handdator

Visa fullständig version : Titta dig GROV. Bli redigt grym o grov av film.


noob76
2012-06-09, 11:11
Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra om bodybuildingfilmer, finns en hel del lättillgängliga filmer om man letar lite på nätet, vissa är bra och andra sämre med ännu sämre bild.

Jag har sett :

Bodybuilding - Ronnie Coleman - On the Road 2005
Bodybuilding-Ronnie Coleman - The Unbelievable
Ronnie Coleman Relentless 2007
Ronnie Coleman - The Cost Of Redemption
Bodybuilding - Markus Ruhl - Made In Germany
Bodybuilding - Abbas Khatami Advanced Hit
Bodybuilding - Dorian Yates - Blood And Guts
Bodybuilding - Flex Wheeler - Hard Body
Bodybuilding - Jay Cutler - New Improved And Beyond
Bodybuilding - Jay Cutler - Ripped To Shreds

Det är ju perfekt att sitta och kolla lite på en film innan man skall ner och träna om man behöver bli lite peppad och få inspiration ínnan passet!

Skriv vilka filmer Du sett och vad som var bra och varför så vi som tittar oss GROFVA kan fortsätta med det ! *flex*

noob76
2012-06-09, 11:24
Jay Cutler brukar ofta beskyllas för att vara okarismatisk och ha en tråkig personlighet men efter att ha sett "Jay Cutler - New Improved And Beyond" tycker jag han verkar vara en vanlig sympatisk snubbe. Kanske inte världens roligaste dock.

Cost of Redemption med Ronnie Colman är bara helt grym, utrustningen ser ut att vara från 1800-talet när Ronnie tränar. Grejorna är riktigt slitna. Man får se lite hur han käkar osv. , kö inte särskilt strikt kan man tycka men vem är jag att dömma någon med mera vikt i muskelmassa än vbad jag väger totalt!?

Coleman verkar leva ett ganska enkelt liv utan några extravaganser och man förstår att det är i princip omöjligt att leva på bodybuilding förutom den absoluta världstoppen. Om ens de.

Victuhh
2012-06-09, 12:30
Magnus Samuelsson - Swedish Power, riktigt bra tycker jag :)
riktigt härlig verkar han vara också

Kwon
2012-06-09, 13:16
Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra om bodybuildingfilmer, finns en hel del lättillgängliga filmer om man letar lite på nätet, vissa är bra och andra sämre med ännu sämre bild.

Jag har sett :

Bodybuilding - Ronnie Coleman - On the Road 2005
Bodybuilding-Ronnie Coleman - The Unbelievable
Ronnie Coleman Relentless 2007
Ronnie Coleman - The Cost Of Redemption
Bodybuilding - Markus Ruhl - Made In Germany
Bodybuilding - Abbas Khatami Advanced Hit
Bodybuilding - Dorian Yates - Blood And Guts
Bodybuilding - Flex Wheeler - Hard Body
Bodybuilding - Jay Cutler - New Improved And Beyond
Bodybuilding - Jay Cutler - Ripped To Shreds

Det är ju perfekt att sitta och kolla lite på en film innan man skall ner och träna om man behöver bli lite peppad och få inspiration ínnan passet!

Skriv vilka filmer Du sett och vad som var bra och varför så vi som tittar oss GROFVA kan fortsätta med det ! *flex*

Har aldrig blivit så Grofv som när jag tittade på Introt till denna BB-dokumentär, rekommenderas!
eg9hK2fAd4o

Tiro
2012-06-09, 13:38
Pumping iron är väl värd att nämnas? :)

Puryeah
2012-06-09, 13:58
Pumping iron är väl värd att nämnas? :)


True dat ;) Sen finns ju Raw Iron: The making of Pumping Iron


Evolution of Bodybuilding kan också vara värd att se.

