handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på schema


125yo
2012-06-10, 20:07
Skulle gärna vilja få synpunkter på mitt nyligen omlagda schema. Benträning är ute ur bilden i åtminstone en till två månader då jag väntar på en knäoperation. Alla reps och set är varierande, men detta är ett ungefär.

Mån: Bröst, triceps. Hantelpress 3x10 (tre set, ca 10 reps), lutande hantelpress 3x10, bänkpress 3x10. Liggande tricepsextension 4-5x10, kickbacks 4-5x10.

Tis: Vila

Ons: Rygg, biceps. Chins 4-5x10, skivstångsrodd 4-5x10, mark vartannat pass. Skivstångscurl, koncentrationscurl och ibland hammercurls.

Tors: Vila

Fre: Axlar, mage. Militärpress 4-5x10, sidolyft 4-5x10. Mage varierar mycket.

Lör: Vila

Sön: Börjar om. Bröst, triceps.

Vad tycker ni? Ge mig gärna synpunkter eller nämn saker jag kanske bör ändra på! Tack på förhand.

Vitlök
2012-06-10, 20:10
Skulle försöka få med överkroppen på högst 2 pass och träna igenom musklerna oftare. Exempel:
Måndag. Bröst, axlar, triceps.
Tisdag. Rygg, biceps, mage.
Onsdag. Vila
Torsdag. Börja om igen.
Alternativt kör 1-1-1, dvs
Måndag. Pass 1
Tisdag. Vila
Onsdag. Pass 2
Torsdag. Vila
osv.

125yo
2012-06-10, 20:24
Skulle försöka få med överkroppen på högst 2 pass och träna igenom musklerna oftare. Exempel:
Måndag. Bröst, axlar, triceps.
Tisdag. Rygg, biceps, mage.
Onsdag. Vila
Torsdag. Börja om igen.
Alternativt kör 1-1-1, dvs
Måndag. Pass 1
Tisdag. Vila
Onsdag. Pass 2
Torsdag. Vila
osv.

Okej. Med mitt schemaförslag så tränas ju varje muskelgrupp ganska precis igenom 2 gånger/vecka, men det kanske ligger någonting i det du säger. Körde likt det schemat du tipsar om innan jag bestämde mig för att lägga om schemat för det kändes som man fick lite för lite vila mellan passen.

125yo
2012-06-10, 21:10
Någon som har något annat? Tror jag kommer köra på Vitlöks tips om ingen annan har något de vill säga!