Ronn
2012-06-15, 14:42
Såg att det inte fanns någon tråd för Torchlight 2 så tänkte att nördig som jag är så skapar en helt enkelt. :D
Jag tycker Hack'n'Slash spel är för jävla roligt, själva konceptet är enkelt, man springer omkring och köttar horder av monster, man behöver inte tänka allt för mycket medans man gör det, det mesta sker reaktivt. MEN det betyder inte att det behöver sakna djup, om man är lagd åt theorycrafting hållet så kan man planera sin karaktär väldigt mycket i förväg, fixa med utrustning, man kan även med olika kombinationer av färdiheter radikalt förändra spelstilen på sin karaktär, kanske komma på kombinationer som man inte visste var möjligt. Så för mig blir såna här typ av spel det bästa av två världar, både enkel hjärndöd action och djup!
Nu har jag spelat Diablo 3 sen det kom ut men jag vill ha mer! Därför spanade jag in Torchlight 2, för dom som inte vet så utvecklas detta spel av forna Blizzard North utvecklare, samma folk som gjorde Diablo 1 och 2! Imponerad av det jag läste och såg på youtube så förköpte jag spelet på steam för en billig penning, priset inkluderade även Torchlight 1! (Som tyvär endast stöder Single-Player).
Grafiken kanske är avtändande för vissa men jag tycker det är läckert med sån här tecknad stil, spelet kommer också stödja moddar och ska man döma från föregångaren kommer någon förr eller senare skapa mer "realistiska" texturer om man vill ha det.
Lite fakta om Torchlight 2:
Spelet har 4 spelbara klasser.
Utvecklas av Runic Games som bland annat består av nyckelpersonerna bakom Diablo 1 och 2!
Släpps med hög sannolikhet någon gång i Juli 2012!
Kostar runt 200 spänn
Antal spelare i multiplayer (6-8) är ännu inte skrivit i sten men det som visats är upp till 6 spelare co-op (Betan+E3), runic har pratat om 8 spelare, vi får se var det landar!
Alla områden i spelet är slumpmässigt genererade, både utomhus och inomhus! Vad jag har kunnat läsa så är denna random motor riktigt bra på att skapa nya unika områden som man inte sett förut.
Går att spela offline/LAN, kräver inte internetuppkoppling.
Spelet kommer stödja mods precis som första spelet! Allt från nya klasser, items, texturer, ja you name it, går att lägga till eller förändra via mods! Communityn kring första spelet har skapat många balla mods!
Har enchanting, tranmutation, slots/gems.
Varje klass har 3 skillträd som är väldigt olika från varandra samt att man investerar stat points som i gamla diablo spelen.
Vapen fungerar helt olika och kan förändra din spelstil, melee, ranged, aoe, single target, cone attacks, chain attacks. Vapen är inte bundna till klasser utan kräver bara olika stats. Vapen fungerar alltså inte bara som något som gör dina färdigheter bättre utan gör är ypperliga på egen hand.
Man kan byta svårighetsgrad när man vill, svårare svårighetsgrader droppar inte bättre loot men är kul om man vill ha mer utmaning!
Det kommer finnas hardcore precis som i ettan om man gillar det.
Spelet kommer ha någon form av end game quest system vet ej detaljerna bakom detta men runic är medvetna om att det bör finnas saker att göra väldigt länge.
Tyvär ingen PvP!
Varje karaktär har ett pet som fightas med en, det går att fiska i spelet och mata fiskarna till sitt pet för att förvandla dom till starkare varelser ett tag. Pets har eget inventory och man kan även skicka pets till stan för att sälja saker!
