handdator

Visa fullständig version : Den stora EM-tråden - fotboll. Så slipper man leta efter resultaten här


Sidor : [1] 2

Frantic
2012-06-08, 06:45
Idag är det äntligen dags!

Vilka vinner EM?
Vem blir målkung?
Vilka blir den största skrällen?
Vilka blir den största floppen?
Hur går det för Sverige?

awesomooo
2012-06-08, 07:46
Så länge Sverige vinner över Ukraina så är jag nöjd. Har dåliga erfarenheter med människor från Ukraina och där av hatar jag denna nation. lol

Åsberg
2012-06-08, 07:48
Vilka vinner EM?
Vem blir målkung?
Vilka blir den största skrällen?
Vilka blir den största floppen?
Hur går det för Sverige?

Sverige.
Zlatäään.
Sverige.
England.
Se ovan.

Spinkis
2012-06-08, 08:06
Idag är det äntligen dags!

Vilka vinner EM?
Vem blir målkung?
Vilka blir den största skrällen?
Vilka blir den största floppen?
Hur går det för Sverige?

Tyskland
Mario Gomez
Sverige
England(som vanligt?!)
3:a

Eddie Vedder
2012-06-08, 08:10
Jag har verkligen ingen koll alls i år. Har helt släppt all koll på fotbollen utanför Degerfors IF. Men jag ser fram emot EM ändå, ska käka pizza och kolla på det ikväll. Ser fram emot att följa den här tråden också, den kanske kan uppmuntra mig till att hänga med i turneringen.

Jag hoppas att jag får se Ola också.

kaer
2012-06-08, 08:13
Är verkligen dåligt insatt i år, har lämnat in ett pinsamt dåligt underbyggt em-tips i kompisgänget.
Men EM-febern stiger i mig, börjar verkligen se fram emot att kolla matcher och sitta på ngn bar och ta en kall till =)

L-Sami
2012-06-08, 08:21
Idag är det äntligen dags!

Vilka vinner EM?
Vem blir målkung?
Vilka blir den största skrällen?
Vilka blir den största floppen?
Hur går det för Sverige?

Vinner: Spanien
Målkung: Hernandez
Största skrällen: Polen
Största floppen: Holland
Sverige: 3:a i gruppen. Max kvartsfinal.

spoon
2012-06-08, 08:25
Idag är det äntligen dags!

Vilka vinner EM?
Vem blir målkung?
Vilka blir den största skrällen?
Vilka blir den största floppen?
Hur går det för Sverige?

Holland
Robin Van Persie
Sverige
England
Tar sig vidare från gruppen.

Fan nu drar det igång. Det har varit abstinens sen PL tog slut men nu blir det fotboll hela dagarna igen :) Flyget till Ukraina går på måndag. Det här blir skoj!

Juxta
2012-06-08, 08:48
Tror inte Sverige gör något extraordinärt i detta EM, tyvärr. Känns som fokus överallt ligger bara på Zlatan och inte laget.

Viktor_Balck
2012-06-08, 08:57
Tyskland
Gomez alt Podolski
Sverige
England
Kvartsfinal

Tror Sverige kommer tvåa i sin grupp efter Frankrike, då får vi möta Spanien, som antagligen vinner sin grupp, i kvarten.

Dala
2012-06-08, 10:31
TråkTyskland vinner
Gomes kastar in 8 mål
Polen alt. Sverige
Italien
Semi, slutar 4

Konkelbär
2012-06-08, 10:41
Zee germans
Muller
Ryssarna
Frankrike eller England
Kvartsfinal eller 3:a i gruppen

Gosti123
2012-06-08, 10:54
Spanien
Van persie
Sverige
England
Kvartsfinal

Viktor_Balck
2012-06-08, 12:10
Jag har verkligen ingen koll alls i år. Har helt släppt all koll på fotbollen utanför Degerfors IF. Men jag ser fram emot EM ändå, ska käka pizza och kolla på det ikväll. Ser fram emot att följa den här tråden också, den kanske kan uppmuntra mig till att hänga med i turneringen.

Jag hoppas att jag får se Ola också.

Tror nog Ola får starta, lite beroende på hur Elmanders status är. Såhär vill jag att Sverige ska lira

Granqvist Mellberg J.Olsson M.Olsson

Larsson Elm Källström Toivonen

Zlatan

Elmander

Som sagt frågan är om Elmander får starta pga hans fotskada, vet inte heller om Lustig får lira istället för Granqvist på högerbacken. Eventuellt att Elm eller Toivonen får flytta på sig och Svensson kommer in.

Frantic
2012-06-08, 12:17
Såhär vill jag att Sverige ska lira

Granqvist Mellberg J.Olsson M.Olsson

Larsson Elm Källström Toivonen

Zlatan

Elmander
Eventuellt att Elm eller Toivonen får flytta på sig och Svensson kommer in.

Gör du den ändringen håller jag med dig.

I övrigt tror jag att Tyskland vinner, att Ronaldo blir årets flopp trots att jag håller honom som Nr 1 i världen, att Gomez gör flest mål och att Sverige förlorar mot Frankrike och spelar oavgjort mot England och Ukraina.

Viktor_Balck
2012-06-08, 12:23
Gör du den ändringen håller jag med dig.



Personligen vill jag inte att Toivonen eller Elm ska flytta på sig, däremot vill kanske Hamrén det :) Men kan mycket väl bli så att Svensson lirar och Toivonen är på topp ist för halvskadade Elmander.

bigtraps
2012-06-08, 16:01
Tycker att det luktar Tyskland. Inget jag personligen hoppas på.
Måste dock medge att jag inte hatar dom lika mycket nuförtiden.
Dom spelar ju lite roligare fotboll nuförtiden än på 80 och 90 talet.

MilkmaN
2012-06-08, 16:30
Idag är det äntligen dags!

Vilka vinner EM? Spanien
Vem blir målkung? Gomez
Vilka blir den största skrällen? Det är väl skräll att Sverige går vidare?
Vilka blir den största floppen? Italien kommer gå uselt
Hur går det för Sverige? Åker ut i kvarten, tar sig vidare som grupptvåa men torskar direkt mot Spanien i kvarten.

Mina tips

// har egentligen ingen aning

davvvan
2012-06-08, 21:50
Ryssland imponerar och Tjeckien visade absolut ingenting. Lika dåligt som man trodde.

Angel
2012-06-08, 22:02
Jag skäms så inombords varje gång Källström blir intervjuad. Man vill bara ge honom en kram och be han andas i fyrkant :(

JohPz
2012-06-08, 22:24
Hoppas Tyskland floppar stort, skulle göra mig glad.
Gillar Ryssland, särskilt Arsjavin, så finemang att de gjorde bra ifrån sig.

Frantic
2012-06-09, 08:05
Tips för den fotbollsintresserade - Man ska visserligen alltid läsa Erik Niva och Simon Banks blogg men man ska läsa den extra noga under EM.

http://blogg.aftonbladet.se/25977

roninho
2012-06-09, 14:25
Tror på Frankrike iår, känns som att dom kan få det att släppa ordentligt!
Benzema blir målkung. Zlatan bär med oss till kvarten/semi hoppas jag på, men vi kan lika gärna åka ut i gruppen, oerhört svårt att sia om, men drar till med att vi går till semi!

bigtraps
2012-06-09, 14:47
Semi skulle vara en skräll

Jokester
2012-06-09, 14:59
Finns nog ingen som kan stoppa Holland i år. Har 500kr på att de ska ta hem det.

exor
2012-06-09, 15:19
Hoppas på Holland. Van Persie blir giftig.

MilkmaN
2012-06-09, 15:24
Spanien tar det.

al3ks
2012-06-09, 15:25
Har tippat France som vinnare. Vill varken se att Spanien eller Tyskland vinner. Trodde att Ryssland skulle spela bra innan turneringen å som dom starta igår ser det lovande ut!

Om Sverige vinner öppningsmatchen går dom vidare men får de tufft i kvarten. England floppar. Skytteligan vinner RvP om Holland tar sig minst till semi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

egge
2012-06-09, 16:17
Någon som lirar drömelvan?
Första gången för mig men matcherna blir sjukt mycket roligare. Plus att man tvingas sätta sig in i nästan alla spelare.

Tror på Tyskland som slutgiltiga segrare. Hoppas på hattrick av RvP ikväll!

spoon
2012-06-09, 16:18
Tips för den fotbollsintresserade - Man ska visserligen alltid läsa Erik Niva och Simon Banks blogg men man ska läsa den extra noga under EM.

http://blogg.aftonbladet.se/25977

Man ska alltid läsa Niva. Den om Ryssland var också bra.

Det blir skoj att se Holland idag :)

Frantic
2012-06-09, 17:43
Danmark imponerar stort såhär långt!

Grazzafukkinrazzi
2012-06-09, 17:45
Danmark imponerar stort såhär långt!

Nja, stort och stort. Det blir lite tomt hemåt när man blir så pressade att prestera framåt. 1-1 är bara en tidsfråga. Men absolut, vem kunde tro att de skulle ta ledningen och vara med i matchen så här mycket? :D

MilkmaN
2012-06-09, 17:48
Eftersom jag bettat vinst för Holland så är detta ingen vidare utveckling!

isterbuk
2012-06-09, 19:17
Riktigt underhållande match, måste varit frustrerande för Holländarna att bränna så många lägen. Starkt jobbat av Danmark i vilket fall, de gjorde ingen dålig match.

bigtraps
2012-06-09, 19:20
Första skrällen!

wird
2012-06-09, 19:25
Där sket sig denna omgång av Stryktipset...

Zizou
2012-06-09, 19:27
Kul om portugal skulle skrälla mot tyskland också, då kan gruppen bli sjukt intressant, mer än vad den redan är såklart ;)

exor
2012-06-09, 19:27
Sk*t...

davvvan
2012-06-09, 21:57
Fin kasse av Gomez, Portugal var bättre än jag trodde men fan vad de saknar en forward.

Baan
2012-06-09, 22:02
Fin kasse av Gomez, Portugal var bättre än jag trodde men fan vad de saknar en forward.

Problemet var att man knappt spelade på Tysklands planhalva, trots en ganska bra närvaro på mittfältet med 4-2-3-1-uppställningen (om jag inte såg fel). Kanske blev för stort gap mellan defensiva mittfältarna och de offensiva?

Det började kännas farligt andra halvlek men det var lite för sent då. Mer boll till Crille nästa match, låt han försöka, låt han misslyckas, 1/10 kommer han igenom och sätter den alternativt lägger sig, får frispark, och sen sannolikt även sätter den.

davvvan
2012-06-09, 22:31
Problemet var att man knappt spelade på Tysklands planhalva, trots en ganska bra närvaro på mittfältet med 4-2-3-1-uppställningen (om jag inte såg fel). Kanske blev för stort gap mellan defensiva mittfältarna och de offensiva?

Det började kännas farligt andra halvlek men det var lite för sent då. Mer boll till Crille nästa match, låt han försöka, låt han misslyckas, 1/10 kommer han igenom och sätter den alternativt lägger sig, får frispark, och sen sannolikt även sätter den.

Brukade inte Ronaldo lira på topp där ett tag i landslaget? Peta Postiga dra upp han i mitten, över med Nani till vänsterkanten och låt Varela som var pigg när han kom in ta hand om högerkanten. Moutinho släpande. Ronaldo skapar enorma ytor åt sina medspelare både genom sina löpningar och teknik, men främst genom att han får fort markeringen av minst två motståndare. Lite som Zlatan i Sverige.

