handdator

Visa fullständig version : Ljuset när man speglar sig?


ps3fanswe
2012-06-14, 17:56
En liten fundering bara.

När jag gymat å ska spegla mig så finns de två lägen.

1 där jag står vid bänken å speglar mig å tycker allt ser snyggt ut.

2. När jag går fram till spegeln så skymmer jag ljuset å alla snygga konturer suddas ut. Istället för ett sexpack så blir
Mage En platt mage utan konturer.

Vilket är
Närmast verkligheten?

mattilainen
2012-06-14, 17:57
När du ser bra ut i alla ljusen så är du i bra form. annars inte.

Rusk
2012-06-14, 18:00
Vart på badsaltet?
Du har redan skrivit vad "verkligheten" är.

Pretorian
2012-06-14, 19:28
När du ser bra ut i en av H&Ms provhytter så är du vältränad... FACT!

Rusk
2012-06-14, 19:33
När du ser bra ut i en av H&Ms provhytter så är du vältränad... FACT!

Dom provhytterna är inte snälla:(

awesomooo
2012-06-14, 20:05
När du ser bra ut i en av H&Ms provhytter så är du vältränad... FACT!

I provhytter ser man bara pluffsig ut och frissen är helt åt helvete.

lurre86
2012-06-14, 20:10
Sanningen är ju att du ser ut exakt så som du ser dig i spegeln.

norrkoping618
2012-06-14, 20:14
När du ser bra ut i en av H&Ms provhytter så är du vältränad... FACT!

Haha true!

Ontopic: vad e de för fråga ? Lite fel forum? Prova vetenskap och fysik på Flashback.

lurre86
2012-06-14, 20:24
Haha true!

Ontopic: vad e de för fråga ? Lite fel forum? Prova vetenskap och fysik på Flashback.

Förlåt men din avatar? Är det ett skämt med den smala killen där mitten? Eller vare en tävling?

norrkoping618
2012-06-14, 20:26
Haha ja det e ett skämt :) ( det är den legendariska Axon)

norrkoping618
2012-06-14, 20:27
Eller ne inget skämt , det e från en tävling :)

Tyrwing
2012-06-14, 20:28
Jag föredrar min spegel hemma, i den har jag alltid 6-pack! :D
EDIT: Speciellt om jag böjer mig framåt lite och spänner mig extra hårt.

lurre86
2012-06-14, 20:30
Eller ne inget skämt , det e från en tävling :)

Damn

norrkoping618
2012-06-14, 20:36
Mm tycker bilden är extremt rolig, jag förstår inte riktigt vad han tänkte med när han ställde upp :s

Akada
2012-06-14, 21:20
Jag tycker fan jag ser sådär ut i spegeln hemma, men HM-hytterna får mig att se hyfsad ut...:D Större men ändå mer väldeffad if you get me. Vet inte riktigt vad jag ska tro på.

Rusk
2012-06-14, 21:29
Mm tycker bilden är extremt rolig, jag förstår inte riktigt vad han tänkte med när han ställde upp :s

Du råkar inte ha bilden i ett större exemplar?:D

Akada
2012-06-14, 21:35
Du råkar inte ha bilden i ett större exemplar?:D
Här har du en annan fin bild http://axon.blogg.se/images/2010/sidebig_79030220.jpg

Latissimus Dorsi
2012-06-14, 21:52
Här har du en annan fin bild http://axon.blogg.se/images/2010/sidebig_79030220.jpg

Så obvious att han dragit ut den för att se grov ut :D

Endumen
2012-06-14, 22:06
Vissa gym böjer speglarna, dvs så de blir konvexa och du då ser bättre ut. Det går lätt att se om man tittar i spegeln från ena sidan, böjer sig spegelbilden är spegeln fixad med!

norrkoping618
2012-06-14, 23:06
Du råkar inte ha bilden i ett större exemplar?:D

Surfar på mobilen nu men ska fixa en högupplöst version:)

Strand93
2012-06-14, 23:07
Haha ja det e ett skämt :) ( det är den legendariska Axon)

Trodde först det var en kvinna på bilden :D

norrkoping618
2012-06-14, 23:35
Trodde först det var en kvinna på bilden :D

Haha jo


Här e bilden btw
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4077.JPG

Ne0phyte
2012-06-15, 00:01
Haha jo


Här e bilden btw
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4077.JPG

hahahahahahahaha. Han ser så söt ut där i mitten *cupid*

Spartansk
2012-06-15, 00:31
jag förstår inte riktigt vad han tänkte med när han ställde upp :s

Äh, det är väl bra att testa på att tävla innan man hunnit bli stor? :)

Silencer
2012-06-15, 05:29
Vaddå? H&M Har ju optiljus. Man ser alltid grym ut där. :)

norrkoping618
2012-06-15, 08:06
Trodde först det var en kvinna på bilden :D

hahahahahahahaha. Han ser så söt ut där i mitten *cupid*

Han ser helt bortkommen ut stackarn :(
Typ som en ankunge mellan 2 örnar.

exor
2012-06-15, 10:03
Skönaste avataren ever..

