Visa fullständig version : Kolla hit så ser ni frågan :)
tjennnaaaa..
undrade om någon skulle kunna försöka få fram hur många kcal jag behöver om dagen utan att skicka nån länk på hur jag SJÄLV kan räkna ut det, 15 år väger 67.7 - 68.7 brukar variera mellan dagarna (kan va att jag ibland vägt mig precis efter jag druckit eller ätit) är cirka 180cm lång. kör 3 gym pass i veckan.. helkropps pass med 4.1km löpning som jag kör 30% av innan och 70% efter.
jag har ganska så mycket muskelmassa på hela kroppen så är inte bara ben och fett.. vill även bränna lite fett på magen, ligger typ på underskott varje dag utan att försöka då jag inte orkar äta så mycket men försöker vräka i mig så jag hamnar på 2400kcal träningsdagar och 2000 - 2100 på vilodagar, magrutorna syns lite (4pack bara) är efter 6 pack men jag förlorar inget mer fett på magen bara vid revbenen och låren osv. börjar bli spinkig vid revbenen så måste bränna vid magen istället, hjälp?
PS. målet är att bygga så jag försöker ligga balans men det blir underskott som sagt. Och vill inte bulka o bli fet heller.
vicarious
2012-06-13, 18:41
Varför tror du att någon vill räkna åt dig? Skriv bättre rubriker också är du snäll.
Du kan inte styra vart fettet försvinner. Du får fortsätta gå ned i vikt.
Och det går inte att veta hur mycket energi du förbrukar utifrån den informationen. Finns många andra variabler som är inblandade: hur mycket du rör dig i vardagen, hur mycket du förbrukar när du tränar osv. Du får räkna ut ett ungefärligt energibehov med någon ekvation och sedan justera i efterhand beroende på vad som händer med din vikt.
Träna hårdare, käka mer, så kan du deffa när du börjar bli 18-20 istället. Gonna be way ahead in the game då!
Skriv bättre rubriker också är du snäll.
+1
Är du 10 år eller?
vicarious
2012-06-13, 19:09
+1
Är du 10 år eller?
15. Det står ju :D
+1
Är du 10 år eller?
För detta var ju ett vuxet svar. *rolleyes*
Stor Hård Ådrig
2012-06-13, 21:28
Om du vill punktförbränna på magen kan du ju köpa en sån där abtronic från Tv-shop. Sen kan jag rekommendera dig att du inte "vräker i dig" mat om du vill gå ner i fett.
mattilainen
2012-06-13, 21:35
hur svårt är det att googla i 1 min där du hittar en sida som du bara behöver skriva in dina uppgifter? istället lägger du flera minuter på denna tråden.
mattilainen
2012-06-13, 21:36
Om du vill punktförbränna på magen kan du ju köpa en sån där abtronic från Tv-shop. Sen kan jag rekommendera dig att du inte "vräker i dig" mat om du vill gå ner i fett.
hoppas verkligen du skojar nu?
hoppas verkligen du skojar nu?
Har du missat den stora tråden om att det fungerar? Träningslära skrev en jätteartikel och säljer nu en liknande produkt åt en konkurrent till tv-shop.
:D
hur svårt är det att googla i 1 min där du hittar en sida som du bara behöver skriva in dina uppgifter? istället lägger du flera minuter på denna tråden.
Du skulle själv ha kunnat spara lite tid genom att söka istället för att göra nya trådar om pizza och PT som blev låsta.. :D
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=121767
nisse1976
2012-06-13, 22:00
11 klassiska kolo svar
smürfpücko
2012-06-13, 22:00
Har du missat den stora tråden om att det fungerar? Träningslära skrev en jätteartikel och säljer nu en liknande produkt åt en konkurrent till tv-shop.
:D
Ja har redan köppt 5st!!1
Bara så du vet så hämmar konditionsträningen den muskelbyggande effekten (eller liknande) om du kör tätt inpå styrketräningen, vilket du gör. Jag skulle i alla fall dela upp passen till överkropp/underkropp samt lägga kondition på olika dagar. Sedan finns det hemsidor som räknar ut automatiskt.
mattilainen
2012-06-13, 22:41
Du skulle själv ha kunnat spara lite tid genom att söka istället för att göra nya trådar om pizza och PT som blev låsta.. :D
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=121767
fast att söka på kolo och google är inte riktigt samma sak. jag kan än idag inte hur man söker (tillräckligt bra) på kolozzeum för att få mina svar besvarade alltid. dock om jag hade haft en fråga likt din så skulle jag skrivit i google fältet "räkna ut kaloribehov" och fått upp 100 sidor (där förstasidan ger dig ditt svar, http://www.google.se/search?q=r%C3%A4kna+ut+kaloribehov&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a). Men istället tar du dig tid att skriva en tråd som tar betydligt mer tid och på samma gång visar hur jävla lat och oengagerad du är i det du vill göra. vill få allt serverat på silverfat utan att ens försöka själv innan. typiskt en "ge upp när det blir lite tuffare"-attityd.
Jo, det är samma sak. Du skriver in "kolozzeum" i googles sökfält. Hur svårt kan det vara?
Det var inte jag som startade tråden. Detta var mitt försök att lätta upp stämningen lite. Låter som att du har vaknat upp på fel sida idag.
Med den vikten till den längden och ålder 15 år rekommenderar jag inte en hårdsatsning på "deff". Helt OK att banta om man är väldigt överviktig, men mer avancerade experiment, eller experiment ägnade att ta en under normalvikt, tycker jag att man bör spara till dess att kroppen växt färdigt.
Har man inget vettigare att tillföra tråden än att tjafsa om vem som får uttala sig eller inte med tanke på tidigare ev. korkade egna trådar e. dyl. kan man ju gärna sluta förstöra den.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.