Deceiver85
2012-06-09, 22:50
Ryssland - Tyskland i final, och jag hoppas innerligen att ryssarna tar hem det.

davvvan
2012-06-09, 22:53
Tror på Spanien-Tyskland i final och att Tyskland vinner.

Baan
2012-06-09, 23:15
Brukade inte Ronaldo lira på topp där ett tag i landslaget? Peta Postiga dra upp han i mitten, över med Nani till vänsterkanten och låt Varela som var pigg när han kom in ta hand om högerkanten. Moutinho släpande. Ronaldo skapar enorma ytor åt sina medspelare både genom sina löpningar och teknik, men främst genom att han får fort markeringen av minst två motståndare. Lite som Zlatan i Sverige.

Kanske i något läge, men han gör sig bäst i rollen som han fick, i en fri roll där han utgår från någon en vänsterytterposition i ett 4-2-3-1-system. Tror även han själv vill ha en sådan position så att han kan komma med fart i bollen, och inte vara en anfallare som får långa bollar på sig och ska tjafsa med arga tyska mittbackar. Även om han säkert haft den rollen någon gång (transfermarket säger det iaf).

Frågan är om det bara är Portugals fel att anfallspelet uteblir eller om tyskarna gör väldigt mycket rätt. Khedira och Schweinsteiger är ju inga skojare direkt.

Mago
2012-06-09, 23:27
Någon som lirar drömelvan?
Första gången för mig men matcherna blir sjukt mycket roligare. Plus att man tvingas sätta sig in i nästan alla spelare.


Samma här. Hade nog lite fel taktik när jag tog ut mitt lag dock. Sen sket det sig rätt bra i och med Holland vs Danmark.. :) Ligger så gott som plus/minus noll än så länge. Hur går det för dig?

Herr Oberst
2012-06-10, 00:47
http://media.ninjus.net/2011/04/danmark-300x300.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_sUcJzJUfJ6A/SiqepSrRQFI/AAAAAAAABDM/9dlRt7Twf6Q/s400/1867269-1fe3bc38ece4f6d9e5012415b8dbb4c4.jpg

Danne2k
2012-06-10, 11:15
Fan, nervöst igår när Tyskland spelade, jag har ju 1/4 tyskt blod i mig så det är lite som att se Sverige spela, förutom att man har mycket högre förväntningar på Tyskland.

Jäkligt skönt när målet kom, tycker ändå Portugal imponerar och är klart bättre än väntat. Men som någon nämnde är Tysklands försvarsspel som vanligt väldigt effektivt vilket givetvis gör det svårt för Portugal.

Men men, hoppas de växer och blir bättre ju längre turneringen lider, det brukar ju vara så med Tyskland. Gruppen lär bli sjukt spännande, enligt mig så imponerar alla 4 lag, även om man hade förväntat sig mer från Holland.

Jokester
2012-06-10, 14:39
Fan, nervöst igår när Tyskland spelade, jag har ju 1/4 tyskt blod i mig så det är lite som att se Sverige spela, förutom att man har mycket högre förväntningar på Tyskland.

Jäkligt skönt när målet kom, tycker ändå Portugal imponerar och är klart bättre än väntat. Men som någon nämnde är Tysklands försvarsspel som vanligt väldigt effektivt vilket givetvis gör det svårt för Portugal.

Men men, hoppas de växer och blir bättre ju längre turneringen lider, det brukar ju vara så med Tyskland. Gruppen lär bli sjukt spännande, enligt mig så imponerar alla 4 lag, även om man hade förväntat sig mer från Holland.

Que???? Om Tyskland haft och har någon svaghet så är det just försvarsspelet, allra helst mittförsvaret. Igår var dock både Hummels och Badstuber riktigt, riktigt bra.

davvvan
2012-06-10, 14:46
Hummels var grym igår. Riktigt bra för Tyskland att han äntligen fick förtroendet trots att han spelar i "fel" lag. En av EMs bästa mittbackar.

egge
2012-06-10, 15:39
Samma här. Hade nog lite fel taktik när jag tog ut mitt lag dock. Sen sket det sig rätt bra i och med Holland vs Danmark.. :) Ligger så gott som plus/minus noll än så länge. Hur går det för dig?

Ligger +420 000 typ. Satsade på ett lag från varje grupp som jag tror vinner de flesta av sina matcher för att slippa byta så mycket. Sedan slängde jag in RvP som lagkapten på top eftersom Holland 'borde' slå Danmark.

Jag har två spanjorer och tre fransmän kvar denna omgången. Lite drygt att både Frankrike och Spanien börjar med sina tuffaste motståndare i första omgången men jag tror att det lönar sig längre fram.

Chaan
2012-06-10, 17:32
Låt oss börja här. Ni som sett många av kvalmatcherna - har Sverige ändrat spelsystemet sedan VM? Har en fortsättning på detta om det verkar intressant.

Svensk landslagsfotboll. Mycket svåra långbollar, mycket spel bak till målvakt. Bara för att de tittat för mycket på engelsk fotboll.

Tittar man på bättre lag slår de nästan aldrig långbollar med 30% chans att nå fram. Och bakåtspel (även till mittback) är bara undtantag. Precis som det ska.

Den förklaringen som brukar ges till att Sveriges herrar inte tar sig längre än till kvartsfinal (normalt sett) är att de inte är tekniska nog. Vilket förklaras med att för mycket av träningen inriktas på fysik och för lite på bollbehandling. Vilket det ligger mycket i om man tittar på hur en genomsnittlig internationell toppspelare tar emot, vänder och passar och jämför med en genomsnittlig svensk landslagsspelare.

Men det räcker inte som förklaring. Det är den speltaktiska biten som ligger allra värst till enligt mig.

Danne2k
2012-06-10, 17:42
Que???? Om Tyskland haft och har någon svaghet så är det just försvarsspelet, allra helst mittförsvaret. Igår var dock både Hummels och Badstuber riktigt, riktigt bra.

Jag är ingen expert på fotboll men nog tycker jag Tyskland allt som oftast har ett väldigt effektivt spel överlag. Hur just försvarsspelet fungerat är inget jag studerat sådär jättenoga, men inte släppte Tyskland in speciellt många mål under förra VM?

Danne2k
2012-06-10, 17:50
Vafan pysslar Spanien med? Varför kan dom aldrig chansa lite och skjuta på mål från håll? Känns som de alltid måste fram typ 2 meter framför mål innan de får iväg ett skott. Jag vet att det är så de spelar men vafan man måste väl chansa lite? På det här sättet verkar de inte få många (bra) målchanser iaf.

Men skön första halvlek, Italien imponerar ju helt klart, kul och oväntat (för mig).
Känns också som att Italien stör spaniens spel på ett väldigt effektivt sätt, Spanien måste skärpa sig och skjuta lite mer på mål, enligt mig.

isterbuk
2012-06-10, 18:18
Udineses konung Di Natale.

Danne2k
2012-06-10, 18:20
Sådärja! :D

Frantic
2012-06-11, 07:58
Man ska alltid läsa Niva.

:thumbup:

Hans senaste krönika är riktigt bra uppladdning för ikväll :)


Jag är redan nervös och kommer gå runt hela dagen med en klump i magen. KOM IGEN NU!

spoon
2012-06-11, 08:45
:thumbup:

Hans senaste krönika är riktigt bra uppladdning för ikväll :)


Jag är redan nervös och kommer gå runt hela dagen med en klump i magen. KOM IGEN NU!

Sitter på flygplatsen just nu med en öl i handen. Ganska många fans i vänthallen på gardemoen. Ska bli galet spännande ikväll.

Frantic
2012-06-11, 08:54
Glömde länka till krönikan.

Läs!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article14958055.ab

Spinkis
2012-06-11, 09:18
Löjligt taggad inför kvällen! :D

shadowfire
2012-06-11, 10:00
Grofv francos!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/14958215/800/normal/2030291f34ece/SPORT-EURO__17_2.JPG

kaer
2012-06-11, 10:02
Löjligt taggad inför kvällen! :D

+1

Om ni sitter ute på ngn pub (i Stockholm) vad har ni för favoritställen?

Viktor_Balck
2012-06-11, 10:19
Rosenberg startar på topp ikväll istället för Elmander.

Här är Sveriges startelva:
1 Andreas Isaksson - 2 Mikael Lustig, 3 Olof Mellberg, 4 Andreas Granqvist, 5 Martin Olsson - 6 Rasmus Elm, 9 Kim Källström - 7 Sebastian Larsson, 10 Zlatan Ibrahimovic [C], 20 Ola Toivonen - 22 Markus Rosenberg.
Ersättare: 12 Johan Wiland, 23 Pär Hansson - 13 Jonas Olsson, 15 Mikael Antonsson, 17 Behrang Safari, 8 Anders Svensson, 11 Johan Elmander, 14 Tobias Hysén, 16 Pontus Wernbloom, 18 Samuel Holmén, 19 Emir Bajrami, 21 Christian Wilhelmsson.

krubkungen
2012-06-11, 10:38
Alltså Isaksson*gah!*

Känns så sjukt instabilt med honom där bak. Oväntat att Elmander börjar på bänken, lär väl komma in i andra halvlek.

davvvan
2012-06-11, 10:50
Rosenberg.... Han lyckas ta bort all press på Sverige åtminstone.

Viktor_Balck
2012-06-11, 10:56
Alltså Isaksson*gah!*

Känns så sjukt instabilt med honom där bak. Oväntat att Elmander börjar på bänken, lär väl komma in i andra halvlek.

Inte så mycket alternativ direkt till Isaksson som ändå är helt okej, dock kass på fötterna. Elmander startar inte pga hans fotskada men får hoppas Rosenberg lirar bra, annars lär Elmander säkerligen slängas in allteftersom.

_slipknot1_
2012-06-11, 11:09
Inte så mycket alternativ direkt till Isaksson som ändå är helt okej, dock kass på fötterna. Elmander startar inte pga hans fotskada men får hoppas Rosenberg lirar bra, annars lär Elmander säkerligen slängas in allteftersom.

Inte i detta mästerskap iaf, på sikt så kommer nog Pär Hansson ta över.
Dock hänger det ju på att han byter till en större klubb ute i Europa.

Förövrigt skönt att se A.Svensson utanför startelvan.

qubie
2012-06-11, 11:14
A.Svensson kommer spela mot de "bättre" nationerna som England och Frankrike. Där hans försvarspel kommer till större nytta än ikväll. Tror och hoppas jag.

Viktor_Balck
2012-06-11, 12:22
Hoppas att världens bästa kommentator, Staffan Lindeborg, kommenterar matchen.

davvvan
2012-06-11, 13:22
Chris och Glenn kommenterar matchen ikväll.

isterbuk
2012-06-11, 17:59
Alltså nu börjar det kännas i hela kroppen, är sjukt nervös och taggad! När det vankas landslagsmatcher i fotboll så borde det vara röd dag dagen efter match, att gå upp 05:00 känns sådär. :)

Danne2k
2012-06-11, 18:02
Personligen orkar jag inte ha några superförväntningar på Sverige, blir allt som oftast bara besviken då. Glömmer inte öppningsmatchen mot Trinidad & Tobago i VM 2006 i första taget...

de_dave
2012-06-11, 18:02
Otroligt vad dålig 4:ans EM-studio är *gah!*

Blir en cofffee varje paus...

de_dave
2012-06-11, 18:02
alltså nu börjar det kännas i hela kroppen, är sjukt nervös och taggad! När det vankas landslagsmatcher i fotboll så borde det vara röd dag dagen efter match, att gå upp 05:00 känns sådär. :)

+1 :)

de_dave
2012-06-11, 18:04
Jag tror tyvärr inte alls på Sverige.

