handdator

Visa fullständig version : Clean it, Jerk it, Snatch it - CROSSFIT


Sidor : [1] 2

stockinger
2012-06-15, 16:56
Nu startar jag en ny journal (igen) för att få lite struktur i min träning.

Snabb fakta om mig:

Namn: Tim
Ålder: 21 (1991)
Längd: 182 cm
Vikt: 77,4 kg (morgonvikt)

Stats: Knäböj 130 kg - Bänkpress 105 kg - Marklyft 175 kg

Började med min träningskarriär redan som liten och då var det fotboll som gällde, sedan dess har jag testat det mesta tex kampsporter, handboll, basket mm. När jag fyllde 16 år klev jag in på gymmet för fösta gången, helt ovetande om vad styrketräning innebar. Mina första år var enligt mig helt bortkastade, jag hade ingen aning om hur man skulle träna eller äta. 2010 tog jag tag i träningen ordentligt, hade precis kommit hem från en USA resa med famljen och började en lång diet (det bästa jag gjort) gick ner från 85 kg (fett) till relativt hårda 70 kg. Då var det "byggning" för hela slanten och inte mycket till tunga lyft. Idag tränar jag lite som jag känner men SL är favoriten, älskar att lyfta tunga vikter men har även hittat charmen med crossfit (som många andra). Har gått på diet från början av Mars i år men tänker från och med idag lägga mig på balans igen för att öka i styrka.

Så här ser dagsformen ut idag, ska leta upp en före bild också
89705
(Blek och opumpad)

Nu kör vi! :hbang:

stockinger
2012-06-15, 17:09
Slänger in dagen pass direkt:

Fokus: Böj

Uppvärmning: 3 set rotatorcuffar, 3 set benspark och 3 set lårcurls

Knäböj - med bälte
80x5
90x5
100x2
110x2
120x1
120x1
130x1 TPB!
100x3

Frontböj - med stopp
50x5
50x5
50x5

3 set OH-böj (teknikträning)

4 set sittande lårcurls

5 set vader

+ några försök på humanflag

Dagens pass gick helt okej. Har inte kört såhär tungt sedan mitten av mars. Det blev tangerat PB i böjen men det var på håret att stången kom upp. Finns mycket teknik att slipa på men nu kommer jag förhoppningsvis öka i böjen!

stockinger
2012-06-15, 21:40
Dagens middag (600g KÖTT! :hbang:)
89718

stockinger
2012-06-16, 10:22
Dagens frukot och nu mot gymmet för ett crossfit pass!

89732

Niwah
2012-06-16, 11:59
Vilken jäkla hamburgare :D Skulle ha sjuka problem att få i mig så mycket mat i en måltid :D

Kommer bli spännande att följa din crossfit-resa :thumbup:
Tycker du satsar på SM nästa år!

stockinger
2012-06-16, 12:20
Vilken jäkla hamburgare :D Skulle ha sjuka problem att få i mig så mycket mat i en måltid :D

Kommer bli spännande att följa din crossfit-resa :thumbup:
Tycker du satsar på SM nästa år!

Man kan säga att jag är stor i maten ;)
Haha, sm är det ingen satsning mot. Mer åt en bra året runt form och att blir fysiskt starkare i allt :)

stockinger
2012-06-16, 14:36
Clean & Jerk
50 x 3
50 x 3
50 x 3
50 x 3
50 x 3
60 x 1
60 x 1
60 x 1

WOD

-10 chins
-10 burpees
-10 dips

-9
-9
-9

-8
-8
-8

-osv.osv ner till 1.

Tid: 15:30

FYF*N va jobbigt det var! *gah!* Trodde det skulle gå ganska lätt men icke! Det var pull-upsen (chinsen) som sabbade allt, har inte den tekniken med gungen som de duktiga crossfit utövarna har :( bara att öva, öva och öva. Det som gick bäst idag var clean and jerk, gick i och försig inte ner i godkänt djup utan siktade på att få stången från marken till ovanför huvudet :)

stockinger
2012-06-17, 15:09
Bänkpress - med rött gummiband
50 x 5
60 x 5
70 x 3
80 x 2 - PB
85 x 1 - PB
90 x 0

3 set Lutande hantelflyes

WOD: Thrusters (30 kg) - Push-ups (21-15-9)
Tid: 06:05

10 min singelunders och försök till dubbleunders

Biceps-Battle x 3

Nu är jag bra sliten i hela kroppen så vilodag imorgon :) Är inte van att köra gummibandsbänk men kul är det. Dagens wod gick inge vidare då handlederna tog riktigt mycket stryk att först gå från frontböj och sedan till press, problem med greppet. Annars gick passet fint :D

mara1
2012-06-17, 16:10
Känner igen dig som fa-an, du bor möjligtvis inte i nacka :)?

stockinger
2012-06-17, 16:26
Känner igen dig som fa-an, du bor möjligtvis inte i nacka :)?

Helt rätt :)
Känner jag dig?

mara1
2012-06-17, 18:17
Helt rätt :)
Känner jag dig?

Okej :) nej tyvärr inte. Men har bott i nacka i hela mitt liv och har tre syskon (varav en av dom är 91a) så man känner ju igen folk från ett eller annat sett :D:)

Gymmar för övrigt i orminge på friskis :)

stockinger
2012-06-17, 18:21
Okej :) nej tyvärr inte. Men har bott i nacka i hela mitt liv och har tre syskon (varav en av dom är 91a) så man känner ju igen folk från ett eller annat sett :D:)

Kul :) Vad heter och tränar du då? kom gärna fram och hälsa nån gång du ser mig :D

tompee
2012-06-17, 18:58
Så sjukt kul att du börjat köra CF! Bara nöta teknik i chinsen nu. Hårdheten kommer eftersom. Kötta på!

stockinger
2012-06-17, 20:00
Så sjukt kul att du börjat köra CF! Bara nöta teknik i chinsen nu. Hårdheten kommer eftersom. Kötta på!

Tack, det värmer att höra från en som vet vad han gör :D
Har sån sjuk träningsvärk i latsen idag, kan knappt lyfta armarna ;)
Ska nöta på med chinsen som bara den nu, sitter och kollar på youtube klipp för att lära mig tekniken :P Jag är helt värdelös när det gäller att tajma rörelsen med under och överkroppen...

tompee
2012-06-17, 20:08
Tack, det värmer att höra från en som vet vad han gör :D
Har sån sjuk träningsvärk i latsen idag, kan knappt lyfta armarna ;)
Ska nöta på med chinsen som bara den nu, sitter och kollar på youtube klipp för att lära mig tekniken :P Jag är helt värdelös när det gäller att tajma rörelsen med under och överkroppen...

Haha, förstår det. Burpees tar mer än man tror på Latsen också faktiskt.

Ska se om jag kan knåpa ihop en instruktionsfilm också på kippade Chins. Börja bara med att hänga och gunga med huvudet fram och bak mellan axlarna, och efter det lägga på mer och mer.

stockinger
2012-06-19, 08:24
Haha, förstår det. Burpees tar mer än man tror på Latsen också faktiskt.

Ska se om jag kan knåpa ihop en instruktionsfilm också på kippade Chins. Börja bara med att hänga och gunga med huvudet fram och bak mellan axlarna, och efter det lägga på mer och mer.

En film på det skulle vara grymt :D


F*n! Jag slutade med min diet i fredags och har redan fått formnoja... Kroppen har dragit åt sig ett kilo vätska och jag känner mig redan slät "/ Det finns inte ett täcken på hårdhet kvar. Får se hur formen tar sig om jag sänker kolhydraterna en del men ligger kvar på kcal balans. Den här veckans träning kommer mest bestå av teknikträning (som behövs), tror det blir någon lättare wod efter jobbet idag. Till helgen åker jag ner till Småland för att fira midsommar dvs fyra dagar vila, det var ett år sedan jag vilade så länge i en följd :)

stockinger
2012-06-19, 17:39
Frontböj - med bälte
50 x 5
50 x 5
60 x 5
bälte på
70 x 5
80 x 2
85 x 2

Marklyft - utan bälte, med studs
140 x 4
150 x 3
150 x 3
PB serie?!

Några set clean och snatch träning

+ Lite benspark, lårcurls, vader och mage

Inge vidare monstervikter i frontböjen. Till nästa pass ska jag experimentera lite med greppet, nu körde jag med fyra fingrar under stången, blir att köra med två nästa gång. Marken gick dock väldigt bra idag :D Kunde nog gjort 5:or på 150 men sparade lite på kroppen ;) Tekniken i stöt börjar sitta men shit va svårt det är med ryck, behöver öva massor på tekniken.

stockinger
2012-06-20, 19:28
Floor press
80 x 3
85 x 3
90 x 3
95 x 3
95 x 3

WOD

400m Löpning, sen 5 varv av:
20m Bear crawl
10 Armhävningar med handsläpp
10 Lätta Svingar 16 kg
…400m löpning som avslutning
Tid: 10:26

+ Teknikträning för muscle-ups, lutande hantelpress, sidlyft och pushdowns

Bra tryck i kroppen idag trots att jag har burit saker hela dagen på jobbet :) Första gången jag körde floor press, gick ju helt okej (PB i varje set ;))
Det som synkade dagens wod var min dåliga kondition och ovanan på löpbandet...
Imorgon blir det en heldag i bil ner till Vackamo för midsommarfirande dvs. inga fler pass den här veckan :(

Måste bara tillägga att jag har kommit halvägs i min årsutmaning, ett år helt utan alkohol. Jag började efter en firmafest då jag slog vad med en arbetskolega och hittills har det inte varit något problem. Men detta kommer sättas på prov i helgen kan jag lova ;)

Niwah
2012-06-20, 19:30
Grymt tränat Stockis! Tycker du ska filma en WOD ala Tompee och lägga upp :)
Såna är ju alltid grymma att kolla på. När jag blivit nog stark kanske jag också lägger om till en CF-satsning. Känns alltid grymt då man är stark på kroppsvikten :D

stockinger
2012-06-20, 20:17
Grymt tränat Stockis! Tycker du ska filma en WOD ala Tompee och lägga upp :)
Såna är ju alltid grymma att kolla på. När jag blivit nog stark kanske jag också lägger om till en CF-satsning. Känns alltid grymt då man är stark på kroppsvikten :D

Thanks mate! :)
Haha, får se hur det blir med film. Du kan ju inte jämföra mig med tompee... Jag är bara en lärling och han ett pro när det kommer till crossfit :) Jag läser och lär mycket av det tompee skriver om CF, han vet vad han snackar om helt enkelt. Tycker du borde testa CF, med din styrka kan det inte bli annat än bra :D

Viktoraspen
2012-06-20, 20:21
Grymt! Kommer följas:D

Birkharju
2012-06-23, 23:00
Hur går det? :) Saknar updates!

stockinger
2012-06-24, 19:34
Grymt! Kommer följas:D

Hur går det? :) Saknar updates!

Kul att ni följer :D
Nu har jag inte tränat sen i onsdags, har firat midsommar nere i smålands skogar med nära och kära. Den kommande veckan ska det krigas hårt på gymmet och jag ska testa 5/3/1 och se hur det känns ;)

stockinger
2012-06-25, 15:20
Mot gymmet med bänkpress på schemat, en bra start på veckan :D

stockinger
2012-06-25, 18:01
Militärpress - lätt
25 x 10
25 x 10
25 x 10
25 x 10
25 x 10

Bänkpress - 5/3/1 Cycle 1, Week 1
62,5 x 5
70 x 5
80 x 10 RPB!

WOD #1: Pushpress 1 rep, start på 45 kg och öka med 5 kg varje min till fail.
45 x 1
1 min vila
50 x 1
1 min vila
55 x 1
1 min vila
60 x 1
1 min vila
65 x 1 PB!
1 min vila
70 x 0 (fail)

WOD #2: 21/15/9 Dips - Burpees
Tid: 05:34

+ tekinikträning kipping chins och dubble unders

2 set sittande triceps extensions
3 set lutande bröstpress
2 set sidlyft i maskin

Sjukt nöjd med dagens prestationer! :D
Började med att sätta rpb i bänken och fortsatte med pb i pushpress :)
Wodsen gick riktigt bra idag, fick extrem pump och mjölksyra i triceps i mittan av wod nr 2.
Börjar få in tekniken i dubble unders nu men måste öva mer innan jag lägger in det i en wod ;)

tommie-92
2012-06-25, 18:04
Fattar ingenting av woddar hit och dit men bänkpress fattar jag :D
Bra reppat mannen!

stockinger
2012-06-25, 18:10
Fattar ingenting av woddar hit och dit men bänkpress fattar jag :D
Bra reppat mannen!

Tack kompis! :)
Man måste prova själv innan man förstår hur jobbig/ bra en WOD är ;)

tommie-92
2012-06-25, 18:22
Tack kompis! :)
Man måste prova själv innan man förstår hur jobbig/ bra en WOD är ;) Har kollat youtube klipp, smaken är som baken!

stockinger
2012-06-26, 18:19
Marklyft - lätta
90 x 10
90 x 10

Knäböj - 5/3/1 cycle 1, week 1
75 x 5
87,5 x 5
100 x 5 - sparade mig lite

Frivändningar - med bälte
50 x 1
55 x 1
60 x 1
65 x 1 PB! - lätt
70 x 1 PB! - lätt

WOD: Frontböj med KB (12 kg/hand) - Däckvältning - 5/10/15
Tid: 4:34

+ lite benspark, lårcurls, vader och mage

Var helt död idag, beror nog på både vädret och allt j*vla pollen *gah!*
har tillbringat 4 timmar av dagen med att bära kökssaker över taket på jobbet...
Jag velade massor om jag skulle träna eller inte men på vägen hem fick jag sjukt sug efter att böja lite!

Böjen kändes tung redan på 75kg så jag höll igen lite på 100kg för att inte skada mig (öm i ländryggen efter alla bärande) Kände för att klämma in lite frivändningar innan woden, detta ressulterade med ett ökat PB på 10kg. Sedan vart det WOD:en som kördes unbroken. Riktigt nöjd över dagens prestation! :D

Nano-Sekund
2012-06-26, 22:23
Stocken! Bara för info så är TTTT (tompee) i Stockholm. Han var sugen att träna! Hör av dig till han & "Kill It" together!

