handdator

Visa fullständig version : Köptips sökes - HD filmkamera + stationär dator


Inge Enveten
2012-06-17, 10:23
Är mest ute efter prisvärda alternativ men vill samtidigt ha bra prestanda och gärna något som håller ett par år.

Någon maxbudget finns egentligen inte men jag är något ovillig att lägga mer än 10 lax totalt.

Datorn ska ej användas till spel men jag vill ha en dator som fixar flera tabbar när jag surfar, flera program igång samtidigt, uppspelning av HD-film, redigering av HD-film. Passar en speldator bäst trots allt kanske?

Kameran får gärna vara liten men inget måste. Ser gärna att den har bra hållbarhet. Galen zoom och sånt där är inget krav. Ska användas till träningsfilmer och annat mera vardagligt.

Rea - är någon sådan på gång? Värt att vänta på något?

Om det inte märks så har jag jättedålig koll på teknik överlag. All hjälp är uppskattad. Tack!

MathiasF
2012-06-17, 10:38
Har du en polare som kan skruva ihop en dator åt dig så kör på det,
annars vänd dig till färdiga datorer från komplett, webhallen, inet och liknande sidor.
köp inte etablerade märken som dell, hp, compaq på siba, då blir du inte nöjd lovar jag dig.

Bjern
2012-06-17, 11:15
Plocka ihop en dator själv tjänar du nog mest på. Du behöver nog troligen inget värsting grafik-kort om du inte ska spela, ofta sitter ju det såna i gaming-datorer man köper färdiga.