Trots england och frankrikes dåliga spel just nu, tror jag att svetige kryssar mot ukraina och england, samt torskar mot frankrike. Blir trea före ukraina.

Hoppas jag har fekl

Danne2k
2012-06-11, 18:04
Otroligt vad dålig 4:ans EM-studio är *gah!*

Blir en cofffee varje paus...

+1, den har varit mycket bättre tidigare mästerskap.

Det tycker jag även gäller SVTs EM-studio, även om den känns bättre än TV4:s.

de_dave
2012-06-11, 18:07
+1, den har varit mycket bättre tidigare mästerskap.

Det tycker jag även gäller SVTs EM-studio, även om den känns bättre än TV4:s.

Håller med. Lite skum ide med "fotbollsbio". Dock tycker jag Nannskog växer när man vant sig med hans sätt. Verkar rätt taggad...

Strömberg bäst som expertkommentator som vanligt

Danne2k
2012-06-11, 18:30
Håller med. Lite skum ide med "fotbollsbio". Dock tycker jag Nannskog växer när man vant sig med hans sätt. Verkar rätt taggad...


Jo, känns lite udda och "oproffsigt" på nåt vis.

Måste vara lätt för domaren att döma en sån här match när det går så långsamt *gah!*
Är det värmen som gör det?!

Grazzafukkinrazzi
2012-06-11, 18:52
Jo, känns lite udda och "oproffsigt" på nåt vis.

Måste vara lätt för domaren att döma en sån här match när det går så långsamt *gah!*
Är det värmen som gör det?!

Nä. Respekten, rädslan att bli helt poänglös och uppfattningen om att de båda är de absolut bästa lagen i gruppen.

Chaan
2012-06-11, 19:03
+1, den har varit mycket bättre tidigare mästerskap.


Sålänge det inte ser ut såhär är det ok. Det gör mindre när han kommenterar hockey. Det är show-sport på ett sätt som fotboll inte är.
http://www.dagensmedia.se/uploaded/image/2008/6/11/peter.pnghttp://2.bp.blogspot.com/_KQwmNKhDPUs/SUZh6w0e6-I/AAAAAAAAAEk/05x__R8l4BU/s320/peter_jihde_os.jpghttp://cdn02.dayviews.com/11/_u1/_u1/_u7/u1171/47636_1213287162.jpg

Jag håller alltså inte med om att det var bättre förr (under 2000-talet).

Frantic
2012-06-11, 19:39
Kom igen nu!!!

de_dave
2012-06-11, 19:43
Kör!

Danne2k
2012-06-11, 19:45
Fan, nu blir ju tom. jag nervös.. :o

Svårt att inte bli taggad när man såg Glenn stå stå vid sidlinjen där och tagga järnet, 15-20 min innan matchstart.
Håller tummarna men utan att hoppas speciellt mycket.

Ukraina har verkligen massivt publikstöd!

Danne2k
2012-06-11, 20:41
Mja, inte imponerar de alltför mycket på mig. Verkar som de är för spända/nervösa, Ukraina har farliga omställningar också.

Hoppas på att de kommer ut lite mer avspända och genomsnackade nu till andra.

tp_88
2012-06-11, 20:41
Fy fan så dåligt.

Saknar Lagerbäck och Ljungberg.

Danne2k
2012-06-11, 20:43
fy fan så dåligt.

saknar ljungberg.

+1

Manta
2012-06-11, 20:49
Varför spela så defensivt med en så pass offensiv uppställning? Det blir ju osammanhängande både bakåt och framåt.

Danne2k
2012-06-11, 20:57
Nu jävlar, som väntat verkar det ha varit nerverna som spökade i första halvlek, men nu får vi hoppas de håller i detta!

Frantic
2012-06-11, 21:07
God natt...

Danne2k
2012-06-11, 21:08
Glöm vad jag sa.

http://3.bp.blogspot.com/-nU8O8xLuSvs/TdjWsU3X2DI/AAAAAAAAAIs/Lsa3Y92DGy0/s320/112.jpg

Frantic
2012-06-11, 21:11
Har målområdesdomarna någonsin tagit ett beslut som resulterat i straff eller frispark för det anfallande laget?

de_dave
2012-06-11, 21:33
Hoppas på slumpmål av Zlatan på ot :p

Typisk svensk match. Håller med den ovanför om att det är en märklig taktik att ha offensiva spelare (toivonen) men spela defensivt

de_dave
2012-06-11, 21:35
Inte alls ett orättvist resultat

Frantic
2012-06-11, 21:36
No worries. Nytt mästerskap om 2 år, förutsatt att de klarar kvalet!

de_dave
2012-06-11, 21:37
Hur kan det bara vara 3 min övertid? Alla byten i sig är ju 3 min, plus all maskning. Effektivt med andra ord att göra som de gör...

de_dave
2012-06-11, 21:38
Mellberg som matchvinnare, högoddsare :p

de_dave
2012-06-11, 21:39
No worries. Nytt mästerskap om 2 år, förutsatt att de klarar kvalet!

:p

Manta
2012-06-11, 21:43
Tyvärr skulle stora delar av det svenska laget stannat hemma och tittat från TV-soffan; de förtjänade inte att vara på plan. På tok för dåligt.

Deceiver85
2012-06-11, 21:44
Aja, då får det bli vinst mot Frankrike och England istället.

http://3.bp.blogspot.com/-nU8O8xLuSvs/TdjWsU3X2DI/AAAAAAAAAIs/Lsa3Y92DGy0/s320/112.jpg

Masi
2012-06-11, 21:51
Vinst mot England och förlust mot Frankrike sen är det pick o pack.

Danne2k
2012-06-11, 21:54
Typisk svensk match.

Ja, känns som vi (som alltid) spelar svårare än vi klarar av. Vi kan inte spela som Spanien så varför fortsätter dem att grisa centralt hela tiden där vi förlorar närkamper och tappar bollen -> Ukraina kontrar.

Men ja, typiskt sverige, börja dåligt, rycka upp sig lite, göra ett mål och ge lite hopp....


Och sen ändå förlora.

shadowfire
2012-06-11, 22:02
ja vad ska man säga, Sjevtjenko är en spelare i världsklass. Misslyckades i chelsea, men milan var han i särklass ÄG på nickar på inlägg osv. Man ska inte underskatta ett lag som ukraina, ungefär som sverige, en massa medelmåttor + en stjärna i topp.

Frantic
2012-06-11, 22:06
Jag är mest upprörd över två saker.

1. De följde inte Hamréns koncept öht. Var det nerverna som hindrade spelarna från att spela ett offensivt passningsspel eller ändrade han taktik? Han har ju tjatat länge om det nya Sverige som ska hålla vårt egna spel.

2. Att släppa stolpen som Lustig gjorde vid andra målet är oförlåtligt. hade han inte gjort det där individuella superenkla juniormisstaget hade vi iaf haft en poäng.

ekmanc
2012-06-11, 22:06
Det fanns EN ENDA djävla spelare de behövde markera idag... Allvarligt hur svårt kan det vara.

Otroligt slapphänt rent taktiskt.

Chaan
2012-06-11, 22:10
Vinst mot England och förlust mot Frankrike sen är det pick o pack.

Det låter otroligt men spelar Frankrike som idag är det istället tvärtom, den sega stilen Frankrike hade passar Sveriges räd-anfall. Packa blir det ju ändå. Sverige kan inte slå England, den uppryckningen finns inte.

Ukraina kan också slå Frankrike!

Jokester
2012-06-11, 22:18
Bara att slå antingen Frankrike eller England och kryssa mot det andra och hoppas att Ukraina torskar mot båda.

Hur som helst så underpresterar Sverige som vanligt. Vinnarskallar finns inte. Sämst när det gäller. Sett till material är vi bättre än Ukraina och ska kunna ta oss långt en sån här turnering. Dock är vi aldrig på topp när det gäller, till skillnad från exempelvis, danmark, kroatien, turkiet, uruguay etc.

Nutrid
2012-06-11, 22:22
Alltså hur i helvette kan ens en person som Lustig få spela ÖVERHUVUDTAGET?

Inte nog med att han inte ens täckte stolpen utan hela hans osäkerhet på planen. Det är ju för fan ett skämt!

Inte ens när man var 10 år gammal uppvisade man samma sorts osäkerhet som den jävla tomten gjorde idag.

de_dave
2012-06-11, 22:25
Förstår inte hur dålig Lustig var egentligen. Hade inte många rätt...

Zlatan var ok, inte mer.

Rosenberg ok med sin uppgift, källström leverade dåligt som vanligt tyvärr.

Elm var totalt osynlig.

Kom Elmander verkligen in i slutet? Hur har han setts som en frälsare? Har alltid sett honom som en dussinlirare som misslyckades i PL, har han utvecklats på äldre dar?

Mellberg/Granqvist lika dåliga med boll som väntat, kass match för övrigt

Chippen ok inbyte som vanligt

de_dave
2012-06-11, 22:26
Alltså hur i helvette kan ens en person som Lustig få spela ÖVERHUVUDTAGET?

Inte nog med att han inte ens täckte stolpen utan hela hans osäkerhet på planen. Det är ju för fan ett skämt!

Inte ens när man var 10 år gammal uppvisade man samma sorts osäkerhet som den jävla tomten gjorde idag.

Pucktvåa :)

Masi
2012-06-11, 22:27
Alltså hur i helvette kan ens en person som Lustig få spela ÖVERHUVUDTAGET?

Inte nog med att han inte ens täckte stolpen utan hela hans osäkerhet på planen. Det är ju för fan ett skämt!

Inte ens när man var 10 år gammal uppvisade man samma sorts osäkerhet som den jävla tomten gjorde idag.

Att en tredjevals högerback i Celtic är ordinarie i landslaget. Vilket utbud av professionella fotbollsspelare vi har. :cryout:

Hade varit bättre med Granqvist ute till höger, sedan skapa mittlås med J.Olsson och Mellberg och M.Olsson som vanligt till vänster.

Jokester
2012-06-11, 22:32
Förstår inte hur dålig Lustig var egentligen. Hade inte många rätt...

Zlatan var ok, inte mer.

Rosenberg ok med sin uppgift, källström leverade dåligt som vanligt tyvärr.

Elm var totalt osynlig.

Kom Elmander verkligen in i slutet? Hur har han setts som en frälsare? Har alltid sett honom som en dussinlirare som misslyckades i PL, har han utvecklats på äldre dar?

Mellberg/Granqvist lika dåliga med boll som väntat, kass match för övrigt

Chippen ok inbyte som vanligt

Vill du ta om det där?

de_dave
2012-06-11, 22:37
Kanske överdrev lite :)

Har för mig att han hade två dåliga och ett ok år i Bolton


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?dwp4ne

Angel
2012-06-11, 22:39
Varför är ni förvånade, det är inga nyheter att vårat landslag inte är så bra. Däremot älskar jag hoppet som väcks inför varje mästerskap...att nu...nu äntligen...nu är vi redo....och sen raseras de så fort igen.

