handdator

Visa fullständig version : Time to acquire Aesthetics - En pojkdröm.


hidden
2012-06-14, 16:05
Nu är det dags för ny journalstart. Har känt att det har gått rätt bra nu på ensam fot, men känner att jag vill ha kolozzeums stöd på min resa att uppnå min pojkdröm. Min pojkdröm är att ha magrutor, stora armar, fina ben och en rumpa som alla vill känna lite på. Såklart vill jag också vara starkast i världen och kunna springa 5 mil utan att bli trött.

Kort bakgrund
Jag har alltid varit överviktig och har alltid avundats andra människor som har magrutor, även små räkor ibland. Detta är anledningen till varför jag började gymma. Jag gillar formen på deffade muskulösa kroppar. Jag beundrar väldigt mycket Michelangelos verk just pga att han ofta avbildar kroppar där man verkligen ser musklerna. Bonus på det är att tjejer (vissa?) tycker om vältränade killar. Jag tror dock inte att en vältränad kropp kommer leda mig till min första flickvän, måste få ett stabilare psyke först!

... men anledningen till att jag har fortsatt träna är framför allt att det är jävligt kul.

Har tränat på gym i ungefär 2.5 år, men inte uppnåt särskilt mycket pga dåliga dieter och för att jag inte har haft bra nog progression genom tiden. Det är absolut inte mina gener (tror jag) som står i vägen, utan bara att jag inte har tagit allt till nästa steg. Detta skedde inte förrän i november 2011 då jag på en krogrunda bestämde mig för att gå ner i vikt. Jag lyckades gå från 92kg till 76kg. I dagsläget väger jag 78kg efter studentvecka och lite sånt.

Progression än så länge
Stats (max som jag har tagit)
Bänk: 105kg
Mark: 170kg (150kg nu...)
Böj: 140kg
Vikt: ca 78kg
Längd: 173-175cm
Ålder: 19

Bilder
Kommer på nästa post.

Mål
Just nu är målet att gå ner ca 10kg. Jag har lagt en tidsspann på 4 månader på detta. Under den här tiden kommer mitt liv förändras relativt mycket, och jag hoppas att jag kan hålla motivationen till träningen samtidigt som jag börjar studera på universitet och träffar nya människor etc.

Efter att jag eventuellt (?) har lyckats gå ner 10kg så siktar jag på att köra ett långsamt bygge till antingen Januari eller Februari (blir knappt ens 2 månader?) och sedan deffar jag eventuellt smått igen till "Beach 2013". Allt beror på hur jag ser ut tills om 4 månader. Jag kanske kör en "bulk" ända till Mars och börjar deffa då. Efter sommaren 2013 vet jag inte vart träningen för mig! Men förhoppningsvis ser jag bra ut på runt 70kg och hittar nya och roliga mål.

hidden
2012-06-14, 16:15
Bilder
Vet inte vilken ordning allt faller på. Alla bilder är inte tagna nyligen, utan vissa är från under tiden jag deffade.

Bild på ben
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5792020&postcount=734
Bild på hela kroppen från april
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5706829&postcount=2

Sen (förhoppningsvis fungerar det) en före och efter bild med lite diffusa datum på samt en dagsformsbild från igår.

Rikard Jansson
2012-06-14, 16:18
Bra mål!:) Kommer följas!

hidden
2012-06-14, 16:25
Kör dagens pass direkt här!


2012-06-14
Bröst, axlar, triceps och mage.

Har varit sjuk i några dagar. Trots att jag inte helt kände mig hundra idag så hade jag ingen lust att stanna hemma! Så drog till gymmet relativt tidigt när ingen var där och gjorde mitt bästa.

Bänkpress
80 x 5
90 x 3
90 x 4
85 x 6 (wtf?)
90 x 3 (frustrerande)

Axelpress med hantlar
20 x 10
22.5 x 8
22.5 x 7
22.5 x 7
20 x 8

Sidolyft med hantlar
10 x 12
12.5 x 10
12.5 x 10
12.5 x 10
12.5 x 8

Sned hantelpress
22.5 x 12
22.5 x 10
22.5 x 10

Crossover i CC
27 x 12
32 x 9
32 x 9
32 x 8
27 x 10

Pushdowns i CC
50 x 12
59 x 10
55 x 10
50 x 10
50 x 8

Bicepscurls med hantlar (inte bicepsdag egentligen, men kände för det!)
12.5 x 10
12.5 x 10
12.5 x 8

Crunches i maskin (tappade orken här)
64 x 20
64 x 15
64 x 15

Bänkpressen kändes konstig idag. 5kg gjorde skillnaden mellan att få ut 6 reps eller endast 4. Mäkta irriterande.

hidden
2012-06-14, 16:41
Bra mål!:) Kommer följas!

Tack! :cool:

Filipb
2012-06-14, 16:51
Benen ser riktigt vassa ut på helkroppsbilden! :)

Ne0phyte
2012-06-14, 18:23
Benen ser riktigt vassa ut på helkroppsbilden! :)

Håller med! Och schyssta mål du hade, blir kul att följa.

hidden
2012-06-15, 12:51
Benen ser riktigt vassa ut på helkroppsbilden! :)


Håller med! Och schyssta mål du hade, blir kul att följa.

Tackar! Knäböj råkar vara en av mina favoritövningar, även om jag inte är särskilt stark i det!

Kul att man fått 3 följare direkt bara sådär!

Niwah
2012-06-15, 12:54
Gogogo! You had me at aesthetics!

Lycka till, kommer följas :thumbup:

hidden
2012-06-15, 13:02
2012-06-15
Ben, vader, övre rygg!

Jag är fortfarande lite förkyld nu, så passet tog jag relativt lungt med... Eftersom jag ska vila imorgon och för att jag inte har kört lats/övre rygg den här veckan pga sjukdom, så tog jag det idag med! Imorgon och på söndag blir det lite promenad för att inte vara för stillasittande.


Knäböj (Arbetsseten brukar vara på 120kg, men inte kört ben på 2v av olika anledningar)
110 x 6
115 x 5
115 x 4
100 x 8
100 x 5

Benspark
88.5 x 15
95.5 x 8
95.5 x 8

Bencurl
50 x 12
50 x 10
50 x 8

Stående vadpress i smith (vikten är alltid +kv)
60 x 30
60 x 25
60 x 25 (FEEEEEL THA BUUUURN)
60 x 25 (FEEEEEL THA BUUUURN)
60 x 20 (FEEEEEL THA BUUUURN)

Resten av passet bestod av lite övningar för övrerygg som sagt! Jag brydde mig inte så mycket om att "komma ihåg" hur många reps och hur mycket vikt eftersom benpasset egentligen är separerat från allt annat. Men lovar att på måndag (ryggpass) så kommer jag försöka logga allt jag gör.

Dagens låt
1hR4MVL3zCA




Bjussar även på lite bilder som togs efter passet. Svårt att hålla stilla mobilen efter man tränat. Även mobilens kamera suger -.-' But I tried my best!

hidden
2012-06-15, 13:03
Gogogo! You had me at aesthetics!

