handdator

Visa fullständig version : Frukost innan jogging


Aliansoo
2012-06-18, 12:29
Vet dock inte om ja kommit rätt med att sätta detta under kost och näring men men.

Undrade om ja ska äta fruskost innan jag går ut och joggar på morgonen eller efter?, och ska ja ta en proteinshake efteråt eller innan?

Clark
2012-06-18, 12:35
Personligen skulle jag inte kunna ge mig ut och jogga med en massa mat i magen. Du får helt enkelt känna efter själv hur pass hungrig du är. Orkar du inte jogga utan att äta innan så ska du naturligtvis äta nått innan. Proteinshake innan, efter eller över huvudtaget beror helt på vad du äter till frukost. Äter du en måltid som innehåller mycket protein anser jag att en shake är helt onödig.

strango
2012-06-18, 12:43
Du får prova och känna efter själv, men en rekommendation är att äta efter

Stryc9
2012-06-18, 12:52
Personligen hade jag tagit en shake innan så jag slipper jazza på tom mage, frukost efteråt.

Morty
2012-06-18, 14:59
Helt tom mage kan jag bara köra lugnare cardio med lite inslag av högre tempo i, eller kortare (20 minuter) högre tempo. Ska jag köra över 60 minuter eller över 20 minuter hårt behöver jag äta något iaf.

Qudatullah Jamal
2012-06-18, 15:02
Det är väl bara att söka? Inte precis första gången frågeställningen varit på tapeten.

Skämmes.

SassyFit
2012-06-18, 15:21
Jag lider av löparmage och skulle rännskita om jag sprang efter frukost.
Sätter flera PB på morgonrundorna med endast en koffeintablett och ett stort glas vatten i magen.

Men sen har vi ju andra som fixar att springa 100 mil på ett halvkilo ostkaka, massa grädde och blåbär till (Rune Larsson :D)

Prova dig fram.