Klart man inte ska ha för höga förhoppningar om spel innan dom kommit ut men av det jag sett hitils är jag mycket optimstisk! Tror detta kan bli en förstaklassig modern hack'n'slash, en sann spirituell uppföljare till Diablo 2. :)
Totalbuiscuit ger oss en förhandstitt:
wVcsv3XWIAg
Yogscast tar oss med i betan från skapandet av karaktär och fram:
I6exWP9632k
Multiplayer:
-akoU9bK_aQ
Jag tycker Hack'n'Slash spel är för jävla roligt, själva konceptet är enkelt, man springer omkring och köttar horder av monster, man behöver inte tänka allt för mycket medans man gör det, det mesta sker reaktivt. MEN det betyder inte att det behöver sakna djup, om man är lagd åt theorycrafting hållet så kan man planera sin karaktär väldigt mycket i förväg, fixa med utrustning, man kan även med olika kombinationer av färdiheter radikalt förändra spelstilen på sin karaktär, kanske komma på kombinationer som man inte visste var möjligt. Så för mig blir såna här typ av spel det bästa av två världar, både enkel hjärndöd action och djup!
Nu har jag spelat Diablo 3 sen det kom ut men jag vill ha mer! Därför spanade jag in Torchlight 2, för dom som inte vet så utvecklas detta spel av forna Blizzard North utvecklare, samma folk som gjorde Diablo 1 och 2! Imponerad av det jag läste och såg på youtube så förköpte jag spelet på steam för en billig penning, priset inkluderade även Torchlight 1! (Som tyvär endast stöder Single-Player).
Grafiken kanske är avtändande för vissa men jag tycker det är läckert med sån här tecknad stil, spelet kommer också stödja moddar och ska man döma från föregångaren kommer någon förr eller senare skapa mer "realistiska" texturer om man vill ha det.
Lite fakta om Torchlight 2:
Spelet har 4 spelbara klasser.
Utvecklas av Runic Games som bland annat består av nyckelpersonerna bakom Diablo 1 och 2!
Släpps med hög sannolikhet någon gång i Juli 2012!
Kostar runt 200 spänn
Antal spelare i multiplayer (6-8) är ännu inte skrivit i sten men det som visats är upp till 6 spelare co-op (Betan+E3), runic har pratat om 8 spelare, vi får se var det landar!
Alla områden i spelet är slumpmässigt genererade, både utomhus och inomhus! Vad jag har kunnat läsa så är denna random motor riktigt bra på att skapa nya unika områden som man inte sett förut.
Går att spela offline/LAN, kräver inte internetuppkoppling.
Spelet kommer stödja mods precis som första spelet! Allt från nya klasser, items, texturer, ja you name it, går att lägga till eller förändra via mods! Communityn kring första spelet har skapat många balla mods!
Har enchanting, tranmutation, slots/gems.
Varje klass har 3 skillträd som är väldigt olika från varandra samt att man investerar stat points som i gamla diablo spelen.
Vapen fungerar helt olika och kan förändra din spelstil, melee, ranged, aoe, single target, cone attacks, chain attacks. Vapen är inte bundna till klasser utan kräver bara olika stats. Vapen fungerar alltså inte bara som något som gör dina färdigheter bättre utan gör är ypperliga på egen hand.
Man kan byta svårighetsgrad när man vill, svårare svårighetsgrader droppar inte bättre loot men är kul om man vill ha mer utmaning!
Det kommer finnas hardcore precis som i ettan om man gillar det.
Spelet kommer ha någon form av end game quest system vet ej detaljerna bakom detta men runic är medvetna om att det bör finnas saker att göra väldigt länge.
Tyvär ingen PvP!
Varje karaktär har ett pet som fightas med en, det går att fiska i spelet och mata fiskarna till sitt pet för att förvandla dom till starkare varelser ett tag. Pets har eget inventory och man kan även skicka pets till stan för att sälja saker!
Klart man inte ska ha för höga förhoppningar om spel innan dom kommit ut men av det jag sett hitils är jag mycket optimstisk! Tror detta kan bli en förstaklassig modern hack'n'slash, en sann spirituell uppföljare till Diablo 2. :)
Totalbuiscuit ger oss en förhandstitt:
wVcsv3XWIAg
Yogscast tar oss med i betan från skapandet av karaktär och fram:
I6exWP9632k
Multiplayer:
-akoU9bK_aQ