handdator

Visa fullständig version : STNS-logg


SassyFit
2012-06-11, 07:48
Strong is the new skinny!

Hinner inte med en längre presentation just nu... Så tar det lite snabbt.

Vikt idag: ? 56 kg ungefär iallafall...
162 cm lång.
Kön: Tjej

Bakgrund:
Gammal gymnast, har ridit i hela mitt liv fram till i höstas. Styrketränat i 1,5 år nu, seriöst senaste halvåret.

Mål:
Tjejklassikern 2012 och att bli så stark som möjligt.
Sugen på F5 nästa år, eventuellt även En Svensk Klassiker...

PB hittills, inga nya mätt...
Marklyft: 110 kg
Bänk: 47,5 kg
Knäböj: 80 kg

Meningen med loggen är delvis för att följa SL 5x5 som jag startar IDAG. Och fortsatt koll på konditionsträningen.

Körde tjejvättern i lördags, 10 mil på 3 h 24 minuter :hbang: Jävligt nöjd med tanke på att jag inte hade nån vidare draghjälp eller klunga att cykla i.

Deffmode on igen nu efter några dagars slappätande, kolhydrater i mängder + återhämtningen. Har inte ens träningsvärk efter cyklingen så jag kör hårt direkt.

Startar SL 5x5 med ca 50-60% av 1RM, undantaget i marken där jag kör lite lägre (har haft brister i starten).

Återkommer efter dagens pass!

Slaytan
2012-06-11, 10:26
Lycka till, SL 5x5 ä kul att köra *flex*

SassyFit
2012-06-11, 16:56
Då var SL 5x5 invigd!!!

Kändes mycket bra i kroppen!

Pass A (samtliga vikter startades på ca 60% av 1 RM)
Knäböj 50 kg - lätt och fick till lagom bra djup
Bänk 27,5 kg - lätt
Stångrodd 27,5 kg - lätt
Dips 9/5/4 reps (Här förvånades jag över att jag orkade göra 9 dips på raken!!! Aldrig kunnat göra några dips utan hjälpvikter tidigare)

Mycket nöjd med passet.

SassyFit
2012-06-12, 08:30
Väger visst inte 56 kg som jag trodde, så veckans mål är att gå ner till 56 igen (helgen = mycket ätande pga uppladdning + återhämtning sen blev det mer och mer bara för jag saknade rutiner när jag var bortrest)


Nåja... Idag sprang jag min 7 kmsrunda på nytt personbästa, 36:41 blev tiden. Mycket fin tid!
Funderar på att anmäla mig till midnattsloppet i Gbg. Inte bestämt mig än. Måste också anmäla mig till Gbgvarvet till nästa vår, hade varit kul att springa den!

SassyFit
2012-06-13, 11:28
Såja, 7 hg kvar till 56 kg, mycket vätska som släppt (8 hg redan borta på ett par dagar...), kan nog komma nära 56 kg i slutet av veckan.

Dagens pass då

B:
Knäböj 52,5 kg
Militärpress 15 kg
Marklyft 55 kg
Chinups (handflator mot mig) 6/4/2 reps PB! (i februari fixade jag bara 2 st... :D)

Kommentar: Kändes bra, dock kändes det som att man saknade lite kräm i benen, men det var inga problem att knäböja eller marka trots det. Har tidigare läst mig till att man ska vila 5 dagar innan man kör samma muskelgrupp undantaget vader och mage. Så det här med att knäböja 3 ggr i veckan blir intressant för mig!

SassyFit
2012-06-14, 15:50
Cykelpass på 42 km, ca 1 h 36 minuter, medelhastighet 26,1 km/h.

Motvind hela jävla rundan så jag är nöjd med hastigheten, cyklade på hög kadens också, stor skillnad i känsla. Hade jag haft tur med vinden så hade det blivit en bra tid. Men man vet aldrig när man bor vid kusten...

Startade rundan med ett par mycket trötta ben men det kändes bättre ju längre man kom. Tog ett par extra efterträningsmuffins idag för att inte hamna på fööööör stort underskott. Undrar hur knäböjen känns imorgon :D

SassyFit
2012-06-15, 09:36
Veckans tredje gympass...

Pass A:
Knäböj 55 kg 5x5
Bänk 30 kg 5x5
Stångrodd 5x5
Dips 11 (PB!)/7/5 reps

Skitnöjd med passet.

Kan bjuda på en liten bild där jag syns i bakgrunden!

http://distilleryimage9.s3.amazonaws.com/ab339218b6c311e1aebc1231381b647a_7.jpg


Veckans mål uppnått, gå ner till 56 kg igen, vägde in mig på 55,7 kg!

Slaytan
2012-06-16, 12:35
Verkar gå bra!

SassyFit
2012-06-17, 16:54
Pass B

Knäböj 57,5 kg 5x5 (Lätt...)
Militärpress 17,5 kg 5x5 (lätt....)
Marklyft 60 kg 5 rep (OK, börjar koppla in benen bra i starten!)
Chins med handflator mot mig 6/4/1, lite trött... Klarade nästan 7 st men har gått upp 2,5 kg på 48 timmar (vätska såklart...) så får trösta mig med att jag ändå ökat ;)

Kändes bra, börjar också känna mig mindre stel i böjen.


Köpte också badkläder idag, ska sikta på att komma iväg och simma lite imorgon!