Doggeh
2012-06-09, 14:06
Branch Warren - Train Insane är så jävla bäst att se innan man ska träna! :D

awesomooo
2012-06-09, 14:27
Kai Greene - Overkill
Pumping Iron

Henchman
2012-06-09, 14:42
Har aldrig blivit så Grofv som när jag tittade på Introt till denna BB-dokumentär, rekommenderas!
eg9hK2fAd4o

LOL! fiskedokumentären igen. Är det här vad vi kan vänta oss i fortsättningen istället för "sixten - min vän"?

noob76
2012-06-09, 15:21
Swedish Power och Train insane skall jag definitivt se !

De hade några ex. av Swedish Power på DVD-hyllan på gymmet men jag tyckte den såg lite töntig ut på omslaget, "döm inte hunden...." :-)

Onigiri
2012-06-09, 15:29
Har Kai en dvd? Jag älskar Kai lika mycket som jag älskar grapefrukt!

Victuhh
2012-06-09, 15:33
Swedish Power och Train insane skall jag definitivt se !

De hade några ex. av Swedish Power på DVD-hyllan på gymmet men jag tyckte den såg lite töntig ut på omslaget, "döm inte hunden...." :-)

Riktigt bra är den med vår lokale viking. Hans bok är också riktigt grym måste jag säga, haha när jag läste den fick jag sånt jävla sug att träna så jag drog till gymmet och körde ett tungt benpass så in i helvete och sträckte vaden så jag inte kunde gå ordentligt på 2 veckor ännu mindre träna :cool:

noob76
2012-06-09, 16:09
Onigiri : http://videos.bodybuilding.com/video/58031/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-1

Man kan iaf se första 22 minuterna , kanske kan man se mer om klickar någonstans ?

noob76
2012-06-09, 16:20
NOTERAT : Både Ronnie Coleman och Branch Warren tränar i kängor.
Nästa tönt med drumstickarms och joggingskor som kommer ner till gymet skall jag fråga om de skall löpträna eller träna på gym!
Det ser ut att vara samma gym som Ronnie och Branch tränar på ? Undrar vem som var först med att träna i kängor ?

Ni som inte sett "Train Insane" ännu, kolla in : 28:10 när han hänger på sig kättingar och kör dips ! Varför har inte alla gym såna kättingar !? Borde va lag på det !

(btw. tönten lär väll bli jag då... nya Asics och drumsticks... :( )

Chaan
2012-06-09, 17:42
Op måste juh digga det här. Ruhl ser överlag bättre ut än Jay och Ronnie - samtidigt. Finns i hela fyra timmar på Youtube såg jag :thumbup:

sIaA9yhiik0

Onigiri
2012-06-09, 17:49
Ruhl är för skön :) kolla in Ruhling 4 ever noob76!

Han är så fruktansvärt freaky på alla bra och dåliga sätt som finns.

Grazzafukkinrazzi
2012-06-09, 17:55
Han är så fruktansvärt freaky på alla bra och dåliga sätt som finns.

Hahaha!

Vandraren
2012-06-09, 18:34
The life om the Iron thug är bra. Den kan man titta på i 20 år nonstop.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

loadout
2012-06-09, 19:11
Har Kai en dvd? Jag älskar Kai lika mycket som jag älskar grapefrukt!

Hehe kul. Ja han har ju Redemption och Overkill

noob76
2012-06-09, 19:17
Kom precis hem från gymet och vi hade faktiskt en kedja i ett hörn, så självklart hängde jag på mig den och körde dips !

Onigiri : Ok den skall jag kolla in !

New Breed fanns faktiskt hela :

http://videos.bodybuilding.com/video/58031/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-1
http://videos.bodybuilding.com/watch/58291/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-2
http://videos.bodybuilding.com/watch/58851/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-3
http://videos.bodybuilding.com/watch/58981/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-4
http://videos.bodybuilding.com/watch/59321/Kai-Greene--A-New-Breed-Vol-1-Overkill--Part-5

Det är fem delar !

robertcop
2012-06-10, 13:14
"Själen är större än världen" -med Ricky Bruch i huvudrollen!

noob76
2012-06-10, 20:13
Tack för tipset ! Hade inte ens skuggan av en susning om att den filmen fanns !

noob76
2012-06-18, 21:22
"Själen är större än världen" var en riktigt intressant film som ger perspektiv på träning , att nå sina mål och att göra det som krävs ! Rekommenderas !

