handdator

Visa fullständig version : Knäskada


KillerMonkey
2012-06-13, 13:38
Okej, jag tränade lite för hårt utan att ge kroppen en chans att vila tillräckligt, vilket ledde till att jag fick mig en knäskada, även ev. muskelskada, vilket var otroligt dumt.
Jag känner så här angående det: Jag vill ut och springa igen, träna arslet av mig, men det går inte och jag känner mig frustrerad.
Så kort sagt, jag vill ha knäet återställt på minimal tid (det låter kanske helt sinnessjukt i endel öron) så jag kan komma igång och inte blir en latmask.

Jag får brutalt ont när jag rör mig fel, när jag ska böja mig ned för att ta upp min dotter, när jag går i backar och trappor, när jag sitter ned för länge och när jag hukar mig. Så att kunna springa finns inte på kartan i nu läget, men som jag sade, jag vill komma igång och det är snabbt, så har någon något tips till mig?

apfel
2012-06-13, 13:41
gå till en sjukgymnast, nu.

KillerMonkey
2012-06-14, 04:59
Jag får nu göra det, har försökt tagit det lugnt några dagar sedan "olyckan" hände, där av har jag tagit bussen istället för att gå, för att inte belasta benet. Så igår (i ren stress) så sprang jag till bussen, sen dess har det gjort satans ont i skenbens muskeln och vadmuskeln, så jag kan knappt ta mig fram. Får ringa någon sjukgymnast idag!