Chaan
2012-06-11, 22:41
Varför är ni förvånade, det är inga nyheter att vårat landslag inte är så bra.

Vart var du igår? Jag förklarade ju varför inte Sverige normalt är topp-5.

de_dave
2012-06-11, 22:43
För övrigt kul att shevchenko gjorde målen, vilken ikon

Jokester
2012-06-11, 22:45
Kanske överdrev lite :)

Har för mig att han hade två dåliga och ett ok år i Bolton


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?dwp4ne

Hans sista år var inget annat än jävligt bra. Han blev dessutom utsedd till månadens spelare i hela PL sin sista säsong i Bolton. Och att göra så mycket mål som han gjorde i ett skitgäng som Bolton är fan inte illa pinkat. Sen gjorde han ju årets snyggaste mål i PL den säsongen också. Hade han inte gått till Turkiet hade han definitivt fått ett fett kontrakt i en annan PL klubb eller ngn annan bra liga.

Angel
2012-06-11, 22:47
Vart var du igår? Jag förklarade ju varför inte Sverige normalt är topp-5.

Ja inte läste jag daz-internet experto kommentatoerz iallafall cofffee

shadowfire
2012-06-11, 22:47
äh jävla whiners.... vi möter laget som har hemmaplan deluxe i em, vafan förväntar ni er... detta lag med sitt självförtroende hade fått england, italien, frankrike och holland att darra. Dessutom med en toppforward som en gång i tiden hade samma status som zlatan.

tjabon
2012-06-11, 23:06
Varför är ni förvånade, det är inga nyheter att vårat landslag inte är så bra. Däremot älskar jag hoppet som väcks inför varje mästerskap...att nu...nu äntligen...nu är vi redo....och sen raseras de så fort igen.

Precis,
Och det viktigaste av allt: Dom glömde att kontra ....






:D

Chaan
2012-06-11, 23:07
Det är ju inte i den här tråden ni hittar folk som hade för höga förväntningar.

Danne2k
2012-06-11, 23:09
Varför är ni förvånade, det är inga nyheter att vårat landslag inte är så bra. Däremot älskar jag hoppet som väcks inför varje mästerskap...att nu...nu äntligen...nu är vi redo....och sen raseras de så fort igen.

Jo, blir ju tyvärr alltid så. Även om man vet att det går åt helvete så kan jag verkligen hata mig själv för att det ändå väcks en gnutta hopp i och inför sånna här matcher. Vet ju att det oftast går åt helvete ändå.

Men som sagt, jag tror inte det går att undvika.

Frantic
2012-06-12, 06:53
Det är väl inte så konstigt att det väcks hopp inför en sån här match med tanke på att Sverige är ett minst lika bra lag som Ukraina. Vi åker dit på ett litet individuellt misstag och ett gigantiskt individuellt misstag.

Samma sak kommer säkert hända inför England med tanke på att vi ändå har ganska goda resultat mot dem och de har sitt sämsta lag på många år.

Besvikelsen blir ofta stor trots att vi inte hoppas på något eftersom vi vill så mycket.

thenut
2012-06-12, 07:11
Det är individuella misstag vid Ukrainas mål, men spelet är ju en kollektiv kollaps, eller rättare sagt bristen på spel...

Jaja, hade tippat 1-0 till Ukraina i vårt em-tips iaf...

Chaan
2012-06-12, 07:12
Njaehj hade den viljan funnits hade det ju byggts fullstora hallar. Sverige är ju handikappat, täckt med snö halva året. Utifrån det faktum att inte allt görs är Sverige rätt bra.

Frantic
2012-06-12, 07:13
Njaehj hade den viljan funnits hade det ju byggts fullstora hallar. Sverige är ju handikappat, täckt med snö halva året. Utifrån det faktum att inte allt görs är Sverige rätt bra.

Jag menar att fansen blir så besvikna efter de vill så mycket.

Chaan
2012-06-12, 07:23
Jo visst, men hur hänger det inte ihop? Politikerna blir ju tvungna att göra det folket säger (i många fall). Nu kommer det bli en väldig skillnad med två arenor med tak. Men från landslagsperspektiv blir det ju inte optimalt att dom ligger i samma stad. Själv tänker jag föreslå (på min hemsida om inte annat) att det antingen byggs en ny nationalarena mitt ute i ingenting mellan dom tre största städerna, eftersom båda som byggs nu är för små för riktigt stora finaler, eller också att storsatsningen på fotboll läggs ner.

Viktor_Balck
2012-06-12, 08:00
äh jävla whiners.... vi möter laget som har hemmaplan deluxe i em, vafan förväntar ni er... detta lag med sitt självförtroende hade fått england, italien, frankrike och holland att darra. Dessutom med en toppforward som en gång i tiden hade samma status som zlatan.

Jag förväntar mig iaf en bättre insats en ett passivt, lamt Sverige som står och kollar på när Ukraina rullar runt bollen. På en normal dag ska vi slå det här laget som inte är speciellt bra och inte heller var det igår, tyvärr var vi ännu sämre.

Tror knappast några andra länder darrar inför att möta Ukraina, ingen sambafotboll de presterade igår direkt. Schevchenko kan tyvärr sätta nicklägena han fick igår i sömnen, även om han är långt ifrån fornstora dar.

Chaan
2012-06-12, 08:06
Jag förväntar mig iaf en bättre insats en ett passivt, lamt Sverige som står och kollar på när Ukraina rullar runt bollen. På en normal dag ska vi slå det här laget som inte är speciellt bra och inte heller var det igår, tyvärr var vi ännu sämre.

Tror knappast några andra länder darrar inför att möta Ukraina, ingen sambafotboll de presterade igår direkt. Schevchenko kan tyvärr sätta nicklägena han fick igår i sömnen, även om han är långt ifrån fornstora dar.

Såg du Frankrike? Segare än Sverige. Snacka om långt ifrån fornstora dar.

PowPow
2012-06-12, 08:23
Vad gäller nu. Måste vi vinna mot England och Frankrike eller?

olle lindblad
2012-06-12, 08:35
Jag fattar inte hur man kan tycka att det handlar om individuella misstag. Ukraina dominerar matchen, dels för att de är ett bollskickligare lag, dels för att de tillåts göra det. Lamare Källström och Elm var det länge sedan jag såg. Uppspelen skall gå genom dem, och så springer de nästan och gömmer sig. I den här matchen hade vi behövt en helt annan inställning, samt Svensson som kan hålla i bollen och en aggressiv Wernbloom. Rosenberg skulle inte skulle varit med. Med en halvskadad Elmander hade jag hellre sett Hysén t ex. Inför nästa match behöver nivån höjas rejält om det ens skall finnas en teoretisk möjlighet att gå vidare.

Viktor_Balck
2012-06-12, 08:37
Vad gäller nu. Måste vi vinna mot England och Frankrike eller?

Måste vinna minst en för att kunna gå vidare iaf, men helst båda givetvis vilket tyvärr inte är ett speciellt troligt scenario.

Frantic
2012-06-12, 10:56
Presskonferens just nu. Källström och Elm är uppe och svarar på frågor.

Den kan följas på bland annat Expressen.se

as0k
2012-06-12, 11:31
När gjorde Rosenberg och Toivonen något bra senast? (Bortsett från u21 för flera år sedan).
Anders Svensson är bäst i landslaget imo, och en riktigt "go gubbe".

Zlatan är för ojämn för att ens kallas bra i landslaget. Visst är han jävligt bra i Milan , men thats it...

nim
2012-06-12, 11:37
När gjorde Rosenberg och Toivonen något bra senast? (Bortsett från u21 för flera år sedan).
Anders Svensson är bäst i landslaget imo, och en riktigt "go gubbe".

Zlatan är för ojämn för att ens kallas bra i landslaget. Visst är han jävligt bra i Milan , men thats it...

Zlatan var väl ändå den enda som var bra igår, hela matchen igenom. Om Zlatan upplevs som ojämn så beror det nog mer på vilka han lirar med.

as0k
2012-06-12, 17:42
Zlatan var väl ändå den enda som var bra igår, hela matchen igenom. Om Zlatan upplevs som ojämn så beror det nog mer på vilka han lirar med.

Jag tycker iaf Zlatan för det mesta är en latmask (utan boll).
Bra när han har bollen, men det har han inte så ofta. Spring, visa dig osv...

al3ks
2012-06-12, 18:22
Anders Svensson är bäst i landslaget imo, och en riktigt "go gubbe".

Anders Svensson är långt ifrån bäst i landslaget, tillhör bottenskrapet. Visst han kan hålla i bollen men niggah please att han är bäst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

davvvan
2012-06-12, 18:50
Säger en del om hur startspelarna igår presterade när Anders Svensson kom in och var så pass mycket bättre. Sämst när det gäller.

Gosti123
2012-06-12, 19:00
Isaksson
Granqvist Mellberg J. Olsson M. Olsson

Wernbloom Källström

Seb Zlatan Chippen

Elmander


Hur tycker ni om wernbloom? Hans krigarmentalitet är viktig i matcher som dessa, å andra sidan är han inte lika bollskicklig som t.ex. rasmus elm (som inte imponerade i förra matchen).

al3ks
2012-06-12, 19:12
Isaksson
Granqvist Mellberg J. Olsson M. Olsson

Wernbloom Källström

Seb Zlatan Chippen

Elmander


Hur tycker ni om wernbloom? Hans krigarmentalitet är viktig i matcher som dessa, å andra sidan är han inte lika bollskicklig som t.ex. rasmus elm (som inte imponerade i förra matchen).

Mycket bra. Så vill jag också se laget. Wernbloom e en skön lirare som inte viker ner sig speciellt lätt. Kanske inte världens skickligaste med boll men om ni såg vad han gjorde med Real Madrid i CL så vet ni vad jag snackar om. Behöver en kille som han på mitten som tar för sig och inte är rädd för att smälla på. Kommer behövas en fysisk kille som han mot andra fysiska spelare på Englands mittfält.

Frantic
2012-06-12, 19:15
Jag är lite osäker på om Chippen klarar en hel match. Han har gjort riktigt bra inhopp i alla de senaste matcherna men jag har verkligen ingen koll alls på hur han bra han är i sin klubb.

Eddie Vedder
2012-06-12, 19:16
Är det ingen mer än jag som reagerat på att Shevchenko är sjukt lik Peter Englund? Englund skulle helt klart kunna vara Shevchenkos storebror. Storebrodern som valde en lite mindre atletisk bana.

89589

isterbuk
2012-06-12, 19:27
Är det ingen mer än jag som reagerat på att Shevchenko är sjukt lik Peter Englund? Englund skulle helt klart kunna vara Shevchenkos storebror. Storebrodern som valde en lite mindre atletisk bana.

89589

Haha, det är nog bara du :D

as0k
2012-06-12, 19:31
Anders Svensson är långt ifrån bäst i landslaget, tillhör bottenskrapet. Visst han kan hålla i bollen men niggah please att han är bäst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Imo = in my opinion. Mao jag tycker det.

Stabil, bra på att hålla boll och slår jävligt bra passningar, både långa och korta. Han har bra spelförståelse och bra frisparkar/skott.
Hur ofta är han dålig i en match tex om man jämför med dom andra i laget?

al3ks
2012-06-12, 19:37
Imo = in my opinion. Mao jag tycker det.

Stabil, bra på att hålla boll och slår jävligt bra passningar, både långa och korta. Han har bra spelförståelse och bra frisparkar/skott.
Hur ofta är han dålig i en match tex om man jämför med dom andra i laget?

