handdator

Visa fullständig version : svag PWO


aldoschadewitz
2012-06-11, 15:29
Hej, jag letar efter en preworkout produkt som inte är så sjukt flippad med massa konstiga ämnen t.ex DMAA.
Provade en polares hemorage och blev helt spårad.. presterade sjukt bra men även 4 timmar efter passet var slut satt jag fortfarande och skakade.. även om jag skulle kunna undvika det med en mindre dos känns det ändå som att det inte är en hälsosam produktvilket är det viktigaste egentligen.. tycker även beta aline är jobbigt starkt och sticker lite..

så finns det någon PWO utan några bieffekter som är hälsosam och inte sjukt stark? konstig fråga men hoppas ni kan hjälpa ändå:)

ThisIsTheOne
2012-06-11, 15:42
KCG R2 från Fairing. Massbuilder eller Massbuilder BCAA från Body Science.

Doggeh
2012-06-11, 15:52
Jag slår ett slag för koffeintabletter.

aldoschadewitz
2012-06-11, 16:00
pappa kommer nog inte bli glad när han ser en burk där det står "massbuilder" på med tanke på att han tror att allt är steroider, men tack för svaren. ska kolla upp dem sen

AestheticBrah
2012-06-11, 16:02
Testa Self Muscle Cellxpand om du inte är kräsen.. innehåller inget koffein osv men man får en grym pump och uthållighet samt BCAA som hjälper till med återhämtningen :)

strikt
2012-06-11, 16:51
Brutal fx räcker gott nog!

aldoschadewitz
2012-06-11, 16:59
Vad är det för ämnen i produkterna som ger en ökat pump prestation osv? Några bieffekter av dem?:)

Kischen
2012-06-11, 17:24
Vad är det för ämnen i produkterna som ger en ökat pump prestation osv? Några bieffekter av dem?:)

Kolla vad aspirin har för bieffekter. Det säger inte dig så värst mycket eller hur? Cause benefit analysis helt enkelt.

Vill du inte ha beta-alanin, dmaa och liknande saker så blir det nog koffein och kreatin kvar..

mattilainen
2012-06-11, 18:28
koffein?

Sheogorath
2012-06-11, 19:18
Som andra skrivit: koffein. Köp billigaste sorten, typ Alert Fx eller Caffeine Alert och pröva fram en dos (och doseringstillfällen) som fungerar bra för dig.

Beta-alaninet har ingen OMEDELBAR effekt förutom stickningar och det är ju bara töntigt att ta beta-alanin för att få stickningar (sorry kids). Man ska väl ha lite mer förtroende för en produkt än att man ska behöva känna biverkningar för att vara säker på att något är på gång. När jag tog beta-alanin föredrog jag hur som haver att ta det före träning för att man då hade annat att tänka på än att det stack obehagligt i ansiktet :) Samma sak med kreatin: inget fel på det men har ingen given plats i en PWO. Man kan ta det efter träning tillsammans med kolhydrat för att maximera upptaget.

Vill du ha en relativt säker PWO så tar du rent koffein. :thumbup:

312
2012-06-11, 19:39
Behöver du ens någon om du vill ha en svag?

Koffeintabletter tycker jag. Här har du ett par: http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/kolozzeum-koffein-koffein-gront-te.html

Jag brukar ta två stycken innan passet, det räcker gott och väl, enligt mig. :)

hidden
2012-06-11, 21:44
Ta vanlig PWO och halvera minsta dosen?

AestheticBrah
2012-06-11, 22:01
Vad är det för ämnen i produkterna som ger en ökat pump prestation osv? Några bieffekter av dem?:)

Arginin, Beta-alanin osv.. tror inte det finns några bieffekter alls.

krubkungen
2012-06-11, 22:25
Arginin, Beta-alanin osv.. tror inte det finns några bieffekter alls.

