handdator

Visa fullständig version : Behöver tips ang störningsfaktor på cykeltrainers?


Barbastark
2012-06-17, 10:48
Hejhej!

Går i seriösa tankar på att skaffa en såndär innomhus trainer för att då och då
göra om racern till motionscykel.

MEN, det jag undrar är främst huruvida man kan köra med dem i lägenhet pga eventuell ljud och vibrationsnivå som går genom väggar och stör grannar? Bor i en som är byggd på 50-60-talet.

Skulle ju vara tråkigt att skaffa en och sedan tvingas ställa undan den efter andra "rundan" pga arga grannar.

MVH

limenka
2012-06-17, 12:58
Motionscyklar ger inte i från sig eventuella ljud och vibrationer genom väggar till grannar som kan bli störda.

Everest
2012-06-17, 13:02
Om du sätter på ett trainerdäck blir det inte så mycket ljud om du samtidigt lägger i tyngsta motståndet på trainerreglaget och har en lättare växel på cykeln.

Lite hörs det allt, men mina grannar har dock aldrig klagat...

Barbastark
2012-06-17, 13:02
Motionscyklar ger inte i från sig eventuella ljud och vibrationer genom väggar till grannar som kan bli störda.

Ä, är ute efter en trainer som sagt. Tar mindre plats, samt vill köra in mig mer med den jag använder annars.

Everest
2012-06-17, 13:03
Motionscyklar ger inte i från sig eventuella ljud och vibrationer genom väggar till grannar som kan bli störda.

En trainer är en slags ställning du sätter upp din vanliga cykel i. Har alltså inget med an vanlig motionscykel att göra

limenka
2012-06-17, 13:04
Ä, är ute efter en trainer som sagt. Tar mindre plats, samt vill köra in mig mer med den jag använder annars.

My bad ;)