handdator

Visa fullständig version : 7 Keto och P piller


Sinister
2012-06-14, 08:46
Hallå!

Min gynekolog vill att jag börjar med p piller (yasmin) för jag har förhöjt testosteron samt multicystiska äggstockar. Nu till min fråga/fundering. Kan 7 keto påverka effekten av p pillerna?
Har inte bestämt mig om jag ska börja eller inte ännu då jag INTE vill gå upp i vikt... Hon sa att det kan ta upp till 3 månader innan man börjar må "normalt" efter att man börjat och jag har ingen lust att må kasst hela sommaren.
Vet inte vad jag ska göra. Nån tjej som äter 7 keto och p piller? Hur funkar det isf för dig?
Tacksam för svar!

Tolkia
2012-06-14, 08:59
Yasmin är väl vad jag vet ett p-piller som inte är känt för viktuppgång. Något kilo vätska kan man räkna med att samla på sig, men det händer inget fundamentalt med metabolismen. Hur dåligt man mår på p-piller varierar EXTREMT mellan tjejer och mellan olika p-piller; du måste nog prova för att veta hur det är för dig. En liten varning här för att det är de tjejer som mår sämst som också hörs mest. Det finns många som äter p-piller i åratal utan problem (detta utan att förminska deras problem som verkligen har problem, innan någon blir tokig på mig).

Om du har en hormonstörning skulle jag utvärdera medicineringen först och vänta med att laborera med kosttillskott.

Sinister
2012-06-14, 09:04
Yasmin är väl vad jag vet ett p-piller som inte är känt för viktuppgång. Något kilo vätska kan man räkna med att samla på sig, men det händer inget fundamentalt med metabolismen. Hur dåligt man mår på p-piller varierar EXTREMT mellan tjejer och mellan olika p-piller; du måste nog prova för att veta hur det är för dig. En liten varning här för att det är de tjejer som mår sämst som också hörs mest. Det finns många som äter p-piller i åratal utan problem (detta utan att förminska deras problem som verkligen har problem, innan någon blir tokig på mig).

Om du har en hormonstörning skulle jag utvärdera medicineringen först och vänta med att laborera med kosttillskott.

Ok, nej jag sa att jag gärna tog ett som inte hade viktuppgång som biverkning. Asså 7 keto har jag ju ätit i 2 år så det är inget jag direkt laborerar med. Testot är bara lite förhöjt och är troligtvis så min kropp är skapt. Jag får väll helt enkelt testa och känns det värre så får jag sluta. (meningen med p pillerna är ju att jag ska ha mindre besvär vid ägglossning och mens).

Tack för svaret!