Lycka till, kommer följas :thumbup:

Haha! TACK :) Blir mer och mer taggad!

stockinger
2012-06-15, 13:58
riktigt bra och vettig målsättning, kör hårt och lycka till! :D

hidden
2012-06-17, 10:25
riktigt bra och vettig målsättning, kör hårt och lycka till! :D

Tack! :)

hidden
2012-06-17, 10:38
Plan för dieten (om det är någon som är intresserad)
Jag kanske har varit lite oklar i första inlägget. Dieten har jag planerat ska börja imorgon (18e Juni) och fortsätta som längst till 1 Oktober. Den här veckan har jag haft för mycket motgångar i form av feber, förkylning samt så har även pollen gjort sitt, men nu börjar jag bli frisk. Målet är att gå ner till 68kg och sedan bygga upp mig under några månader för att sen eventuellt deffa ner mig till sommaren 2013.

Jag kommer inte räkna kcal under den här perioden. Men jag siktar på ca 200-230g protein varje dag, 50g fett och resten kolhydrater. I början kommer jag höfta så jag äter runt 2000kcal. Senare in i dieten lär jag behöva sänka intaget. Konditionsträningen kommer vara mer spontan och inte särskilt inplanerad! Utan jag gör dem dagar då jag blir speciellt stillasittande, eller helt enkelt då jag känner för det. Styrketräning kommer utövas minst 3 gånger per vecka. Hur styrketräningen kommer se ut lär ändras lite under dieten, men jag älskar att kombinera styrka och hypertrofi. Detta innebär helt enkelt att man kör tungt i basövningar och söker efter pump i isolationsövningar. Skitkul!

Den här dagen innan dieten börjar ska jag unna mig lite godsaker och eventuellt avnjuta min sista öl (har jag bestämt!) under den här 4 månaders perioden. Jag är just nu taggad, men alla vet att man inte alltid kan hålla motivationen uppe en längre period. Men jag ska för sjutton klara detta :) Snart kommer jag nog även behöva fylla på mitt kosttillskotts-stash. Så om ni har några tips på roliga PWOer tar jag dem gärna. Jag kör craze för tillfället. Utöver det så kommer jag helt enkelt köpa det billigaste proteinpulvret jag kan hitta, och lägga resten av pengarna på kyckling och broccoli!

Hoppas jag får ert stöd nu under ungefär 18 jobbiga dietveckor. Imorgon inleds deffen med härliga marklyft. Stay tuned :)

hidden
2012-06-18, 15:32
Dietdag 1
2012-06-18

Jag klantade mig och glömde väga mig imorse. Men jag gissar på att vikten ligger mellan 77-80kg. Tog min sista öl igår och nu är det on! Kände mig lite svag i marklyften så jag fjollade till det lite med vikterna. Jag kör på att långsamt öka motståndet i några veckor och se hur det går.

Rygg, biceps och mage
Marklyft
120 x 6
120 x 6
120 x 6
120 x 6
120 x 6

Striiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikt. Pumpen i ländryggen var inte att leka med efter det där... Höjer vikten med 5kg till nästa pass.

Chins
kv x 6
kv x 4 + 2(hoppade upp och körde negativ)
kv x 4 + 2(hoppade upp och körde negativ)

Om ni undrar varför jag inte är så bra på chins är det för att i början av min träningskarriär så hade jag problem med att vänstra axeln alltid åkte ur led om den "sträcktes" ut för mycket. Det är inte förrän ganska nyligen känningarna i axeln har försvunnit, och därför kan jag nu köra chins!

Latsdrag
59 x 10
59 x 8
50 x 10
50 x 10

Stationär T-rodd
25 x 12
25 x 12
20 x 12
20 x 12

Stångrodd
50 x 12
40 x 14
40 x 12
40 x 12

Pumpen i ländryggen var kvar så orkade inte köra tyngre än fjollvikter! Men roligt att tänka på tekniken lite.

Pullovers
Körde 3 set okänd nummer reps. Körde denna eftersom jag inte tyckte jag fick nog med pump i latsen. Den här övningen brukar jag inte köra...

Curls och mage
Körde 4-5 set curls för biceps! Loggar inte denna eftersom jag ändrar vikter så ofta, sen är det inte så viktigt att ha progression i vikter i curls känner jag... Mage kördes i crunch-maskin + benlyft. Gött.



Betyg på passet:
7/10.

Det var ett roligt pass. Dock uteblev ordentlig pump i bröstryggen, därför blev det inte 10/10. Biceps stramade åt som sjutton, otroligt bra pump :) Det är sånt som gör en glad. Utöver detta har jag cyklat ungefär 1.5mil till jobbet, sen från jobbet till gymmet, sen från gymmet till hemmet. Idag unnar jag mig lite extra kolhydrater.


... och såklart, här är dagens låt:
CpEOErRV-u4

al3ks
2012-06-18, 16:00
Kul att du börjat föra journal igen, hidden! Ska följas. GL med deffen :)

Heku
2012-06-18, 16:11
Stämmer in i kören och önskar dig all lycka och motivation ! Jag kommer följa dig iallafall =)
Jag har själv ganska snarlika mål, så det blir extra kul och motiverande att se hur det går för dig!

Kör hårt!

hidden
2012-06-18, 17:05
Kul att du börjat föra journal igen, hidden! Ska följas. GL med deffen :)

Yeah! Blev sugen på att få in rutinen igen :) Tack.

btw, peakar fortfarande in på din journal då och då, det verkar gå bra för dig. :thumbup:

Stämmer in i kören och önskar dig all lycka och motivation ! Jag kommer följa dig iallafall =)
Jag har själv ganska snarlika mål, så det blir extra kul och motiverande att se hur det går för dig!

Kör hårt!

Kul! Ska börja peaka in i din journal och se hur det går för dig! Känner samma sak, det är motiverande att andra har samma mål. Dock ser jag det lite som en tävling mot andra :MrT:. Tack för lyckoönskandet, önskar dig detsamma :D

hidden
2012-06-19, 17:51
2012-06-19

Gör en liten update för att logga min vikt samt för att visa att läget är bra! Har varit relativt aktiv hela dagen + en promenad på det. Ätit kyckling + ris + broccoli + BBQ sås till. Fy så gott... Kycklingen smakar så många gånger bättre. Om det går såhär lätt varje dag så kommer jag lätt klara av deffen :P

Dagsvikt: 78,6kg. Väger mer än jag trodde att jag skulle göra. Får se hur mycket det droppas till imorgon. Dock har jag ätit rikligt med kolhydrater, så får se vad som händer helt enkelt.

hidden
2012-06-20, 16:33
2012-06-20
Dietdag 3!
Vikt: 78,5kg (-0,1 sedan igår)
Bröst, axlar, triceps och mage

Det kändes konstigt tungt i bänken idag. Jag ska hålla mig till 85kg minst en vecka till och köra så många repetitioner som möjligt med den vikten några set innan jag börjar höja mot 90kg. Fick så sjukt bra pump i triceps att det började krampa! HäRLIGT! :D

