handdator

Visa fullständig version : Vi som tänker spela Torchlight 2!


Ronn
2012-06-15, 14:42
Såg att det inte fanns någon tråd för Torchlight 2 så tänkte att nördig som jag är så skapar en helt enkelt. :D

Jag tycker Hack'n'Slash spel är för jävla roligt, själva konceptet är enkelt, man springer omkring och köttar horder av monster, man behöver inte tänka allt för mycket medans man gör det, det mesta sker reaktivt. MEN det betyder inte att det behöver sakna djup, om man är lagd åt theorycrafting hållet så kan man planera sin karaktär väldigt mycket i förväg, fixa med utrustning, man kan även med olika kombinationer av färdiheter radikalt förändra spelstilen på sin karaktär, kanske komma på kombinationer som man inte visste var möjligt. Så för mig blir såna här typ av spel det bästa av två världar, både enkel hjärndöd action och djup!

Nu har jag spelat Diablo 3 sen det kom ut men jag vill ha mer! Därför spanade jag in Torchlight 2, för dom som inte vet så utvecklas detta spel av forna Blizzard North utvecklare, samma folk som gjorde Diablo 1 och 2! Imponerad av det jag läste och såg på youtube så förköpte jag spelet på steam för en billig penning, priset inkluderade även Torchlight 1! (Som tyvär endast stöder Single-Player).

Grafiken kanske är avtändande för vissa men jag tycker det är läckert med sån här tecknad stil, spelet kommer också stödja moddar och ska man döma från föregångaren kommer någon förr eller senare skapa mer "realistiska" texturer om man vill ha det.

Lite fakta om Torchlight 2:


Spelet har 4 spelbara klasser.
Utvecklas av Runic Games som bland annat består av nyckelpersonerna bakom Diablo 1 och 2!
Släpps med hög sannolikhet någon gång i Juli 2012!
Kostar runt 200 spänn
Antal spelare i multiplayer (6-8) är ännu inte skrivit i sten men det som visats är upp till 6 spelare co-op (Betan+E3), runic har pratat om 8 spelare, vi får se var det landar!
Alla områden i spelet är slumpmässigt genererade, både utomhus och inomhus! Vad jag har kunnat läsa så är denna random motor riktigt bra på att skapa nya unika områden som man inte sett förut.
Går att spela offline/LAN, kräver inte internetuppkoppling.
Spelet kommer stödja mods precis som första spelet! Allt från nya klasser, items, texturer, ja you name it, går att lägga till eller förändra via mods! Communityn kring första spelet har skapat många balla mods!
Har enchanting, tranmutation, slots/gems.
Varje klass har 3 skillträd som är väldigt olika från varandra samt att man investerar stat points som i gamla diablo spelen.
Vapen fungerar helt olika och kan förändra din spelstil, melee, ranged, aoe, single target, cone attacks, chain attacks. Vapen är inte bundna till klasser utan kräver bara olika stats. Vapen fungerar alltså inte bara som något som gör dina färdigheter bättre utan gör är ypperliga på egen hand.
Man kan byta svårighetsgrad när man vill, svårare svårighetsgrader droppar inte bättre loot men är kul om man vill ha mer utmaning!
Det kommer finnas hardcore precis som i ettan om man gillar det.
Spelet kommer ha någon form av end game quest system vet ej detaljerna bakom detta men runic är medvetna om att det bör finnas saker att göra väldigt länge.
Tyvär ingen PvP!
Varje karaktär har ett pet som fightas med en, det går att fiska i spelet och mata fiskarna till sitt pet för att förvandla dom till starkare varelser ett tag. Pets har eget inventory och man kan även skicka pets till stan för att sälja saker!


Klart man inte ska ha för höga förhoppningar om spel innan dom kommit ut men av det jag sett hitils är jag mycket optimstisk! Tror detta kan bli en förstaklassig modern hack'n'slash, en sann spirituell uppföljare till Diablo 2. :)

Totalbuiscuit ger oss en förhandstitt:

wVcsv3XWIAg

Yogscast tar oss med i betan från skapandet av karaktär och fram:

I6exWP9632k

Multiplayer:

-akoU9bK_aQ

Jockefoten
2012-06-15, 14:47
Ser intressant ut. Testar det nog under semestern.