// agerar agent ;)

stockinger
2012-06-27, 09:34
Stocken! Bara för info så är TTTT (tompee) i Stockholm. Han var sugen att träna! Hör av dig till han & "Kill It" together!

// agerar agent ;)

Tack för infon Ola ;)

stockinger
2012-06-27, 13:35
Vaknade genomförkyld imorse. Detta betyder att jag lyssnar på kroppen och vilar idag. Det blir extra mycket kolhydrater under dagen och så får jag hoppas på att kunna träna (lätt) imorgon :)

Niwah
2012-06-27, 14:01
Trist med förkylningar. Går säkert över snabbt, krya på dig :thumbup:

Scitec
2012-06-27, 19:57
Vitamins

stockinger
2012-06-28, 18:43
Trist med förkylningar. Går säkert över snabbt, krya på dig :thumbup:

Vitamins

Blev massa mat och vitaminer både igår och idag. Nu mår jag finfint :D
Tack för att ni stöttar, det uppskattas verkligen

stockinger
2012-06-28, 19:01
3 set sidlyft i maskin

4 set sittande axelpress i smith

3 set sidlyft -> frontlyft -> framåtlutande sidlyft

4 set shrugs i smith

9 set mage

Kände mig inte helt 100 så tog det försiktigt och pumpade lite bara. Skönt att köra sånna pass ibland :) Fredag imron, FYF*N va skönt det ska bli med helg igen! :D Nu är det bara 11 arbetsdagar kvar till semestern!
Blir ev lite löpning på lördag/söndag om solen kommer fram nån gång...

stockinger
2012-06-28, 19:14
Tänkte slänga upp två "Nu & Då" bilder. Bild nr. 1 är från Januari 2010, var på semester med familjen i Miami. Detta var innan jag tog tag i min träning. Då låg vikten runt 85 kg
Bild nr. 2 är några veckor gammal från när jag slutade min diet. Vikten ligger på 77 kg (morgonvikt)
Nu är målet att hålla en bra "året runt form" och träna det som passar mig och min livsstil: CROSSFIT!

89998 89999

Åsberg
2012-06-28, 21:09
Bra form och trevlig journal! Ska följas.

stockinger
2012-06-29, 17:51
Bra form och trevlig journal! Ska följas.

Tack du :)

Kände redan imorse att min förkylning var på väg tillbaka så idag har jag knarkat alvedon och vilat från allt gymmande. Får se om jag känner mig så pass frisk att jag tar mig till gymmet imorgon. Laddade ner en riktigt bra app för WOD's och crossfit-övningar :D

Nano-Sekund
2012-06-29, 18:15
Grym skillnad på formen Stocken! Imponerande transformation!

Har du bokat biljett upp till Piteå än ? ;)

stockinger
2012-06-29, 18:35
Grym skillnad på formen Stocken! Imponerande transformation!

Har du bokat biljett upp till Piteå än ? ;)

Tack kompis :)
Haha, jag är bra sugen men har fullt upp på jobbet och så flyttar jag i augusti, mycket som ska köpas och planeras tills dess.
Kommer du ner till Stockholm i september när Tomas ska köra SM?

Nano-Sekund
2012-06-29, 22:25
Tack kompis :)
Haha, jag är bra sugen men har fullt upp på jobbet och så flyttar jag i augusti, mycket som ska köpas och planeras tills dess.
Kommer du ner till Stockholm i september när Tomas ska köra SM?

Ok! Jag förstår.
Tanken är att jag/vi ska ner på SM!
ifa. Du skulle vara sugen på komma till Piteå så löser sig boende & resterande detaljer. Bara 1K flygbiljett som du behöver fixa :)

stockinger
2012-06-30, 12:54
Ok! Jag förstår.
Tanken är att jag/vi ska ner på SM!
ifa. Du skulle vara sugen på komma till Piteå så löser sig boende & resterande detaljer. Bara 1K flygbiljett som du behöver fixa :)

Då ses vi på SM 8/9 :D

--------------------------------------------------------------------------

Still sick... Var tvungen att få lite luft så jag och tjejen åkte och kollade ut soffa, köksbord och stolar :) Sedan dags för lunch och jag fick bestämma: DONKEN!
90050

Fick mersmak på shopping och eftersom att jag inte får träna så tröstade mig genom lite spontana inköp ;) Blev en kaffebryggare, elvisp, mixerstav, stereo och ett hopprep :D
90051
90053
90052

mara1
2012-06-30, 14:37
Kul :) Vad heter och tränar du då? kom gärna fram och hälsa nån gång du ser mig :D

Oj väldigt segt svar här!

Heter Patrik Sörensen. Tränar på friskis i orminge, ja det ska jag göra! :D

stockinger
2012-07-01, 15:30
Oj väldigt segt svar här!

Heter Patrik Sörensen. Tränar på friskis i orminge, ja det ska jag göra! :D

Trevligt :) jag tränar på world class i ektorp, har även tränat på Friskis, cmc och flex.

stockinger
2012-07-01, 17:34
Hemma igen efter andra läkarbesöket för dagen...
Fick en fästing på sidan av magen för tre veckor sen, tänkte inte mer på det och tiden gick... Blev sjuk i tisdags med huvudvärk, halsont och feber, en helt vanlig förkylning tänkte jag. Jag låg och solade idag och mamma kom fram och frågade vad jag hade på magen och jag tittade... Där fästingen hade suttit var det nu en röd ring på ungeför 5-6 cm i diameter, alla här hemma tyckte jag skulle ringa till vårdcentralen så det var väl det enda rätta... Och nu efter två läkarbesök så fick jag ett svar: Borrelia
aja inte mycket man kan göra åt saken, bara äta min 10 dagars kur med antibiotika och hoppas på det bästa, man mår aldrig bra av att tänka negativt. Imorgon ska jag i alla fall träna och det gör mig riktigt glad och lycklig. Har dragit av 4 pass på 14 dagar så jag börjar få lite ångest ;)

Likeapeanut
2012-07-01, 22:35
Hemma igen efter andra läkarbesöket för dagen...
Fick en fästing på sidan av magen för tre veckor sen, tänkte inte mer på det och tiden gick... Blev sjuk i tisdags med huvudvärk, halsont och feber, en helt vanlig förkylning tänkte jag. Jag låg och solade idag och mamma kom fram och frågade vad jag hade på magen och jag tittade... Där fästingen hade suttit var det nu en röd ring på ungeför 5-6 cm i diameter, alla här hemma tyckte jag skulle ringa till vårdcentralen så det var väl det enda rätta... Och nu efter två läkarbesök så fick jag ett svar: Borrelia
aja inte mycket man kan göra åt saken, bara äta min 10 dagars kur med antibiotika och hoppas på det bästa, man mår aldrig bra av att tänka negativt. Imorgon ska jag i alla fall träna och det gör mig riktigt glad och lycklig. Har dragit av 4 pass på 14 dagar så jag börjar få lite ångest ;)


Haha fyfan vad drygt!

Chrillee
2012-07-01, 23:03
Dagens middag (600g KÖTT! :hbang:)
89718

:eating:

Var finner man denna?

Nano-Sekund
2012-07-02, 00:25
Tråkigt att höra Stocken! Men ta det bara lugnt, det tjänar ingenting till att stressa upp sig över missade pass (även om det är lättare sagt än gjort) du kommer väldigt fort vara uppe på toppnivå igen!
När du blir 100%ig skulle jag gärna se dig utmana Xet (Xfaxtor) på någon cool wod, med filmning & korslänkning på respektive Journal/blogg :)

Krya på dig!

tompee
2012-07-02, 09:02
Hemma igen efter andra läkarbesöket för dagen...
Fick en fästing på sidan av magen för tre veckor sen, tänkte inte mer på det och tiden gick... Blev sjuk i tisdags med huvudvärk, halsont och feber, en helt vanlig förkylning tänkte jag. Jag låg och solade idag och mamma kom fram och frågade vad jag hade på magen och jag tittade... Där fästingen hade suttit var det nu en röd ring på ungeför 5-6 cm i diameter, alla här hemma tyckte jag skulle ringa till vårdcentralen så det var väl det enda rätta... Och nu efter två läkarbesök så fick jag ett svar: Borrelia
aja inte mycket man kan göra åt saken, bara äta min 10 dagars kur med antibiotika och hoppas på det bästa, man mår aldrig bra av att tänka negativt. Imorgon ska jag i alla fall träna och det gör mig riktigt glad och lycklig. Har dragit av 4 pass på 14 dagar så jag börjar få lite ångest ;)

Ajdå, håller med Ola. Ta det lugnt, så du blir frisk och kry! Sen är det bara kötta på igen.

ThisIsTheOne
2012-07-02, 09:23
:eating:

Var finner man denna?

Tar mig friheten att svara, för jag misstänker starkt att burgaren kommer från Texas Burger i Kungshallen i Sthlm.

stockinger
2012-07-02, 18:22
Haha fyfan vad drygt!

Tråkigt att höra Stocken! Men ta det bara lugnt, det tjänar ingenting till att stressa upp sig över missade pass (även om det är lättare sagt än gjort) du kommer väldigt fort vara uppe på toppnivå igen!
När du blir 100%ig skulle jag gärna se dig utmana Xet (Xfaxtor) på någon cool wod, med filmning & korslänkning på respektive Journal/blogg :)

Krya på dig!

Ajdå, håller med Ola. Ta det lugnt, så du blir frisk och kry! Sen är det bara kötta på igen.

Tack grabbar :)

:eating:

Var finner man denna?

Tar mig friheten att svara, för jag misstänker starkt att burgaren kommer från Texas Burger i Kungshallen i Sthlm.

Nästan helt rätt, Texas Burger i Sickla (precis utanför stockholm) ;)

stockinger
2012-07-02, 18:31
3 set Benspark

3 set Lårcurls

10-15 set OH squat (teknik träning)

+15 min stretching

Ett lugnt och harmoniskt pass idag ;) Tränade inte med några tunga vikter utan bara för att känna på kroppen och hur den reagerade efter lång vila och sjukdom. Kroppsvikten låg idag på 78,5 kg (ingen större förändring här inte). Stegade upp från 3-10 reps med stången i OHS helt utan problem, tekniken börjar sitta nu :D Vågar inte säga att jag är helt frisk nu men helt klart på bättringsvägen så jag kommer tillbringa den här veckan med mycket teknik träning och skippa allt som kallas WOD´s :)

Punkt och slut / T

Åsberg
2012-07-02, 18:32
Vad är OH-böjar och WOD? :)

stockinger
2012-07-03, 18:04
Vad är OH-böjar och WOD? :)

OH-Squat = OverHead Squat = knäböj med "upptryckt" stång
WOD = Workout Of the Day


3/7

Kipping chins teknik träning 5 set

Bänkpress
85 x 2
90 x 2
92,5 x 2
95 x 1 (fail på 2:an)

+ lite bröst, axlar, triceps (pump)

10 min muscle-ups teknik träning i ringar

Inge vidare bra pass idag men påväg tillbaka till vikterna :)
Nu har jag fått bra teknik i kipping chins men värdelöst temop och tappar tajmingen mellan repsen "/

Skulle vara tacksam om någon vill komma med förslag på schema med övningar (CF) som tex "dagens pass" på Crossfit nordic :) Tack i förhand

stockinger
2012-07-04, 10:07
Avnjuter dagens lunch på jobbet; 200g (efter tillagning) bulgur, 200g köttfärs med tacokrydda, 200g keso + grönsaker och ost, som tacos fast med bulgur :D Laddad som F*N inför dagens pass med Cleans och massa teknikträning ;)

Likeapeanut
2012-07-04, 10:39
Avnjuter dagens lunch på jobbet; 200g (efter tillagning) bulgur, 200g köttfärs med tacokrydda, 200g keso + grönsaker och ost, som tacos fast med bulgur :D Laddad som F*N inför dagens pass med Cleans och massa teknikträning ;)

Låter som du kommer vara proppad fram tills passet kort sagt *flex*

stockinger
2012-07-04, 11:19
Låter som du kommer vara proppad fram tills passet kort sagt *flex*

Ganska standard mängd, jobbar som snickare = många tunga lyft och gratis cardio ;)
Är lite frestad att prova periodiskfasta under semestern men får se hur jag gör... Då är det ju inte mycket till lunch men kopiöst mycket middag...

Likeapeanut
2012-07-04, 12:14
Ganska standard mängd, jobbar som snickare = många tunga lyft och gratis cardio ;)
Är lite frestad att prova periodiskfasta under semestern men får se hur jag gör... Då är det ju inte mycket till lunch men kopiöst mycket middag...

Helvetets så skönt, solbränna får du också antar jag ifall du nu jobbar utomhus ännu ett + ;) Haha Kör på det och återkom med resultat :hbang:

tommie-92
2012-07-04, 14:55
Biffen.
Nacka eller Värmdö på söndag och vilken tid?
Mig kvittar det vart vi kör, nångång mellan 10-11?
Vet ju att du gillar att sova på mornarna!

stockinger
2012-07-04, 17:56
Helvetets så skönt, solbränna får du också antar jag ifall du nu jobbar utomhus ännu ett + ;) Haha Kör på det och återkom med resultat :hbang:

Vet inte om solen tar så kycket just nu när jag står och håller på med hiss konstruktion... men jag tar de få chanserna jag får.

Biffen.
Nacka eller Värmdö på söndag och vilken tid?
Mig kvittar det vart vi kör, nångång mellan 10-11?
Vet ju att du gillar att sova på mornarna!

haha, jag måste ju få sova lite ibland ju... går ju upp 05:15 varje vardags morgon. vad sägs om 11:00 på värmdö med chins som huvud övning? Tänkte ev. lägga in teknikträning för ryck om du vill vara med?


4/7

Vikt: 77,7
Tid: 16:40 - 17:40

Clean - utan bälte
50 x 2
60 x 1
65 x 1 PB
70 x 1 PB
75 x 0
75 x 0
60 x 3 PB

+ lite teknikträning för TGU, upp till 8 x 2 / sida PB

+ singel/dubble unders -> T2B (gick mellan lite som jag kände)

+ 15 min stretch

+ 25 min singel/dubble unders hemma

Var ganska trött idag men gymmet var det hög prio på (som vanligt)
Började med Cleans (favvo övningen). Ökade med 10 kg från mitt förra PB men känns som om bälte inte kommer göra mycket då det är tekniken i själva vändningen från mark till böjen som strular på +70 kg "/ Nöta nöta nöta teknik!
Kollade lite klipp på TGU påvägen till gymmet, har iaf ett hum om hur denna övning ska utföras. Nu är suget efter en WOD galet stor! Kommer börja köra "Girls" nästa vecka och då blir det 2-3 st/ vecka + 1-2 egna varianter.