Bänkpress
90 x 3 (här bestämde jag mig för att sänka, ingen idé att köra om det är lägre än 4-5reps)
85 x 5
85 x 5
85 x 5 (av någon anledning kände jag att jag hade 2 reps till på det här settet... märkligt)
80 x 4.5 (körde bara 30 sek vila)

Hantelpress över huvudet
22.5 x 7
22.5 x 6
22.5 x 4.5 (min vänstra axel hoppade nästan ur led!!!!!!!!!!! Jag trodde att det var helt borta, men tydligen är problemet kvar? Blir lack på det.)
15 x 10 (sänkte för att reppa ut, självfallet vare vänstra axeln som lade av. Hade minst 5 reps till i högra)

Sidolyft (körde med lägre vikt än vanligt pga axeln)
10 x 12
10 x 12
10 x 12
10 x 12

Sned hantelpress
20 x 12 (hade ingen kontakt i bröst, därför sänkte jag vikten)
17.5 x 12 (axlarna tog för mycket av vikten fortfarande...)
17.5 x 10 (fick mer bröst här, men körde någon konstig kombination av flyes och press :D)

Crossover i CC
27 x 15
32 x 8
27 x 12
27 x 10
23 x 10

Pushdowns i CC (för triceps), underarmcurls samt mage
Loggar inte detta eftersom jag inte orkar och finner inte att vikterna och antal set/reps inte är viktiga. För mage körde jag i vanlig ordning crunch i maskin samt benlyft.


Betyg på passet
8/10. Hade bänkpressen känts mindre tung och om axeln hade varit normal hade det nog varit en klar tia! Kändes lite jobbigt i början, men ignorerade att det sket sig lite och körde stenhårt och fick härlig pump. Självkänslan är hög :) Jag ligger relativt låg på kolhydraterna idag trots att jag varit ganska aktiv, kan inte unna mig det varje dag. Imorgon kör jag ben eftersom under midsommartiden kommer gymmet vara stängt. Förhoppningsvis pallar benen och ryggen med efter all cykling fram och tillbaka mellan jobb, gym och hem. Motvind suger.

Dagens låt
_ovdm2yX4MA&ob=av2e










... och bilder från passet! :) Svårt att hålla kameran stadigt, så bilderna får inte bra fokus. Dessutom suger kamerna i min mobil. Bilden där man ser min högra axel såg sååå mycket bättre ut irl! Man såg 4-5 ådror (såg ut som neonljus) som var spridda över hela axeln. Dock ploppa dem inte ut. Om jag ska fortsätta lägga upp bilder bör jag skaffa bättre kamera haha... Förväntar mig dessutom fina förändringar om 4-6 veckor. Vem vet, jag kanske inte behöver dieta i 4 månader? aja.

hidden
2012-06-21, 15:07
2012-06-21
Dietdag 4
Vikt: 77,9kg. (-0.7kg sedan 19e Juni)
Ben, vader och obliquer

Körde träningspasset på morgonen idag. Körde inte så hårt som jag kunde eftersom jag numera cyklar varje dag på vägar med mycket uppförsbackar! Måste spara på benen lite :)

Knäböj
120 x 5
120 x 5
120 x 5
100 x 8
100 x 8

För varje "tunga" set det gick så kändes det lättare... på tredje settet på 120kg kunde jag säkert reppa ut till 7-8 reps om jag höll ut. Kanske måste ha effektivare uppvärmning? Cyklingen + 3 set lätta vikter verkar inte vara nog.

Benspark
91 x 12
98 x 10
91 x 10
91 x 10

Sittande bencurl (brukar inte köra detta, testade olika vikter och för mycket andra muskler användes)
50 x 20
71 x 8
60 x 10

Liggande bencurl (brukar köra denna, ska nog hålla det så...)
50 x 10
43 x 12

Stående vadpress, obliquerna
Brukar köra båda vaderna samtidigt i smithmaskinen, men den var upptagen så jag körde med en viktkaka i ena handen och körde varje vad enskilt. Jag brukar heller aldrig köra obliquerna isolerade, men idag kände jag för att testa en ny övning som jag glömt namnet på. Man tar helt enkelt en viktkaka/hantel och "vickar" överkroppen åt sidan. Det var en ganska bra övning, den kändes kan man säga!

Betyg på passet
6/10.
Jag kände mig lite seg och det där med knäböjen kändes märklig. Sen fick jag inte till sittande bencurl och smithmaskinen var upptagen så jag fick inte bra pump i vaderna! Det som lyfte upp passet var att 120kg i böjen kändes helt ok. Förhoppningsvis kommer jag kunna öka lite de närmsta veckorna.

Tyvärr fick jag heller inge rolig pump! :( Men det brändes rikligt i musklerna idag, vilket kan anses positivt.


Dagens låt (fungerar ganska bra i knäböjen!)
ogLwHEPyXBE















Bjuder på lite bilder på benen efter passet... Spammar mycket med bilder nu :P Men jag tycker om att ta bilder ofta för att kunna jämföra i framtiden. Det är svårt att ta bilder på sina ben, men hoppas bilderna duger!

al3ks
2012-06-21, 15:33
Bra tryck i benen asså!

Heku
2012-06-21, 16:28
Riktigt grova ben! Tack för motivationen och inspirationen till att verkligen slakta mina stackars kycklingben imorgon under mitt benpass :D !!

Bilder är svårt att få för mycket av, hehe.

hidden
2012-06-22, 10:41
Bra tryck i benen asså!

Tack! :D

Riktigt grova ben! Tack för motivationen och inspirationen till att verkligen slakta mina stackars kycklingben imorgon under mitt benpass :D !!

Bilder är svårt att få för mycket av, hehe.

Tack :) Kul att få uppskattning. Får en att hålla motivationen uppe och viljan att kämpa blir starkare!

Birkharju
2012-06-22, 11:09
dem legz! de var fan inte dåliga :) Resten ser också bra ut! Vad kör du för split? Kunde inte hitta det. kommer följas :)

hidden
2012-06-22, 14:02
dem legz! de var fan inte dåliga :) Resten ser också bra ut! Vad kör du för split? Kunde inte hitta det. kommer följas :)

Tack! :):)

Splitten går följande:
Måndag - Rygg, biceps, underarmar, mage/obliquerna
Tisdag - Vila / promenad / löpning
Onsdag - Bröst, triceps, axlar (ej fokus på bakre), mage / obliquerna
Torsdag - Vila / promenad / löpning
Fredag - Ben, vader, mage / obliquerna
Helg - Vila / promenad / löpning

Jag försöker följa den så gott det går för att få in bra med vila och motivation tills nästa pass, men just den här veckan har jag behövt ändra schemat lite pga midsommarstängt etc :) Schemat kommer förmodligen skiftas lite under dieten eftersom jag inte gillar när det blir för mycket av samma. Så mina pass ser oftast inte helt likadana ut heller :P

hidden
2012-06-22, 16:17
2012-06-22
Dietdag 5
Vikt: 77,1kg (-1.5kg sedan 19 Juni)

Promenad
10 km på okänd tid. Promenaden var intensiv och man kunde finna fina ådror på vaderna och även lite på låren när man kom hem :D


Ville bara göra en update och logga min dagsvikt som har droppat rätt kraftigt sedan tisdags. Anledningen till att jag inte räknar från i måndags är för att jag glömde kolla min vikt. Det var klantigt! Så nu räknar jag helt enkelt hur mycket jag har förlorat sen 19 Juni.