Morty
2012-06-15, 11:05
Mm tycker bilden är extremt rolig, jag förstår inte riktigt vad han tänkte med när han ställde upp :s

Ville väl få tävlingsdebuten klar, med allt det innebär. Få känna på att vara uttorkad, ha full följt en träningsdiet, kunna börja bygga med lågt BF, veta hur det går till bakom och på scen, etc. Inte så konstigt.

Underligare är väl att man FÅR ställa upp lite oavsett!

Spartansk
2012-06-15, 11:15
Skulle ni skratta ut en styrkelyftare som gjorde sin första tävling några få månader efter att han/hon började träna också, va va va?

norrkoping618
2012-06-15, 11:24
jojo klart första gången är första gången. men man kanske ska ha tränat mer än 2 månader innan man ställer sig på scen?

nej ja skulle inte skratta åt en lyftare. antar att du va ironisk men man vet ju aldrig. tycker även att jämförelsen va rätt dålig=)

Morty
2012-06-15, 11:51
Så jävla töntig vuxenmobbingen av Axon börjar bli.

SteelPulse
2012-06-15, 11:51
Så jävla ironiskt. En tråd som handlar om hur man ser ut i olika speglar, sen om nån som inte är tillräckligt stor mellan två brunkräminsmorda "män" i tanga som ser helt förvirrade ut. :D

norrkoping618
2012-06-15, 12:00
Så jävla töntig vuxenmobbingen av Axon börjar bli.

förstår inte vad du menar riktigt?
ja tycker bilden är extremt rolig ialf. har man som axon gjort , utgett sig för att vara någon sorts muskelberg, byggarprofessor, guru osv osv och sen valt att vara en offentlig person med sin "Sveriges störts träningsblogg" då får man fan så för det man skriver och gör utan att de ska kallas mobbing, kallar du det mobbing när alla skriver att coleman inte är ren med? snälla*cry*

Så jävla ironiskt. En tråd som handlar om hur man ser ut i olika speglar, sen om nån som inte är tillräckligt stor mellan två brunkräminsmorda "män" i tanga som ser helt förvirrade ut. :D

Tycker båda går hand i hand =) axon har nog också varit där, tränat i 2 månader sen stå och undra vilken spegel man ser bäst ut i..haha underhållande tråd:laugh:

AronP
2012-06-15, 12:05
Vaddå? H&M Har ju optiljus. Man ser alltid grym ut där. :)
Håller helt med, kanske inte bästa för cuts men för grovhet helt klart.

Spartansk
2012-06-15, 12:10
jojo klart första gången är första gången. men man kanske ska ha tränat mer än 2 månader innan man ställer sig på scen?

Varför då? Säg en enda annan sport där det inte är okej att tävla efter att ha tränat i bara två månader.

Och du överdriver ju när du säger att Axon bara har tränat i två månader på bilden.

nej ja skulle inte skratta åt en lyftare. antar att du va ironisk men man vet ju aldrig. tycker även att jämförelsen va rätt dålig=)

Nej, jag var inte ironisk, och jag förstår inte varför jämförelsen är dålig?

noob76
2012-06-15, 12:11
Underbar avatar !

Vilket datum togs den ? Den är inte photoshoppad då ? Vilken tävling kommer den från ?

norrkoping618
2012-06-15, 12:40
Varför då? Säg en enda annan sport där det inte är okej att tävla efter att ha tränat i bara två månader.

Och du överdriver ju när du säger att Axon bara har tränat i två månader på bilden.