Bilder från idag, det syns väldigt väl att jag har dålig teknik (drar upp mina knän alldeles för mycket och det tar massa extra energi) nöta, nöta, nöta...:
90134
90135

tommie-92
2012-07-04, 18:43
vad sägs om 11:00 på värmdö med chins som huvud övning? Tänkte ev. lägga in teknikträning för ryck om du vill vara med?
11:00 it is. See you there.

stockinger
2012-07-05, 08:58
Ikväll ska jag ta beslutet om jag ska springa "Tjur-ruset" i höst eller ej.
För er som inte vet vad det är så är det en löpartävling i tuff terräng på 10 km med massa lera och vatten.
Ska se hur knäna känns efter dagens löpning :)

stockinger
2012-07-05, 17:24
5/7

Löpning PB
Terräng: skog med många backar
Tempo: medel/högt
Längd: 3,90 km
Tid: 24:04
Min/km: 06:10

+ teknikträning kipping chins

+ HSPU 4 reps PB

Riktigt nöjd med dagens insatts! :D
Höll bra tempo och satte PB på slingan. Finns mer att hämta då jag endast har sprungit 4-5 gånger i år :) Var in på ThisIsTheOne´s journal och inspirerades av hans HSPU och testade själv mot husväggen, PB på 4 reps, men har fjällpanel på huset (brädorna lappar över varandra) så jag fastnade varje gång jag skulle trycka upp... nytt försök i helgen! :hbang:

stockinger
2012-07-05, 17:29
90167

stockinger
2012-07-06, 16:03
Jerk
50 x 3 PB
50 x 3
60 x 1
65 x 1
70 x 1 PB

Split Jerk - för första gången
40 x 5 PB
50 x 3 PB
60 x 1 PB
70 x 1 PB

Snatch (teknikträning) upp till 30 x 1 (fail på 2:an, tappade balansen helt och gav upp)

+ Lite bröst, armar och mage (superset och triset)

Bästa passet på riktigt länge! :D
Kul att köra något nytt och sätta massa PB:n varje pass istället för att bara pumpa ;) Det finns mer att hämta i Jerk och snatch, med bättre balans har jag säkert 10 kg till i båda :) Det känns att träningsvärken i benen börjar krypa fram... Nu tar jag helg och imorgon bitti bär det av mot västerås och POWER BIG MEET! :hbang:

stockinger
2012-07-06, 18:34
Har längtat efter denna måltid sen jag började min diet i mitten av mars.
Idag blev det av, så j*vla gott! :D 450g blodpudding, 140g bacon, 2 ägg och 2 msk lågkalori lingonsylt.
Fuck pizza, blodpudding is the shit! :hbang:

90187

stockinger
2012-07-08, 15:16
Viktade chins
+5 x 2
+10 x 2
+15 x 2
+17,5 x 2 PB
+20 x 2 PB
+25 x 1 PB

Kipping chins
15 PB - Sedan orkade inte greppet mer "/

3 set v-latsdrag

3 set stångrodd

3 set maskinrodd

Ett mycket roligt och bra (morgon) pass med tommie :)
Många PB:n idag, nöjd som tusan att göra 15 reps i kipping chins efter några viktade PB:n :D Kanske blir en WOD snart med pull-ups (crossfit termen) nu när jag kan göra några stycken iaf ;)Måste säga det att mr. Tommie har lagt på sig riktigt bra med massa och sjuk styrka på senaste tiden.
Good job my friend! :thumbup:

Spunken
2012-07-08, 15:42
Ikväll ska jag ta beslutet om jag ska springa "Tjur-ruset" i höst eller ej.
För er som inte vet vad det är så är det en löpartävling i tuff terräng på 10 km med massa lera och vatten.
Ska se hur knäna känns efter dagens löpning :)

Vilket tjurrus menar du? Det i Stockholm har varit fullt sen i april.

Niwah
2012-07-08, 16:18
Fina pass levereras och formen är ju riktigt bra nu :thumbup:

stockinger
2012-07-08, 17:08
Vilket tjurrus menar du? Det i Stockholm har varit fullt sen i april.

Oj, Såg det nu när du skrev det... Har inte haft tid att anmäla mig så jag har bara mig själv att skylla...
Btw kul att du tittar in och komenterar :)

Fina pass levereras och formen är ju riktigt bra nu :thumbup:

Tack Niwah! :D
Dina pass är ju riktigt fina de också :)


8/7 pass #2

Löpning
Terräng: Skog/asfalt
Tempo: lågt-medel
Längd: 6,36 km
Tid: 44:40
Min/km: 07:02

Lagom tempo då jag kände mig sliten och inte är van med dubbelpass...
Hade tänkt att ta en promenad men en lugn springtur i regnet attraherade mer ;) Imorgon firar jag och tjejen 4 år tillsammans och ska ut och äta, hoppas på att kunna klämma in ett pass någonstans på eftermiddagen :P

stockinger
2012-07-08, 17:39
Glömde skriva det i förra inlägget att jag köpte nya träningsskor igår (Reebok Realflex), här kommer två bilder. Ska bli kul att testa frontböj nu när jag har skor med lite klack :)

90246
90247

ThisIsTheOne
2012-07-08, 18:24
PB-tätt på sistone. Riktigt bra!

stockinger
2012-07-08, 18:39
PB-tätt på sistone. Riktigt bra!

Tack desamma ;) Du kommer bli ett CF monster utan dess like! :D
tror jag har satt 15 PB den här veckan :P Säger som dig:
"Fördelen med att börja träna på ett nytt sätt är att man kommer slå personliga rekord på löpande band så här inledningsvis."

tommie-92
2012-07-08, 18:44
Måste säga det att mr. Tommie har lagt på sig riktigt bra med massa och sjuk styrka på senaste tiden.
Good job my friend! :thumbup:
Tack, men det är bara en illusion! ;)
Bra chinsat idag kompis! Starkt som satan!

stockinger
2012-07-08, 19:07
Tack, men det är bara en illusion! ;)
Bra chinsat idag kompis! Starkt som satan!

haha, jag har fortfarande känningar i latsen... Vet inte vad det kan vara, tror inte att kramperna sitter i 8-9 timmar :P

tompee
2012-07-09, 19:53
Bra leverans av pass på senaste tiden. Kul att se. SM 2013 på dig :P

stockinger
2012-07-09, 19:58
Frontböj - utan bälte
70 x 2
80 x 2
85 x 2 PB
90 x 1 PB
95 x 0 - tappade armbågarna

Frivändningar (teknikträning) 5 set på 40 kg

WOD: "Annie" (skalad)
Single unders - Sit-ups (Klapp bakom huvudet och på fötterna)
50/40/30/20/10
Tid: 07:04 PB (första gången)

+ benspark, lårcurls och vader

Ett bra pass idag :D Nöjd med frontböjarna även fast jag har bristande teknik i att hålla upp armbågarna. Kul med dubbla PB:n i frontböj utan bälte, har satt 95x1 med bälte (innan dieten). Det gick oväntat bra med single unders idag, alla var unbroken :) Dock så fick jag brännsår på röven av alla dessa sit-ups... "/ Vägde mig innan jag gick in på gymmet och vågen stod på 79,0 vilket är 1,5 kg mer än förra veckan. Så kan det gå när jag fyller på med massa kolhydrater och vatten i flera dagar ;)

Bilder från dagens middag (firade 4-års dag med Jessica) :)
90286
Rimmad lax med dillstuvad potatis

90287
Prinsesstårta, mums ;)

stockinger
2012-07-09, 20:54
Bra leverans av pass på senaste tiden. Kul att se. SM 2013 på dig :P

Tack :) jag tycker det går åt rätt håll iallafall.
Haha, det kan du glömma :P

stockinger
2012-07-10, 11:41
Träningsvärk och öm från topp till tå dvs. Idag blir det en vilodag :)
Ska börja lyssna mer på kroppen än vad jag gjort tidigare. Att fortsätta köra pass efter pass när kroppen skriker NEJ! är ju inge vidare...
Börjar iallafall få ihop ett hyffsat träningsschema. Jag kommer köra en styrke övning som baseras lite efter dagens wod där jag kör 1-5 reps och 3-5 set (ibland kan det bli upp mot 10 set), sedan en teknikövning med 3-5 set som kommer köras tungt 2-3 dagar senare, efter det en wod och avslutar passet med att pumpa lite + stretcha om tid finns över. kosten blir som den blir, mycket protein och skippa de "tomma" kalorierna så gått det går :)

Spunken
2012-07-10, 20:23
Oj, Såg det nu när du skrev det... Har inte haft tid att anmäla mig så jag har bara mig själv att skylla...
Btw kul att du tittar in och komenterar

Gjorde samma misstag, lätt att vara efterklok :)

Nano-Sekund
2012-07-11, 00:29
Way to GO Stocken!

Har en ide! Låt TTTT göra ett CrossFit-upplägg till dig :)

// han är snäll (jag lovar)

stockinger
2012-07-11, 08:25
Gjorde samma misstag, lätt att vara efterklok :)
ska anmäla mig så fort det går till nästa års tjrurus :)

Way to GO Stocken!

Har en ide! Låt TTTT göra ett CrossFit-upplägg till dig :)

// han är snäll (jag lovar)

Hehe, får se... Känns ändå lite fel när har jobbar som pt och tar betalt av andra...
men jag ska kollar med Tompee och ser vad han har för idéer, skulle vara riktigt uppskattat med hjälp av ER som vet vad träning är och hur den ska utföras :)

espeto
2012-07-11, 08:54
Oh ännu mera CF-journal! Detta skall följas :)
Vart i Sthlm tränar du?

stockinger
2012-07-11, 09:02
Kul att du skriver här :D
Tränar på worldclass/Nacka kampsportcenter 5 min utan för Stockholm.
Vart tränare du själv då? :)

espeto
2012-07-11, 09:53
Aha!
Jag kör på Crossfit-Solid på sveavägen :)

stockinger
2012-07-11, 10:15
Aha!
Jag kör på Crossfit-Solid på sveavägen :)

Ok, då har du ju väldigt bra förutsättningar för att bli bra på CF :)
Har funderat på att byta till ett nybyggt CF gym i närheten av där jag bor men har inte lust att betala för dubbla gymkort... :P

stockinger
2012-07-11, 17:50
Kroppsvikt: 78,7 kg (innan träning)

Bänkpress
6 set uppvärmning till 2x5x70 kg

80 x 5
90 x 2
95 x 2
100 x 1
110 x N
110 x N

1:an på 100 kg gick ganska bra, inte max men inte heller lätt.
Ska börja köra mer bänkpress även fast det inte är en direkt "huvudövning" i
CF men älskar jag att bänka :D (tyvärr så är jag fruktansvärt dålig på det...)

Ryck teknikträning
20 x 5
20 x 5
20 x 5

Gick lättare än sist och det är bara balansen som svajar lite nu.
Snart dags att prova 1RM :)

WOD:
3 ringdips
6 burpees utan armhävningar
9 armhävningar
12 benböj
x 5 varv
Tid: 05:36

Gick hyfsat, benböjen var värst... fick mjölksyra efter två varv :P

3 set lutande bröstpress
3 set sidlyft
3 set sittande triceps extensions i maskin

Bra pass i helhet och kul att kunna pressa lite i bänken :)
Som sagt så kommer det bli mer bänkpress här, cuz i LOVE it! (och måste/vill blir bättre på det)

Imorgon hoppas jag på att hinna köra lite thai-boxning ;)
Har inte satt min fot där inne på väldigt länge...

Niwah
2012-07-11, 17:53
Fan, väger du 78,7 kg på den där formen? Riktigt bra :thumbup:
Tur att du är längre än mig, annars hade jag brytit ihop! (Jag är ju kortare än dig och väger mycket mindre än dig i sämre form också :D )

Skämt åsido, tycker alltid du levererar grymma pass fast jag efterlyser fler videor! Gärna nån crossfit-WOD!

stockinger
2012-07-11, 19:46
Fan, väger du 78,7 kg på den där formen? Riktigt bra :thumbup:
Tur att du är längre än mig, annars hade jag brytit ihop! (Jag är ju kortare än dig och väger mycket mindre än dig i sämre form också)

Skämt åsido, tycker alltid du levererar grymma pass fast jag efterlyser fler videor! Gärna nån crossfit-WOD!

Tack kompis :)
Kan ju säga det att formen är kass just nu pga. massa vatten och lite extra fett sen dietslutet. Jag har sjukt svårt att hålla formen när jag inte deffar. Antingen är det diet eller så är det bulk :smash:
Försöker hålla kcal balans så gott det går just nu men när jag har flyttat tror jag att det kommer bli periodisk fasta för mig.

Bild på dagsformen som togs efter dagens middag (bild på den också):

90330

90331

Bara för att du ber så snällt ska jag försöka filma på fredag om jag kör ett ute pass ;)

Nu blir det kvarg och jordgubbar *drool*

90332

stockinger
2012-07-12, 18:23
Marklyft utan bälte
uppvärmning till 100 kg

120 x 5
140 x 2
150 x 1
160 x 1
140 x 3

Frivändningar teknikträning för att hitta rätt grepp
1:or på 50 kg

5 set maskinrodd

5 set enarmsrodd i maskin utan vila mellan seten

4 set sittande hantelcurls SS EZ-curls

3 set enarms scottcurls utan vila mellan seten

OK pass idag!
Marken kändes varken bu eller bä, tappat en del men det är snart tillbaka ;)
Fick bra pump i rygg och biceps.
Hittade en ny maskin jag aldrig sett på gymmet, roddmaskin men i en annorlunda rörelse, tar sjukt bra på hela övre delen av ryggen.
Ingen thai-boxning idag, de har tydligen stängt under hela Juli :(

tommie-92
2012-07-12, 20:24
Bra markat, som fan! Samma med bänken!
Riktigt bra på alla plan, man ligger i lä!