Idag hade jag tänkt springa 2 varv runt det lokala spåret på 2.5km (dvs 5km totalt). Men när jag kom fram till spåret kände jag att det var rätt träligt att springa "långdistans" i uppförsbacke bland annat efter ett benpass + att jag har cyklat fram och tillbaka hela veckan. Så det blev istället en skön och avslappnande promenad på 10km. Det var inte många på spåret, så man slapp bli blokerad vid trånga stigar :D

I övrigt har deffen idag har gått sjukt bra. Det känns inte ens som att jag deffar! Är inte i närheten av hungrig ens. Men jag tvingar såklart i mig all näring som jag behöver.








Sen vill jag lägga in dagens låt med!
JRfuAukYTKg&ob=av2e

hidden
2012-06-23, 14:31
2012-06-24
Dietdag 6
Vikt: 78,1kg (-0,5kg sen 19 Juni)

Promenad
10km på okänd tid.

Igår drack jag massvis med vatten/läsk/saft, men märkte att jag inte pissade lika mycket som jag brukar... Jag antar att det var mycket vätska som hade försvunnit från min kropp, därav anledningen till att jag helt plötsligt droppade så mycket vikt. Men idag har jag gått upp lite igen, så vätskan har förmodligen satt sig i kroppen igen, vilket är skönt! Vill inte förlora för mycket tryck eller ork. Kände mig dessutom lite fylligare när jag vaknade idag.

Jag håller kcalintaget från mat relativt lågt idag eftersom jag hittade en ny glass jag ska testa ikväll :D Så det blir många shakes. Känner mig inte så överdrivet hungrig ändå, så det spelar ingen större roll förhoppningsvis!






Bjuder på lite bilder som togs för lite mer än en månad sedan. Jag är i ungefär samma form nu som då! Inte dem bästa poseringarna, men det får duga så länge i brist på annat att ladda upp :D

hidden
2012-06-24, 15:46
2012-06-24
Dietdag 7
Vikt: 76,8kg (-2kg sedan 19 Juni)

Stor viktdropp idag, med tanke på att jag vägde 78,1kg igår. Ska försöka trycka i mig mer kolhydrater idag.

Promenad
5km promenad, ganska intensivt på morgonen.

Tänkte gå 7.5km men kände att det blev lite jobbigt! Så körde bara två varv runt spåret.



Rygg, biceps, underarmar och mage

Försökte köra lite striktare idag i rodden och lite tyngre i marklyften.

Marklyft
120 x 5
130 x 6
135 x 4 (körde för kort vila tror jag)
120 x 6
120 x 6

Chins
kv x 8
kv x 6
kv x 4 + 2 negativa

Latsdrag
55 x 10
55 x 8
50 x 10
50 x 8

Sittande rodd i maskin
64 x 15
71 x 12
71 x 12
71 x 10

Stångrodd (trött i armarna och ryggen!:D)
45 x 10
45 x 10
45 x 10
45 x 8

Biceps, underarmar, mage
Körde 6 set curls för biceps, 3 set underarmcurls och 6 set mage fördelat på crunch i maskin och benlyft på bänk.



Betyg på passet
8/10. Fick bra pump i armarna, men inte lika bra i ryggen. Marklyften kändes också lite för tung för att jag skulle vara nöjd. Kontakten i bröstryggen var också svår att få, men lyckades få till det vissa reps. Överlag var det ett bra pass, inte så mycket som störde under passet :D

Det blir ingen dagens låt idag eftersom ingen har stått ut särskilt speciellt idag. Det har varit bra drag i alla låter känner jag :D








... och sedvanliga bilder efter passet.

Viktoraspen
2012-06-24, 15:48
Ser bra ut :) kommer följas!

hidden
2012-06-25, 13:48
Ser bra ut :) kommer följas!

Tack! Kul med folk som följer en :)

hidden
2012-06-25, 13:59
2012-06-25
Dietdag 8
Vikt: 77kg (-1,8kg sedan 19 Juni)

Uppskattningsvis, utan att ha koll på riktigt hur mycket kcal jag ätit och hur mycket jag har gjort av med, så av 1,8kg antar jag att ca 0,5kg är från fett. Resten vätska och tarminnehåll.


"Cardio"
20 minuter lätt crosstrainer.
5km promenad på 41min.
20 minuter lätt crosstrainer.

Var tänkt att jag skulle promenera 7.5km, men mina skor gav mig brutala skavsmärtor så jag gick över till crosstrainern igen. Har smällt i mig lite kyckling, bulgur, sweet chillysås, kvarg, en slice kebabpizza och två små bakelser som min mamma har gjort. Smakar gott och jag känner mig belåten! :) Har ungefär en liknande måltid till + en proteinshake kvar resten av dagen. Jag vill inte vara överstrikt med maten, i alla fall inte nu i början eftersom jag får relativt snabbt svaghets/trötthetskänslor. Orkar inte hålla en diet som gör att man mår skit :) Så länge vågen visar neråt och spegelbilden ser bättre ut så kör jag på som jag gör nu. Det är inte förrän om några veckor jag verkligen vet om jag förlorat fettvikt och inte bara massor vätska o annat skit. Då får man se om det här upplägget håller...

Dagens låt
F21aifX0lZY&ob=av2e











Dagsform på mina ben, precis innan jag drog mot gymmet idag. Så inge pump/efterpump! Bleka som få är de dock.

Niwah
2012-06-25, 14:03
Bra quads! Bästa muskelgruppen imo :thumbup:

hidden
2012-06-26, 17:25
Bra quads! Bästa muskelgruppen imo :thumbup:

Tack! :) Håller med dig.

hidden
2012-06-26, 17:52
2012-06-26
Dietdag 9
Vikt: 77,5kg (1,1kg sedan 19 April)

Känner att jag saknar tryck och energi i musklerna i gymmet. Funderar på att börja äta mer kolhydrater, men det kanske resulterar i att jag inte hamnar på underskott eftersom jag inte räknar kcal. Men, vi får helt enkelt se. Även om jag inte lyckas gå ner till under 70kg till 1 oktober så kommer jag börja bygga då och påbörja en diet vid februari/mars. Känner bara att jag inte vill vara svag och trött under dieten. Så det kan gå långsamt i viktnedgången. Inte säkert dock! Vi får se om upplägget håller än så länge.