Fine, och jag tycker raka motsatsen :cool:

Han var bra förr men håller inte längre, tyvärr. För gammal och trög. Nog för att Källström och Elm inte var mycket bättre igår men ändå. Ge Wernbloom chansen för Taco-Anders isf.

Han gör en dålig match ungefär lika ofta som resten tycker jag. Stabil i Elfsborg och kanske har viktig rutin men tycker inte han hänger med längre.

Qudatullah Jamal
2012-06-12, 19:44
Isaksson
Granqvist Mellberg J. Olsson M. Olsson

Wernbloom Källström

Seb Zlatan Chippen

Elmander


Hur tycker ni om wernbloom? Hans krigarmentalitet är viktig i matcher som dessa, å andra sidan är han inte lika bollskicklig som t.ex. rasmus elm (som inte imponerade i förra matchen).

Fin elva! Mycket bättre än Hamréns men det här är opti-formationen i det här EM-et:


Isaksson

J Olsson - Mellberg - M Olsson

Wernblom - Källström

S. Larsson - A Svensson - Wilhelmsson

Ibrahimovic - Elmander

Gosti123
2012-06-12, 19:46
Trebackslinje och anders svensson som offensiv mittfältare, seems legit.

Qudatullah Jamal
2012-06-12, 19:54
Trebackslinje och anders svensson som offensiv mittfältare, seems legit.

Ja, alternativet är ju att feglira, spela handbollsförsvar och få med oss två kryssmatcher som gör att man ändå inte går vidare till slutspelet.

Endast folk som aldrig rört en boll själva vill ha Svensson utanför startelvan med den trupp som finns i dagsläget. Vem ska peta honom allvarligt talat? Toivonen? Seriöst, värdelösare och mer överskattad sopa får man ju leta efter, dessutom är han arrogant och från Värmland.

al3ks
2012-06-12, 20:02
Endast folk som aldrig rört en boll själva vill ha Svensson utanför startelvan med den trupp som finns i dagsläget. Vem ska peta honom allvarligt talat? Toivonen? Seriöst, värdelösare och mer överskattad sopa får man ju leta efter, dessutom är han arrogant och från Värmland.

Elvan som Gosti skrev utan Svensson är den som är att föredra. Så chilla ner lite med attityden herr expert. Å vad jag vet innehöll den inte Toivo



Sent from my iPhone using Tapatalk

Qudatullah Jamal
2012-06-12, 20:04
Elvan som Gosti skrev utan Svensson är den som är att föredra.

Anser du.

al3ks
2012-06-12, 20:06
Anser du.

Anser jag. Tycker det är töntigt att du skriver att "endast folk som aldrig rört en boll vill se Taco utanför startelvan" och förstod inte riktigt vad du grundade det uttalandet på?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Qudatullah Jamal
2012-06-12, 20:20
Anser jag. Tycker det är töntigt att du skriver att "endast folk som aldrig rört en boll vill se Taco utanför startelvan" och förstod inte riktigt vad du grundade det uttalandet på?


Eftersom den mesta kritik man hör mot Anders brukar komma från just ''förståsigpåare''!
Dom som tydligen blir fotbollsexperter när det helt plötsligt vankas mästerskap och rövslickar Zlatan i absurda proportioner och tror att bara därför att man är den sista spelaren att röra bollen innan den går i mål så har man också gjort en bra match.

Andra som följer fotboll och t ex Allsvenskan vet dock att Anders dominerar där, han hävdar sig även minst lika bra internationellt som våra andra utlandsproffs som får varierande speltid i större ligor och sen får han oförtjänt mycket skit eftersom han som innermittfältare ofta får jobba i det tysta och får göra mycket skitgöra. Sen antar jag att folk stör sig på honom därför att han inte är lika jävla käck och cool som alla andra med rosa skor, pannband, ser allmänt dryg ut, rättar till håret, har strumporna över knäna och använder 2kg tejp till benskydden, tror att han är ''all that'' därför att han lever på att spela fotboll och redan fått epitet Taco.
Mobbning börjar ofta så, vad som började vara lite negativt fördömande av en person övergår ganska snart i helt absurd och oberättigad kritik av den personen eftersom folk älskar att hitta en syndabock, kolla bara på vad som hände Beckham efter VM 98.

Morrris
2012-06-12, 20:28
Vart är Henke Larsson när vi behöver honom?

al3ks
2012-06-12, 20:41
Eftersom den mesta kritik man hör mot Anders brukar komma från just ''förståsigpåare''!
Dom som tydligen blir fotbollsexperter när det helt plötsligt vankas mästerskap och rövslickar Zlatan i absurda proportioner och tror att bara därför att man är den sista spelaren att röra bollen innan den går i mål så har man också gjort en bra match.

Andra som följer fotboll och t ex Allsvenskan vet dock att Anders dominerar där, han hävdar sig även minst lika bra internationellt som våra andra utlandsproffs som får varierande speltid i större ligor och sen får han oförtjänt mycket skit eftersom han som innermittfältare ofta får jobba i det tysta och får göra mycket skitgöra. Sen antar jag att folk stör sig på honom därför att han inte är lika jävla käck och cool som alla andra med rosa skor, pannband, ser allmänt dryg ut, rättar till håret, har strumporna över knäna och använder 2kg tejp till benskydden, tror att han är ''all that'' därför att han lever på att spela fotboll och redan fått epitet Taco.
Mobbning börjar ofta så, vad som började vara lite negativt fördömande av en person övergår ganska snart i helt absurd och oberättigad kritik av den personen eftersom folk älskar att hitta en syndabock, kolla bara på vad som hände Beckham efter VM 98.

Om du riktar det översta stycket mot mig så är du ute och cyklar. Har varken sagt att Zlatan är bra i landslaget eller att han tillförde speciellt mycket igår.

Men det är en sak att spela bra i Elfsborg och Allsvenskan och att tillföra något i ett landslag under ett mästerskap.
Jag skiter fullständigt i om han inte är "käck" och "cool" och har rosa dojor. Men jag tycker att en kille som Wernbloom borde få chansen istället för Svensson för att:
A) Han är tyngre och smäller på så mycket mer än Svensson. Vi behöver en tuff mittfältare som sliter och pressar i matcherna mot Frankrike och England som har väldigt spelskickliga mittfältare och som inte ska få för mycket tid på sig att fördela spelet.
B) Han är ung och vill bevisa något. Svensson börjar bli trött och håller klart för AS men inte så mycket mer än så, även om han har spelat en drös med landskamper och har viktig rutin. Varför inte ge en kille som Wernbloom chansen då istället?

Så imo behöver vi en kille med lite jävlaranamma som Wernbloom istället för lugna och trygga Svensson inför matcherna mot Frankrike och England.

Sen om vi ska hitta en syndabock som du skriver så är det väl Lustig om någon som faller under den kategorin.

Qudatullah Jamal
2012-06-12, 20:52
Om du riktar det översta stycket mot mig så är du ute och cyklar. Har varken sagt att Zlatan är bra i landslaget eller att han tillförde speciellt mycket igår.

Men det är en sak att spela bra i Elfsborg och Allsvenskan och att tillföra något i ett landslag under ett mästerskap.
Jag skiter fullständigt i om han inte är "käck" och "cool" och har rosa dojor. Men jag tycker att en kille som Wernbloom borde få chansen istället för Svensson för att:
A) Han är tyngre och smäller på så mycket mer än Svensson. Vi behöver en tuff mittfältare som sliter och pressar i matcherna mot Frankrike och England som har väldigt spelskickliga mittfältare och som inte ska få för mycket tid på sig att fördela spelet.
B) Han är ung och vill bevisa något. Svensson börjar bli trött och håller klart för AS men inte så mycket mer än så, även om han har spelat en drös med landskamper och har viktig rutin. Varför inte ge en kille som Wernbloom chansen då istället?

Så imo behöver vi en kille med lite jävlaranamma som Wernbloom istället för lugna och trygga Svensson inför matcherna mot Frankrike och England.

Sen om vi ska hitta en syndabock som du skriver så är det väl Lustig om någon som faller under den kategorin.

Bra! Då är vi ju i princip överens. Håller helt med, men jag anser inte att det är en fråga om Wernblom vs. Svensson då jag också är ett stort fan av Wernblom, framför allt för hans attityd. Däremot bör ju Svensson lätt gå Toivonen och dagens Elm, det är ju helt uppenbart men Hamrén har ingen jävla stake.

Och ja, Lustig, Toivonen och Elm borde ha spelat sina sista landskamper.

Asdf
2012-06-13, 10:24
Polen - Ryssland blev oavgjort. Jag som hade hoppats på att de kaxiga ryssarna kunde fått på pälsen! ;)

Danne2k
2012-06-13, 11:16
Väldigt intressanta matcher ikväll, känner mig lite nervös inför Tyskland - Holland, känns som att vadsomhelst kan hända där. Holland måste ju i princip vinna men tyskland är alltid farliga i omställningarna så med lite flyt kan vi få se en hel del mål..
Tyskarna imponerade ju inte brutalt i första matchen, men brukar ju växa för varje match som går.

Tankar inför kvällens matcher? Kan Portugal sänka Danmark? Känns som att risken är överhängande.

JohPz
2012-06-13, 11:28
Ska bli spännande o se om danskarna kan upprepa sin fina insats. Kommer sitta o heja på Holland hur som helst. Danmark och Holland vidare ur den gruppen vore hur grymt som helst.
C.Ronaldo gråter och Tyskarna trycks ner i skorna!

Ondskapelsen
2012-06-13, 11:39
Ska bli spännande o se om danskarna kan upprepa sin fina insats. Kommer sitta o heja på Holland hur som helst. Danmark och Holland vidare ur den gruppen vore hur grymt som helst.
C.Ronaldo gråter och Tyskarna trycks ner i skorna!

Har svårt att välja mellan Holland och Tyskland :(.
Men spöar Danmark - Portugal ikväll så ligger dem JÄVLIGT bra till!

Danne2k
2012-06-13, 12:18
Har svårt att välja mellan Holland och Tyskland :(.


Håller med, vill egentligen se båda gå vidare från gruppen men det känns som att allt kan hända i den här gruppen.

Viktor_Balck
2012-06-13, 12:50
Tror det blir tufft för Danmark mot Portugal ikväll, även om Portugal förlorade sin första match såg de starka ut och förtjänade en poäng.

Holland - Tyskland blir säkerligen jämnt men fördel Tyskland som alltid är starka.

Niwah
2012-06-13, 13:55
Blir sjukt spännande med Holland-Tyskland ikväll. Jag hoppas att Holland tar sig vidare ur gruppen :)

al3ks
2012-06-13, 14:01
Bra! Då är vi ju i princip överens. Håller helt med, men jag anser inte att det är en fråga om Wernblom vs. Svensson då jag också är ett stort fan av Wernblom, framför allt för hans attityd. Däremot bör ju Svensson lätt gå Toivonen och dagens Elm, det är ju helt uppenbart men Hamrén har ingen jävla stake.

Och ja, Lustig, Toivonen och Elm borde ha spelat sina sista landskamper.

Dåså :)

Ja Toivo och Elm var inte mycket att hurra för senast. Men som du säger saknar Hamrén stake och jag var tveksam till att han är rätt man att leda Sverige redan från början. Vi behöver en förbundskapten med balls. Det räcker med gubbar som Hamrén och Lagerbäck som blir så bekväma och har sina kelgrisar.