Tid att styra ett pass i veckan?

stockinger
2012-07-12, 20:42
Bra markat, som fan! Samma med bänken!
Riktigt bra på alla plan, man ligger i lä!

Tid att styra ett pass i veckan?

Thx man !
Bänka eller nått annat skoj på söndag? ;)

tommie-92
2012-07-12, 20:56
Thx man !
Bänka eller nått annat skoj på söndag? ;)

Naaaa! Blir bara träning imorrn, kör vila resten av veckan. Sådär skönt öm och lite svullen om armen sen igår :P
Kan vi inte sikta på att bänka typ tors/fre nästa vecka?, kan jag testa lite singlar med dig som super passare!

stockinger
2012-07-13, 19:22
Naaaa! Blir bara träning imorrn, kör vila resten av veckan. Sådär skönt öm och lite svullen om armen sen igår :P
Kan vi inte sikta på att bänka typ tors/fre nästa vecka?, kan jag testa lite singlar med dig som super passare!

Okej, fredag förmiddag runt 09:00? :)


13/7

Pumpade bara igenom axlar och vaderna idag, inga märkvärdiga siffror att notera :)

Nu bilr det CrossFit Games, pepsi max och wild chips! *popcorn*

Likeapeanut
2012-07-13, 21:55
Bänkpress
6 set uppvärmning till 2x5x70 kg

80 x 5
90 x 2
95 x 2
100 x 1
110 x N
110 x N

1:an på 100 kg gick ganska bra, inte max men inte heller lätt.
Ska börja köra mer bänkpress även fast det inte är en direkt "huvudövning" i
CF men älskar jag att bänka :D (tyvärr så är jag fruktansvärt dålig på det...)


Ser ut att ligga rätt jämt i bänken :hbang: först till 120 med röven klistrad i bänken ? ;)

stockinger
2012-07-13, 22:17
taget! ;) men jag har ju endel andra moment att bli bra på också...

XFactor
2012-07-14, 11:40
Brutalt många pers, helt jävla sick!;)

Tycker du ska döpa om journalen till "crossfitträning i Persiska viken";)

Likeapeanut
2012-07-14, 13:02
taget! ;) men jag har ju endel andra moment att bli bra på också...

då klämmer jag in 2 pass bänk/vecka då hoho*flex*

stockinger
2012-07-14, 14:24
Brutalt många pers, helt jävla sick!;)

Tycker du ska döpa om journalen till "crossfitträning i Persiska viken";)

Haha, som sagt: när man testar nått nytt så blir det mååånga PB:n ;)

då klämmer jag in 2 pass bänk/vecka då hoho*flex*

Ajdå... då får jag börja träna hårt och äta upp mig några kilon :)

tommie-92
2012-07-14, 15:50
Okej, fredag förmiddag runt 09:00? :)
TAGET! Vad kör vi och vart? Nacka?

stockinger
2012-07-15, 13:38
TAGET! Vad kör vi och vart? Nacka?

Bänkpress ute på värmdö? :D

tommie-92
2012-07-15, 13:50
Bänkpress ute på värmdö? :D
It's à deal big boss!! ;)

stockinger
2012-07-15, 15:08
It's à deal big boss!! ;)

Finfint :thumbup:


15/7

Back Squat utan bälte
uppvärmning till 70 kg

80 x 3
90 x 3
100 x 3
105 x 3
110 x 2

tappade tekniken och vågade inte fortsätta på 110 kg

Snatch
30 x 1
35 x 1 PB
35 x 1
35 x 2 PB
30 x 5 PB

Noll teknik när jag körde på 35 kg men gick ändå sjukt lätt.
På 30 kg gick det sjukt bra, flög ner under stångmen medans på 35 så blev det typ "power-sntch och sedan OH-Squat"...

Raka marklyft
70 x 8
70 x 8
70 x 8

"Bear Complex"
50 x 5

Första gången jag kör detta så jag kan ju säga PB här också...

3 set benspark
3 set lårcurls
3 set mage

Fint pass idag, länge sen jag körde tunga böjar utan bälte :)
Låg 10kg från 2RM i böjen men det finns mycket att hämta nu när tekniken är bra där.
Nöjd men snatchen förutom tekniken när jag går upp på 35 kg "/
Bänkpress på schemat imorn! Mot 120 kg! :hbang:

Bild och film från idag

90459

Vet inte varför filmen blev i så konstigt format :S
r5t0X__b4I0

stockinger
2012-07-15, 15:11
Idag (efter massa tjat) fick jag tjejen att starta en journal här på kolo :D
Länk: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=186644

espeto
2012-07-15, 16:40
Kul med PBn :) Grattis!
Mer film också.. alltid kul att kika på!

stockinger
2012-07-15, 17:32
Tack espeto, kul att du uppskattar det jag gör :)

stockinger
2012-07-15, 19:05
Middag

90470

Likeapeanut
2012-07-15, 19:08
Fyfan, coleslaw till den där saftiga biten kött där?? Såg inte helt fel ut mannen!

Herman H
2012-07-15, 22:16
Middag

90470

Inte snällt att lägga ut en sådan saftig bild när tjockisar surfar runt på kolo, jag blir ju hungrig och klockan är 23:15 för böveln! :D

Jösses CF, jag hade aldrig orkat med det, imponerad!

stockinger
2012-07-16, 08:30
Fyfan, coleslaw till den där saftiga biten kött där?? Såg inte helt fel ut mannen!

Inte snällt att lägga ut en sådan saftig bild när tjockisar surfar runt på kolo, jag blir ju hungrig och klockan är 23:15 för böveln! :D

Jösses CF, jag hade aldrig orkat med det, imponerad!

Thanks boys :)
Det var en "fettsnål" coleslaw och biffen var stor men fettsnål den också ;)
Gott som tusan och tänkte äta samma sak till lunch idag...:eating:

stockinger
2012-07-16, 09:01
"idioten" @ Boo Vallen 08:00 med syrran
Tid: ~3 min

5 min vila

Utfallsgång
Halva planen och tillbaka

Mjölksyra i låren :D + en ömmande vänster vad


90486
Vi hade iaf tur med vädret

90487
Stark tjej (hon sprang mer än mig)

90488
Finns inget bättre än tiger balsman för en ömmande muskel

90489
Laddar inför nästa pass med havregrynsgröt, 2 grova mackor, 30g proteinpulver och C-vitamin

stockinger
2012-07-16, 09:12
Film från morgonpasset: https://www.facebook.com/video/video.php?v=10151123483245466

espeto
2012-07-16, 09:12
"idioten" @ Boo Vallen 08:00 med

[B][SIZE="3"]Utfallsgång
Halva planen och tillbaka

Mjölksyra i låren :D + en ömmande vänster vad



Tightast ass på Crossfit SM? :D

ThisIsTheOne
2012-07-16, 09:21
Roligt med alla bilder och filmer!

400 meter utfallsgång har jag sett verkar vara en relativt etablerad dårgrej. Något att prova nästa gång nu när du värmt upp? ;)

stockinger
2012-07-16, 15:16
Tightast ass på Crossfit SM? :D
haha, självklart ;)

Roligt med alla bilder och filmer!

400 meter utfallsgång har jag sett verkar vara en relativt etablerad dårgrej. Något att prova nästa gång nu när du värmt upp? ;)

tacktack :)
Det låter ju som en roligt utmaning, kanske testar i veckan...

stockinger
2012-07-16, 15:22
Bänkpress
77,5 x 6
82,5 x 5
82,5 x 5
85 x 4
85 x 4

Stoppbänk med gummiband
50 x 5
50 x 5
50 x 5

+ lite komp. övningar

WOD: KB Swing 16 kg, WallBalls 6 kg
10,9,8,7...0
Tid: 05:24

HSPU teknikträning
5 set (skalade)

Blev ett långt pass idag, närmare 90 min.
Bänken gick äkligt tungt och tog ~40 min bara den.
Min kropp är nog inte van med dubbla pass men det ska jag ändra på ;)
Morgonvikten låg på 77,5 kg imorse och nu siktar jag på 80 kg till jul (lååångsam viktuppgång)

Martin Engegren
2012-07-16, 21:49
Herregud vad jag blir träningssugen av att se filmen o läsa vad du gjort idag. (Känt mig krasslig så har ej rört mig ur fläcken idag) Sen så går man in här och läser hur duktiga folk är får man ju ångest.. :( Men jävligt bra jobbat! Riktigt kul att läsa! :)

stockinger
2012-07-18, 14:05
Herregud vad jag blir träningssugen av att se filmen o läsa vad du gjort idag. (Känt mig krasslig så har ej rört mig ur fläcken idag) Sen så går man in här och läser hur duktiga folk är får man ju ångest.. :( Men jävligt bra jobbat! Riktigt kul att läsa! :)

Riktigt kul att kunna inspirera andra :D, lite därför jag skriver här.


Nu har jag haft två dagar i rad jag inte vart sugen på att lufta tungt utan det har blivit pump för hela slanten...
Ska bättra mig imorgon och sikta på ett nytt Clean PB!
Har extrem träningsvärk i baksida lår, ryggen och axlarna så lite träning har jag iallafall fått ;)

stockinger
2012-07-18, 16:58
Extra spontan pass: 10km löpning

Tog mig ett extra pass så här på eftermiddagen när solen ändå var framme ;)
Målt var 10km på SUB-60, inge höjdar mål men ändå en tid att sträva efter :)

Terräng: asfalt/skog
Tempo: lågt/medel
Längd: 10km
Tid: 57:35

Tycker ändå insatsen var helt okej, inget opti väder med 22 grader varmt och blå himmel, sköt att komma ut och få i sig frisk luft iallafall :)
Har inte sprungit milen på över ett år och det var 6:e passet på 4 dagar...
Mitt gammla PB är 53 min så nu siktar vi mot -50 min på milen! ;)
Blir ev. löpning 1-2 ggr i veckan framöver och kommer springa lite kortare, ca. 5 km och högre tempo ett tag och sedan gå på 10km och bättra tiden än idag.

Tack och hej!

tommie-92
2012-07-18, 18:25
6pass på 4dar, det är bra! Tiden va också bra på milen!
Börja tagga inför fredag, your chest gonna xpload!

stockinger
2012-07-18, 20:31
6pass på 4dar, det är bra! Tiden va också bra på milen!
Börja tagga inför fredag, your chest gonna xpload!

Tacktack, tiden den ska bättras!
Jag är också taggad kan jag lova :D

Nano-Sekund
2012-07-19, 00:30
Grymma pass Stocken! gillar starkt att du börjat springa!! Det visar på hur totaltränad du är! Respekt! Du kapar lätt ner till 50 min!
Kör hårt!!

Esteten
2012-07-19, 07:54
Stark bänk och mark! Kommer garanterat att följas.

stockinger
2012-07-19, 10:49
Började morgonen med att plocka upp en "liftare", kul att surra med någon som verkligen är öppen mot andra och som man inte känner, det gav en bra boost inför dagens (dubbel) pass :)

KV: 78,3

Clean - squat (teknik)
50 x 1 x 10 set

Power Clean
50 x 1
50 x 1
55 x 1
60 x 1
65 x 0 - fail på tekniken
65 x 0 - fail på tekniken
65 x 1

Snatch - squat (teknik)
20 x 3
20 x 3
20 x 3
30 x 1
30 x 1

Power snatch
20 x 10
30 x 3
35 x 3
40 x 3 PB
45 x 1 PB

+ 60 min thai-boxnings fys

Bra pass idag, långt men bra.
var på gymmet kl 08:50 och satte mig i bilen igen 11:20... Lite längre än vanligt :P
Ganska nöjd men cleansen idag men jag har styrkan till att få upp 75-80 kg men min teknik är katastrofal :( Nötte ettor på 50 kg hjälpte nog men jag har svårt att göra allt i ett moment, blir först ett marklyft, paus och sen frivänder jag vikten.
Oväntat att jag fick upp 45 kg i power snatch men den gick sjukt lätt :D
Sedan efter en timme med OL träning blev det THAI-FYS... FY F*CK va jobbigt det var! *gah!*
Fokusen var på slag, sparkar och magträning, jobbigt men kul!

Senare idag blir det ett till pass... IKEA med Jessica och mamma... Träning det också, att gå runt med två tjejer genom hela IKEA är inte en lek, bra kvälls promenad / cardio ;)

stockinger
2012-07-19, 10:56
Grymma pass Stocken! gillar starkt att du börjat springa!! Det visar på hur totaltränad du är! Respekt! Du kapar lätt ner till 50 min!
Kör hårt!!

Stark bänk och mark! Kommer garanterat att följas.

Tack grabbar! :D
Marken och bänken kan dock diskuteras... Inge höjdarvikter men de ska ökas! *flex*

stockinger
2012-07-20, 10:45
Bänkpress
85 x 3
85 x 3
92,5 x 2
92,5 x 2
102,5 x N

Smalbänk
80 x 1
85 x 1
90 x 1
97,5 x 0 - Nära!

Pushpress
50 x 1
60 x 1
65 x 1
70 x 1 TPB
72,5 x 1 PB
75 x 1 PB

+ Lite bröst och biceps pump

BOOM! Ett super pass i trevligt sällskap idag, tack Tommie! :D
Vågen visade 79,6 efter passet, känns bra då formen inte är helt kass.
Bänken kändes ganska tung medans smalbänkarna bara flög upp, tror jag hade haft 97,5 om jag vila längre (PB = 95kg).
Skönt som f*n att sätta två stycken PB'n i PP idag :) Finns mer men sparar det till nästa pass
Bara lite mer vila... Inte opti att köra 9 pass på 6 dagar...

Fick helt ok pump i biccarna, FST-7 FTW! :)
90567
90568

Nu blir det lunch och glass i solen ;)
90569
90570

Åker med Jessica och några vänner ut till möja i eftermiddag så det blir en helg med trevligt folk och god mat :D

tompee
2012-07-20, 12:47
Bänkpress
85 x 3
85 x 3
92,5 x 2
92,5 x 2
102,5 x N

Smalbänk
80 x 1
85 x 1
90 x 1
97,5 x 0 - Nära!