Ronn
2012-06-15, 15:41
Satt och kollade igenom yogscast klippen, det är 5 totalt, såg jävligt roligt ut. :D

Maejn
2012-06-16, 20:00
Blir ett Köp för min del. Har spelat ettan en del. Ska nog installera det ikväll :)

Bailah
2012-06-16, 22:00
Verkar riktigt nice, kommer inhandlas!

blondyz
2012-06-16, 22:14
Diablo på psykadelika? :D

Khyron_
2012-06-17, 19:24
Diablo på psykadelika? :D
Ser ut som....
hWTX-wyiBt4

Ronn
2012-08-22, 11:21
Inget releasedatum ännu men Runic uppdaterar rätt ofta med info om vad dom gjort med spelet, sen den öppna betan dom hade innan E3 så har dom gjort om en massa saker baserat på feedback från testarna.

Här är senaste uppdateringen ang. skill systemet, när man uppgraderar skills till högre nivåer så läggs det till nya effekter, ungefär som runsystemet i Diablo 3 fast istället för att välja runa så uppgraderar du dina skills permanent med ytterligare effekter ovanpå dom gamla:

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=32080

King Grub
2012-08-22, 11:27
Jag tror att det blir betydligt roligare än trista Diablo III.

Grahn
2012-08-22, 11:28
Ska testas :) enda jag stör mig på är egentligen grafiken.

frogmachine
2012-08-22, 11:31
"Man kan byta svårighetsgrad när man vill, svårare svårighetsgrader droppar inte bättre loot men är kul om man vill ha mer utmaning!"

Wat?

Ronn
2012-08-22, 11:31
Ska testas :) enda jag stör mig på är egentligen grafiken.

Raka motsatsen här, älskar grafiken, härligt tecknad stil. :D

Ronn
2012-08-22, 11:32
"Man kan byta svårighetsgrad när man vill, svårare svårighetsgrader droppar inte bättre loot men är kul om man vill ha mer utmaning!"

Wat?

Ja tänk dig Normal, Nightmare, Hell som exempel, du behöver inte börja på normal om du inte vill, däremot så styr inte det vilket loot du får bara hur svårt det blir, du kan altså välja själv vilket motstånd du vill ha, det är ju klassisk speldesign. Väljer du att starta på hell och tycker det är för tufft är det bara ändra.

frogmachine
2012-08-22, 11:35
Ja tänk dig Normal, Nightmare, Hell som exempel, du behöver inte börja på normal om du inte vill, däremot så styr inte det vilket loot du får bara hur svårt det blir, du kan altså välja själv vilket motstånd du vill ha, det är ju klassisk speldesign. Väljer du att starta på hell och tycker det är för tufft är det bara ändra.

Ja förstod alltså.. Tyckte bara det lät så jävla risigt=)

Grahn
2012-08-22, 11:35
Raka motsatsen här, älskar grafiken, härligt tecknad stil. :D

Smaken är som baken, har inget emot tecknad stil som så men tycker inte om den stil de valt att teckna i eller animationerna de valt. Förvisso mest grundat i Torchlight 1, förhoppningsvis spelar inte utseendet så stor roll om man kommer in i spelet mer.

Kimball
2012-08-22, 11:57
Inget releasedatum satt ännu? :/

Ronn
2012-08-26, 10:32
Inget releasedatum satt ännu? :/

Nu på fredag den 31:a så börjar PAX då får vi veta releasedatum!

Ronn
2012-09-01, 11:50
20:e september släpps det! Snart altså!

HH_sGQRSpzo

Ronn
2012-09-04, 17:17
PAX: 30 minutes of Torchlight II left me craving for more

What's happening after the September release? Runic will focus on getting the mod tools out in the coming weeks, and there's also the Mac port to look forward to. While not necessarily a huge deal, Baldree did mention that Steam Workshop will be supported as well. With Diablo III disappointing some players, there's been a lot of pressure placed on Torchlight II. The wait looks to have been worth it.

http://www.destructoid.com/pax-30-minutes-of-torchlight-ii-left-me-craving-for-more-234305.phtml

Ronn
2012-09-05, 11:53
Är det bara jag som är hypad över att TL2 kommer ut snart? :D

EgxKNl9iQZ0

iK91NBLKGdg

VbgaSSiOJ-E

Blir tufft att balansera detta mot GW2 och Borderlands 2! *gah!*

Ronn
2012-09-18, 16:32
Recensenter på spelsiter har fått early access ett par dagar innan release, här är några som streamar live!

http://www.twitch.tv/cadburry

http://www.twitch.tv/winreview

http://www.twitch.tv/gergaming

Grahn
2012-09-19, 07:34
Planerat att testa men inte lirat igenom ett gäng spel samt att med GW2 och Snart Borderlands 2 så får det nog vänta lite.