Hoppas danskarna ger portugiserna på nöten idag. Gillar varken Portugal eller Danmark men tycker det vore kul om danskarna kunde skrälla rejält i dödens grupp.

Jokester
2012-06-13, 14:09
Skandal att Jonas Olsson fick sitta på bänken samtidigt som Lustig hamnar på mellis hela jävla matchen. Ut med Granqvist till höger, in med Olsson i mitten och skicka hem Lustig, han har inte i en svensk landslagstrupp att göra. Och låt Seb Larsson spela 90 minuter för i helvete, han är vår absolut bästa spelare efter Zlatan.

Såhär vill jag se Sverige mot England och Frankrike:

Isaksson
Granqvist - Mellberg - Olsson - Olsson
Wernbloom - Källström
Larsson - Zlatan - Elm
Elmander

Viktor_Balck
2012-06-13, 14:15
Skandal att Jonas Olsson fick sitta på bänken samtidigt som Lustig hamnar på mellis hela jävla matchen. Ut med Granqvist till höger, in med Olsson i mitten och skicka hem Lustig, han har inte i en svensk landslagstrupp att göra. Och låt Seb Larsson spela 90 minuter för i helvete, han är vår absolut bästa spelare efter Zlatan.

Såhär vill jag se Sverige mot England och Frankrike:

Isaksson
Granqvist - Mellberg - Olsson - Olsson
Wernbloom - Källström
Larsson - Zlatan - Elm
Elmander

Tycker nog också att Lustig inte är en man för startelvan, anledningen att han fick starta är väl att han är en mer naturlig högerback och antagligen bättre offensivt än Granqvist.
Å andra sidan föredrar jag Jonas Olsson före båda två så kan hålla med dig att Granqvist borde gå ut på högerbacken och in med Jonas Olsson i mitten.

Masi
2012-06-13, 14:31
300 kr på att det blir över 3 mål Holland - Tyskland samt att Portugal vinner?

Danne2k
2012-06-13, 15:44
300 kr på att det blir över 3 mål Holland - Tyskland samt att Portugal vinner?

Tror faktiskt att det är mycket möjligt!

Qudatullah Jamal
2012-06-13, 15:57
Skandal att Jonas Olsson fick sitta på bänken samtidigt som Lustig hamnar på mellis hela jävla matchen. Ut med Granqvist till höger, in med Olsson i mitten och skicka hem Lustig, han har inte i en svensk landslagstrupp att göra. Och låt Seb Larsson spela 90 minuter för i helvete, han är vår absolut bästa spelare efter Zlatan.

Såhär vill jag se Sverige mot England och Frankrike:

Isaksson
Granqvist - Mellberg - Olsson - Olsson
Wernbloom - Källström
Larsson - Zlatan - Elm
Elmander

Hur kan du motivera att Elm får lira? Hjärnsläpp?
Om man blir pissnödig av några ukrainare, vad lär man då inte vara mot Terry, Gerrard Lampard, Rooney, Gareth Barry, Scott Parker och andra? Han kommer att bli uppäten.

Jokester
2012-06-13, 16:02
Hur kan du motivera att Elm får lira? Hjärnsläpp?

Han är en otroligt bra fotbollsspelare och har mycket i sig. Han var inte den enda som underpresterade mot Ukraina. Finns dessutom ingen annan jag kan se på den positionen, bortsett från chippen då. Men honom ser jag hellre som inhoppare mot slutet.

Danne2k
2012-06-13, 17:44
Kul match, redan 3 mål och Portugal imponerar helt klart mer och mer!

Går detta åt helvete för Danmark måste de nog vinna sista omgången mot Tyskland, svettigt.

Qudatullah Jamal
2012-06-14, 00:22
Är det för övrigt bara jag som tappat en del av glöden för såna här mästerskap? Känns som jag dog lite efter VM 2006.

Eller är erat intresse för EM och landslaget större än någonsin?

Danne2k
2012-06-14, 09:36
Är det för övrigt bara jag som tappat en del av glöden för såna här mästerskap? Känns som jag dog lite efter VM 2006.

Eller är erat intresse för EM och landslaget större än någonsin?

Mja, alltså det blir ju svårt att slå dramatiken som var under VM 2006 och till viss del 2010, samt kvalitéten på spelet som rådde under EM 2008 med Ryssland, Holland och Spanien mfl, men nog är mitt intresse för EM rätt stort fortfarande.

Dock är det inte lika stort för landslaget som förr, känner jag. Man har lixom gett upp hoppet. Tror och hoppas mer på Tyskland som f.ö. imponerade ordentligt igår! Tog över mer och mer i första halvlek och målen var det inget fel på heller. Snacka om att sätta sina chanser när de väl dyker upp, effektivitet!

Tyckte de förtjänade 3-1 men de var väl inte så pigga att anfalla när Holland jagade kvittering. Nu blir det tufft för Holland i sista omgången, känns som Portugal blir grupp 2:a.

Masi
2012-06-14, 10:36
Lägger 1000 från gårdagens vinst på Italien och Spanien(0-1) till 4.35!

Jokester
2012-06-15, 00:22
Lägger 1000 från gårdagens vinst på Italien och Spanien(0-1) till 4.35!

:)

Jokester
2012-06-15, 00:23
Spanien imponerade grymt idag mot ett uddlöst Irland. Vilken skillnad det blir på deras spel med Torres på plan. Blir mycket farligare i både inläggssituationer och i djupled än när de bara får förlita sig på att zickzacka igenom motståndarförsvaren.

130kg finsk sisu
2012-06-15, 08:58
Har Sverige sena eller tidiga matchen?

Brukar heija på Sverige i 2 sporter. Handboll och fotboll men idag blir det England. Av 2 orsaker.
1. Har alltid gillat England i fotboll. Nästan mer än Sverige.
2. Zlatan. Egentligen är han allt jag vill se hos en spelare: teknisk,stark,stor,tuff,bra i luften,elak. Men hans divalater och pissiga lagattityd passar inte in i ett svenskt socialdemokratiskt kollektiv som vi är vana att se av ett svenskt landslag. Sjukt men sant, världens bästa spelare passar inte i ett svenskt landslag.Punkt.

Eddie Vedder
2012-06-15, 09:02
Är det för övrigt bara jag som tappat en del av glöden för såna här mästerskap? Känns som jag dog lite efter VM 2006.

Utan tvekan. Men det har ju med mitt fotbollsintresse överlag att göra. Det är inte längre det centrala i mitt liv. Starkast minne för mig är VM 98. Fast jag ska erkänna att jag tittat mer hittills i EM än jag trodde innan. Och jag vill ju, som jag redan sagt, titta på när Ola spelar. Även om jag märker att du inte vill detsamma. :D

Eldhroka
2012-06-15, 09:05
Jag blir mer intresserad ju mer jag tittar....
Sport på landslagsnivå (heter det så) har iofs alltid intresserat mig.

Frantic
2012-06-15, 09:07
Har Sverige sena eller tidiga matchen?...

Sena.

...

Brukar heija på Sverige i 2 sporter. Handboll och fotboll men idag blir det England. Av 2 orsaker.
1. Har alltid gillat England i fotboll. Nästan mer än Sverige.
2. Zlatan. Egentligen är han allt jag vill se hos en spelare: teknisk,stark,stor,tuff,bra i luften,elak. Men hans divalater och pissiga lagattityd passar inte in i ett svenskt socialdemokratiskt kollektiv som vi är vana att se av ett svenskt landslag. Sjukt men sant, världens bästa spelare passar inte i ett svenskt landslag.Punkt.

Vad pratar du om? Det är varken sjukt eller sant. Det var väldigt många år sen Zlatan hade divafasoner och han uppträder moget både som spelare och lagkamrat. Han är ju för tusan till och med lagkapten.

Punkt? Varför skulle det vara punkt för diskussionen? För att du redan kommit med "facit"?

130kg finsk sisu
2012-06-15, 09:16
Sena.



Vad pratar du om? Det är varken sjukt eller sant. Det var väldigt många år sen Zlatan hade divafasoner och han uppträder moget både som spelare och lagkamrat. Han är ju för tusan till och med lagkapten.

Punkt? Varför skulle det vara punkt för diskussionen? För att du redan kommit med "facit"?

Sätter gärna punkt.

Men jag är knappast den enda som kritiserar Zlatan. Kvalet var fullt av kritik av Zlatan. "Landslaget spelar mycket bättre utan Zlatan" och "Zlatan är inte större än laget" var ständigt återkommande överallt.

Att han är lagkapten är ju för att Hamrèn vet att det är det enda sättet att försöka få Zlatan som en del av kollektivet. Har han lyckats eller ej? Dagens match säger mycket.

Sedan vill jag till sist understryka ännu en gång att jag vidhålla att Zlatan är världens bästa spelare och som sagt den spelartyp jag beundrar.
Men jag vidhåller att han inte passar in i ett svenskt landslag. Han är för stor, för bra och för individuell.
I kvalet spelade ju Sverige minst lika bra kanske t.o.m bättre då han inte var med i någon match.

Frantic
2012-06-15, 09:30
Men jag är knappast den enda som kritiserar Zlatan. Kvalet var fullt av kritik av Zlatan. "Landslaget spelar mycket bättre utan Zlatan" och "Zlatan är inte större än laget" var ständigt återkommande överallt.

Nej det är du verkligen inte men i princip alla som kritiserar Zlatan är soffexperter som diskuterar på kafferasten på jobbet (samma människor som hävdar att man går ner i vikt om man bara skippar ljust bröd), samt såna som aldrig ser på italienska ligan utan baserar allt på opgån enstaka halvlek då och då.



Att han är lagkapten är ju för att Hamrèn vet att det är det enda sättet att försöka få Zlatan som en del av kollektivet. Har han lyckats eller ej? Dagens match säger mycket.

Jag tror snarare att han är lagkapten just för att han tar sitt ansvar och är en trygg person/lagkamrat. Och för att Mellberg avsade sig rollen så klart. Vem skulle annars vara kapten?



Sedan vill jag till sist understryka ännu en gång att jag vidhålla att Zlatan är världens bästa spelare och som sagt den spelartyp jag beundrar.
Men jag vidhåller att han inte passar in i ett svenskt landslag. Han är för stor, för bra och för individuell.
I kvalet spelade ju Sverige minst lika bra kanske t.o.m bättre då han inte var med i någon match.

Jo, Sverige spelade bra i kvalet. Jag såg matchen mot Holland på plats. Men vem gjorde flest mål i kvalet? Vem gjorde flest mål förra EM? Vem var bäst förra matchen? Att inte spela med den överlägset bästa spelaren i ett land är bara korkat. Zlatan har varit riktigt bra i landslaget men han har inte varit så bra han kan vara. Om det beror på taktiken, han själv eller övriga laget vet jag inte. Jag tror däremot att Hamrén äntligen har hittat rätt plats åt honom och ska han någonsin komma till sin rätt i landslaget är det nu.

feyin
2012-06-15, 10:00
Kanske har sisun rätt med tanke på att nästan den enda känslan jag kommer ihåg från tidigare landslagscuper är besvikelse. Men visst tror jag att zlatan skulle kunna prestera med ett lag oavsett socialism eller ej.

Jag har en förhoppning om att swe vinner ikväll, men det känns som för bekant att man har höga förväntingar på swe oavsett förutsättningar. Numero uno eller ingenting!

