handdator

Visa fullständig version : Versa gripps


Rusk
2012-06-11, 23:05
Godkväll, har suttit och kikat på dessa ett bra tag och undrar om någon vet om man kan få tag på dom i sverige eller om det finns något liknande att hitta i vårat land (inte normala remmar, avskyr dom!)?
Det känns bra saftigt med 670:- ink frakt från USA tbh.
Och är det någon som har provat dom? Är dom så bra som jänkarna får dom att låta?

PS: Då jag inte var säker på om man fick diskutera en produkt som inte finns i kolos webbshop så chansade jag, om det är emot reglerna så ber jag om ursäkt och förstår om ni tar bort tråden.

Rusk
2012-06-11, 23:22
Edit, såg att Body har något liknande som heter Duogrip.
Någon som testat dessa och har några åsikter att dela med sig av?:)

krubkungen
2012-06-11, 23:30
Ej testat. Men versa grippsen skulle jag vilja prova.

ChuckTesta
2012-06-12, 00:00
Vad ska du med dom till? Varför inte träna utan remmar för att få ett starkt grepp?

Rusk
2012-06-12, 00:03
Vad ska du med dom till? Varför inte träna utan remmar för att få ett starkt grepp?

Kört utan sedans jag började men vill utesluta underarmarna så mycket som möjligt i vissa övningar av olika anledningar.

blondyz
2012-06-12, 00:13
Inte helt säker, men Dcore pullstrap är typ som en kort rem som fästs med kardborre runt handleden. Kanske det är något liknande? Isåfall finns de hos en av de stora grossisterna för tillskott och dylik utrustning i Sverige ;)

AestheticBrah
2012-06-12, 00:54
Har kört med duogrips lite då och då (finns på gymmet jag gymmar på) men har aldrig faktiskt tänkt på att det går att ha som remmar.. använde dem endast för att hade några spruckna blåsor på händerna och det sved somfan varje gång jag tog tag i en skivstång.. Tycker de är rätt goa faktiskt. :)

Carcer
2012-06-12, 02:33
Edit, såg att Body har något liknande som heter Duogrip.
Någon som testat dessa och har några åsikter att dela med sig av?:)

Dom fungerar bra, enkla att använda. Ifall man failar intelligens testet på vanliga dragremmar så är nog duogrips nästa steg så att säga.

Pr0wler
2012-06-12, 15:17
Inte riktigt det ni pratar om men jag använder mej av Gripads för bättre grepp och dom fungerar riktigt bra.
Inte bra i tex tunga marklyft, men chins och såna övningar är dom kanon. Slipper tänka på greppet och kan koncentrera mej på det jag vill köra istället.
Köper dom från england. 100 kr inklusive frakt.. har haft dom 6 månader nu och dom börjar slitas men håller ändå bra.

Rstu
2012-06-12, 18:07
Duogrips är enligt mig riktigt bra men över 160kg skivstång slits de ganska fort då sömmarna går sönder :)

JakeShaft
2012-06-13, 07:27
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140759

Där skrivs det om Body's Duogrip, de verkar inte hålla särskilt bra om man skall gå på vad som skrivs i den tråden.