handdator

Visa fullständig version : Träna på gym - att tänka på?


Samurai237
2012-06-16, 22:59
Jag styrketränar för tillfället hemma men ska inom en ganska snar framtid börja träna på ett lokalt gym.

Vad bör man tänka på när man kommer som ny till ett gym förutom att vara något sånär socialt kompetent?

Jag har läst saker om att man t.ex. bör ta med sig en handduk att lägga på de olika bänkar man använder sig av; finns det fler sådana här oskrivna regler att rätta sig efter?

Mvh

Stor Hård Ådrig
2012-06-16, 23:08
Finns inget speciellt du behöver tänka på. Varken handduk eller social kompetens behövs. Vi bor i Sverige, här pratar vi inte med varandra om vi inte känner varandra. ;) Skämt o sido, skulle rekommendera att du följer något schema så du vet vad du ska köra inför varje pass i alla fall. Annars blir det lätt i början att man känner sig lite lost och kör lite här och där bara.

Lycka till!

Wormzie
2012-06-16, 23:09
Jag styrketränar för tillfället hemma men ska inom en ganska snar framtid börja träna på ett lokalt gym.

Vad bör man tänka på när man kommer som ny till ett gym förutom att vara något sånär socialt kompetent?

Jag har läst saker om att man t.ex. bör ta med sig en handduk att lägga på de olika bänkar man använder sig av; finns det fler sådana här oskrivna regler att rätta sig efter?

Mvh

Det är säkert uppskattat med handduk, eller att man tar papper o torkar av efter sig. Tänk dock även på att inte tänka för mycket på dom andra som tränar där. Våga ta i och grimasera lite :)

Perna
2012-06-16, 23:22
Jag styrketränar för tillfället hemma men ska inom en ganska snar framtid börja träna på ett lokalt gym.

Vad bör man tänka på när man kommer som ny till ett gym förutom att vara något sånär socialt kompetent?

Jag har läst saker om att man t.ex. bör ta med sig en handduk att lägga på de olika bänkar man använder sig av; finns det fler sådana här oskrivna regler att rätta sig efter?

Mvh

Kör inte bicepscurl på tyngdlyftar plattan eller benböjs stället.....

Silencer
2012-06-16, 23:46
Finns inga speciella regler. Olika gym kan dock ha olika förhållningsregler, som hur man hanterar vikter eller att man ska torka av bänkar osv.

Samurai237
2012-06-16, 23:50
Finns inget speciellt du behöver tänka på. Varken handduk eller social kompetens behövs. Vi bor i Sverige, här pratar vi inte med varandra om vi inte känner varandra. ;) Skämt o sido, skulle rekommendera att du följer något schema så du vet vad du ska köra inför varje pass i alla fall. Annars blir det lätt i början att man känner sig lite lost och kör lite här och där bara.

Lycka till!

Haha, tack! Jag följer ett schema nu när jag tränar hemma så att följa ett schema ska jag fortsätta med.

Kör inte bicepscurl på tyngdlyftar plattan eller benböjs stället.....

Ja just det ja. Det där har jag läst åtskilliga gånger trots att jag bara varit intresserad av styrketräning i ett halvår men det ska jag tänka på ;)

r1kkie
2012-06-17, 08:57
Plocka undan efter dig... Det uppskattas. :)

abstract
2012-06-17, 09:10
Så länge man har tränat på gym, så många personer man sett genom åren. Jag kan inte minnas många som gjort något som jag irriterat mig på. Det enda som kommer i närheten är de personer som gör tre-fyra maskiner "samtidigt". Dvs, en maskin, springer till nästa, hastar igenom den och sätter fart mot den tredje... Utan att låta någon bryta emellan för att messa med deras flow.

Summa, jag tror inte du behöver oroa dig. Det ska mycket till innan man är i farozonen, än mindre om det syns att personen inte kanske är van att vara på gym. 99% av alla som är på ett gym är kanske inte supersociala, men de är verkligen jättetrevliga.

Tyrwing
2012-06-17, 09:21
Bara se till att plocka undan efter dig, det är uppskattat. :)

Inge Enveten
2012-06-17, 09:26
Ställ tillbaka saker du använder. Om möjligt försök undvika att stå i vägen för folk. Träna hårt och skrik så folk vet att du är da baws.

Samurai237
2012-06-17, 11:31
Tack för alla svar! Ser fram emot att börja träna på gym; är inte riktigt lika kul att träna hemma längre.

frong
2012-06-17, 13:02
Stirra någon på dig så skriker du: I'll fuck you in the ass(!), bitch. Sedan fortsätter du bäjsepscurla.

ameiner
2012-06-17, 13:08
Börja lätt, gör rätt, svinga inte.
be gärna om hjälp hellre än att göra fel/skada dig.

Kolla hur andra gör för att lära dig.
ta undan vikter efter dig och skippa stönet.

snacka också gärna med folk så blir det roligare att komma dit om du känner några.

tumme
2012-06-17, 13:10
Gå inte för nära någon under ett set. Hatar när man får stanna upp mitt i ett set för att någon pajas ska springa förbi. Eller när man inte kan släppa hantlarna efter hantelpressar för nån idiot står tillräckligt nära att du ska känna flänslukten.

Stryc9
2012-06-17, 13:12
Fräscha kläder uppskattas... det finns alldeles för många som formligen stinker på gymet

ameiner
2012-06-17, 13:16
Fräscha kläder uppskattas... det finns alldeles för många som formligen stinker på gymet

Svett brukar inte lukta gott, gör du det du ska på gymmet så känner du bara din egen lukt :Virro