handdator

Visa fullständig version : Tips Rhodos?


Kokowski
2012-06-14, 17:40
Ska till Rhodos i 10 dagar snart och undrar därför om någon som har tips om Rhodos samt hur jag ska planera träningen på bästa sätt där för att inte bli av med muskelmassa samt lägga på mig fett.

Det jag undrar är ifall ni vet något bra gym där samt några bra matställen? Jag kommer bo längst upp på själva spetsen på Rhodos. Jag undrar även hur jag ska lägga upp min träning där, jag kommer konsumera alkoholdrycker på kvällarna dock inte varje kväll. Hur ska jag lägga upp träning då tycker ni? Ska jag försöka dra och gyma så tidigt jag kan på morgonen där efter eller ska jag gyma lite senare mitt på dagen osv u get it.

Silveta
2012-06-14, 17:43
Åk dit och njut istället... Det är 10 dagar vi snackar om, du kommer inte magiskt att bli en räka på den tiden.

Victuhh
2012-06-14, 17:45
Håller med övergående talare! Om ifall träningssuget blir för stort, kör lite kroppsviktsövningar eller vikter med hjälp av stolar och väskor!

Kokowski
2012-06-14, 18:31
Förstod att någon/några skulle säga sådär:) Men grejen är den att jag njuter av träning och älskar att känslan efter träning så jag lär njuta mer av att träna där, men jag skulle vilja veta hur jag timar den bäst där.

wo0ord
2012-06-14, 18:33
Gymma tidigt då det inte är stekhett. Sen pump alá beach är la inte fel det heller :)

z_bumbi
2012-06-14, 18:34
Det enklaste är att leta upp ett gym och träna så mycket som du vill eller orkar med. Jag kanske är mer gymskadad än andra men jag ser, för mig, nya gym som en del av upplevelsen...

Mat brukar finnas överallt på turistorter så där ser jag överhuvudtaget inget problem.

ATJL
2012-06-14, 18:50
Hitta ett gym på rhodos kan inte vara svårt. Eftersom jag gillar att träna, och gör det jag gillar och mår bra av på min semester så tränar jag alltid på resor. Kan tom vara jäkligt skoj o ge en skjuts i träningen att träna på nytt ställe, för att inte tala om det ofta extra matintaget som ger bra skjuts i träningen.Om du mot förmodan inte hittar något gym, eller bara vill variera träningen genom att köra kroppsvikt etc, men inte vill köra högreps så finns en del utmanande övningar:

Enarmsarmhävningar
Handstand pushups
Pistols
Chins går att göra på lite olika stäälen, byggställningar o trappor tex, liksom recline pulls.


Om du reser ofta, skaffa en TRX eller motsv.


Lycka till o trevlig resa!

Krogbyggaren
2012-06-14, 19:05
Mina vänner har varit där x antal gånger.
Det finns 2-3 gym nära ''centrum''

Akta dig för England och Ryssland också, dom gillar inte Svenskar:)

Stor Hård Ådrig
2012-06-14, 19:09
Kör 3 helkroppspass bah

Kokowski
2012-06-14, 19:20
Mina vänner har varit där x antal gånger.
Det finns 2-3 gym nära ''centrum''

Akta dig för England och Ryssland också, dom gillar inte Svenskar:)

haha va? vadå inte gillar svenskar, har du någon erfarenhet eller kan du berätta någon av dina vänners erfarenheter om att de inte skulle gilla oss där nere?:)