Bröst, axlar, triceps och obliquer

Triceps fick sjukt mycket stryk idag och började krampa ganska kraftigt mot slutet. Lyckades inte få vidare bra kontakt i bröst. Men lyckades döda axlar, och fokus ligger just nu på axlar under dessa pass. Jag funderar dock på att ändra mitt upplägg så jag kör ett 4 eller 5-splitt, jobbigt när triceps lägger av i början av passet!

Bänkpress
85 x 6
87.5 x 6 (nästan att jag failade :P)
87.5 x 5
60 x 12 (började sikta på pump, men gick inge vidare då triceps la av)
60 x 8 (samma här)

Axelpress med hantlar
20 x 10
22.5 x 6
22.5 x 5
16 x 8 (wtf är det för fel på triceps...)
16 x 8 (triceps igen)

Sidolyft
12.5 x 12
12.5 x 10
10 x 10
10 x 8

Good pumpz.

Sned hantelpress
20 x 8
20 x 6

Tänkte egentligen köra i smithen, men det var upptaget. Efter två set så blev den ledig igen, så jag gick över till smith istället då jag failade med kontakt i bröst.

Sned bänkpress i smith
40 x 11
50 x 8
50 x 8

Crossovers i CC, triceps pushdowns och obliquer
Körde lite roligare isolationsövningar mot slutet, men triceps började krampa rejält så slutade köra det. Aldrig upplevt att triceps beter sig så här. Körde sedan obliquer och det gick bra med det :)

Betyg på passet
7/10. Hade fått åtminstone 8 eller 9, men triceps var otroligt jobbig idag. I bröstövningarna tog främre axlar och biceps över väldigt mycket, kunde VERKLIGEN inte av någon anledning använda bröst som jag brukar kunna göra. Trots dessa problem hade jag sjuk pump i triceps och axlarna gick otroligt bra. Så det kan man vara glad för! Jag känner även att det är roligt att köra obliquer, och kommer fortsätta med det :)



Dagens låt
RMEUv8Gckwc











Formbilder från imorse, innan gym etc. Det är tänkt att jag ska eventuellt använda dessa som före- och efter bilder.

al3ks
2012-06-26, 18:12
Fina bänkar! Vad kör du för övning för obliques? :) Hur kör du dina snea hantelpressar? Armbågarna vinklade inåt eller?

stockinger
2012-06-26, 18:21
Grymma buggar! :D

hidden
2012-06-26, 19:34
Fina bänkar! Vad kör du för övning för obliques? :) Hur kör du dina snea hantelpressar? Armbågarna vinklade inåt eller?

Tack tack! Innan deffen så kunde jag dock dra 4or och 5or ibland på 95kg. Har tappat en del i bänken. :/ För snea hantelpressar kör jag armbågarna vinklade utåt. Är det dåligt eller bra? :D :confused:


För obliquerna kör jag denna roliga övning!
GASsYe4o_ZA


Grymma buggar! :D

Tack, uppskattar komplimanger! :D

hidden
2012-06-26, 19:42
Faaaan! Ser nu att i senaste träningsloggen skrev jag april istället för juni! JAG MENAR JUNI SÅKLART!

al3ks
2012-06-26, 19:49
Tack tack! Innan deffen så kunde jag dock dra 4or och 5or ibland på 95kg. Har tappat en del i bänken. :/ För snea hantelpressar kör jag armbågarna vinklade utåt. Är det dåligt eller bra? :D :confused:


Tappade också en del i bänken under deffen, men så äre!
Jag kör med armbågarna rätt tight in till kroppe noch får bättre kontakt med bröst då, annars tar det för mycket på axlar tycker jag!

Testa denna för obliquesen, jag älskar den *cupid*
pAplQXk3dkU

hidden
2012-06-27, 14:14
Tappade också en del i bänken under deffen, men så äre!
Jag kör med armbågarna rätt tight in till kroppe noch får bättre kontakt med bröst då, annars tar det för mycket på axlar tycker jag!

Testa denna för obliquesen, jag älskar den *cupid*
pAplQXk3dkU

Tack för tipset. Ska testa den nästa pass med obliquer! :) Gav mig inspiration till framtida bulktider.:cool:

hidden
2012-06-27, 16:37
2012-06-27
Dietdag 10
Vikt: 76,6kg (-2,2kg sedan 19 Juni)

Tänkte bara lägga en kort update med min vikt idag. Är för trött för att skriva något längre :)

Promenad
10km, intensivt och gött.

hidden
2012-06-28, 17:34
2012-06-28
Dietdag 11 (ätardag - liten energiöverskott)
Vikt: 76,5kg (2,3kg sedan 19 Juni)

Idag gick benpasset åt skogen. Det var hemskt, ryggen och knäna orkade verkligen inte med. Dem senaste dagarna har jobbet varit väldigt påfrestande för rygg, knä och ben. Det gör inte saken lättare att jag cyklar varje dag heller. Idag blir det ätardag eftersom jag behöver fylla på med näring... Ska försöka hamna på ca 200kcal i överskott. ca 500kcal kvar att äta från och med nu. Syftet är helt enkelt för att fylla på med glykogen och försöka få bort lite av den där "mjölksyre" känslan i ryggen och benen och skapa bättre "tryck". Målet för slutet av nästa vecka, dvs söndagen 8 Juli är att nå 76kg. Tar det lite långsamt från nu i några dagar så man återhämtar sig ordentligt.

Delmål till 1 Augusti är att nå 74kg. Denna vikt kommer vara lägsta någonsin för mig :)

Ben och mage

Knäböj
120 x 4
120 x 3 (här ville jag avsluta passet, men fortsatte lite ändå)
100 x 8
100 x 6

Som ni ser har jag sänkt mig markant från förra benpasset. Men den här veckan har jag inte riktigt kunnat återhämta mig.

Benspark
Droppset
91 x 16
84 x 5
71 x 5

Vanliga set
91 x 10
84 x 10
84 x 10

Bencurl
Droppset
57 x 12
50 x 5
36 x 8

Vanliga set
43 x 12
43 x 10
43 x 10

Mage
Körde lite crunch i maskin. Orkade inte med resten av passet, egentligen ville jag köra några fler set mage, ett set till på knäböjen, lite traps och vader. Men eftersom jag var trött i de kroppsdelar som var "main"musklerna idag så orkade jag inte mycket mer än att köra låren. Var även trött psykiskt...

Betyg på passet
4/10. Det var nära inpå att det blev en 3a, men det kändes lite bättre efter 4e settet i bencurlen. Jag hade trots att "dåligt" pass ganska bra pump i benen, så det kan jag vara nöjd över.







Lite bilder också såklart :) Dessa är tagna från igår. Testade att stå i annorlunda ljus, och kameran kunde fokusera myyyyyyyycket bättre! Nu kan man se mina ådror på armarna iaf. På bilden där jag spänner vänstra armen så lyckades jag inte spänna ordentligt. Kameran skakade för mycket så jag "släppte" lite på biceps :P Lovar att mina armar är större än de ser ut!

hidden
2012-06-29, 17:12
2012-06-29
Dietdag 12
Vikt: 77,6kg. (-1kg sedan 19 Juni) - Kom på att jag alltid räknat från att jag vägde 78,8, men egentligen vägde jag in 78,6kg då... KLANTIGT. Så går det när man inte kollar ordentligt.