Nej, jag var inte ironisk, och jag förstår inte varför jämförelsen är dålig?

okej eller inte okej, har inte sagt att något inte är okej, 2 eller 6 månader..du förstår vad jag menar, killen har ju ingen fysik alls förutom en låg fettprocent...han får väl ställa upp bäst han vill men ställer man upp mot andra män som har en bra fysik jämfört med han så får han nog räkna med att folk inte kan hålla sig för skratt...ja menar såsom axon ser ut på bilden där, sån fysik har vilken stolle som helst som varit på gymmet i några månader sen deffat... han ska ha en eloge för att ha vågat ställa upp med sån dålig fysik.. helt klart.. alla gör sina val, ja skulle inte ens vilja ställa upp med min fysik idag fast ja tränat seriöst i nästan 10 år... men nu vart det ju inte mig vi pratade om.. det är min åsikt bara. inget ja kommer ändra på ..
dock tycker ja axons blogg är helt okej då det nog hjälper många med både inspiration och annan hjälp för nybörjare på gymmet.

norrkoping618
2012-06-15, 12:41
Underbar avatar !

Vilket datum togs den ? Den är inte photoshoppad då ? Vilken tävling kommer den från ?

tack, nej den är inte photoshopad..den är tagen från luciapokalen för nått år sedan vill jag minnas.. ja hittade den i tråd på flashback ..underhållning av högsta grad..

awesomooo
2012-06-15, 13:09
Jag hatar det här med speglar. På gymmet, hemma i badrummet och stora spegeln i hallen är man fett grov men sen när man kommer till en provhytt är man bara någon lönnfet idiot. Samma med kameror, blir man fotograferad på en fest eller i något annat liknande sammanhang så ser man stor ut men när man själv ska plocka fram kameran och fotografera sig själv till dagsformstråden så är valfri fjärdeklassare större än mig själv.

Xtronal
2012-06-15, 13:16
så jävla töntig vuxenmobbingen av axon börjar bli.

+1

cero
2012-06-15, 13:25
Norrkoping: På tal om saker man inte kan hålla sig för skratt för: ditt beteende. Du förstår nog när du har slutat på högstadiet.

"Trodde först det var en kvinna på bilden"

Vilka jävla barnsligheter. Skulle vara väldigt intressant att se hur ni uppför er i verkliga livet.

Akada
2012-06-15, 13:30
Axon har väl bl.a. plagierat mängder med texter och sagt att det var hans egna verk? Helt oskyldig är han ju inte.

cero
2012-06-15, 13:50
Axon har väl bl.a. plagierat mängder med texter och sagt att det var hans egna verk? Helt oskyldig är han ju inte.

Jag vet. Inget fel med kritik, men detta är uppenbarligen något helt annat.

andeem
2012-06-15, 14:05
Måste hålla med om ironin. En snubbe smörjer in sig med brunkräm så att han ser ut att vara en bronsstaty eller nåt, ställer sig mellan två andra, mycket grövre, bronsstatyer för att bli bedömd. Folk som intresserar sig för, hm, sporten, tycker det ser komiskt ut (vilket det gör) och påpekar det.

Ska det vara mobbing?

cero
2012-06-15, 14:12
Ingen skam i att tävla och inse att man inte är tillräckligt bra.

Läs tråden och säg att du tycker att det är ett vuxet beteende.

Akada
2012-06-15, 14:16
Jag vet. Inget fel med kritik, men detta är uppenbarligen något helt annat.
Det kan vara lite lustigt med bristande självinsikt, is all.
Ingen skam i att tävla och inse att man inte är tillräckligt bra.

Läs tråden och säg att du tycker att det är ett vuxet beteende.

Tävla och inse att man inte är tillräckligt bra? Borde ju räckt med att se en bild av de övriga tävlande för att inse det, i Martins fall.

exevision
2012-06-15, 14:20
Samtidigt modigt att ställa upp. Många som inte vågar och har bättre förutsättningar.

daloatf
2012-06-15, 14:27
Skönt att man har ungefär samma fysik :)

OT: älskar gym speglar, där syns det iallafall att man tränar!

cero
2012-06-15, 14:37
Tävla och inse att man inte är tillräckligt bra? Borde ju räckt med att se en bild av de övriga tävlande för att inse det, i Martins fall.

Jaha? Jag är övertygad om att det finns mycket i ditt liv som du har misslyckats med. Detsamma kan sägas om i princip alla. Kritik i form av hånskratt kanske vore något för dig?

Sen är det inte alla som tävlar för att ta sig upp på pallen. Martin insåg nog att han inte hade tillräckligt bra fysik för att vinna, men var kanske ute efter en utmaning och en rolig upplevelse istället. Blir riktigt illamående av allt irrationellt hatande. Kritik för plagiat osv är som sagt en annan sak.

RobbanColeman
2012-06-15, 14:39
Jaha? Jag är övertygad om att det finns mycket i ditt liv som du har misslyckats med. Detsamma kan sägas om i princip alla. Kritik i form av hånskratt kanske vore något för dig?