Krogbyggaren
2012-06-18, 22:21
k0x_33LVM8k
Dpqe5JlHG7g
QMouKzueJAo
O35MLMMl_V8
0EWKb5uwWVU
U3mRlPhO1z4

noob76
2012-06-18, 22:25
MAGMAGRYM LINKDROPPING ! ! !

*flex**flex**flex*:bpump:

Krogbyggaren
2012-06-18, 22:27
Bara börja högst upp;)

X6BgHJa5nqo
dmftltmPGSo
34ZLyuKkjZk
Pa5PY__UMAs
qosS20hJTho
WyrP0oQPv38

noob76
2012-06-18, 22:44
Nu vet jag vad jag skall göra i helgen !

Jag trodde inte det fanns mer än korta snuttar från dessa filmer på youtube på grund av copyrightskäl ? Eller kan man räkna med att de försvinner relativt omgående ?

Krogbyggaren
2012-06-18, 22:56
Tror det är ok, en del av dom har varit upp ett tag.

TREX
2012-06-18, 22:58
Har fan letat efter Markus Ruhls filmer med engelsk text nere på ICA i typ 2 år, hittar inget. Om någon vänlig pirat kan hjälpa mig vore det schyst.

Jag har inte sovit på flera dagar, måste ha den.

noob76
2012-06-18, 23:17
hahaha på ICA ! De har väll fan inget förutom gamla avlagda komedier 2 för 99:-

http://lazypirate.net/#ruhl

mitt bästa tips just nu ivf.

mr ruhl
2012-06-19, 11:41
shit vad mycket hela rullar det fanns på tuben, tackar för länkarna krogbyggaren!:cheers:

Krogbyggaren
2012-06-19, 16:18
Inga problem man.

Jishuku
2012-06-19, 16:58
Dennis James, Kevin Levrone, Ronnie Coleman, och Flex Wheelers filmer är nog mina favoriter. Har ett signerat ex av Flex Wheeler - Mass construction hemma faktiskt.

Bjern
2012-06-19, 21:00
Någon som vet filmer gjorda av kroppsbyggare som inte har fingrarna i kakburken?

Som man kan lära sig saker av och faktiskt kan överföra på sin egen träning?

TREX
2012-06-19, 21:04
Någon som vet filmer gjorda av kroppsbyggare som inte har fingrarna i kakburken?

Som man kan lära sig saker av och faktiskt kan överföra på sin egen träning?

Kevin Levrone har sagt själv att han har kört ren nu när han har hållt på med sitt "Levronereport" sen är det ju dock inte alla som tror på det men...

Så kika in hans filmer, vissa är ju sen 2009.

Bjern
2012-06-19, 21:09
Kevin Levrone har sagt själv att han har kört ren nu när han har hållt på med sitt "Levronereport" sen är det ju dock inte alla som tror på det men...

Så kika in hans filmer, vissa är ju sen 2009.

U fo real?

cero
2012-06-19, 21:11
Någon som vet filmer gjorda av kroppsbyggare som inte har fingrarna i kakburken?

Som man kan lära sig saker av och faktiskt kan överföra på sin egen träning?

Varför kan man inte överföra något från en dopad byggare menar du? Och vad är det du vill överföra på din träning?

TREX
2012-06-19, 21:17
U fo real?

Ja, är inte du?

Bjern
2012-06-19, 21:17
Varför kan man inte överföra något från en dopad byggare menar du? Och vad är det du vill överföra på din träning?

Något kan man säkert överföra, men det är ju en helt annan grej att träna dopad vs. att träna ren. Övningsutförande osv, tips överhuvudtaget för att förbättra sin egen träning.

Bjern
2012-06-19, 21:19
Ja, är inte du?

Oh my bad. Läste inte riktigt så noga som jag borde ha gjort. Läste något i stil med att Levrone hävdat att han varit ren, men många tvivlar på det.

