handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om detta upplägg för en tjej att bli av med degmagen?


rock88
2012-06-14, 06:30
Är en tjej på 22 år som vill veta va ni tycker om detta träningsupplägg?


Mån: Ketlebell eller cykla eller springa
Tis: Fasta under dagen. (dvs äter mån kväll som vanligt å äter inte förän tis kväll igen) avsluta fastan med styrkepass överkropp.
Ons: Ketlebell eller cykla eller springa
Tors:Fasta under dagen å avsluta med styrkepass underkropp.
Fre: Ketlebell eller cykla eller springa
Lör: vila
Sön: vila

Utöver detta har ja tänkt att få till plankan varje kväll, å promenader.. Va tror ni?

Ang. kosten så ska ja försöka hålla nere på kolhydraterna, Dricka mycket vatten å försöka minska på alkoholen, äta fett från bra fettkällor som Olivolja, avokado, oliver, fisk osv. Kanske minska på mjölkprodukter också.

Lychgate
2012-06-14, 06:36
Varför ska du fasta vissa dagar?

Kommer du räkna kcal?

rock88
2012-06-14, 06:44
Varför ska du fasta vissa dagar?

Kommer du räkna kcal?

Jadu.. För jag vill väll bli av med det lagrade fettet sen tycker jag de e väldigt intressant med periodisk fasta. Jag har väll tänkt å testa detta några veckor å sen se om de händer ngt på måtten/vikten

Ne jag tror inte jag kommer räkna, men har ju ett ganska bra humm om hur jag kan äta..

Pretorian
2012-06-14, 06:52
Tror det kan vara svårt att hoppa så med PF men testa det.

Vad är Kettlebell och hur gör du den?

Jag skulle minska löpningen och öka styrketräningen så du har lite muskler när fettet tappas.

När det gäller kosten så ät mycket fisk, kött och fågel (du kan äta rejält av detta) och lägg till lite pasta, ris eller potatis (du måste ju ha energi att träna också) och fetterna får du från avokadosallad, olja till stekning eller fet fisk.

rock88
2012-06-14, 07:47
Tror det kan vara svårt att hoppa så med PF men testa det.

Vad är Kettlebell och hur gör du den?

Jag skulle minska löpningen och öka styrketräningen så du har lite muskler när fettet tappas.

När det gäller kosten så ät mycket fisk, kött och fågel (du kan äta rejält av detta) och lägg till lite pasta, ris eller potatis (du måste ju ha energi att träna också) och fetterna får du från avokadosallad, olja till stekning eller fet fisk.

här e lite fakta om kettlebell.
http://kettlebelltraning.se/

Har 2 tränings filmer på 30 min /varedra som ja brukar köra med den.
Ok men kettlebell är både styrka och kondition.
Ok, då kan ja äta lite utav fullkornspasta och sånt tror du utan å förstöra viktnedgången?

Tack för svar!

Pretorian
2012-06-14, 07:49
Personligen skulle jag välja den vitaste pastan som finns eftersom den är godare (gillar inte fullkorn så mycket) men det är inte om du äter pasta eller ej som gör att du går ner i vikt. Kaloriunderskott gör så du går ner i vikt. Men visst, det är ganska vanligt att kolhydraterna minskas under viktnedgång, det gör dem för mig. Men var inte rädd för dem.

Knatcharn
2012-06-14, 09:51
Som Pretorian säger, kolhydraterna hjälper dina muskler att återhämta sig (ät dem efter träning) och ger dig ork att träna. Detta är viktigt! :)

Reaper123
2012-06-14, 10:50
Brukar själv cykla mina fastor lite, alltså kan en fasta bli allt mellan 16-24h. Men att göra sådär och äta "vanligt" (?) vissa dagar och sedan långfastor låter som recept på att du kommer bli zombie de dagarna du fastar och risken är att du då faller i sötsugsfällor.

Så mitt förslag är att tex skippa frukost varje dag och sedan äta din lunch, mellis och middag tex (bara ett förslag) och ha bra koll på kcalintaget, om det nu är fastor du är nyfiken på!?

Träningsupplägget bör ligga med fokus på (tung) styrketräning, för att försöka hålla kvar den muskelmassa du har. Men kardio gör gott för hjärtat så kör det när du känner för det :)

Sen bör såklart kosten vara proteinrik, men i övrigt så är det bara läsa deffguiden i denna forumdel till ögonen blöder och sen har du receptet på en lyckad deff!