Sen är det inte alla som tävlar för att ta sig upp på pallen. Martin insåg nog att han inte hade tillräckligt bra fysik för att vinna, men var kanske ute efter en utmaning och en rolig upplevelse istället. Blir riktigt illamående av allt irrationellt hatande. Kritik för plagiat osv är som sagt en annan sak.

Han har ju själv hånat andra, därför så blir han också ett mer lovligt byte här. Det är löjligt jag håller med men han är som sagt inte bättre själv.

andeem
2012-06-15, 14:40
Ingen skam i att tävla och inse att man inte är tillräckligt bra.

Läs tråden och säg att du tycker att det är ett vuxet beteende.Jag har läst. Tycker att beteendet är så vuxet som man kan förvänta sig, med tanke på sammanhanget.

Samtidigt modigt att ställa upp. Många som inte vågar och har bättre förutsättningar.Absolut. Och man ställer väl förmodligen inte upp för att vinna om man har den där fysiken, lika lite som jag hoppas på pallplats i Midnattsloppet i augusti. Och Eddie the Eagle var också rätt cool, precis som den där afghanska tjejen som sprang hundra meter i OS i mjukisbrallor. Men det är klart att man måste få kommentera klasskillnaden. Det är ju den som är grejen.

Akada
2012-06-15, 14:42
Jaha? Jag är övertygad om att det finns mycket i ditt liv som du har misslyckats med. Detsamma kan sägas om i princip alla. Kritik i form av hånskratt kanske vore något för dig?

Sen är det inte alla som tävlar för att ta sig upp på pallen. Martin insåg nog att han inte hade tillräckligt bra fysik för att vinna, men var kanske ute efter en utmaning och en rolig upplevelse istället. Blir riktigt illamående av allt irrationellt hatande. Kritik för plagiat osv är som sagt en annan sak.
Såsom han håller (en jävla dryghet online, plagiat osv) på kan han inte förvänta sig att folk är så jävla snälla när det gäller han själv. What goes around comes around kan man väl nästan säga. Det är inte så att jag hoppar på random, oskyldiga människor som bara försöker leva ut sin dröm.

Och om du tittar en gång till så ser du att jag bara har länkat en bild som axon själv lagt ut, som han förvrängt för att se bättre ut. Jag sitter inte och "hånskrattar" åt någon. Lite lustigt är man tillåten att tycka att det är.

andeem
2012-06-15, 14:43
Och sen: Med all respekt för all möda som läggs ner på träning, diet o s v, men - måste få säga det här - visst är tävlingsmomentet i BB lite surrealistiskt, även när deltagarna är jämnbra?

Ett Orm
2012-06-15, 15:24
Hoho! Den bilden när Axon står på scen är ju klockren! Mycket rolig!

Om man vill läsa elakheter mot Martin så finns ju skvallertråden om honom å FB.

te1on
2012-06-15, 17:29
Det var ju tur att han det var bb han fick för sig att tävla i efter kort tid.
Hade varit värre om det var typ boxning han fattat tycke för. Då kunde det gått illa.

norrkoping618
2012-06-15, 19:52
Såsom han håller (en jävla dryghet online, plagiat osv) på kan han inte förvänta sig att folk är så jävla snälla när det gäller han själv. What goes around comes around kan man väl nästan säga. Det är inte så att jag hoppar på random, oskyldiga människor som bara försöker leva ut sin dröm.

Och om du tittar en gång till så ser du att jag bara har länkat en bild som axon själv lagt ut, som han förvrängt för att se bättre ut. Jag sitter inte och "hånskrattar" åt någon. Lite lustigt är man tillåten att tycka att det är.

+1:hbang:

noob76
2012-06-15, 23:21
Den komik jag ser med fotot är helt baserad på att vi människor, de flesta av oss, ofta är så dåliga på att observera oss själva att vi hamnar i smått komiska situationer där vi tvingas vakna upp och få kontakt med verkligheten.

De flesta av oss kan nog erkänna att vi skrattat åt några av de som helt utan verklighetskontakt ställt upp i "idol" fast de sjunger riktigt illa ?

Men inget ont om killen på bilden, vi vet väll alla hur det är att börja från scratch och kämpa för varje gram muskler ? Skillnaden är bara att flesta av oss med drumstickarms inte ger oss in i tävlingar med vältränade byggare eftersom vi ser inser det utsiktslösa redan innan vi ställer upp.