"Ätardagen" igår spårade totalt ur. Min mamma fyllde år och det fanns massor goda bakelser och en sjuukt god tårta, och såklart glass. Tror att istället för 200kcal överskott så hamnade jag nog närmare 1500-2000kcal :D Dåligt! Men deffandet fortsätter. Jag antar att jag har förlorat ca 0,7-1kg fett sedan starten. Vägde in på 77,6kg idag, och jag var liksom "fylld" ifrån gårdagens ätande. Om man nu kan utgå från det, så har jag ca 7,6kg fett kvar att förlora innan jag ror i hamn. Det vill säga att vid deffens slut kommer jag förmodligen hamna vid 68kg "tömd" och efter några dagar kommer jag väga runt 70kg efter normal födointag. :) Förhoppningsvis uppnår jag målet innan 1 Oktober.

Körde även ett styrkepass idag, som bestod av att gå till gymmet och göra vafan jag ville. Körde lite bänk, chins, dips, latsdrag, rodd, biceps och axlar. Hade tråkigt och inget att göra. Lika bra att försöka vara "produktiv". :P Fast egentligen var jag impulsiv... Nu blir det förmodligen vila i 2 dagar, vet inte om jag kan hålla mig till det. Men ska försöka komma på ett nytt roligt styrkeschema att följa så det inte blir likadant för länge.

hidden
2012-06-30, 15:28
2012-06-30
Dietdag 13
Vikt: 77,1kg (-1,5kg sedan 19 Juni)

En kort "statusuppdatering" med min vikt och vad som händer. Är utomstads nu och träffar lite släktningar, så kommer inte kunna hålla koll på mitt intag. Jag kör på att hamna så nära balans som möjligt genom höftning nu under lördag och söndag. Det är trots allt sommar och jag får helt enkelt räkna med att det ofta blir uppehåll i dieten med tanke på att folk är lediga nu och det är lättare att träffa varandra. Som alla vet blir det god mat och dryck när man socialiserar... Just den här helgen får mig att tänka på om jag kommer lyckas nå 70kg? Aja! Inget att bry sig om, livet är viktigare än hur en kropp ser ut. Jag kan alltid ta igen senare. På måndag är jag back on track.

Akada
2012-06-30, 17:08
Bra inställning - bara att njuta av stunden och kriga på sen!

hidden
2012-07-01, 15:22
2012-07-01
Dietdag 14
Vikt: okänt. Var inte hemma på morgonen.

Kom hem och kände för att dra av ett axelpass på det nya mer "strukturerade" schemat som jag lagt upp.


Axlar, trapz och underarmar

Press över huvudet (NO LEGDRIVE)
52.5 x 5
52.5 x 5
52.5 x 5
52.5 x 5

Andra settet vart lättast, nästa pass kör jag på 55kg.

Hantelpress över huvudet
20 x 10
20 x 10
20 x 8

Sidolyft
12.5 x 12
13.5 x 10
13.5 x 8

Facepulls (Är relativt ny till övningen, men försöker lära mig mina "vikter" och göra bra utförande)
41 x 18
55 x 12
50 x 12
50 x 12
50 x 13

Som sagt, försöker lära mig övningen ordentligt.

Trapz och underarmar
Körde hantelshrugs och underarmscurls.


Passet var kort, men intensivt. Var trött mot slutet, vilket är ett bra tecken. För att få upp mer strutkur nu så kommer jag köra mer på progression i vikterna än pump, och böja räkna kcal nogrannare. Men idag har jag inte särskilt bra på kosten då jag nyss kom hem från en kortare resa. Imorgon är det ben!








Bra inställning - bara att njuta av stunden och kriga på sen!

Exakt! :)

Filipb
2012-07-11, 19:31
Hörru, hur gåre?

al3ks
2012-07-25, 17:20
Vad händer här egentligen hidden?

hidden
2012-07-30, 10:16
Hej! Tillbaka nu.
Det som har hänt under den här perioden jag har varit borta är att jag har helt enkelt varit utan internet. Har varit på lite resande fot, träffat vänner varje dag och njutit av sommaren! Nu är det nästan 1 månad sen jag uppdaterade.

Men kan ju filla ni er på vad som har hänt. Har inte släppt målet om att se estetiskt bra ut. Bara det att allting har förkjutits lite då alla vänner kommit hem från sina resor och man har haft tid att göra saker. Men nu börjar dessa aktiviteter svalna och jag är på G igen. Jag har alltså bromsat in dieten eftersom det istort sätt blivit öl / god mat varje dag :D Jag kanske borde har skrivit någonting i journalen, men det händer att man lätt glömmer bort. Kan också säga att jag inte har missat ett endaste träningspass under den här månaden! Har ökat träningen och det har till och med hänt att jag kör 2-3 pass på en dag! Styrkan har ökat pyttelite och konditionen känns okej till skillnad från förut.

Formen är likadan som innan... Jag har kämpat som en tok för att hålla kvar den! Dock väger jag ca 2-3kg mer. Går på en kreatinkur sedan två veckor sen. Men nu är det dags att göra sig av med lite fett igen... Och jag känner mig lika taggad som innan. :)

Det som händer den här veckan och frammåt:
Blir att köra runda VLCD tills nästa vecka (har alltså redan påbörjat den), för att sedan reflektera och se om jag kör en vecka till. Tanken är att jag ska återgå till normal deff, men vill kickstarta allting för att komma lite närmare min ursprungliga form. Under den här veckan kommer jag totalt endast köra 3 styrkepass eftersom jag ligger så lågt på kcal! Hamnar på ca 800... Dvs minus ca 1700-1800kcal per dag. Jag kommer köra en rolig före- och efterbild med! :)

Just nu känns VLCD:n helt ok... Men det är bara början av första dagen än så länge. Benpass senare.

al3ks
2012-07-30, 11:34
Kul att du är tillbaka! Skönt att formen är densamma trots att du levt lyxigt ;)

GLHF med VLCD'n!

hidden
2012-07-30, 13:27
2012-07-30
VLCD Dag 1
Befinner mig fortfarande mitt i dagen. Känner inte av trötthet eller hunger just, men det beror nog på att jag tog en kraftig dos PWO innan benpasset. Känner mig glad! :)

Vikt: 81,8kg, innan toabesök. Anledningen till att det är innan toabesök är för att kreatin verkar ge mig temporär förstoppning på morgonen :P Så väger egentligen lite mindre. Innan kreatinkuren vägde jag nog ca 77-78kg.

Benpasset - Har inte loggat passet i mobilen, så vissa saker kanske står fel!
Knäböj
120 x 4
120 x 3
120 x 3

Det kändes ganska lätt, men körde inte på fler reps pga att ryggen känns inte helt återhämtad från föregående veckas träning som var ganska hård! Sänkte vikten för att få bättre form på utförandet.