Bailah
2012-09-19, 07:37
Vart skitsugen på T2. Sen hittade jag Gw2. No more T2.

Ronn
2012-09-19, 10:29
Vart skitsugen på T2. Sen hittade jag Gw2. No more T2.

Haha jag kan inte dedicera mig till endast ett spel, blir snabbt tråkigt då. :)

Bästa är att variera med ett par olika spel!

Imorgon smäller det. :)

Ronn
2012-09-20, 13:48
5 timmar kvar till release!

Någon som planerar köra idag och vill spela ihop från level 1? Hardcore såklart. :)

Jitte
2012-09-20, 16:31
5 timmar kvar till release!

Någon som planerar köra idag och vill spela ihop från level 1? Hardcore såklart. :)

Kommer nog köra idag men vetifan om jag tänker köra Hardcore från början, vet inte om mitt tangentbord klarar av att jag kommer klanta mig och dö ^_^

Mart|n
2012-09-20, 17:07
1900 som gäller va? :) Jag vill spela nu!

Ronn
2012-09-20, 17:11
1900 som gäller va? :) Jag vill spela nu!

19:30 tror jag det är!

Om någon vill adda mig på steam för lite skojsigt co-op: http://steamcommunity.com/profiles/76561197995302608/

Jitte
2012-09-20, 18:19
19:30 tror jag det är!

Om någon vill adda mig på steam för lite skojsigt co-op: http://steamcommunity.com/profiles/76561197995302608/

Om jag bara kunde skapa ett konto för att logga in på runic så hade jag hängt med men deras sida är hyffsad död nu för att skapa konto för att lira via internet :[

Ronn
2012-09-20, 18:42
Om jag bara kunde skapa ett konto för att logga in på runic så hade jag hängt med men deras sida är hyffsad död nu för att skapa konto för att lira via internet :[

Jo verkar vara ett jäkla tryck på deras sida, jag skapade konto där innan, man kan länka det till steam kontot sen.

Fan va bra det är! :D

Level 5 Outlander på Veteran difficulty (ej hardcore), riktigt bra stämning, skön känsla än så länge, sköna lootdrops redan!

King Grub
2012-09-20, 19:17
Inte nog med att deras sida är nere, dessutom är Steam nere för runt 10% av användarna...

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2943225

Och jag hör naturligtvis dit. Hurra.

Ronn
2012-09-20, 19:21
Shit va tråkigt, hoppas dom fixar detta snart, ingen bra launch för TL2!

Vill inte spoila för mycket, men jag är glad att jag inte rullade hardcore nu i början, tidigt så hittar jag en speciell portal som tar mig till ett speciellt challenge område, dog rätt så hårt där...

Nordenator
2012-09-20, 20:54
I'm in! Testade det. Såld direkt. Handlat nu från st33m och börjat tanka :D

Det kändes skönt att få level 2 och allt det tillhörde. Så pass bra att jag var tvungen att köpa det. Att dinga i D3 var så sjukt ointressant.

Ronn
2012-09-20, 21:15
Spelet är helt magiskt! Till och med över min förväntan.

Boss fighterna är riktigt välgjorda, kör på näst svåraste och jäklar vilket motstånd man får! Och snacka om att man blir belönad när man väl lyckas ta ner en boss!

Massa små random events och dolda dungeons överallt i världen, man blir riktigt sugen på att utforska allt.

Intressanta loot drops, inte bara vendor trash.

Grym atmosfär! Grafiken, ljudet! Allt! Dag och natt cykler!!

Kör outlander, level 11 nu, riktigt kul ranged klass. :)

Nordenator
2012-09-20, 23:35
Man ska ju upp och jobba imorgon så... Blev level 14 i alla fall. Har väl hunnit lira cirkus 2 timmar i alla fall. Riktigt bra flyt i spelet hittills!

Ronn
2012-09-21, 01:18
Phew, dags att sova, level 20, akt 2, fyfan va bra spel, säkert det bästa hack and slash spel jag lirat. :D

Lychgate
2012-09-21, 07:39
Engineering like a boss. Level 21. :hbang:

Akerhage
2012-09-21, 07:45
Antar det inte är ett online-spel då det finns att ladda hem som torrent?