Pushpress
50 x 1
60 x 1
65 x 1
70 x 1 TPB
72,5 x 1 PB
75 x 1 PB

+ Lite bröst och biceps pump

BOOM! Ett super pass i trevligt sällskap idag, tack Tommie! :D
Vågen visade 79,6 efter passet, känns bra då formen inte är helt kass.
Bänken kändes ganska tung medans smalbänkarna bara flög upp, tror jag hade haft 97,5 om jag vila längre (PB = 95kg).
Skönt som f*n att sätta två stycken PB'n i PP idag :) Finns mer men sparar det till nästa pass
Bara lite mer vila... Inte opti att köra 9 pass på 6 dagar...

Fick helt ok pump i biccarna, FST-7 FTW! :)
90567
90568

Nu blir det lunch och glass i solen ;)
90569
90570

Åker med Jessica och några vänner ut till möja i eftermiddag så det blir en helg med trevligt folk och god mat :D

Bra jobbat! Du ligger fortfarande steget före X:et på Pushpress :P

Likeapeanut
2012-07-20, 13:12
Bra bänkat stocken! Blir bänken imorgon för min del, får hoppas man får passare :D Köttat på bra idag mate!

ThisIsTheOne
2012-07-20, 14:10
Gratulerar till fina personbästan!

Nano-Sekund
2012-07-20, 17:22
Grymt Stocken! du fortsätter din resa mot Persiskaviken. Tycker faktiskt att du är värd lite kvällskardio efter alla dina senaste PR! :)

XFactor
2012-07-20, 20:13
Grymt bra stocken, kul att se att båten forfarande glider fram i persiska viken.

Jag känner att jag måste kugga upp i pushpressen om jag ska kunna hänga på dig!

stockinger
2012-07-23, 11:18
Clean & Jerk teknik
Upp till 50 kg

WOD:"Linda" Skalad
Deadlift - 110 kg
Bench press - 70 kg
Power Clean - 50 kg
10,10,10,9,9,9,8,8,8....1,1,1
Tid: 22:43 min

T2B teknik
5 set

Shit va jobbit det var med "Linda" även fast jag skalade bort 10 kg i alla moment och körde utan front squat.
Trodde marken skulle bli den lättaste men icke!
Ryggen tog mest stryk av alla muskler och det känns fortfarande (snart 2 timmar efter passet...)

Helgen i korthet
I fredags kl 17 bar det av mot Möja med några vänner, riktigt mysigt :)
Blev massa god mat, sötsaker och lite för mycket nikotin...
Dock ingen alkohol för mig eftersom att jag har ca. 4 månader kvar som nykerist ;)
Tiden tillbringades mästadels i solen och nu är jag lite brunare :)
Lite skönt att vara hemma i rutinerna igen måste jag säga trots att vi hade det sjukt bra ute i skärgården :D

stockinger
2012-07-23, 11:26
Bra jobbat! Du ligger fortfarande steget före X:et på Pushpress :P

Tack Tomme!
Tror att han har mycket mer att ge än vad jag har

Bra bänkat stocken! Blir bänken imorgon för min del, får hoppas man får passare :D Köttat på bra idag mate!

TackTack

Gratulerar till fina personbästan!

Ty M8!
Du ligger många år före mig

Grymt Stocken! du fortsätter din resa mot Persiskaviken. Tycker faktiskt att du är värd lite kvällskardio efter alla dina senaste PR! :)

Tack stor Ola, kul att du håller koll på mig

Grymt bra stocken, kul att se att båten forfarande glider fram i persiska viken.

Jag känner att jag måste kugga upp i pushpressen om jag ska kunna hänga på dig!

thx X:et!
Du har nog mer att ge än mig i de flästa övningarna. Det skulle vara kul att träna med dig, ola och tomme nån gång...

stockinger
2012-07-23, 14:47
WOD: 400m Walking lunges for time
Tid: 15:51 min - PB

Först tänkte jag "400m utgångsfall kan väl inte vara så jobbigt. Det kanske tar 10-12 min".
Jag tog tillbaka det efter 100m då mjölksyran strömmade genom framsida lår, aldrig haft mjölksyra i denna kaliber *gah!*
Är ganska nöjd med tiden ändå :) har ju redan kört en tung wod tidigare idag.
Men den största presstationen gjorde ändå mamma (46 år), 400m walking lunges på 18:40 min.
Tycker det var grymt då hon ändå snart är 50 år och inte kör crossfit.
Hon har i och försig sprungit i många år och gjort bra presstationer med löpningen och även i gymmet, 10km på 47 min, magrutor, stark som en oxe och 46 år.... En stor förebild för mig *cupid*

stockinger
2012-07-24, 14:09
Drog av ett armpass idag i bra byggaranda ;)
Inga siffror att skryta med då jag bara kör på kontakt och pump när jag kör dessa pass.
Imorgon ska jag försöka vila...

espeto
2012-07-24, 14:16
Hur känns ben och rôv efter gårdagens utfall? :D

Niwah
2012-07-24, 14:17
Goa pass på senaste :) Full fart framåt!

stockinger
2012-07-24, 19:27
Goa pass på senaste :) Full fart framåt!

Tack nisse :)
Krya på dig nu!

Hur känns ben och rôv efter gårdagens utfall? :D

Haha, jag trodde jag hade känt smärta förr men det här är något helt annat...
Känner mig som Evert 95 år, kan inte gå i trappor och kommer typ inte in eller ur bilen (tar en bra stund i alla fall)
Skulle uppskatta om någon har en rullstol att låna ut till en behövande ;)
menmen, ska man vara fin så får man lida pin

stockinger
2012-07-25, 14:28
Cykling

9 km
30 min

Blev inspererad av David på 4-klövern när han skrev om Piteå-Umeå-Piteå (på cykel!).
LÄNK: http://4-klovern.se/att-ga-langt-langt-utanfor-comfortzone/#comments

Letade då fram farsans (gamla) räsercykel och kläder.
OBS! Han cyklade Vättenrundan 1996 med cykeln och tillhörande kläder och de har inte använts sen dess.
90673
90674

Det kommer garanterat cyklas mer i denna journal!

Lyckades fynda igår, istället för 149 kr fick jag dessa för 20 kr :)
90675

spoon
2012-07-25, 15:05
[B]WOD: Men den största presstationen gjorde ändå mamma (46 år), 400m walking lunges på 18:40 min.


:laugh:

Ska du ta kål på din stackas mamma...

Starkt jobbat av båda :hbang:

stockinger
2012-07-26, 10:50
Viktade chins
+5 x 3
+5 x 3
+10 x 1
+15 x 1
+20 x 1
+25 x 1 - TPB
+27,5 x 0 (nära som f*n, borde haft den!)
kv x 13(,5) - TPB (nära 14 reps)

Skivstångcurls
40 x 3
50 x 1 TPB
55 x 1 PB (ful-curls)
40 x 5

Kort men effektivt pass med Jessica idag :)
Hon skulle börja jobba kl 12 och vi trillade in på gymmet 10:45...
Hade NOLL motivation, var trött som f*n och kände mig lite små krasslig men passet gick trotts det över förväntan.
Körde igenom mina två övningar på 25-30 min med kort vila.

Imorgon blir det bänkpress och lite annat smått och gott sedan väntas en hel vilovecka... Har inte vilat så länge på ett år :smash:
Det kanske behövs för att jag ska kunna prestera lite bättre *rolleyes*



:laugh:

Ska du ta kål på din stackas mamma...

Starkt jobbat av båda :hbang:

haha, tack spoon

stockinger
2012-07-26, 16:56
Cykling

Distans: 16 km
Tid: 45 min
Temop: Medel


Blev ett extra pass nu på eftermiddagen, tog cykeln och hälsade på när Jessica jobbade :) (tog dock bilen tillbaka :em:)
Nu har jag förstått varför alla cykler på vägen och inte på cykelbanan med sina racerhojar...
Har sjuuukt ont i pungen och röven av alla j*vla "in och utfarter" på gång och cykelbanan *gah!*
Ska testa att cykla på vägen nästa gång och då blir det högre tempo plus tur och retur ;)

Morty
2012-07-26, 23:43
Kul att du börjat cykla! När du känner dig redo för lite längre turer kan jag ta med dig till Ekerö/Färingsö :)

Nano-Sekund
2012-07-27, 08:01
Här lyser det RÖTT titt som tätt :) #KUL #INSPIRERANDE

stockinger
2012-07-27, 16:12
Kul att du börjat cykla! När du känner dig redo för lite längre turer kan jag ta med dig till Ekerö/Färingsö :)

Tack Morty, jag hör av mig när jag är uppe på din distans ;)

Här lyser det RÖTT titt som tätt :) #KUL #INSPIRERANDE

Thanks Big O :)
Jag hoppas på ännu mer ökning efter en veckans vila :P

stockinger
2012-07-27, 16:29
Bench press
80 x 2 - stopp
80 x 2 - stopp
90 x 1
95 x 1
95 x 1

Behind the neck snatch grip push press (start från marken)
20 x 10
20 x 10
30 x 5
35 x 5
40 x 5
45 x 5
50 x 2

3 set lutande hantelpress
3 set enarms sidlyft i CC
3 set face-pulls
4 set mage

90733


Blev ett skit pass idag, ingen styrka alls :furious:
Bänken kändes tung redan på 80 kg så därför gick jag inte så högt.
Jessica krigade på riktigt bra, hennes vikter bara flög upp medans jag fick kämpa från start :(

Hittade en sida men färdiga "WOD's" igår kväll :) Tänkte börja följa den då den känns vettig och det är ofta övningar jag gillar och kan köra där jag gymmar :P
Här är en länk (http://outlawcrossfit.com/)

Nu blir det 5-7 dagars vila med Jessi på Classic car week uppe i Rättvik :hbang:

Likeapeanut
2012-07-27, 18:07
[QUOTE=stockinger;5894271]Bench press
80 x 2 - stopp
80 x 2 - stopp
90 x 1
95 x 1
95 x 1


Tänkte just kommentera att starkt bänkat, men när du säger att det gick kasst så tänker jag inte göra så! ;) hatar sj när någon säger att man gjort något bra när det enligt ens egna ögon gick åt helvete *flex*

kalajset
2012-07-27, 18:38
Kikat runt lite i journalen, ser ut att hända mycket kul härinne :) - Gillar variationen träningsmässigt och extra kul att du plockat fram en gammal räser!

Programmet du länkade till ser intressant ut. Verkar dock luta väldigt mycket åt OL-hållet av det jag sett. Med tanke på journalnamnet bör det dock passa utmärkt kan jag tänka mig ;)

stockinger
2012-07-28, 18:50
[QUOTE=stockinger;5894271]Bench press
80 x 2 - stopp
80 x 2 - stopp
90 x 1
95 x 1
95 x 1


Tänkte just kommentera att starkt bänkat, men när du säger att det gick kasst så tänker jag inte göra så! ;) hatar sj när någon säger att man gjort något bra när det enligt ens egna ögon gick åt helvete *flex*

Hehe, ibland har man dåliga dagar...

Kikat runt lite i journalen, ser ut att hända mycket kul härinne :) - Gillar variationen träningsmässigt och extra kul att du plockat fram en gammal räser!

Programmet du länkade till ser intressant ut. Verkar dock luta väldigt mycket åt OL-hållet av det jag sett. Med tanke på journalnamnet bör det dock passa utmärkt kan jag tänka mig ;)


Tacktack :)
Det enda som är tråkigt med schemat är att det "bara" är runt 4 pass i veckan.
Hinner iof med både löpning och cykling då

FiremasterX
2012-07-28, 20:15
Helvete alltså, 4 pass gym + löpning och cykling!? Aktiv kille!! ;)

wesaft
2012-07-28, 20:47
Läst igenom din journal nu.
Det bästa är att läsa om motivationen och drivet som du har, kul!
Sen så gör du rätt i att träna styrkan bra och tränar teknik, sen kryddar med lite metcons.
Kommer bli kul att följa framöver.

stockinger
2012-07-28, 21:48
Helvete alltså, 4 pass gym + löpning och cykling!? Aktiv kille!! ;)

Haha, fysiskt jobb och svårt att sitta still ;)

Läst igenom din journal nu.
Det bästa är att läsa om motivationen och drivet som du har, kul!
Sen så gör du rätt i att träna styrkan bra och tränar teknik, sen kryddar med lite metcons.
Kommer bli kul att följa framöver.

Kul att du tittar in och skriver här :)
Älskar och brinner för träningen så det blir lätt så :P
Ska du hit upp till Stockholm och titta på SM i september?

wesaft
2012-07-28, 21:58
Ska du hit upp till Stockholm och titta på SM i september?

Inte planerat att åka upp till RCFFC.
Det går DM i tyngdlyftning någon helg där i september, inte något satt datum än, men ska vara med på det.
Antar att du ska dit och titta?

tommie-92
2012-07-28, 22:00
Bra att du åker till rättvik en vecka så kan jag brassa på lite i gymmet och försöka knappa in på dig lite!

EDIT; "fysiskt jobb och svårt att sitta still"..
Tim, det kallas adhd ;) :d :d

stockinger
2012-07-29, 20:16
Inte planerat att åka upp till RCFFC.
Det går DM i tyngdlyftning någon helg där i september, inte något satt datum än, men ska vara med på det.
Antar att du ska dit och titta?

Okej
Jo, jag tänkte åka förbi och kika lite :)

Bra att du åker till rättvik en vecka så kan jag brassa på lite i gymmet och försöka knappa in på dig lite!

