Visa fullständig version : vad ska man egentligen äta innan gymmet?
Testarozza
2012-06-17, 19:51
Hej kolo, börjar undra lite över min kost. Äter väldigt mycket mat men sitter ofta och gäspar och är ofokuserad på gymmet, antingen är luften värdelös på mitt gym (den är det men vet inte om det beror på det) eller så är det något fel på min kost.
När jag drar och gymmar innan skolan äter jag mycket mat, bra med kolhydrater, sånna från vitpasta och mycket protein. Drar och gymmar typ 3 timmar senare.
Nu när jag har lov äter jag frukost typ 11, 2-3dl havregrynsgröt, 250g kvarg och kanske en proteindryck. Drar och gymmar drygt 1-2 timmar efter det men gäspar även då på gymmet. Testade att dricka kaffe och det blev lite bättre, men vet inte riktigt.
Vad ska man ÄTA innan gymmet?
Stjarnan
2012-06-17, 19:56
Du kanske ska prova att inte äta såpass mycket innan passet! Av egen erfarenhet blir jag trött och inte alls på hugget om jag äter något större så nära inpå passet.
Koffein & snabba kolhydrater omg jag inte är helt ute och cyklar :) Jag brukar tex ta ett äpple och ett glas saft innan jag drar te gymmet, när jag är där klämmer jag i mig ett koffeinpiller.
Testarozza
2012-06-17, 20:00
Stjarnan: Ja det är jag medveten om, träna på full mage suger. Men man kan ju tycka att maten hinner smälta lite när man tränar 2-3 timmar efter passet? :|
Doctor Snuggles
2012-06-17, 20:08
Inget.
vicarious
2012-06-17, 20:22
Säker på att det beror på kosten och inte något annat i din livsstil? Sömn/dygnsrytm t ex.
Testarozza
2012-06-17, 22:53
Nja det tvivlar jag på, jag sover typ 8 timmar minst per natt. Lägger mig runt tolvtiden.
nja, du är nog bara omotiverad och lite lat :)
Pretorian
2012-06-18, 06:17
Vad äter du EFTER passet då?
Stjarnan
2012-06-18, 07:21
Stjarnan: Ja det är jag medveten om, träna på full mage suger. Men man kan ju tycka att maten hinner smälta lite när man tränar 2-3 timmar efter passet? :|
Kvarg är dock inte speciellt lättsmält
Testarozza
2012-06-18, 11:12
Är verkligen inte omotiverad och lat haha. Tränar på som aldrig förr och har hållit i det 4-5ggr i veckan i 9 månader hittills och ser fram emot varje pass mest av allt på dagarna.
Efter gymmet äter jag antingen lunch/middag eller en proteindryck och en banan.
Hej kolo, börjar undra lite över min kost. Äter väldigt mycket mat men sitter ofta och gäspar och är ofokuserad på gymmet, antingen är luften värdelös på mitt gym (den är det men vet inte om det beror på det) eller så är det något fel på min kost.
När jag drar och gymmar innan skolan äter jag mycket mat, bra med kolhydrater, sånna från vitpasta och mycket protein. Drar och gymmar typ 3 timmar senare.
Nu när jag har lov äter jag frukost typ 11, 2-3dl havregrynsgröt, 250g kvarg och kanske en proteindryck. Drar och gymmar drygt 1-2 timmar efter det men gäspar även då på gymmet. Testade att dricka kaffe och det blev lite bättre, men vet inte riktigt.
Vad ska man ÄTA innan gymmet?
Tar du pwo?
Prova att träna på fastande mage (så gott som går) och känn om det kan vara något :) Du kan ju också prova att ta lite koffein innan passet. Hungrig varg jagar bäst
Sen äter du massor efter träningen.
Pretorian
2012-06-18, 11:26
Middagen efter ett pass på fastande mage smakar så förbannat gott!
"Måste springa snabbt för att kunna vila."
Prova käka lite 30-60 min innan gymet? Alltså inte nu så du blir proppmätt utan bara lite lagomt så drar du i dig på riktigt efter gymet.
Prova käka lite 30-60 min innan gymet? Alltså inte nu så du blir proppmätt utan bara lite lagomt så drar du i dig på riktigt efter gymet.
30-60 minuter låter väldigt lite. Hinner kroppen ens ta upp maten på den tiden? 1-2 timmar innan skulle jag rekommendera.
Själv äter jag ca 4 timmar innan träning.
SassyFit
2012-06-19, 12:12
Det går minst 3 h mellan måltid och träning för min del. Längre om jag ska springa.
Magen ska helst vara tom när jag tränar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.