antagligen valt 0.

EDIT: 0 andra fruar dvs.

Silveta
2012-06-18, 19:58
En fru och två älskarinnor.. Opti på alla sätt och vis

exor
2012-06-18, 20:05
1.

hallar
2012-06-18, 20:05
Tre stycken
1. Mor - tar hand om barnen
2. Fixaren - målar om och fixar i hemmet
3. Älskarinnan - riktigt kvinnlig

Spartansk
2012-06-18, 20:13
Jag röstade 1 men menade 0, för jag missförstod frågan.

Donner
2012-06-18, 20:14
Jag röstade 1 men menade 0, för jag missförstod frågan.


Tror alla missförstått då :) Röstade också 1, tog det som att man bara vill ha 1 fru.

Spartansk
2012-06-18, 20:32
Tror alla missförstått då :) Röstade också 1, tog det som att man bara vill ha 1 fru.

Nej, vänta... När jag läser inlägget igen, så innebär 1 mycket riktigt att man vill ha 1 fru och 0 extra fruar. Så jag tror jag förstod det rätt iaf.

Herr Oberst
2012-06-18, 21:29
Mitt önskemål finns inte med i poll. Jag vill ha 62st

Rusk
2012-06-18, 21:35
3 st

En som tar hand om hushållet, en som arbetar och tjänar mer än nog för att försörja oss alla och en som pysslar om mig (lyfter på och tar av vikter på gymmet and so on) haha:D

_slipknot1_
2012-06-18, 21:53
10 älskarinnor och 0 fruar är opti.

C.E.J.
2012-06-18, 23:14
En fru man delar livet med, godtyckligt många blåsta bimbos vid sidan av.

Doctor Snuggles
2012-06-18, 23:29
Med TS, menar du trådskaparen eller transsexuella? I båda fallen är svaret: Beror på hur stor kärleksbaguetten är.

Qudatullah Jamal
2012-06-19, 00:01
Meningen med livet är att avla fram så mycket och bra avkomma man kan, det är det som naturen alltid har gått ut på.
Så själv skulle jag självklart kunna ha ett obegränsat antal fruar och desto fler desto troligare att dom kan ta hand om varandra utan större insats från min sida. Bara bra om andra tror att det är moraliskt och så där att stanna med en enda fru, då får jag ju mindre konkurrens.

Yes
2012-06-19, 06:29
Som frågan är formulerad svarar jag 0. Jag hade inte gift mig med partnern som vill dela med sig.

LoveMachine
2012-06-19, 07:58
Jag säger albatross eftersom jag är emot äktenskap av ren princip. Att som aktivt oreligös svära trohet i en falsk guds namn är inte bara oärligt mot sig själv utan ett hån mot både partnern och mina personliga värderingar. Fan vad jag kommer få äta upp det uttalande en dag. Vet inte om jag skulle klara av ett polyamoröst förhållande. Fast där är jag snarare en förespråkare på principiella grunder, inte att folk ska ha det utan att folk ska få ha det.

Yes
2012-06-19, 08:13
En enkel lösning är annars att svära trohet på något som har större personlig betydelse. Fan vet jag, svär på den heliga böjens altare?

aijou
2012-06-19, 08:15
I verkligheten så vill jag bara ha en fru.

Om man däremot lägger alla moraliska koder åt sidan och bara leker med tanken så hade det kanske inte varit fel att ha några stycken.

En hushållerska/"handyman", en pengako och en "lekkamrat" (att träna, spela tv-spel och ha kul med). Sedan ska självklart alla vara älskarinnor. :naughty:

LoveMachine
2012-06-19, 08:26
En enkel lösning är annars att svära trohet på något som har större personlig betydelse. Fan vet jag, svär på den heliga böjens altare?

Fruktans altare som någon så vackert beskrev böjställningen har betydligt större betydelse i mitt liv. Plus att den har fin symbolik i form av att den som är svag i tron krossas under vikten av det heliga sakramentet.

Men min uppfattning är att det för det första inte skulle räknas som giftemål rent juridiskt och för det andra inte skulle räknas som giftemål hos gemene man. Jag känner bara en stark ovilja mot att mitt engagemang i en relation ska vara något som måste förankras i något externt som en gud eller böjställning. Om jag inte förmår vara trogen (om det nu förutsätts) och inte ett allmänt svin av respekt för min partner och mig själv så ser jag ingen mening i att vara det. Omvänt så ser jag ingen mening i att lova trohet till någon som inte litar på mitt ord utan vill ha ytterligare en garanti. Men som sagt, en dag så lär jag bokstavligen få krypa till korset likförbannat.