Tigerkotten
2012-09-21, 08:01
Antar det inte är ett online-spel då det finns att ladda hem som torrent?

går spela singel samt online

Akerhage
2012-09-21, 08:05
går spela singel samt online

Okay! Kanske skall testa på singel-livet lite först då. Fast frågan är ju om man har tid med detta. GW2 tar ju all tid redan...hmm, svårt val!

Nordenator
2012-09-21, 10:04
Gnnnnn. Diablo 2 teleport.

Ronn
2012-09-21, 11:05
Okay! Kanske skall testa på singel-livet lite först då. Fast frågan är ju om man har tid med detta. GW2 tar ju all tid redan...hmm, svårt val!

20 bucks på steam, kom igen! Finns demo på deras sida också: http://www.torchlight2game.com/

http://i.imgur.com/7b5Js.jpg

davvvan
2012-09-21, 11:08
Jävligt färgglatt... Känns inte alls som Diablo 2.

Akerhage
2012-09-21, 11:12
20 bucks på steam, kom igen! Finns demo på deras sida också: http://www.torchlight2game.com/



Kanon ju! Skall in och kika detta efter "lönen" trillar in!

Bailah
2012-09-21, 11:12
Spelade betan, verkade jävligt skoj. Om 1 år el så när jag tröttnat på Gw2 så kommer jag till T2!

Kimball
2012-09-21, 12:35
Spelade betan, verkade jävligt skoj. Om 1 år el så när jag tröttnat på Gw2 så kommer jag till T2!

+1! Eller så köper jag bara spelet med några polare för å lira igenom det en gång.

Ronn
2012-09-21, 13:40
Äsch varför låsa in sig på ett spel, GW2 finns kvar där. :D

Nu funkar runic account management för dom som va sugna på att lira lite online!

https://secure.runicgames.com/dashboard

WHITEFOLKS
2012-09-21, 14:41
Ställer spelet stora spel på hårdvara?

Lychgate
2012-09-21, 15:44
Ställer spelet stora spel på hårdvara?

Min sunkiga laptop klarar det utan problem. :thumbup:

hurril
2012-09-21, 17:25
Någon som fått liret att lira på en Steve Jobs-enhet [som dess utom har lust att kramas lite]?

Ronn
2012-09-21, 17:37
Någon som fått liret att lira på en Steve Jobs-enhet [som dess utom har lust att kramas lite]?

Hmm undrar om det är crossplay mellan PC och Äpple? Det vore fränt!

Körde 6 spelare online idag på elite difficulty, haha vilket röjj, svårt som fan men kul, effekter över hela skärmen svår att se vad som händer. :D

King Grub
2012-09-22, 20:00
Level 30 Berserker. Roligare än Diablo 3 i alla fall. Hoppas jag hinner klara det tills på midnatt måndag, för sedan är det slutspelat på ett tag.

Ronn
2012-09-22, 21:13
Level 30 Berserker. Roligare än Diablo 3 i alla fall. Hoppas jag hinner klara det tills på midnatt måndag, för sedan är det slutspelat på ett tag.

Jaså vådårå, vad händer på måndag?

Level 30 Outlander (min andra, var inte nöjd med skillsen och rerollade vid level 25) samt en level 30 Embermage än så länge, kör enbart på elite och mest i multiplayer, fan va bra det är. :)

Rahf
2012-09-22, 22:18
Någon som fått liret att lira på en Steve Jobs-enhet [som dess utom har lust att kramas lite]?

OS X-versionen skulle jobbas på efter att spelet släppts officiellt.

King Grub
2012-09-23, 11:07
Jaså vådårå, vad händer på måndag?

Mists of Pandaria.

Ronn
2012-09-24, 13:05
Mists of Pandaria.

Oh lordy. :D

Det här spelet är som crack alltså, kan inte komma ihåg ett spel jag spelat så mycket av nonstop, satt till 5 på morgonen häromdagen....

Akt 2 va skitbra, temat på akt 3 var en jäkla rolig surprise fan va bra dom gjort det, ser fram emot att ha klarat akt 3 och testa mapworks endgame systemet så jäkla nyfiken på det nu. *drool*

Multiplayer med 4-6 pers är helt insane och så jäkla svårt på elite, ett minus dock att det blir omöjligt att se något på skärmen med alla partikeleffekter när det är många spelare, tycker dom borde implementera så man ser röda konturer eller något på fienderna i såna omständigheter.

hurril
2012-10-09, 17:21
Aergh, gråtrunkar varje kväll för att det inte finns till Mac ännu!