EDIT; "fysiskt jobb och svårt att sitta still"..
Tim, det kallas adhd ;) :d :d

Haha, helt sant :P

stockinger
2012-08-01, 13:18
Nu börjar abstinensen efter träning komma, det kryper i hela kroppen efter fem dagars vila...
Jag får hålla mig i två dagar till innan jag tar mig till gymmet för att kriga upp röda siffror igen :)
Känner mig grymt taggad och laddad nu efter fem dagar med kass kosthållning (godis och bakverk varje dag...:em:) men på måndag börjar jag jobba och är då tillbaka i rutinerna (skönt) :)

Likeapeanut
2012-08-01, 13:43
Härligt med vilovecka! Har inte tålamod..skulle bli så rastlös ;/
Snart får du ligga under bänken iaf ;)

stockinger
2012-08-03, 19:11
Clean & Jerk
5 set 1:or på 50 kg
50 x 5
60 x 1
70 x 1 PB
72,5 x 1 PB
3 set 1:or på 50 kg

OH-squat (teknikträning)
5 set 5:or på 20 kg

WOD: 100 burpees for time
Tid: 8:27 PB

Nöjd med dagens pass men hade ont i hela kroppen från början till slut.
Trodde att jag hade mer än 72,5 kg i mig idag men inte de inte :(
Kommer nöta mer teknik nu men känner att jag kommer in under stången bättre än tidigare :)
mina 100 burpees kändes helt okej, höll ganska jämnt tempo genom hela WOD:en och vilade ganska ofta, hade dock väldigt hög puls hela tiden som inte ville sjuknka :confused:

stockinger
2012-08-03, 20:40
Tänkte ta mig tid att sammanfatta v. 31 i Rättvik (Classic Car Week)

Lördags: Upp kl 06:30 för avfärd mot dalarna. Åkte med Jessica och hennes föräldrar i deras Cadillac -50 (super fin bil). Första stoppet blev i Avesta för att äta en snabb och lättare frukost och sedan vidare. Uppe i Rättvik redan strax efter 11:00 (rekord tid). Packade in allt i stugan och sedan ut med bilen igen. Tog det ganska lugnt resten av lördagen, crusade runt, kollade läget i stan, handlade mat för veckan och surrade runt lite med bekanta som också tagit sig upp till dalarna :)

Söndag: Vaknade runt 9 tiden och åt frukost. Sedan dags för ”Ladys run”, Det går ut på att tjejern som åker i jenkare ska klä sig i kläder och smycken från just det årtalet bilen är ifrån, så om bilden de kör är från 1955 så ska det vara mode från just det året. Lite klurigt men riktigt roligt att se på :) På eftermiddagen kom två nära vänner till mig och Jessi upp för att bo med oss i våran stuga vilket gjorde veckan mycket roligare. Grillade och sedan ut på ”stan” för att crusa och kolla andras bilar.

Måndag: Uppe med tuppen för att göra veckans ”måste” Leksands sommarland! Vi var där förra året också, man känner sig som ett litet barn när man är där. Vi hade riktigt roligt hela dagen och var där i runt 4-5 timmar. Kom hem igen och då var det dags att grilla hamburgare (mums!). Sedan dags för en standard kväll där uppe… juste crusing.

Tisdag: Vi hade bestämt redan innan vi åkte upp att vi skulle åka rodel någon dag medans våra vänner var där uppe så det passade perfekt denna dag. Åkte det för ett par år sedan men kom inte ihåg hur fort det gick men det fick jag uppleva idag… Tävlade mot polaren och vi hetsade varandra till att åka fortare och fortare (roligt som f*n). Sen åkte vi en bit utanför Rättvik, djupt in i skogarna, för att titta på ”Styggforsen”… inte så jätte spännande men ett ganska coolt vattenfall mitt inne i skogen. Sedan dags för veckans ”crusing kväll” då alla var ute och åkte eller gick runt i stan. Kom hem runt 01:00.

Onsdag: Kom upp runt 9:30 tiden och då åkte vi iväg till ”sågmyra” för att shoppa lite. Medans tjejerna sprang runt i affärerna så gick vi karlar och käkade kebab och kollade jenkare ;) Efter detta åkte våra kära vänner hemåt (de skulle iväg och tävla i trial nu i helgen och allt skulle förberedas inför det). Även vi åkte hemåt men till stugan då såklart för att slappa lite. På vägen tillbaka fick ett spontant ryck och köpte biljetter till JLT som skulle spela på onsdagskvällen, ett sjukt bra rockabilly band. Blev inte det minsta missnöjd med deras spelning, jag och Jessi buggade runt en hel del denna kväll ;)

Torsdag: Denna dag blev en 100% slappardag, inte mycket att skriva om.

Fredag: Dags för hemfärd och tillbaka till träning och rutiner (riktigt skönt :))


Måste bara avsluta med att länka in en JLT låt eftersom att de är så j*vla bra!
(en av många bra låtar)
JWd3FNVZhYo

stockinger
2012-08-04, 16:29
tanken var att köra bänkpress idag men vänster axel strulade redan igår kväll så jag ville inte sabba den helt... Istället blev det bröst / biceps med fokus på kontakt och pump ;)

Bröst
3 set plan hantelpress
3 set lutande hantelpress
2+1 drop-set lutande smithpress
FST-7 i peck-deck

Bicpes
4 set hammercurls
3 set enarms scottcurls
FST-7 EZ-curls

Hade sjuk pump i bröstet redan från start och den blev bara bättre och bättre. BTW så är FST-7 det bästa jag upptäkt inom byggning, finns inget annat som ger mig så bra pump :d

Jonithan
2012-08-04, 21:55
En bra tid på 100 burparna ändå, tycker du definitivt ska vara nöjd, jag känner också att pulsen sticker iväg på burpar, FORT också! :) Härligt bröst/biceps pass du brände av också :D

stockinger
2012-08-05, 16:03
Löpning
10 km
54:25 min
(~02:30 bättre än sist :))

Gick ut med ett ganska hög tempo, gassande sol och dålig laddning (sallad från donken...) Tempot och kroppen kändes väldigt bra enda fram till 5 km då jag började känna mig snurrig (vätskebrist?) Jag började tänka och det var nära att jag gav upp men när jag hade 2 km kvar och de värsta (tre) backarna återstod gav jag allt. Ökade och ökade, de tempot jag hade nedför ökades i varje uppförsbacke och motivationen bara steg men... Till min stora besvikelse så stod det 9,1 km på min gps på telefonen när jag gick i mål. Har åkt bil samma strecka massvis med gånger och både trippmätaren och gps:en i bilen visar 10 km. *screwy*

Började i och försig dagen med en seger i minigolf med familjen. så j*vla viktigt! *flex* (Jessica kom 3:a ;))
90988

Imorgon ska jag vila. Måste förbi lägenheten med Jessi och kolla lite saker. Bara 26 dagar kvar till flytt nu! :d

chrille87
2012-08-05, 16:07
Stort grattis =)

stockinger
2012-08-05, 16:21
En bra tid på 100 burparna ändå, tycker du definitivt ska vara nöjd, jag känner också att pulsen sticker iväg på burpar, FORT också! :) Härligt bröst/biceps pass du brände av också :D

Thanks!
Nu finns det en tid att jaga ;)

Stort grattis =)

Tack kompis!
Alla vinster är viktiga, eller vad säger du? ;)
Det är i alla fall en motivations-boost enligt mig

al3ks
2012-08-05, 18:04
Ser ju riktigt stabilt ut här inne! :)

stockinger
2012-08-05, 18:47
5 matlådor klara för min första arbetsvecka efter 3 veckors semester. Ska bli ganska skönt att komma in i rutiner igen då jag tycker att jag presterar mycket bättre efter en hård dag när kroppen går på högvarv :) Men sömnen och vilan får ta stryk av detta då jag går upp 05:15 måndag - fredag "/

90997
200g köttfärs och 300g (kokt) bulgur, sen tillkommer lite ost, sweet chili sås och sallad också ;)

90998
X5

Nano-Sekund
2012-08-05, 18:47
Kul att du är "back on track" Stocken! Sultanen har omedvetet slappnat av en aning när du vilat! Nu är det dags att ni triggar igång varandra igen =)

stockinger
2012-08-05, 18:51
Ser ju riktigt stabilt ut här inne! :)

Tack desamma! :)

Kul att du är "back on track" Stocken! Sultanen har omedvetet slappnat av en aning när du vilat! Nu är det dags att ni triggar igång varandra igen =)

Thanks m8! :)
Jag ligger många mil bakom X:et's styrka och fysik (han har råd att vila) :em:
Btw kommer han med ner 8:e september och kolla på när tomme krigar här i stockholm?

tommie-92
2012-08-06, 09:46
Skönt att du är tillbaka efter en veckas semester glid i rättvik kompis!

Nu blir det en hård, tung, svettig och helt underbar träningshöst, eller hur!?!!?

Likeapeanut
2012-08-06, 10:20
Kör hårt nu stocken!

stockinger
2012-08-07, 10:24
Skönt att du är tillbaka efter en veckas semester glid i rättvik kompis!

Nu blir det en hård, tung, svettig och helt underbar träningshöst, eller hur!?!!?

Att du ens frågar, kommer bli hårdare och tyngre träning än någonsin! :hbang:

Kör hårt nu stocken!

Det vet du! ;)

sitter och slänger i mig lunchen och laddar mentalt inför eftermiddagens CF pass. Tänkte ge crossfit-football en chans idag, kommer bli tungt vill jag lova... 1RM back squat och 5RM push press + WOD.

FiremasterX
2012-08-07, 11:00
Kör hårt stocken ! :thumbup:
Förväntar mig fina siffror här om några timmar ;)

XFactor
2012-08-07, 13:09
Tack desamma! :)



Thanks m8! :)
Jag ligger många mil bakom X:et's styrka och fysik (han har råd att vila) :em:
Btw kommer han med ner 8:e september och kolla på när tomme krigar här i stockholm?

Haha stocken, du verkar ha en övertro på mig! Jag är varken starkare eller har bättre fysik än dig mannen.
fortsätter du bara kötta på som du gör så är det jag som kommer ha mil upp till din nivå.
Ska göra mitt bästa för att hålla jämna steg med dig och då får du tänka på att jag ändå har tränat i 8-10 år.

Ang. stockholm och crossfit-sm får jag se om jag kommer ner, inget är bestämt än. Förhoppningsvis så kommer jag ner!

stockinger
2012-08-07, 18:08
Crossfitfootball 08.06.12


Back Squat - 1RM
5:or m. stopp upp till 80 kg

100 x 1
110 x 1
115 x 1 - bälte på
125 x 1 - tungt

Push press - 5RM
10:or på 20 kg

40 x 5
45 x 5
50 x 5
55 x 5 - PB
60 x 5 - PB

WOD
Complete 10 rounds for time:

5 KB Swings - 16 kg
5 Burpees
10 Walking Lunges

Time: 9:39

Böjen gick bra idag med tanke på att jag sparng i söndags och det sitter kvar i benen ;) Blev väldigt chockad över att push pressen gick så bra och det finns mer att hämta men sparade det till ett kommande pass (taktik ;)). Dagens WOD kändes bra, körde ganska lugnt och satsade på att köra unbroken vilket jag lyckades med :) Det skulle det varit "25 yard sprint" istellet för utfall men hade ingen plats för att springa på gymmet idag "/ Nu (en timme) efter passet känns det i triceps och låren vilket är riktigt skönt! :d

stockinger
2012-08-07, 18:14
Kör hårt stocken ! :thumbup:
Förväntar mig fina siffror här om några timmar ;)

Fina och fina... blev vikter som du värmer på men jag är nöjd ändå ;)

Haha stocken, du verkar ha en övertro på mig! Jag är varken starkare eller har bättre fysik än dig mannen.
fortsätter du bara kötta på som du gör så är det jag som kommer ha mil upp till din nivå.
Ska göra mitt bästa för att hålla jämna steg med dig och då får du tänka på att jag ändå har tränat i 8-10 år.

Ang. stockholm och crossfit-sm får jag se om jag kommer ner, inget är bestämt än. Förhoppningsvis så kommer jag ner!

haha, tanken är att ligga tätt bakom dig i alla fall.
Skulle vara kul om du kom ner så man fick surra med er alla IRL :)

Loccii
2012-08-07, 18:15
Grattis till pb! ser bra ut :)

Nano-Sekund
2012-08-07, 18:16
Lyser rött (som vanligt) BRA !!

tommie-92
2012-08-07, 19:15
Instämmer med alla andra och yttrar mig med orden bra pass!

Spara på benen, du kommer behöva dom på söndag:devil:

stockinger
2012-08-07, 20:04
Grattis till pb! ser bra ut :)

Lyser rött (som vanligt) BRA !!

Instämmer med alla andra och yttrar mig med orden bra pass!

Spara på benen, du kommer behöva dom på söndag:devil:

Thanks boys! :)

Tommie: jag får se hur det blir med benpasset på söndag. Ska köra efter CF-football schemat veckan ut och utvärdera om det känns bra. Jag hörav mig på lördag när jag vet vad som står på schemat inför söndagen ;)

tompee
2012-08-07, 21:16
Grymt Stockman! Pushpressen tar sig. Fortsätt nöta!

wesaft
2012-08-07, 21:47
Bra push press, grattis till rekordet!
CF football verkar bra tycker jag, ska bli kul att se vad du tycker om det.

stockinger
2012-08-08, 10:15
Grymt Stockman! Pushpressen tar sig. Fortsätt nöta!

Bra push press, grattis till rekordet!
CF football verkar bra tycker jag, ska bli kul att se vad du tycker om det.

Tack tack
Hoppas på 65/70 nästa gång ;)

känner mig öm och mör i låren från gårdagens pass. Får se hur det går med marken senare idag... Den som lever får se

Nano-Sekund
2012-08-08, 13:40
STOCKEN! kräver skärpning! Du har under sensate månaderna postat mindre filmer än Sverige tagit OS-guld !!!

Vill se FILM !!

Likeapeanut
2012-08-08, 18:05
Haha skön kommentar Nano levererar..Kasta upp lite filmer nu för-fa-an StockN!

stockinger
2012-08-08, 18:47
Deadlift - 3RM (utan bälte och döda starter)
120 x 3 - front grepp
130 x 3 - front grepp
140 x 3 - front grepp
150 x 3 PB - mixat grepp

Bench Press - 5x5
75 x 5
75 x 5
75 x 5
75 x 5
75 x 5
alla set kändes tunga :confused:

WOD #1

As many reps as possible in 8 minutes of:

Max Rep Strict Pull Ups - 34 st
Max Rep Plyo Push Ups - 72 st


WOD #2

As fast as possible:

500m Row
Time: 1:39 PB (första gången)

Över lag ett ganska bra pass men sjukt besviken på bänkarna "/
Wod'sen var sjukt jobbiga båda två, galen mjölksyra!
Målet med rodden var att hamna under 1:40 (på håret där), gick bra i 1 min då jag låg på 1:32/ 500m men sen gick det tungt.

STOCKEN! kräver skärpning! Du har under sensate månaderna postat mindre filmer än Sverige tagit OS-guld !!!

Vill se FILM !!

