handdator

Visa fullständig version : Nybörjare, mata mig med tips!


razzmuzz
2012-06-15, 18:44
Hej på er!

Ber om ursäkt om detta inlägg hamnar i fel kategori, någon mod får gärna ändra på det om detta inte stämmer!

Jag ska här berätta lite om mig själv, och det jag skulle vilja ha hjälp med är tips och råd på allt möjligt inom träning!

Jag heter då rasmus och är 19 år gammal är 178 cm lång och väger 72 kg. När jag fyllde 19 den 21 november 2011 så bestämde jag mig att det här går inte längre. Jag vägde 99 kg, i fett. Så jag tog mig i kragen dagen efter min 19 års dag, började promenera och äta rätt. Skippade så gott som 95% av kolhydraterna. Cola, öl, chips, godis you name it var det inte på tal om längre. Jag promenerade cirka 5 dagar i veckan, måndag-fredag. Helgerna så var det lite "soffpotatis" hemma, men inga godsaker, kanske en pepsi max, utan kolhydrater.

Jag har nu gått ner till 72 kg. Och har plockat fram lite gamla hantlar som legat och samlat damm i garderoben och kört en del, mycket protein och så vidare.

Men grejen är den att jag fortfarande är "mullig". även fast jag väger 72 och är 178 cm lång. Detta kanske inte är ett minus? Utan kanske bättre förutsättningar för mig som riktar in sig på att bygga muskler än om man är en s.k "pinne"? Så nu har jag tänkt börja sparka igång med att börja gå och gymma. I huvudsak att bygga upp min kropp, då jag gått ner ganska mycket i vikt.

Jag skulle vilja ha lite tips på allt som rör både kost och träning, så jag kan bygga upp min kropp. Hur ska jag göra för att bygga upp min kropp med bästa lyckade resultat?
Hur ofta ska jag träna?

När jag besöker gymmet ska jag såklart fråga efter en personlig tränare som kan hjälpa mig att lägga upp ett gymschema osv! :)

ALLA tips uppskattas! Trevlig helg!

okiol
2012-06-15, 19:39
skippa PT, leta upp www.stronglifts.com och läs allt som står där, fuska inte med schemat, lägg inte till någonting utöver det, gör bara exakt det som står. Om 6 månader eller så kan det vara värt att börja tänka igen, men innan dess är det bara att köra på.

Läs, testa, läs igen, utvärdera, kolla videor, testa igen, kolla videor och läs igen etc. Få in tekniken bra som fan på dom 5 övningarna. Det är mitt tips. Jag skulle kunna betala grova pengar till den som hjälpte mig att resa tillbaka i tiden för att ge mig själv det här tipset när jag startade träna.