handdator

Visa fullständig version : Liniment som värmer?


Sandra81
2012-06-18, 15:08
Vet något nått bra liniment som värmer länge.? har provat ormsalva och linnex tror jag det hette. Fick utslag och hemsk klåda av den så den fick jag kasta. vill ha nått som är varm å skönt å som lindrar värk osv. Tigerbalsam har jag också testat men tycker mer den kyler å då fryser man.

Tomas W
2012-06-18, 15:29
Aloe Vera Heat Lotion är lite "mildare" än Linnex, testat det?

Supermicke
2012-06-18, 15:31
radital hästliniment, fryser lite i början sen blir det typ varmt, kanske kan vara värt att prova iaf :P lätt att applicera är den också.

z_bumbi
2012-06-18, 15:54
Den aktiva komponenten är vanligen den samma så tål du inte en så har du nog ganska så stor risk att du inte tål några andra. En väldigt enkel lösning är att ta på sig mer kläder, det funkar dessutom bättre på djupet än liniment.

Tomas W
2012-06-18, 16:24
Den aktiva komponenten är vanligen den samma så tål du inte en så har du nog ganska så stor risk att du inte tål några andra. En väldigt enkel lösning är att ta på sig mer kläder, det funkar dessutom bättre på djupet än liniment.

Eller en värmande ris-påse eller dylikt.

Sandra81
2012-06-18, 16:38
Aloe Vera Heat Lotion är lite "mildare" än Linnex, testat det?

Nix den har jag inte testat ska kolla om ja hittar den nästa gång jag är i stan..

Den aktiva komponenten är vanligen den samma så tål du inte en så har du nog ganska så stor risk att du inte tål några andra. En väldigt enkel lösning är att ta på sig mer kläder, det funkar dessutom bättre på djupet än liniment.

kläder funkar inte... värmekudde-el är bra men då är man ju fast på en plats tex och sova med en sådan är farligt. Vakna en natt att jag somnat med värmekudden på full effekt trodde ja skulle dö av värmeslag..

Vakten
2012-06-18, 16:51
Jag tycker att Voltaren hjälper mot muskelvärk, det var väl också en del av frågan.

Sandra81
2012-06-18, 17:54
Jag tycker att Voltaren hjälper mot muskelvärk, det var väl också en del av frågan.

jag undviker gärna tabletter så länge det går... försöker med varma bad osv istället.

andeem
2012-06-18, 19:13
Köp en sån där vetekudde som du värmer i mikron. Det är mysigt att somna med om man är frusen eller öm.

Edit: Episk pucktvåa.

Sandra81
2012-06-18, 21:25
Köp en sån där vetekudde som du värmer i mikron. Det är mysigt att somna med om man är frusen eller öm.

Edit: Episk pucktvåa.

ja tror jag ska köpa en sån faktiskt :) jag har en liknande med körsbärskulor som man värmer i micron men den håller inte värmen så länge som jag hade velat. Är det bättre med vetekudden tro?

noob76
2012-06-18, 21:42
Jag har en kanin fylld med havre, han håller värmen länge efter 3 minuter i micron.

Apoteket har "Vetenallen Hugo" som verkar rätt bra.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=239772

Kólla runt lite på stan i såna där "må bra affärer" så lär du hitta olika djur fyllda med havre/vete.

minitaur
2012-06-18, 21:55
Linimentet Percutane är det överlägset bästa linimentet jag prövat effektivare än både tigerbalsam och Linnex, utan att bränna men värmer på skön och länge.

Herman H
2012-06-18, 22:02
Har nog södra sveriges största förbrukning av liniment och olika gel typ voltaren :D

Jag får utslag av Linnex, radital i "fast form" men inte radital alcolinniment, ej heller radital ice. Jag har nog provat fyrtiotolv olika typer av linniment och det som fungerar så jag inte får utslag är (förutom de två radital ovan) tigerbalsam, So hot, djävulsbalsam (hanteras varsamt, känns som huden kryllar sig ibland) bizz och säkert några fler men dessa är de jag köper.

Sandra81
2012-06-18, 22:12
Jag har en kanin fylld med havre, han håller värmen länge efter 3 minuter i micron.

Apoteket har "Vetenallen Hugo" som verkar rätt bra.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=239772

Kólla runt lite på stan i såna där "må bra affärer" så lär du hitta olika djur fyllda med havre/vete.

Okej.. låter bra men mindre bra att hålla på å orka micra :p. känns nästan som el-värmekudden funkar tillsvidare isf. kan tänka mig att vetekuddarna är rätt dyra också?

Linimentet Percutane är det överlägset bästa linimentet jag prövat effektivare än både tigerbalsam och Linnex, utan att bränna men värmer på skön och länge.

aldrig hört talas om men låter ju superbra.. vart kan man köpa det?

Har nog södra sveriges största förbrukning av liniment och olika gel typ voltaren :D

Jag får utslag av Linnex, radital i "fast form" men inte radital alcolinniment, ej heller radital ice. Jag har nog provat fyrtiotolv olika typer av linniment och det som fungerar så jag inte får utslag är (förutom de två radital ovan) tigerbalsam, So hot, djävulsbalsam (hanteras varsamt, känns som huden kryllar sig ibland) bizz och säkert några fler men dessa är de jag köper.

Okej tack för tipsen kanske värt att testa djävulsbalsam men det ska ju inte kännas obehagligt heller får väl testa mig fram. skulle helst vilja ha samma effekt som tigerbalsam fast värme.

Vakten
2012-06-19, 13:52
jag undviker gärna tabletter så länge det går... försöker med varma bad osv istället.

Voltaren finns både som tablett och som gel. Om man masserar in gel över den yta som smärtar så är den både smärtlindrande och kylande. En typ av lokal bedövning.