Haha skön kommentar Nano levererar..Kasta upp lite filmer nu för-fa-an StockN!

Haha, vilken tur att jag köpte mig en Iphone 4s idag så att jag kan filma på gymmet. Ska se om Tommie-92 kanske kan filma lite på söndag... ;)

91099


Vill även tillägga att jag har världens bästa flickvän (Jessicus här på kolo).
Hon har legat hemma i ett par dagar med halsfluss och hög feber men när jag kom hem efter dagens pass så stod maten på bordet :d
TACK HJÄRTAT! *cupid*

91100

Likeapeanut
2012-08-08, 21:57
Får man önska taggningsmusik till din nya film ;)

Jonithan
2012-08-08, 22:16
WOD#1 såg jobbig ut! :D Ser ut som ett bra resultat dessutom!!

stockinger
2012-08-09, 15:23
Får man önska taggningsmusik till din nya film ;)

Självklart ;)

WOD#1 såg jobbig ut! :D Ser ut som ett bra resultat dessutom!!

Jobbig ja men dåligt ressultat "/
Hade mycket mer att ge i push upsen men fegade lite i början med reps och tempot, sen rann tiden iväg...

Vilar helt från träningen idag (har ont i nästan hela kroppen) Blir nya tag imorgon :) Planerar lite inför nästa vecka med träningen... Kommer ev. bli en cykel-utmaning till nästa helg ;)

Åsberg
2012-08-09, 15:43
Vart hittar du dina WOD's? :)

stockinger
2012-08-09, 15:56
Vart hittar du dina WOD's? :)

Crossfitfootball.com & outlawcrossfit.com båda är riktigt bra och har roliga pass :)
Btw kul att du tittar in här :)

Åsberg
2012-08-09, 16:05
Crossfitfootball.com & outlawcrossfit.com båda är riktigt bra och har roliga pass :)
Btw kul att du tittar in här :)

Ska kolla in det. :)
Kikar in ofta, skriver kanske alldeles för sällan för att det ska märkas.

Likeapeanut
2012-08-09, 18:03
Tim, jag röstar på http://open.spotify.com/track/0GrhBz0am9KFJ20MN9o6Lp när du ska maxa

MVh peanut! ;)

Jonithan
2012-08-09, 18:08
Stocken! Kan faktiskt rekommendera en väldigt bra sida för massvis med jobbiga/enkla WODs--> http://www.wodshop.org/wods.html

Jag plockar många från Hero ;) Då är man garanterat DÖD efteråt :D

tommie-92
2012-08-09, 18:28
Haha, vilken tur att jag köpte mig en Iphone 4s idag så att jag kan filma på gymmet. Ska se om Tommie-92 kanske kan filma lite på söndag... ;)

91099


Det går BRA nu ser jag! ;)
Klart jag filmar!
Bra pass, starka pressar!!

stockinger
2012-08-10, 17:11
Snatch (teknik)
upp till 5:or på 30 kg

Clean & Jerk (teknik)
upp till 2:or på 50 kg

T2B (45 sek set-vila)
25 PB, 8, 7

HSPU (45 sek set-vila)
8 PB, 3, 1

KB Swing (45 sek set-vila)
16 kg x 20 reps, 20 kg x 20 reps, 20 kg x 20 reps

Snatch Grip Behind the Neck Press (45 sek set-vila)
40 kg x 5 reps, 40 kg x 5 reps, 40 kg x 5 reps

+ Lite biceps pump *flex*

Riktigt bra pass med en "lärling" idag (OBS jag är inget pro på att lära ut i CF men gör ett försök). Han presterade förvånandsvärt bra... 30x3 i snatch och 50x2 i clean & jerk (första gången för honom ;)) men tekniken kanske inte var den bästa. Han jobbar som militär och tränar inte annars så har jag tagit mig an uppgiften att få honom i form för sitt yrke... Tycker att jag själv också gjorde ett bra pass, vågar komma in under stången i snatchen nu i alla fall :) Mina T2B och HSPU vet jag däremot inte om jag kan räkna som godkända eftersom att T2B inte gick att köra på det raka räcket (så vi fick köra i "böj-ställningen" och då fattas det ~15 cm mellan fötterna och händerna "/). I HSPU'sen har jag ingen koll på hur kroppen ska vara mot väggen... så jag körde med ganska hög vinkel (ej ryggen mot väggen).

stockinger
2012-08-10, 17:18
Ska kolla in det. :)
Kikar in ofta, skriver kanske alldeles för sällan för att det ska märkas.

Kul att höra, alltid roligt med folk som komenterar

Tim, jag röstar på http://open.spotify.com/track/0GrhBz0am9KFJ20MN9o6Lp när du ska maxa

MVh peanut! ;)

Får se hur det blir.. kan bli en "långfilm" med många klipp så det tar nog ett par veckor att fixa sevärt material

Stocken! Kan faktiskt rekommendera en väldigt bra sida för massvis med jobbiga/enkla WODs--> http://www.wodshop.org/wods.html

Jag plockar många från Hero ;) Då är man garanterat DÖD efteråt :D

Den ser bra ut men jag kör efter outlaw's nu eftersom att de läggerupp styrkedelar och WOD's nästan varje dag, då slipper man tänka själv

Det går BRA nu ser jag! ;)
Klart jag filmar!
Bra pass, starka pressar!!

Bra, vi ses på söndag och då ska det krigas på gymmet!

Likeapeanut
2012-08-10, 17:37
Fan vad sweet med långfilm..väntar otåligt (flex)

ThisIsTheOne
2012-08-10, 18:56
Ordentligt rekordtätt här. Starkt! :)

tompee
2012-08-10, 20:23
Imponerande med t2b!

stockinger
2012-08-11, 12:05
Fan vad sweet med långfilm..väntar otåligt (flex)

Ordentligt rekordtätt här. Starkt! :)

Imponerande med t2b!

Tack grabbar :d

Tompee: som jag skrev vet jag ej om de är godkända (ska testas snart igen ;))

Mör i ryggen, magen och axlarna från igår. Får se hur det blir med träningen idag då jag är iväg på "släktträff". Hoppas på ett kortare löp/ cykelpass senare idag :) Tanken är att testa "Fran" imorgon så vill inte köra slut på kroppen innan den.

tompee
2012-08-11, 14:14
Tack grabbar :d

Tompee: som jag skrev vet jag ej om de är godkända (ska testas snart igen ;))

Mör i ryggen, magen och axlarna från igår. Får se hur det blir med träningen idag då jag är iväg på "släktträff". Hoppas på ett kortare löp/ cykelpass senare idag :) Tanken är att testa "Fran" imorgon så vill inte köra slut på kroppen innan den.

Blir riktigt kul å se hur det går för dig på fran. Sätt upp en kamera och filma vet ja! Få pass som får mig så trött som när man kör fran;)

stockinger
2012-08-11, 21:15
Löpning
Distans: 3,12 km
Tid: 14:54 min
Min/km: 04:47 min/km

Började ganska bra men redan efter 500m så tappade jag fokusen när hörlurarna inte ville stanna kvar i öronen :smash:. Målet var att ha ett snitt under 05:00 min/km så jag ökade lite för varje km som gick. På den sista kilometern sprang jag på 04:26 (måste vart ett PB ;))


Blir riktigt kul å se hur det går för dig på fran. Sätt upp en kamera och filma vet ja! Få pass som får mig så trött som när man kör fran;)

Kan förstå att den kommer vara jobbig då jag har 15 reps i pull ups som PB ;)

stockinger
2012-08-12, 10:58
Dagens pass gick för j*vla dåligt :furious: Inte värt att skriva ner några siffror att skämmas för... men ingenting att gräma sig över, blir ev nya tag senare idag på cykeln :)

wesaft
2012-08-12, 14:20
Man har bra dagar och dåliga dagar.
Upp med huvudet.

Det kan vara en slags motivation att ändå lägga upp resultat oavsett hur det går, om man trivs med den pressen. Säger itne att du ska skriva upp bara för det, mer att man kan se det på olika sätt.

Ät mycket mat, sov bra sen är du på gång igen :)

Nano-Sekund
2012-08-12, 14:54
Upp med skallen Stocken! Gick kasst för mig med idag, skrev ändå ner i journalen för att kunna tagga extra inför nästa pass på den kroppsdelen!

Keep up !!

stockinger
2012-08-12, 15:15
Bänkpress
77,5 x 5
77,5 x 5
77,5 x 5
77,5 x 5
77,5 x 5

WOD: "Fran"
21-15-9
Thrusters, Pull ups
Tid: X

Gav upp woden redan efter 10 rep i thrusterns när jag inte fick någon luft... pulsen låg på max redan efter 3 reps... :confused: Tror detta kan bero på tex dålig luft, att jag gick upp 45 min innan passet eller att jag tränade på tom mage.



Man har bra dagar och dåliga dagar.
Upp med huvudet.

Det kan vara en slags motivation att ändå lägga upp resultat oavsett hur det går, om man trivs med den pressen. Säger itne att du ska skriva upp bara för det, mer att man kan se det på olika sätt.

Ät mycket mat, sov bra sen är du på gång igen :)

Upp med skallen Stocken! Gick kasst för mig med idag, skrev ändå ner i journalen för att kunna tagga extra inför nästa pass på den kroppsdelen!

Keep up !!

Tack för att ni motiverar mig trots mina motgångar, uppskattas otroligt mycket :) Ibland måste det gå mot en för att man ska uppskatta alla bra och roliga pass. Man måste glömma det som hänt och gå vidare och påt igen nästa gång och då satsa på att göra det bättre! ;)

stockinger
2012-08-12, 15:32
Cykling
Distans: 41 km
Tid: 1:52:25 (ink. 15 min fika-paus på macken)
Tempo: 2:43 min/km

Boo gård -> Insjön -> Nacka golfklubb -> Norra lagnö -> Gustavsberg -> Brunn (fika-paus med bulle och kaffe) -> Gustavsberg -> Insjön -> Boo gård

Det här räddade hela min helg :d
Gick riktigt bra och hade väderguden med mig hela tiden, lätt duggregn till och från ;)

Pigg och glad ;)
91202


OBS: Detta är HALVVÄGS av min kommande "veckoutmaning"...På lördag är tanken att cykla Boo gård -> Vaxholm -> Boo gård = 84 km... Hoppas att jag har samma tur med vädret och att kroppen är pigg då ;) Tar gärna emot tips på laddning och annat som är bra att veta inför detta. Har endast cyklat "landsvägscykel" 3 gånger så jag har ingen större erfarenhet av detta.

stockinger
2012-08-13, 15:21
Mot gymmet med sikte på ett nytt PB i Clean & Jerk!

XFactor
2012-08-13, 15:56
Mot gymmet med sikte på ett nytt PB i Clean & Jerk!

B R U T A L T!:hbang:

Nano-Sekund
2012-08-13, 17:29
B R U T A L T!:hbang:

WORD! Väntar med spänning på update!

stockinger
2012-08-13, 18:34
Massa uppvärmning, rodd, benspark, lårcurls och rörelse träning

Clean & Jerk
50 x 1
50 x 1
50 x 1
60 x 1
65 x 1
70 x 1
75 x 0
75 x 0
75 x 1 PB
77,5 x 0 - inte ens nära..

Snatch (teknik)
5-10 set med 20 kg

DLHP 3RM (deadlift high-pulls) - första gången
50 x 3 PB
60 x 3 PB
65 x 3 PB

T2B
10
20 PB räknar detta som mitt PB

+ lite rygg och biceps pump *flex*

Blev ett bra pass idag, sagt och gjort PB i C&J (med ynka 2,5 kg dock) :d
Ökar sakta men säkert nu :) Men jag vet vart det släpper: frivändningen frontböjen och pressen var lätt på 75 men från marken ner till sittande position är fruktnasvärt svår, måste öva explosivitet.
Tänkte testa 1RM snatch på söndag nu när tekniken är så pass bra att jag vågar öka lite på vikten :)
La in DLHP för att öva explosivitet i marken och det funkade bra :)
Även nöjd med T2B, körde med rakstång och nuddade stången varje rep. Så jag tar bort 25 reps och skriver 20 som mitt nya PB (rätt ska va rätt)

Likeapeanut
2012-08-13, 18:39
Fan va starka bänkar stocken!

kalajset
2012-08-13, 18:50
Grattis till PB!

Kul också att läsa om cyklingen. Hoppas du klarar utmaningen galant. Har för liten erfarenhet i frågan för att kunna ge något konkret tips mer än att jag hoppas verkligen du har bra cykelbyxor ;)

stockinger
2012-08-13, 19:18
Fan va starka bänkar stocken!

Gör så gott jag kan i alla fall :)
Vill helst gömma mig under en sten när jag ser dig skena ifrån mig mot 120...

Grattis till PB!