TREX
2012-06-19, 21:22
Oh my bad. Läste inte riktigt så noga som jag borde ha gjort. Läste något i stil med att Levrone hävdat att han varit ren, men många tvivlar på det.

Han har ju inte varit ren förut det har han själv sagt och erkänt, det är inga konstigheter.

Men nu är han tydligen helt ren enligt han själv,

http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/07/test2.jpg

Roid test.

noob76
2012-06-19, 21:24
Lite kan man ju hitta i filmerna men ingen är ens i närheten av att kunna träna lika hårt och ofta och återhämta sig lika snabbt som de som verkligen gör vad som krävs i filmerna.

noob76
2012-06-19, 21:25
TREX : Det vore ju häftigt om han verkligen körde ren under några år även om han inte skulle bli ens i närheten av lika stor.

TREX
2012-06-19, 21:28
Lite kan man ju hitta i filmerna men ingen är ens i närheten av att kunna träna lika hårt och ofta och återhämta sig lika snabbt som de som verkligen gör vad som krävs i filmerna.

Precis som du säger så är det nog inget fel på träningen men det är mängden och intensiteten man får ta med en nypa salt.

Jag försöker träna mycket som Levrone gör gällande reps, övningsutförande och så vidare, men jag skalar bara bort nån hel övning eller två per muskelgrupp för att jag vet att han tog saker som gjorde att han orkar mer och återhämtade sig fortare.

Jishuku
2012-06-19, 21:53
Layne Norton Unleashed är klart sevärd för ren träning, han är en väldigt kunnig person överlag.

wessmen
2012-06-19, 22:19
Han har ju inte varit ren förut det har han själv sagt och erkänt, det är inga konstigheter.

Men nu är han tydligen helt ren enligt han själv,

http://kevinlevrone.files.wordpress.com/2009/07/test2.jpg

Roid test.

Han har ju dock hållt på med en del olika "transformations", där jag personligen tror att han varit och rotat lite.

Exempel:
"Lean", inga konstigheter här tror jag.
http://2.bp.blogspot.com/_5YH9MpGHcuQ/SqJGZL7dlOI/AAAAAAAAAv8/NNznqo40vUs/s400/levrone+report.png

"Mass", mer tveksam.
http://levronereport.com/wp-content/uploads/2009/09/Photo_32.jpg
http://levronereport.com/wp-content/uploads/2009/09/Photo-33-300x225.jpg

TREX
2012-06-19, 22:51
Tänk på hur fruktansvärt brutalt hans muskelminne är också, och hur löjligt bra gener han har för att bygga muskler.

Kanske den bäst byggande människan i hela galaxen.

Sen får du tänka på också att han är i sin prime fortfarande kan man nog säga, blott bara 46, typ 44 eller något på de där bilderna.

noob76
2012-06-21, 00:13
hm.

The Myoblast
2012-06-21, 08:32
Någon som vet filmer gjorda av kroppsbyggare som inte har fingrarna i kakburken?

Som man kan lära sig saker av och faktiskt kan överföra på sin egen träning?



Det finns inte. Kroppsbyggning är träning, diet (inklusive tillskott) och doping. Ta bort en och det är inte kroppsbyggning i den mening det begreppet normalt används. För dom som kan acceptera detta faktum går det däremot att ta inspiration av dopade bodybuilders träning utan att bli frustrerad.

Bjern
2012-06-21, 08:38
För dom som kan acceptera detta faktum går det däremot att ta inspiration av dopade bodybuilders träning utan att bli frustrerad.

Utan att bli frustrerad? Nu hänger jag inte med riktigt...

RobbanColeman
2012-06-21, 08:48
Jag har iaf inga fingrar i ngn kakburk, inte ens marabou cookies då jag deffar hårt just nu. Jag anser att proffsen är just det, proffs. De är bäst på det dem håller på med, nämligen bodybuilding, dem dopar sig inte till SM i CBB eller liknande, de är bäst i världen på det dem gör, punkt.