Danne2k
2012-06-15, 10:20
Mjo, jag vågar inte hoppas mycket inför ikväll, samtidigt som det är svårt att inte hoppas alls.

Hursomhelst, kul att Tyskland och Spanien börjar imponera på allvar nu, känns som att det är de som kommer att mötas förr eller senare.

Vilka lag tror ni vi kommer se i kvartsfinal då? Jag misstänker tyskland, spanien, ryssland, italien, frankrike sen vet jag inte..

krubkungen
2012-06-15, 10:33
Svergie-England tror jag blir 2-2 men jag hoppas såklart på svensk seger.

Frankrike-Ukraina tror jag slutar 3-2

Är halvfransk så jag hoppas att Svergie och Frankrike går vidare :)

130kg finsk sisu
2012-06-15, 11:51
Tror även att Sverige vinner ikväll. England har inget spel detta EM baserat på Frankrike matchen. Och deras farlighet vid fasta situationer borde Sverige kunna stoppa ganska bra med tanke på att de är EMs längsta lag. Zlatan,Mellberg,Olsson(om han spelar) kan alla svara England.

130kg finsk sisu
2012-06-15, 11:53
Nej det är du verkligen inte men i princip alla som kritiserar Zlatan är soffexperter som diskuterar på kafferasten på jobbet (samma människor som hävdar att man går ner i vikt om man bara skippar ljust bröd), samt såna som aldrig ser på italienska ligan utan baserar allt på opgån enstaka halvlek då och då.



Jag tror snarare att han är lagkapten just för att han tar sitt ansvar och är en trygg person/lagkamrat. Och för att Mellberg avsade sig rollen så klart. Vem skulle annars vara kapten?




Jo, Sverige spelade bra i kvalet. Jag såg matchen mot Holland på plats. Men vem gjorde flest mål i kvalet? Vem gjorde flest mål förra EM? Vem var bäst förra matchen? Att inte spela med den överlägset bästa spelaren i ett land är bara korkat. Zlatan har varit riktigt bra i landslaget men han har inte varit så bra han kan vara. Om det beror på taktiken, han själv eller övriga laget vet jag inte. Jag tror däremot att Hamrén äntligen har hittat rätt plats åt honom och ska han någonsin komma till sin rätt i landslaget är det nu.
Upprörd?

Zlatan är överlägset bäst i laget, absolut. Men spelar laget bättre med eller utan Zlatan?

Angående ljust bröd så tror jag nog att man gårner något 100g om man skippar det.

Danne2k
2012-06-15, 14:10
Svergie-England tror jag blir 2-2 men jag hoppas såklart på svensk seger.

Frankrike-Ukraina tror jag slutar 3-2

Är halvfransk så jag hoppas att Svergie och Frankrike går vidare :)

Håller med, vore kul om Frankrike kunde imponera detta EM, det var några år sedan de var konkurrenskraftiga nu..

Kanske ser vi Tyskland, Spanien, Italien/Ryssland och Frankrike i semifinalerna?
(Ingen aning om det är möjligt dock).

Danne2k
2012-06-15, 14:24
Som jag fattat det så kommer inte Spanien och Tyskland mötas förrän i finalen OM båda vinner sina grupper (förutsatt att båda lagen vinner alla matcher fram till finalen), eller är jag ute och cyklar?

Juxta
2012-06-15, 14:27
Tänkte sätta en hundring på att Sverige vinner ikväll iallafall.

Frantic
2012-06-15, 15:10
Upprörd?

Zlatan är överlägset bäst i laget, absolut. Men spelar laget bättre med eller utan Zlatan?



Inte det minsta upprörd :)

Jag tror helt klart att Sverige vinner många fler matcher om Zlatan spelar.


Jag tror inte Sverige har styrkan att pressa sig igenom Englands försvar så vinna komma vi nog inte göra. Däremot kan vi kanske kriga till oss ett oavgjort. Men herregud vad jag hoppas att jag har fel. England har ett sämre lag än på många år och vi har ju vunnit förut så det är inte omöjligt.



KOM IGEN NU

Jokester
2012-06-15, 15:46
Spelar Lustig ikväll igen stänger jag av tvn och tar en powerwalk istället.

Gosti123
2012-06-15, 16:55
Spelar Lustig ikväll igen stänger jag av tvn och tar en powerwalk istället.

Granqvist spelar, lustig är höftskadad.

Danne2k
2012-06-15, 16:56
Nu hoppas vi att Frankrike krossar Ukraina då!

Gosti123
2012-06-15, 17:07
Frankrike - Ukraina bruten pga åskväder.

Ironbabe
2012-06-15, 17:08
Vilket regnoväder..blixtrar och dunder :)

Danne2k
2012-06-15, 18:40
Visst sa de precis att Sveriges match börjar vid 21:00 istället? Hittar ingen bekräftelse på det dock..

Edit: Står visst på text-tv.

tp_88
2012-06-15, 20:50
Hoppas att alla som tyckte så illa om Lagerbäck, och så bra om Hamrén, är nöjda nu.

Sverige har varit bedrövliga i EM.

stridis
2012-06-15, 20:53
Fan, varför kollar man ens på fotbollen?

Qudatullah Jamal
2012-06-15, 20:56
Ååååååå???! 3:e förbannade nickmålet. Vänder man inte det här så kräver jag Hamréns avgång och deportering av i princip samtliga startspelare till Nordkorea.
In med chippen och Bajrami vafan, dom kan ju i alla fall gå förbi sina spelare men det här??

130kg finsk sisu
2012-06-15, 21:12
gillar zlatans sax-spark vid målet samt överkörningen av spelaren som kom emot. vackert.

LadyG
2012-06-15, 21:27
Det är lite för spännande nu.

thenut
2012-06-15, 21:28
Men vad gör Isaksson? :(

LadyG
2012-06-15, 21:28
Hela laget står och tittar på, inte bara isak.

ceejay
2012-06-15, 21:38
förhelvetetetetetetetetetetetetete

Jokester
2012-06-15, 22:04
Bedrövligt försvarsspel. Sverige var dock förtjänta av vinst eller kryss i denna match. England var inte bra.

krubkungen
2012-06-15, 22:07
Bedrövligt försvarsspel. Sverige var dock förtjänta av vinst eller kryss i denna match. England var inte bra.

England är buttfuckers. Mot Frankrike spelade dem berlinmuren som små rädda flickor. Hoppas Ukraina ger dem utmaning.

Fastback
2012-06-15, 22:16
Avgå Hamrén! *gah!*

LeBron
2012-06-15, 23:19
Hoppas att alla som tyckte så illa om Lagerbäck, och så bra om Hamrén, är nöjda nu.

Sverige har varit bedrövliga i EM.

Sverige har ALLTID varit bedrövliga.

EDIT: Någon som känner sig sugen på att förklara varför Sverige i princip suger på fotboll, är inte så inne i just fotboll så om någon som är det kan förklara så uppskattas det! :)

eternallord
2012-06-15, 23:29
Jag är nyfiken på varför Sverige tycks förväntas vara väldigt bra på fotboll. Vi har ett par stora spelare, men om man ser på Sverige som nation. Vi har ju väldigt klen befolkningsmängd och jämfört med många av toppnationerna har vi väl ingen vidare fotbollskultur.

Qudatullah Jamal
2012-06-15, 23:29
EDIT: Någon som känner sig sugen på att förklara varför Sverige i princip suger på fotboll, är inte så inne i just fotboll så om någon som är det kan förklara så uppskattas det! :)

Man gör färre mål än dom andra lagen.

feyin
2012-06-15, 23:39
Jag blir så jävla förbannad på folk som hävdar att sverige inte alls har något bra lag och att man inte bör förvänta sig något ifrån sveriges landslag. Vad i helvete! Vi har massor av världsspelare, vad är det för fel på er? Sluta försöka verka som att ni är nåt jävla utanför-boxen-tänkare och kliv in i verkligheten. Med sveriges spelare ska man fan kunna förvänta sig bra spel.

Viktor_Balck
2012-06-15, 23:39
Sverige har ALLTID varit bedrövliga.

EDIT: Någon som känner sig sugen på att förklara varför Sverige i princip suger på fotboll, är inte så inne i just fotboll så om någon som är det kan förklara så uppskattas det! :)

Kanske inte ska uttala dig huruvida Sverige är bedrövliga eller inte. Att ta sig til EM är en jävligt bra bedrift bara det. Resten blir liksom en bonus, och nej Sverige har långtifrån alltid varit bedrövliga.

Tycker vi lirade bra idag allt som allt, släppte in mål lite billigt men förtjänade en poäng iaf. Skitmatchen mot Ukraina ställde tyvärr till det.

Qudatullah Jamal
2012-06-15, 23:57
Jag blir så jävla förbannad på folk som hävdar att sverige inte alls har något bra lag och att man inte bör förvänta sig något ifrån sveriges landslag. Vad i helvete! Vi har massor av världsspelare, vad är det för fel på er? Sluta försöka verka som att ni är nåt jävla utanför-boxen-tänkare och kliv in i verkligheten. Med sveriges spelare ska man fan kunna förvänta sig bra spel.

Bra och bra. Man är i alla fall mindre bra än dom andra.

anton2000
2012-06-16, 00:22
Hehe inte lätt att vara reporter på EM:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2179921/a10aa7fe/oekrainse_verslaggeefster_vs._oranje_supporters_.h tml

Chaan
2012-06-16, 00:47
Jag är nyfiken på varför Sverige tycks förväntas vara väldigt bra på fotboll. Vi har ett par stora spelare, men om man ser på Sverige som nation. Vi har ju väldigt klen befolkningsmängd och jämfört med många av toppnationerna har vi väl ingen vidare fotbollskultur.

Jodå - det är ju nationalsporten även om det inte nämns. Kolla upp hur många spelare det finns från 7 år till veteraner så förstår du. Eller hur många olika serier det finns. Grejen är att det krävs väldigt mycket för Sverige att ta sig upp härifrån till bästa lagens nivå (Argentina, Brasilien, Tyskland, Portugal, Spanien, Italien, Frankrike och Holland normalt). Nu är Sverige klass 1b vilket är väldigt avigt. Samma situation som England, vilket är intressant eftersom det är deras spel landslaget kopierat; ett ständigt pågående luftwaffe-anfall vilket inte alls klass 1a-lagen håller på med. Danmark hamnar också på samma nivå som Sverige och England, där kan man snacka om liten befolkning. Som sagt det är en avig position. Fotboll är enormt i dom här klass 1b-länderna men ändå får man inte utväxling (dvs placeringar) - och för att ta sig in där i den högsta ligan krävs något speciellt - nämligen att förstå spelet i grunden. England är inte där trots att modern fotboll formerades där eller vad man ska säga.

Qudatullah Jamal
2012-06-16, 00:58
Hehe inte lätt att vara reporter på EM:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2179921/a10aa7fe/oekrainse_verslaggeefster_vs._oranje_supporters_.h tml

Haha, bra tips. Fantastiskt rolig! :D
Sköna holländare, tycker också man märkte att det är världens längsta folk.

Zizou
2012-06-16, 21:54
Vad i helvete, så sjukt tråkigt att Grekland gick vidare.. Ett under hur dom lyckas, med den tråkiga fotbollen dom spelar ^^

JohPz
2012-06-16, 22:19
Vafan åkte Ryssland ut nu? Hur kan det hända..och mot Grekland..