100 x 6 (stannade kvar på botten och tryckte explosivt upp)
100 x 8 (ner snabbt, upp snabbt! :))

Bencurl
57 x 12
57 x 12
55 x 12
55 x 10
50 x 10

Benspark
91 x 12
91 x 12
91 x 12

Explosivt uppåt, sakta neråt!

84 x 10
84 x 10

Segade igenom alla reps här.

Stående vadpress
60 + kv x fail
60 + kv x fail
60 + kv x fail
60 + kv x fail
60 + kv x fail

Benlyft
Kv x fail
Kv x fail
Kv x fail
Kv x fail
Kv x fail

Crunch i maskin
64 x 20
64 x 20

Bästa magpasset på länge... En sjuk burn i magen, det var riktigt plågsamt! Förväntar mig träningsvärk imorgon. Benpasset körde jag hela tiden ifrån fail förutom på vaderna. Cyklar trots allt varje dag nu, och vill inte vara för trött i benen!


Dagens låt är lite ovanlig, men den fungerar! Sjukt vemodig och sentimental låt.

L-bxuRKbFLk







Sen en bild på benen.. det är svårt att ta någon bra :/ Får inte bra ljussättning och lyckas inte få med hela benpartiet.

hidden
2012-07-30, 13:28
Kul att du är tillbaka! Skönt att formen är densamma trots att du levt lyxigt ;)

GLHF med VLCD'n!

Tack! :)

Filipb
2012-07-30, 13:46
Benen ser mer än godkända ut! :)

hidden
2012-07-30, 19:17
Jag har kommit på en mycket dum sak. Jag var övertygad om att jag hade en extra påse med kaseinprotein... vilket jag inte har. Detta innebär att jag inte kan utföra VLCD:n som jag trodde... Satan vilken mupp man är, har inte haft tillräcklig koll på kostillskotts-stashen.

Skickat iväg en beställning nu på nya kostillskott... VLCD:n får helt enkelt skjutas fram tills paketet har kommit :Virro Jag har ju redan inlett dagen med VLCD och endast kört shakes... Ska slänga in några bitar kycklingfilé i ugnen nu och äta med sallad så jag åtminstone uppnår proteinkvoten för dagen. Hamnar ändå på ganska låg mängd kcal! Så dagen har ändå på sätt och vis blivit extrem! Men väntar hellre som sagt tills mitt kaseinprotein kommer, för dieten baseras ju trots allt på det >_<


En kort reflektion om denna lilla VLCD diet på en dag:
Inga större problem än! Så länge man håller sin fokus på andra grejer än mat så känner man sig inte särskilt hungrig. Jag är även på förvånansvärt bra humör. Just idag känner jag att man skulle kunna dieta en längre period på att kombinera balans i perioder samt VLCD i perioder... Men, om jag hade fortsatt nu i veckan kanske det hade varit ett rent helvete imorgon eller övermorgon? Känner mig lite sugen på att testa något med VLCD. Men som sagt, får vänta på kostillskottspåfyllning >_<. Tror paketet kommer om 2-4 dagar. Hoppas man fortfarande är taggad på att svälta sig själv såhär. Det vore sjukt trevligt om man kunde reducera sin diettid med 1,5-3 veckor på bara en vecka.

Imorgon kommer jag fortsätta med en mer konventionell approach på dieten helt enkelt... Mycket protein från mat och röra mig mycket.




Benen ser mer än godkända ut! :)

Haha! Tack :D

hidden
2012-07-31, 11:11
Tänkte bara logga min vikt så jag inte glömmer bort den!
Vikt: 80,1kg (-1,7kg sedan igår :D)

Med den vätsketömda vikten och utan kreatin tror jag att jag skulle hamna runt 77-78kg som jag vägde för ca 4 veckor sen. Formen ser som sagt likadan ut. Om jag lyckas nå 75kg kreatinfylld inom snar framtid blir jag lycklig :D

Bröstpass senare idag!

hidden
2012-07-31, 16:26
2012-07-31

Precis innan jag skulle ta mig till gymmet blev jag sjukt trött mentalt och i kroppen... Vet inte vad det beror på. Åt frukost innan jobbet, så tänker att den korta VLCD:n jag gjorde igår inte borde ha påverkat särskilt mycket? Men det verkar som att den tog livet av mig lite :P Jag körde ett extremt kort pass utan tunga vikter... Var helt enkelt för svag och trött :(

Bänkpress
80 x 6
92,5 x 3
60 x 12
60 x 12
50 x 12

Pump, trots att jag knappt haft något tryck under dagen! *cupid*

Snedpress i smith
50 x 12
50 x 12
50 x 10
50 x 8

Sned hanteflyes
10 x 12
10 x 11
10 x 10

Sned hantelpress
20 x 12
20 x 11


Har ätit relativt rikligt med kolhydrater och protein nu efter passet. Men ska nog fylla på mer så jag hamnar i närheten av balans så glykogen och vätska kan komma tillbaka igen så man har tryck i gymmet. Jag tar en vilodag imorgon redan för att bounca tillbaka starkare. Passet var kort idag, men det lär vara tillräckligt för att underhålla musklerna tills nästa pass. :D

Jag funderar på om dagens orkeslöshet beror på pulverdieten igår? Av det jag läst så har folk inte påverkats sådär överdrivet värst av det. Jag kände mig dock normal igår då jag väl var på dieten, hade jag haft nog med kasein skulle det lätt ha gått att slutföra. Kanske berodde på något annat? Det kan också helt enkelt varit att jag inte tog någon vilodag mellan styrkepassen. Det ska jag bli bättre på. :em:

hidden
2012-08-01, 18:15
2012-08-01

Vikt: 81,1kg.

Mått riktigt pisskit idag! Vet inte varför, men ätit dåligt och varit sinnessjukt trött över hela kroppen samt i huvudet. Vilar lite mer. Det känns som att yrheten och svagheten är ur propotion mot hur mycket jag äter. Vet inte vad som händer. Aja... Hoppas jag mår bättre imorgon :/

hidden
2012-08-02, 09:56
2012-08-02

Dagsvikt: 81,6kg, innan toabesök igen! Som sagt, det där kreatinet ger mig temporär förstoppning på morgonen :D

Bra gympass idag :) Helnöjd. Inget spektakulärt med vikterna eller så, utan att jag kände mig inte trött, yr, svag, omotiverad etc. Allt flöt på som det skulle. Sedan sommarlovet har jag slutat köra tidigt på morgonen, men jag ska börja göra det igen tror jag. Det är då man är som piggast egentligen! Man har ju inte gjort något innan på dagen? Härliga puckar.

Pendlay rows
60 x 10
60 x 10
60 x 10
60 x 10
60 x 10

Rodd i maskin
71 x 18
84 x 10
84 x 10
77 x 12
77 x 10

Pullovers i maskin
3 set okänd antal reps

Halvhjärtade hantelrodd :D
2 set okänd antal reps.

Latsdrag
4 set x Okänt antal reps på okänd mängd vikt.

Jag är så dålig på hantelrodd, får ingen bra kontakt trots att jag skulle behöva en övning så jag kan isolera båda sidorna från varandra.