Kul också att läsa om cyklingen. Hoppas du klarar utmaningen galant. Har för liten erfarenhet i frågan för att kunna ge något konkret tips mer än att jag hoppas verkligen du har bra cykelbyxor ;)

Tack tack :)
Jo jag fick ett par brallor av farsan som är helt okej. Man måste ju vänja sig vid sadeln också... Fick sjukt ont mellan pungen och röven de första två gångerna men nu känns det bättre ;) tänkte ta cykeln till jobbet på onsdag (ca 20-25 km enkel väg) och imorgon ska däcken bytas (de som sitter på är från -96...)

stockinger
2012-08-14, 18:40
Bänkpress
80 x 5
80 x 5
80 x 5
80 x 5
80 x 5

Smalbänk
70 x 1
80 x 1
85 x 1
90 x 1
95 x 1 - TPB & LÄTT!
97,5 x 0,5 - dålig passare...! *gah!*

Ringdips RM
7 PB

+ lite bröst, b-axlar och triceps pump *flex*

Bra pass idag också :)
tycker bänken känns lättare och lättare, hoppas det fortsätter såhär.
Skulle haft 97,5 x 1 i smalbänken om passaren inte hade lyft stången när jag var halvvägs upp "/ (vill inte räkna den som ett PB, rätt ska vara rätt) nytt försök nästa pass ;)
Igentligen skulle jag kört en WOD efter ringdipsen men det var så sjukt mycket folk på gymmet idag och alla chins-räcken var upptagna... Tänke kört 100 pull ups med 5 push ups varje vila, sparar på den till nästa pass ;)

Nu har jag bytt däck på hojjen så imorgon blir det åk av redan 05:30!

tommie-92
2012-08-14, 19:44
Snyggt bänkat kompis. Du levererar pb:n konstant, utvecklingen är spikrak!*flex*
Gör som jag när jag inte har en pro-passare(läs du) jag säger: "du tar bara stången om den är påväg neråt, annars ger du fan" :D

stockinger
2012-08-15, 10:35
Tack för tipset tommie ;)

Blev som tänkt en cykeltur till jobbet,18 km @ ~45-50 min.
Tänkte att jag skulle springa lite också efter att jag har cyklat hem :)

stockinger
2012-08-15, 19:49
Klockan ringde 05:00, upp, äta frukost och sedan sätta sig på cykeln för att cykla 18 km in till stan för en helt vanligt arbetsdag. Allt gick finfint på vägen in, stannade ett par gånger för att kolla trycket i de nya däcken så allt höll. Vart taggad som satan redan på lunchen när jag fick syn på ett youtube klipp (Norseman, länkar filmen nedanför). Laddade med fika vid 15 tiden för att ha energi till 20 km cykling och 10 km löpning. MEN när jag hade slutat och skulle sätta igång med det efterlängtade passet så hände det ofattbara, PUNKA! *gah!* Cykeln hade stått under plast på jobbet och inte rullat 1 cm, vad F*N kan ha hänt?! Såklart hade jag glömt lägga ner slang och verktyg till slangbyte i väskan men det är tur att man har en mor som alltid ställer upp :) Hon kom in till strandvägen och hämtade mig och cykeln.

Väl hemma (en timmer senare) var det dags för löpning, i med 200 mg koffein och en banan för extra energi. Vi bestämde oss redan innan att dryga ut löparrundan lite då "Runkeeper visade 9,3 km på den vi brukar springa. Inga vidare förutsättningar, 24 grader i skuggan men dock massa aggrission och energi från ett missat cykelpass som skulle nyttigas nu ;)

Dagens pass 15/8 - 12

Löpning
Distans: 10,3 km
Tid: 61:40 min (missnöjd)

Siktade på SUB-60 men det gick inge vidare. Nya tag nån gång nästa vecka ;)

Motivation!
f3D51tmXfIk

stockinger
2012-08-16, 18:09
Cykel till gymmet (ca. 7 km)

Squat Clean
50 x 3
50 x 3
50 x 3
60 x 3
65 x 1
70 x 1

Snatch (teknik)
5-10 set på 20 kg

Metcon: 12 min AMRAP
50 Singel unders + 7 burpees (öka med 7 burpees varje runda, 7, 14, 21....)
Varv: 5 varv ( 250 singelunders + 105 burpees) (missnöjd men axlarna gav upp)

Cykel hem (ca. 6 km)

Ett svagt godtjänt pass... Kom till gymmet gansak sent (17:40) och det var helt tomt där, inte en kotte. Skulle igentligen bara kört teknikträning i snatch och en metcon men blev sugen på lite tyngre cleas också ;) Sjukt trött i axlarna idag och det blev inte bättre efter WOD'en "/ Cyklade på i ordentlig takt hem, låg kanske på 35 km/h som snitt :)

Vila imorgon och laddar med massa kolhydrater för att orka cykla 85 km på lördag morgon :) Mot Vaxholm!

stockinger
2012-08-17, 05:46
Vaknade med ett svullet och ömmande knä, vaderna är sjukt slitna de med... Har haft ont i mitt höger knä till och från den senaste tiden men har nu börjar träna med knäskydd. Hoppas det är bra tills imorgon...

stockinger
2012-08-18, 12:49
Cykling
Distans: 115 km
Tid: ~6 timmar (med många små stopp och lunch paus)

Nöjd som satan! :d

Nu har jag så fruktansvärt ont i hela kroppen men röven slår allt... Kan inte sitta och stå upp är inte heller skönt... Ligga på mage resten av dagen är det som gäller ;) Fick med mig en polare på sin MTB, han gjorde det sjukt mycket lättare att ta sig runt idag, stort cred till honom! :thumbup: (Tack Rickard!) Nu blir det vila restan av dagen. Får se om man kanske tar sig in till stan för att se "Midnattsloppet" ikväll :)

Jonithan
2012-08-18, 14:43
Fyfan, 11 mil cykling! Bra tuggat! :)

stockinger
2012-08-19, 09:39
Vilar idag och låter kroppen återhämta sig helt från gårdagens cykling (riktigt mör). Imorgon börjar jag en period på 4 veckor där 70% består av OL, 10% kondition, 10% CF och 10% isolation/ pump. Ska bli kul att öka lite i Clean, Jerk och Snatch, eftersom att det är grunden i CF anser jag de som huvudmoment :) har även planerat en utmaning för den kommande veckan... ~17km löpning (från jobbet och hem) ;) Vet inte riktigt vilken dag det blir än...

Likeapeanut
2012-08-19, 12:40
Starkt som fan stocken! sjukt ...Vart känner du största träningsvärken nu i efterhand :D ?

tommie-92
2012-08-19, 13:30
U have a butt of steeel!!
:D

wesaft
2012-08-19, 14:31
Kul med mycket OL, ska följas noga :)

stockinger
2012-08-19, 17:26
Haha tack grabbar :)
Är öm i hela kroppen men värst är det under fötterna och träningsvärken i vaderna är fin den också ;)

Kom nyss tillbaka efter 60 min PW med Jessi (svårt att hålla sig borta från träningen ;))

stockinger
2012-08-20, 17:53
Riktigt super pass idag, sick pump i biccarna ;)

stockinger
2012-08-20, 19:57
Bänkpress - 5X5
82,5 x 5
82,5 x 5
82,5 x 5
82,5 x 5
82,5 x 5

Clean & Jerk - 5x2
50 x 2
55 x 2
55 x 2
55 x 2
55 x 2

Clean Pull's - 3x3
90 x 3
90 x 3
90 x 3

Back Squat - 3x5
80 x 5
80 x 5
80 x 5

Metcon #1: 100 pull ups for time
50 st efter 5:17 - bröt halvvägs
Kunde inte kippa pga att jag hade en vägg 30 cm framför mig och räcket satt 2 meter ovanför golvet "/ Nytt försök snart och då på ett annat räcke ;)

Metcon #2: Strongmancurls på 40 kg - 3 set ME set med 45 sek setvila
14, 8, 7 PUMP! *flex*

+ Bänken
- Pull upsen

Brände mig ordentligt på ryggen när jag jobbade på taket idag... Inte jätte skönt att köra böj med stången över axlarna... ;)

Mina pass kommer lika detta se kommande 4 veckorna, lägger in bänken då och då för att öka! :d

stockinger
2012-08-21, 08:47
Riktigt sliten idag, speciellt i armarna (jippi! :d)
Skönt att jag hade en planerad vilodag just idag då :P Tänkte ta en lite omväg hem efter jobbet och titta förbi på "Löplabbet" för att köpa ett par nya löparskor. De jag har nu är trots allt 4 år gammal, kanske dags att byta...?
Blir nog ingen långlöpning i veckan då jag/vi har massa saker att fixa med till flytten som sker nästa fredag :d Ska väl försöka få med mig Jessi ut på en kortare tur till helgen (5-10 km) ;)

Nano-Sekund
2012-08-21, 08:53
Du levererar STOCKEN!!! #KUL #ATT #SE

Kan meddela att Xet dagligen läser din journal för att kolla så att du inte "springer iväg" i din dagliga PR-orgamser ;)

stockinger
2012-08-21, 11:50
Du levererar STOCKEN!!! #KUL #ATT #SE

Kan meddela att Xet dagligen läser din journal för att kolla så att du inte "springer iväg" i din dagliga PR-orgamser ;)

Haha, tack O:et :)
Jag gör mitt bästa iallafall och hoppas på att komma ikapp X:et någon gång

Jonithan
2012-08-21, 14:44
Jäkligt strongt på bänken! :)

stockinger
2012-08-21, 18:39
Jäkligt strongt på bänken! :)

tack tack :)
Jag hoppas på att kunna öka till 90(+) med 5x5 ;)

stockinger
2012-08-21, 18:44
Vart ett par skor på Löplabbet trots allt ;)
"Brooks Ghost", riktigt nöjd med dessa, kommer springa många mil i dem!

91423

Bjuder även på en formbild från i fredags :) (opumpad)

91424

Alexei
2012-08-21, 20:16
Grym journal, grym styrka och grym form, ska följas!:thumbup:

Catstyle
2012-08-21, 20:37
Bra form! :hbang:

stockinger
2012-08-22, 18:05
kv: 79,0 kg (gymvikt)

Snatch - 5x2
30 x 2
30 x 2
30 x 2
30 x 2
30 x 2
För feg för att köra tyngre...

Snatch Pull - 3x3
60 x 3
60 x 3
60 x 3

Front Squat - 3x3
60 x 3
65 x 3
70 x 3
finns mer att ge!

WOD: 3 Dips, start på kv och öka med 5 kg varje set, 60 sek vila
kv x 3
60 sek vila
+5 x 3
60 sek vila
+10 x 3
60 sek vila
+15 x 3
60 sek vila
+20 x 3
60 sek vila
+25 x 3
60 sek vila
+30 x 3
60 sek vila
+35 x 3 - PB
60 sek vila
+40 x 1 - PB
60 sek vila
kv x 21 - PB?!

+ lite mage och Dubble Unders

Riktigt nöjd med allt utom Snatchen idag. Testade på 35 kg men "vågar" inte gå in under stången på gymmet jag tränar på mån-torsdagar då det är dåligt golv och "små viktplattor". Så jag ska göra ett försök på lördag när det ska maxas i C&J, snatch och front squat (på värmdö) :) Front squatsen gick fint idag, tekniken kommer och har ökat i styrkan nu, kunde nog klämt upp 80 x 3. Dipsen... de gick utan tvekan bäst idag!

Grym journal, grym styrka och grym form, ska följas!:thumbup:

Bra form! :hbang:

Tack ska ni ha :d
Formen hade dock vart 1000ggr bättre om jag hade hållt mig undan godis och andra sötsaker.... men har inte riktigt kommit in i rutinerna efter semestern som slutade för 3 veckor sen *rolleyes*

tompee
2012-08-22, 18:59
Bra form på bilden Stocken. Och du persar på ser jag. Riktigt kul!

stockinger
2012-08-23, 10:19
Tack tompee :)

Ingen träning idag pga inflammation/ överansträngning i armväcken, ont som fan i både biceps och underdelarna. Blir att äta och vila mycket nu ett par dagar "/ Smörjer in med Tigerbalsam och hoppas att det går över as fast as posible :)

Likeapeanut
2012-08-24, 10:02
Krya på dig sheriffen! vila några extra dagar så jag kommer mot 120 lite snabbare va ;)

XFactor
2012-08-24, 10:14
Tack tompee :)

Ingen träning idag pga inflammation/ överansträngning i armväcken, ont som fan i både biceps och underdelarna. Blir att äta och vila mycket nu ett par dagar "/ Smörjer in med Tigerbalsam och hoppas att det går över as fast as posible :)

Trist att höra ditt persarfreak! Ta det nu lugnt och vila i helgen ska du se att du kommer tillbaka starkare än innan!:hbang:

stockinger
2012-08-24, 12:48
Tack för stödet :)
Börjar överväga om att det kan vara extrem j*vla träningsvärk i armarna... Har fortfarande träningsvärk i latsen och den började redan i måndags kväll :) tänkte köra backintervaller i Hammarbybacken efter jobbet idag (dags att ladda upp!) imorgon blir det bänkpress, smalbänk och stoppbänk om allt känns bra och kroppen är fräsch ;) börjar om med OL programmet på måndag igen. SNART HELG! :d

stockinger
2012-08-24, 18:37
Backintervaller - Hammarbybacken

600m / 3 vändor

10 min vila

5 varv:
50m 50% av max, ner igen (lätt jogging)
50m 90% av max, ner igen (lätt jogging)
2-3 min vila
repeat!

Bilder och film!
91526
91527

Varning för säl och dålig kvalite!

IVjwrl2tRkQ&feature=plcp


Ganska roligt pass idag, sjukt seg i benen efter alla intervaller. Nu blir det bio med jessi. nananananananana BATMAN! *popcorn*
BTW idag är det BARA en vecka kvar till flytten! :d

Catstyle
2012-08-24, 20:11
Woho intervaller!
Verkar vara en populär backe den där. Nästan så man skulle testa om man hade vägarna förbi huvudstaden någon dag. :)

Likeapeanut
2012-08-24, 20:15
STARKT STOCKEN! hade kanske klarat en halv backintervall..sen hade man varit klar för dagen :)

Nano-Sekund
2012-08-24, 22:17
#kaxigt rakt igenom Stocken!

Hoppas du har snälla kompisar & syskon som kan hjälpa dig med flyttlådorna =) Tar ju en aning på bicepsfästen att flytta!

Snart ses vi i Elstockholmoo, ska bli kul !!

stockinger
2012-08-25, 13:13
Woho intervaller!
Verkar vara en populär backe den där. Nästan så man skulle testa om man hade vägarna förbi huvudstaden någon dag. :)

STARKT STOCKEN! hade kanske klarat en halv backintervall..sen hade man varit klar för dagen :)

#kaxigt rakt igenom Stocken!

Hoppas du har snälla kompisar & syskon som kan hjälpa dig med flyttlådorna =) Tar ju en aning på bicepsfästen att flytta!

Snart ses vi i Elstockholmoo, ska bli kul !!

Tacka grabbar :)
Väldigt nöjd med intervallerna nu i efterhand #mör #som #fan ;)

@Ola: Är inte så farligt mycket som ska flyttas, är ju första gången för lilla mig ;)

stockinger
2012-08-25, 13:21
Bänkpress - 3x5
85 x 5
85 x 5
85 x 5
Valde att stanna och spara lite kraft

Clean & Jerk - 1RM
65 kg

Snatch - 1RM
40 kg PB (nära 45)

Frontböj - 1RM
90 kg (nära 100)

Wod:
5 varv: 5 marklyft 125 kg, 5 burpees
Tid: 4:27 (nöjd :))

Dåligt pass över lag och jag måste börja jobba med vilja och sluta ge upp i motgångar!