Jag rekommenderar alla som vill bli grova utan AAS att börja kolla på allt sånt här ni kommer över, det gäller som vanligt dock att sålla då allt inte är bra. Jag tränar mest som Phil Heath, jag har kommit underfund med det på sista tiden, det är dessutom lätt att relatera vinklar osv då vi är jämnlånga han och jag. Jag håller således hans teknik som den bästa. :D

Läs inte för mycket på kolozzeum om ren träning utifrån forskning och så för ni lurar er bara, så fort ngn är rippad på forumet tror dessutom i princip alla att personen i fråga är mycket grövre än vad denne faktiskt är, det är dock sant att deffen gör enormt mycket men det är enklare att se grov ut ensam på ett kort, när man står bredvid ngn med 5cm större armar är det kört. Been there done that, jag är gammal som ni vet... Dessutom har jag varit backstage på SM och dessutom stått på scenen så jag vet hur chockad man kan bli.

7MKsS0vt7C0

Bjern
2012-06-21, 09:35
Jag har iaf inga fingrar i ngn kakburk, inte ens marabou cookies då jag deffar hårt just nu. Jag anser att proffsen är just det, proffs. De är bäst på det dem håller på med, nämligen bodybuilding, dem dopar sig inte till SM i CBB eller liknande, de är bäst i världen på det dem gör, punkt.

Jag rekommenderar alla som vill bli grova utan AAS att börja kolla på allt sånt här ni kommer över, det gäller som vanligt dock att sålla då allt inte är bra. Jag tränar mest som Phil Heath, jag har kommit underfund med det på sista tiden, det är dessutom lätt att relatera vinklar osv då vi är jämnlånga han och jag. Jag håller således hans teknik som den bästa. :D

Läs inte för mycket på kolozzeum om ren träning utifrån forskning och så för ni lurar er bara, så fort ngn är rippad på forumet tror dessutom i princip alla att personen i fråga är mycket grövre än vad denne faktiskt är, det är dock sant att deffen gör enormt mycket men det är enklare att se grov ut ensam på ett kort, när man står bredvid ngn med 5cm större armar är det kört. Been there done that, jag är gammal som ni vet... Dessutom har jag varit backstage på SM och dessutom stått på scenen så jag vet hur chockad man kan bli.



Nej det misstänker jag inte heller :) du har inte heller gjort någon träningsfilm på 2h... Hade varit intressant att veta hur en ren kroppsbyggare som lyckats ren kommit dit han är, kikade på Layne Nortons unleashed igår men den gav mig inte speciellt mycket... störde mig mest på hans bandana runt huvudet. Blev dock sugen på att pröva på strypträning för låren...

Jag kikar verkligen på allt jag kommer över, Phil Heath tycker även jag har en intressant träningsfilosofi, har tagit lite ideér ifrån honom. Sållar ut det jag kan överföra på min träning från Jay, Phil, Levrone, Priest osv. Någon jag dock lagt märke till är att alla har sina svagheter, så jag försöker välja dom muskelgrupper som jag har svårt att utveckla och prövar olika sätt att träna dom hela tiden.

noob76
2012-06-23, 04:05
Phil Heat ? längre videosnuttar ?

Bjern
2012-06-25, 16:11
Är det någon som känner till om John Hansens filmer finns att tillgå online?

Krogbyggaren
2012-07-06, 00:12
2dHlDWz_u4c

ChuckTesta
2012-07-06, 01:24
Något kan man säkert överföra, men det är ju en helt annan grej att träna dopad vs. att träna ren. Övningsutförande osv, tips överhuvudtaget för att förbättra sin egen träning.

Vad är det du inte kan överföra? Den massiva volymen? Det förstår du redan att du inte kan. Hur skiljer sig utförandet på en dopad vs icke dopad? *screwy*

Krogbyggaren
2012-08-04, 16:08
Jay Cutler: Ripped to shreds!

Del 1:
CctChor790U

Del 2:
KQwE7Q2UxnM


Lee Priest: Another blonde myth!
IB9e6qmwBRY