handdator

Visa fullständig version : Våra mödrar hade rätt: steroider i kosttillskott


willtjam
2012-06-08, 22:21
Bodybuilding.com has pled guilty to selling dietary supplements spiked with steroids

The plea agreements state that between March 2006 and September 2009, Bodybuilding.com sold five products misbranded as dietary supplements, when they were in fact drugs.

They were: I Force Methadrol, Nutra Costal D-Stianozol, I Force Dymethazine, Rage RV5, and GeneticEdge Technologies (GET) SUS500.

The products were drugs because they contained synthetic anabolic steroids or synthetic chemical clones of anabolic steroids that were not dietary supplements and because they were labeled and promoted as products intended to affect the structure and function of the human body by building muscle mass.

The plea agreement also says that from 2007 to 2009, the FDA compliance officer at Bodybuilding.com told the firm's bosses that some pro-hormone products sold on its website contained ingredients that did not qualify as dietary supplements.
http://www.nutraingredients-usa.com/Regulation/Bodybuilding.com-steroids-spiking-guilty-plea-is-a-wake-up-call-for-industry-says-lab-director

Jag har ingen aning om hur säker källan är.

Edit: kanske borde ha postat i delen om kosttillskott istället.

Southwind
2012-06-08, 22:24
Palla orala prepp.

älskarcola
2012-06-09, 00:19
Borde det inte vara dyrare att trycka i sånt?

willtjam
2012-06-09, 00:37
Borde det inte vara dyrare att trycka i sånt?

Så tänker jag också, men vad vet jag.

MathiasF
2012-06-09, 01:23
Men fan vad du skräms, jag köpte ju protein just därifrån 2009.
nu verkar det bara ha handlat om pillerburkar och sånt trams beblandar jag mig inte med.

Gober
2012-06-09, 06:29
Borde det inte vara dyrare att trycka i sånt?
Dyrare än vad? Det är inte vassle med AAS i. Det är ju olika piller med coola namn det handlade om och dessa var säkert dyrare än vad en del olagliga preparat är. Finns massor av "tillskott" i USA som är både dyrare, farligare och kanske i vissa fall mer potenta än en del "riktiga" piller. En del "natural" BB kan ju helt lagligt ösa i sig megadoser av sådant och påstå att dom är rena. Nu handlar väll iofs detta om att man inte deklarerat att det just är prohormoner osv i burkarna.

tp_88
2012-06-09, 06:36
Låter som att dom nämnda kosttillskotten är prohormoner, så det är ju i princip steroider. Tror inte att dom har sålts i Sverige.

pwnyou
2012-06-09, 06:53
Äh, det är väl självklart att allt som funkar kommer smyginnehålla konstiga grejer.

hallar
2012-06-09, 07:48
Jag är inte förvånad. Lite på samma sätt som kinesiska hälsokosttillverkare ibland blandar i vanliga läkemedel i sin soppa för att få effekt. Tror att man inte bara skall lita på en fin burk.

Hemi
2012-06-09, 19:47
Jag besökte nyligen en antidoping konferans väst om atlanten och blev chockad av vad jag fick höra. Jag tror svenskar gör bäst i att köpa svenskt, då man har mer kontroll över vad man får. Får man i sig saker genom tillskott har man ju ingen aning om doseringen heller. Så det känns ju som dubbla risker.

BigSpawn
2012-06-10, 08:46
Nu är det väl inte så att de har hadt sånt i protein och pwos? Handlar det inte som nån redan skrivit om prohormorner som tom marknadsförs som kloner av(och tom är kloner av) riktiga orala steroider?

stridis
2012-06-10, 09:09
Jag besökte nyligen en antidoping konferans väst om atlanten och blev chockad av vad jag fick höra. Jag tror svenskar gör bäst i att köpa svenskt, då man har mer kontroll över vad man får. Får man i sig saker genom tillskott har man ju ingen aning om doseringen heller. Så det känns ju som dubbla risker.

Vad fick du höra som gör att du reagerar på det viset? Vore intressant att höra...*popcorn*

Sverker
2012-06-10, 11:22
Kommer larm lite då och då från RASFF att det kommer in olika prohormon i kosttillskott som säljs i EU. Vet att det var aktuellt i Tjekien förra veckan. Här är ett exempel från Cypern 2010.
https://webgate.ec.europa.eu/rasff-window/portal/index.cfm?event=notificationDetail&NOTIF_REFERENCE=2010.0940

Hemi
2012-06-10, 18:49
Vad fick du höra som gör att du reagerar på det viset? Vore intressant att höra...*popcorn*

Mycket vanligare än jag trodde kan man summera det med. Resten skall jag nog inte skriva ut då det är så reklamen fungerar, mer än att tja, det är nog bäst att köpa typ kolos, det är väl lika bra som något annat ändå.