handdator

Visa fullständig version : Skulderblad/Trapezius muskelfästeskada/inflammation???


DANNE1988
2012-06-13, 20:40
Hej!

Sitter och bekymrar mig över min ömma skulderblad/trapezius muskelfäste ELLER jag vet inte vad det är bokstavligt talat..

Kan ju börja med att jag har varit hos en idrottsdoktor och fick ett träningsschema jag ska följa, hon menade på att mina muskler på övre delen utav ryggen är svaga vilket gör att när jag till exempel gör Bicepscurls så gör det ont på detta område eftersom min axeln faller framåt, jag kan inte riktigt fixera min axel bakåt, det ömmar och gör ont när jag tex gör en Bicepscurl.

Gör jag dips så klarar jag inte av att fixera axlarna utan att när jag utför övningen så drar axeln upp mot örat, jag orkar inte hålla kvar den pga den ömma muskeln.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva utan att jag vill egentligen ha reda på vad det är för muskler som krånglar och vad (enligt er utöver doktorn) är det bästa för att återhämta sig?

Min axel faller alltså framåt när jag gör Bicepscurls, åker upp mot örat när jag kör dips, det gör ont när jag gör militärpress på punkten på den bifogade bilden och det är där smärtan sitter hela tiden och jag kan inte lyfta armarna ut åt sidan utan att det gör ont.

Det kan ju också vara nån muskel som ligger under trapezius för den delen, det är just där det sitter, smärtan. Det gör ont när jag trycker på området och när jag knådar stället så känner jag lite muskelfibrer som är väldiga ömma.

Tack på förhand.