SassyFit
2012-06-18, 09:27
1,2 km simning på ca 30 minuter avklarad. Bröstsim är enklast, fy fan vad svårt det är att ha rätt andningsteknik när man crawlar! Ska få lite hjälp och tips av en kompis som tävlar i simning senare i veckan.

Bassängen ligger 5 km hemifrån så det blev 1 mil cykling totalt också (med paus på hemvägen för lite handling)

Unnade mig ett par donuts och snickers. Ooops!

SassyFit
2012-06-19, 11:30
Ett fint gympass idag då!

Knäböj:
60 kg 5x5 Börjar bli smått tungt, men mest psykiskt... Behåller bra djup och rygghållning så jag är nöjd!
(Har tagit 70 kg 5x5 innan så ska fan inte låta psyket ta över!)

Bänk
32,5 kg 5x5
Börjar prova mig fram i brygga, fick till en bra brygga och det kändes lätt.

Stångrodd
32,5 kg 5x5

Dips
13 st PB!!! Hann inte med fler set då gymmet stängde.
Måste lära mig att gå dit i tid och sluta vara en såndär sista minuten-människa...

Och idag är även den dagen jag inte räknar kalorier...

Åt en frukost med 1 portion gröt och 1 skopa protein samt lite mjölk till.

Ska äta äggmackor på flatbröd och keso till lunch, sen planerar jag kall tonfisksås till pasta och så kvällskvarg. Ska nog sitta fint!
Blir jag hungrig så tar jag en morot :D

SassyFit
2012-06-20, 12:44
Wow, dagens träning...

Cyklade ca 5 km till Galgberget och sprang 5 kms runda där (terräng) på 24 minuter 54 sekunder (nytt PB på en 5 kms runda överhuvudtaget!) och cyklade sen vidare ca 5 km till simstadionen Brottet och simmade teknik 600 m med hjälp av en kompis, fick beröm för jag simmade bra. Bara att fortsätta kämpa på med andningen, hade mindre problem idag. Insåg att jag inte likt många nybörjare vill ta ett andetag varannan simtag utan var tredje minst, gillar inte att flåsa (springer med stängd mun t.ex för att inte flåsa utan för att behålla andningen lugn). Cyklade sen hem.

Lagom mör i kroppen!

Skippandet av att räkna kalorier går bra. Vaknade kl 6 imorse, åt morgongröt med kvarg och la mig, sov en sväng till, gick upp vid halv elva och o tog ett glas multivitamineral och koffeintablett. Magen var tom så det var perfekt tajmning.
Tog en proteinbar med 20 g kolhydrater efter löpning för att ladda om till simningen. Sen när jag kom hem åt jag sorbetglass (75 g kolhydrater) och proteinshake till. Kom hem vid ett-tiden så jag har varit igång i nästan 2 timmar.

Snart blir det en sen lunch och då ska två ägg intas med cottage cheese.

Ska nog äta kyckling med pasta till middag, ska testa den där berömda bbq såsen med hickory som lovprisats här på forumet. :)

Känner också mindre ångest kring maten, jag ser till att inte äta för mycket, dvs ligga kvar på underskott men det känns inte som att jag behöver ha så mycket kontroll. Förhoppningsvis är min känsla rätt.



Bjuder även på en liten bild :D (och därmed var man inte så anonym längre...)
http://distilleryimage0.instagram.com/fb099c08bac211e1aebc1231381b647a_7.jpg

SassyFit
2012-06-20, 17:28
Gjorde en sinnesjukt god middag!!!

Tack vare koloiterna fick jag höra talas om BBQ Sauce Hickory. Hittade såsen i affären senast jag handlade.

http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/e81ebaeebaf211e188131231381b5c25_7.jpg

Stekt kycklingfilé med ugnsbakad färskpotatis och sallad. Och så såsen såklart! :eating:

SassyFit
2012-06-21, 10:01
Dagens pass:

Knäböj 62,5 kg 5x5 (börjar ta längre setvila nu, knappt 2 minuter...)
Militärpress 20 kg 5x5
Marklyft 65 kg

Blandade chins och pullups här, från att gå med litet hjälp i chins (handflator bort från mig) har jag ökat till 3 rena chins utan hjälp alls på 2 veckor. Fortsatte med 2 pullups.
Andra setet blev 5 pullups vilket är en ökning med 1 st i andra setet.
Sista setet tog jag 1 chin och 2 pullups.

Blandade bara för jag ville se om jag fixade nån chins nu när jag kört pullups. Och ja det gjorde jag. Weeei!!!

Lite öm på insidan av låren, tror jag sträckt mig lite där men inget hinder i träningen alls.

Idag jobbar jag på brännan och fuskar med BUS, kanske man vågar sig på en formbild. behöver nog också jobba på magen om jag ska ha rutor. Glömde bort att göra crunches idag.

matlak
2012-06-21, 21:49
Vad är bus för något?

SassyFit
2012-06-22, 09:08
BUS = Brun utan sol ;)

Dagens träning blev 8 km löpning, tog 44 minuter.
http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/fad46fd6bc3611e19e4a12313813ffc0_6.jpg
Här ser man inte ens att jag smort in mig i BUS men det har jag... :D Lagom med andra ord.

Ska försöka vara så opti jag bara kan idag och käka enbart protein till mina sup :p

Glad midsommar!
Fötterna upp och huvudet ner!!!!!!