Jodå, arginin får visa människor att gå på toa med ett vattenfall där bak.

aldoschadewitz
2012-06-11, 23:25
om jag skulle få svaga magproblem som inte är kroniska är det relativt lugnt.. tänkte mest på folk som fått kroniska biverkningar. och det dyker ju alltid upp nya undersökningar och saker blir narkotikaklassat osv.. tänkte därför köra nått väl använt och testat.
använder koffein tabletter just nu. tar en innan träning, lugnt att ta 2? känner inte av det nånting nästan.. är det tanken:P kreatin funkade också bra när jag använde det men morsan lackade för att jag svullnade upp sjukt mycket i ansiktet (vätskebindande)
tack för svaren:)

aldoschadewitz
2012-06-11, 23:30
vad tror ni om gakkic och koffein?

vattenbuffel
2012-06-11, 23:42
ta en banan o drick en kopp kaffe, allt annat e onödigt

AestheticBrah
2012-06-12, 00:57
Jodå, arginin får visa människor att gå på toa med ett vattenfall där bak.

Ah, lite löshet i magen kan man ta. :)

Sheogorath
2012-06-12, 04:34
om jag skulle få svaga magproblem som inte är kroniska är det relativt lugnt.. tänkte mest på folk som fått kroniska biverkningar. och det dyker ju alltid upp nya undersökningar och saker blir narkotikaklassat osv.. tänkte därför köra nått väl använt och testat.
använder koffein tabletter just nu. tar en innan träning, lugnt att ta 2? känner inte av det nånting nästan.. är det tanken:P kreatin funkade också bra när jag använde det men morsan lackade för att jag svullnade upp sjukt mycket i ansiktet (vätskebindande)
tack för svaren:)

Känner du nästan ingenting tar du två. Känner du fortfarande ingenting tar du tre nästa gång. Koffein känner man definitivt av om man tar tillräckligt. Men gå upp i dos långsamt. Inga hopp från en till tre tabletter direkt t.ex. Vad är det för styrka på dom du har, 200 mg?

Man får inte "pump" av beta-alanin, kreatin eller arginin. Beta-alanin höjer mjölksyratröskeln, kreatin ökar maxstyrkan och arginin gör ingenting förutom att det säljer vilket är fullt tillräckligt för dom som tillverkar kosttillskott.

Pepz
2012-06-12, 05:18
vad tror ni om gakkic och koffein?

gakkic är grymt om du vill kunna göra fler reps.
KOffein är beprövat.

aldoschadewitz
2012-06-12, 15:02
Yes det är 200mg kapslar, blir 2st idag:) men jag känner att när jag inte kör med så blir jag tröttare.. frågan är om koffeinet gjort så jag blir piggare med användning eller tröttare utan.
Men om ni skulle välja mellan beta alanine och gakkic, vilken skulle det bli?

Haha aa kosttillskotts försäljningen är ju inte känd för att bry sig så mycket om konsumenten i förhållande till ekonomin... Men det är dem inte ensamma av

Okej, jag vill bli bra på chins så kanske gakkic då, om jag nu klarar 25.. hur många klarar jag med gakkic/hur stor skillnad ger det?

Tack för bra svar

Doggeh
2012-06-12, 15:22
Jag har aldrig prövat gakkic eller beta alanine i enskild form men jag skulle säga gakkic om plånboken tillåter det. Gakkic verkar ge mer snabbverkande förbättringar medan beta alanine är något man måste ta under en längre period för att dra fördelar utav det.

Om jag inte misstar mig så ger väll beta alanine mest fördelar för aerobisk träning medan gakkic anaerobisk?

aldoschadewitz
2012-06-15, 19:14
Har börjat med 2tabletter nu(dubbeldos) nu MÄRKER man SKILLNAD:D speeeeedad
Och börjat svettas mer. Är det en "bieffekt" eller är det för att jag kör mer intensivt(vilket jag gör)

Likeapeanut
2012-07-02, 22:54
Har själv kört med 2 olika slags PWO's både jack3d och Hemorage...riktigt skönt att träna med men jag får en ''crash'' efter någon timme då jag är helt slut i huvudet och det är riktigt segt...Börjat rätt nyligen att köra endast med Koffein piller! Funkar galant, inga crasher ;)

Morty
2012-07-02, 23:01
V-Max Pump är väldigt lagom. Det gillar jag.
Aktiva ämnen:
Citrilline malate
Creatine
Beta-alanine
Taurine
Caffeine.
Sodium Bicarbonate
Andra roliga ingredienser:
Arganine AKG
Arganine HCL
Tri-methyl Glycine
Leucine
Grapeseed Extract
Pine Bark Extract.

För mig funkar den mest inför cardio. Vet inte om det beror på blenden.