Marklyft (Gick inte all-out, har varit otaggad på marklyft ett tag så jag kör lite lugnare med den)
130 x 3 (tungt)
130 x 4 (Lätt, hade nog kunnat reppa 2-3 mer!)
130 x 3 (tungt igen! *cry*)

Bicepsövningar
Förut körde jag bara hantelcurls, men nu har jag lagt till curls med såndär z-stång (?) i såndär konstig ställ. Jag körde även lite hammercurls!


Skön pass. Inte så mycket folk och jag testade på pendlay rows. Ska köra dem mer tror jag! Tror det blir lättare att mäta styrkan under deffen i bröstryggen med den än vanlig "byggarrodd". Sitter nu på jobbets skitdator och kan inte lägga upp bilder eller dagens låt! Så det får bli utan idag.

Imorgon: Löpning. Ska testa mig på lite backintervaller utan specifika tider utsatta. Ska försöka köra 5-set, efter backintervallerna ska jag försöka mig på att springa 2.5km, vilket jag borde klara utan problem egentligen. Vi får se hur det går! Planerar att göra detta tidigt på morgonen, så lär vara pigg då.

Delmål from now: 79.9kg kreatinfylld. Ca 2kg vikt ska skalas av. FUCKING DO IT. Är trött på att inte klara av detta! KOM IGEN NU FÖR HELVETE!! TAGGARÅ.
Framtida mål: 75kg kreatinfylld. MÅSTE. UPPNÅ. Om jag ska deffa längre än till 75kg tror jag inte att jag hinner med en byggarperiod till innan sommaren. Så får bli till 75kg. KOM IGEN NU!! :MrT:

hidden
2012-08-03, 18:58
2012-08-03

Bra dag idag. Inte känt sug efter godis eller något liknande överhuvudtaget.

Vikt: okänt. Jag ska inte väga mig varje dag nu längre! Detta gör jag för att ha en deadline hela tiden så jag pushar mig själv istället för att faila med vikten och acceptera det. Kommer nog köra invägning typ var tredje dag istället.


Löpning
Körde 5 set backintervaller och promenad emellan. Vet inte tider etc, kommer nog inte börja ta det förrän jag börjar få bättre kondition. Kommer istället mäta min prestation genom hur många set jag orkar.

Efter intervallerna sprang jag 2,5km. Det vart ganska segt i musklerna, men det var absolut inte svårt att springa så långt trots att benen fick en hel del stryk genom både intervallerna och cyklingen jag gjorde innan under dagen.

Löppasset gick bra trots att jag legat lågt på kcal. :) Nu blir det en banan+is+vassle+kasein (50/50) shake! Ska bli gott.

Filipb
2012-08-03, 19:03
Hur går det med benträningen när du kör HIIT samtidigt som energiintaget är så lågt?

hidden
2012-08-03, 20:10
Det vet jag inte! Började med intervaller den här veckan. :D Vi får se hur jag känner när det har gått en stund. Ska förövrigt nämna att jag inte kört VLCD, det står några post längre bak varför. Klantig anledning. Egentligen borde jag börja med det, men känner att jag inte vill dra tillbaka på konditionen och därför inte så smart att köra det ändå? Men idag har jag nog hamnat väldigt nära LCD spannet (800-1200kcal), dvs lite mer än 1200 kcal. Kanske närmare 1300-1400. En förbrukning på kanske 2500-2600 idag? Men kommer nog köra på stora underskott en period i alla fall.

I övrigt har den här veckan skitit sig av olika anledningar. Men ja, ska bara försöka tänka positivt nu framöver. Det närmsta målet är som sagt 79,9kg kreatinfylld.

hidden
2012-08-04, 11:25
2012-08-04

Dagsvikt: Okänt. Står på föregående sida varför jag inte väger mig varje dag längre :D

Igår natt när jag skulle lägga mig kunde jag inte sova. Kände gansak mycket hunger och det var jobbigt! Så jag tog mig några bitar kyckling och åt innan jag la mig igen. Då gick det att sova! Hamnade på ett ganska stort underskott ändå, räknar på minst 850kcal.

Vaknade idag och kände spring i benen! Så jag cyklade till gymmet och körde mage och underarmar. Lite random, men mage är kul att köra när det är separerat från andra pass och underarmar släpar.

Benlyft (Börjar få en uttålig mage! Så körde typ 30-60 sek vila endast.)
Kv x 30
kv x 15
kv x 12
kv x 12
kv x 12

Crunch i maskin
77 x 10
71 x 12
71 x 12
64 x 14

Obliquer (glömt bort namnet på övningen)
22.5 x 20
22.5 x 20
22.5 x 20
22.5 x 18
22.5 x 18

Detta är räknat enskilt på varje sida.

Underarmscurls mot bänk
38 x fail
38 x fail
38 x fail
26 x fail
26 x fail

Stångcurls med omvänt grepp
26 x 12
26 x 12
26 x 10
26 x 10

Bra pump! :D Cykel hem igen efteråt. Har märkt att mina ben är sjukt mer uttåliga om man jämför med för 3v sen. Pallar trampa för kung och fosterland utan att bli för trött. Kände också under löpningen igår, att trots det var tungt, så pallade man springa ganska långt om man hade mentaliteten och kalorierna för det. Yay! :hbang:

Nu väntar mig en timmes promenad. Smuttar på pepsi max och taggar. Planerar att hamna på ett ganska stort underskott idag också, siktar på åtminstone 800 kcal. Det är konstigt att just igår och idag har jag inte känt något sug, utan det är lätt att bara skita i att äta. Det kan vara att jag råkade spåra ur för 3-4 dagar sen och åt som en gris. Detta verkar vara en bra metod för att bli av med suget några dagar. Konstigt nog. Men jag ska hålla motivationen på topp nu och kämpa på ett tag. Det viktiga nu är inte kosten längre, utan att prestera så bra som möjligt på passen!

hidden
2012-08-06, 10:27
2012-08-06

Hinner inte skriva så mycket, drar iväg passet bara.

Pushpress
60 x 5
65 x 5
70 x 3
70 x 3
70 x 3

Rodd
81 x 12
81 x 10
77 x 12
77 x 12

Enhands-flyes för bakreaxlar
8 x fail
10 x fail
10 x fail
10 x fail
10 x fail

Axelpress med hantlar
20 x 12
22.5 x 8
22.5 x 8
22.5 x 7
15 x 8 (ingen vila)

Sidolyft med hantlar
12.5 x 12
12.5 x 12
12.5 x 12
12.5 x 12
10 x 10 (ingen vila)

Drag till hakan
31 x 12
31 x 12
31 x 12

Hantelshrugs
26 x 20
26 x 20
26 x 18

Pushdowns i CC
Körde lite olika vikter och olika repranges, kommer inte ihåg exakt!


Imorgon är det ben som gäller.

Jeml
2013-04-25, 09:52
fan trodde jag hittat din journal så har du inte skrivit på över ett halvår!?

Börja journala igen? :)