Detta EM-slutspelet är fan sämsta nånsin, nu skiter jag i det. Intresset som var skyhögt 30 h sedan är nu nere på 0.

Danne2k
2012-06-16, 22:33
Vafan åkte Ryssland ut nu? Hur kan det hända..och mot Grekland..

Detta EM-slutspelet är fan sämsta nånsin, nu skiter jag i det. Intresset som var skyhögt 30 h sedan är nu nere på 0.

Ja, det var fan riktigt oväntat, de som har imponerat såpass mycket. Fattar inte hur de inte kunna vinna mot sunk-grekland..

Håller inte med helt, du har ju fan Tyskland och Spanien kvar, sen finns det chanser att Frankrike och Italien åter gör comeback i mästerskapssammanhang, vilket vore lite roligt.

Blir spännande imorgon iaf, goda grannar i all ära, men imorgon hoppas jag att Tyskland visar var skåpet ska stå och slår ut Danmark ordentligt och säkrar sitt avancemang!

The Myoblast
2012-06-17, 06:51
Vad i helvete, så sjukt tråkigt att Grekland gick vidare.. Ett under hur dom lyckas, med den tråkiga fotbollen dom spelar ^^

Det var bra, eller är Ryssland roligt? Nu åker Grekland ut snabbt och troligen med storstryk.

tp_88
2012-06-17, 06:57
Sverige har ALLTID varit bedrövliga.

EDIT: Någon som känner sig sugen på att förklara varför Sverige i princip suger på fotboll, är inte så inne i just fotboll så om någon som är det kan förklara så uppskattas det! :)
Allting är relativt, sett till befolkningsmängd, geografiskt läge etc så nja. Rankade som 17e landslag i världen för tillfället.

De gjorde många bra mästerskap under 90-talet och 2000-talet, man har inte råd att släppa ett antal billiga mål och göra tveksamma laguttagningar.

Zizou
2012-06-17, 07:17
Det var bra, eller är Ryssland roligt? Nu åker Grekland ut snabbt och troligen med storstryk.

Ryssland spelar en betydligt roligare fotboll än Grekland. Tror nog dom flesta kan hålla med om det.
Man vill väl inte att ett lag ska gå vidare för att dom ska åka ut snabbt?

komigen
2012-06-17, 15:00
Spelar Potugal fotboll idag!? Vilken tid och kanal i såfall?

Magnus N
2012-06-17, 15:03
Spelar Potugal fotboll idag!? Vilken tid och kanal i såfall?

Måste vara fel men kollar jag tablån ser den ut att börja 00:05 på tv4

panzerpig
2012-06-17, 15:22
Det är väl eftersändning då.

Crylee
2012-06-17, 15:30
Spelar Potugal fotboll idag!? Vilken tid och kanal i såfall?

Dom spelar samtidigt som Tyskland - Danmark 20:45. Men tror den sänds i TV4Sport Xtra, går att se på TV4Play, vet inte om man behöver ha Premium dock.

Gosti123
2012-06-17, 15:33
Portugal spelar i tv4 extra 20.35

Danne2k
2012-06-17, 15:58
Skönt att dom väljer att visa Tysklandsmatchen i vanliga Tv4, dock kan ju Portugal - Holland bli bra jäkla spännande också..

The Myoblast
2012-06-23, 09:08
Man vill väl inte att ett lag ska gå vidare för att dom ska åka ut snabbt?

Haha jo, blev målkalas som jag sa.

Danne2k
2012-06-23, 10:57
Haha jo, blev målkalas som jag sa.

Och vilket målkalas sen :Virro

Man blir ju lite stolt, ändå. Jävligt fina mål av Tyskland och många olika spelare som fick näta också. Imponerande, även om det kanske inte var det tuffaste av motstånd. Annat blir det i semifinalen!

Spanien - Frankrike ikväll *drool*

Frankrike måste nog rycka upp sig flera snäpp från Sverigematchen och göra en riktig supermatch för att ens ha en chans, känns det tyvärr som. Hoppas åtminstone på lite spänning.

The Myoblast
2012-06-23, 11:07
Hehe ja

http://i.minus.com/ibkcX8jmugxvUu.gif

http://i.minus.com/iQBPQdIuTQ4Ct.gif


http://i.minus.com/ibQrr9A9BeR9q.gif

Danne2k
2012-06-23, 11:11
Najs :D

Så skönt och se sånna där direktskott, - De tänker inte ens, de bara gör!

Och det blir alltid jävligt bra <3

The Myoblast
2012-06-23, 11:14
Coolt att på första skottet studsar bollen upp lite (oväntat) precis när han ska drämma till - annars hade den inte hamnat i krysset. Men kanske hade gått in längs marken med den farten :Virro

The Myoblast
2012-06-23, 11:29
http://i.minus.com/iboEwJhK8gl30p.gif

http://i.minus.com/ibpfulTvRiS6nE.gif

130kg finsk sisu
2012-06-23, 12:02
någon annan än jag som tycker att man filmat mindre i detta EM? och om man filmat så har domarna varit ganska OK med att inte gå på det? Några reflektioner av en som vill se sparka och spring fotboll ala Skottland tidigt 80-tal. :)

krubkungen
2012-06-23, 12:23
Halv fransk som man är så är det spännande inför matchen ikväll mot Spanien,
Det blir lite Mission Impossible att vinna mot Spanien.
men jag hoppas Frankrike gör en bra match och hoppas såklart att dem vinner men det blir tufft.

Åhh vad man skulle vilja ha Zidane i såna här matcher. *cupid*

Ld-ibIEap80

piUuRM_X1UE

Jokester
2012-06-23, 12:41
Hoppas att Frankrike spöar skiten ur Spanien även om det vore kul att se Portugal - Spanien i en semi och låta dem få stryk där istället.

Är så satans trött på Spaniens spel och "barcelonafotbollen" även om det är en gammal Madridtränare som coachar laget. Det är så tempofattigt och händelsefattigt i så stora delar av matchen att man nästan får lust att knäppa av och stirra in i väggen istället.
Dock är det väldigt fina mål som blir till när de väl kommer igenom.

Kolla på Tyskland där har vi fart och djupledsspel trots dominant bollinnehav.

Danne2k
2012-06-23, 15:37
Halv fransk som man är så är det spännande inför matchen ikväll mot Spanien,
Det blir lite Mission Impossible att vinna mot Spanien.
men jag hoppas Frankrike gör en bra match och hoppas såklart att dem vinner men det blir tufft.

Åhh vad man skulle vilja ha Zidane i såna här matcher. *cupid*

Ld-ibIEap80

piUuRM_X1UE

Fan, det var tider det där. Frankrike har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. VM-98 är mitt första fotbollsminne, jag var 11 år och inte speciellt fotbollsintresserad men fastnade ändå, ffa. i finalen där ingen annan i familjen (utom jag) trodde att de skulle slå brassarna, och så vinner de med 3-0 :D
Detta är ett tydligt minne
http://www.youtube.com/watch?v=NoZ9EGItylw&feature=related


Störst minne har jag nog ändå från VM 2006, Frankrike var ruskigt ifrågasatta med sitt "gamla" lag och var nog även ganska uträknade efter att precis ha gått vidare från gruppen med bla. 0-0 mot Schweiz och 1-1 mot Sydkorea.
De möter ett Spanien i åttondelsfinalen som hade imponerat i gruppspelet med 9 poäng och 8 gjorda (och 1 insläppt) mål. Spaniens storhetstid i mästerskapssammanhang var dock inte kommen än, utan Frankrike visar att gammal är äldst och vinner imponerande med 3-1

Resten är, som ni vet, historia.



(Blev lite nostalgisk :em:)

Kalkyl
2012-06-23, 18:46
Måste passa på att fråga, hur kommer semi finalerna se ut? Kommer Portugal få möta Spanien/Frankrike och Tyskland England/Italien?

Ame
2012-06-23, 18:53
Måste passa på att fråga, hur kommer semi finalerna se ut? Kommer Portugal få möta Spanien/Frankrike och Tyskland England/Italien?

Portugal möter kvällens vinnare och Tyskland söndagens.

http://www.fotbollstvtider.se/em-2012/hela-spelschemat

Danne2k
2012-06-23, 19:20
Måste passa på att fråga, hur kommer semi finalerna se ut? Kommer Portugal få möta Spanien/Frankrike och Tyskland England/Italien?

Ja.

krubkungen
2012-06-24, 12:02
Bra fotboll igår Frankrike:furious:

Andreas Guiance
2012-06-24, 12:44
någon annan än jag som tycker att man filmat mindre i detta EM? och om man filmat så har domarna varit ganska OK med att inte gå på det? Några reflektioner av en som vill se sparka och spring fotboll ala Skottland tidigt 80-tal. :)

Jag håller med – filmningarna har varit färre, och de filmningar som förekommit har givit mindre utdelning.

I övrigt ser jag ingen anledning att ändra mitt, föga originella, tips om en final mellan Spanien och Tyskland. Och eftersom vi sopat dem de två senaste mästerskapen är min gissning att vi gör det igen;)

Danne2k
2012-06-24, 13:28
I övrigt ser jag ingen anledning att ändra mitt, föga originella, tips om en final mellan Spanien och Tyskland. Och eftersom vi sopat dem de två senaste mästerskapen är min gissning att vi gör det igen;)

Vilken självsäkerhet du dyker upp med! :devil:

Tror väl också det blir Tys - Spa i final, och som vanligt tror jag Spanjorerna blir svårslagna, mest rädd att de får 1-0 hyfsat tidigt och sen bara håller i bollen som dom är så sjukt bra på. Hoppas dock självklart på Tyskland, tycker nästan de övertygat mer iom. att de har så många målskyttar, bra omställningar och det enda laget som fick 9 poäng i gruppen. Sen tycker jag helt klart att de har ett roligare spel, men det är en annan femma.

Spanien är alltid farliga men det återstår att se hur många fler mästerskap de kan dominera, om sviten bryts om en vecka i finalen eller om den fortsätter tom. över nästa VM..


Lite trist med Frankrike igår ändå, tyckte de började hyfsat och hade goda intentioner inledningsvis, trodde dock de skulle höja sig mer.

Givetvis rättvis seger för Spanien, blir intressant att se de mot Portugal, även om jag inte tror att det blir några problem för de röd-gula, med all respekt för Ronaldo.

The Myoblast
2012-06-24, 13:31
Bra fotboll igår Frankrike:furious:

Dom har levererat i detta mästerskap ;)

https://images.nonexiste.net/popular/wp-content/uploads/2012/06/Zlatan-Ibrahimovic-goal-vs-France-GIF.gif

Bailah
2012-06-24, 13:44
Inte alla imponerad av Spanien. Det ska vara det lag som både vunnit em och vm. Sen att de passar 600 ggr på sin sida innan det händer något är sjukt trisst. Tror Tyskland kommer krossa Spanien. Sen hoppas jag iaf att Spanien åker ut innan final.

Jokester
2012-06-24, 14:32
Folk hyllar Spanien som galningar och det är ett fruktansvärt bra lag med massor av kvalité men jag totalt avskyr fotbollen de spelar, framförallt när man inte har någon ordentlig anfallare inne. Så jävla mycket roligare det är att titta på när Pedro eller Torres kommer in.
Jag har väldigt svårt för Barcelona-fotbollen, kan nästan gå 20 min utan målchans och att bollen lämnar mittcirkeln.
Beror väl en del på att mitt hjärta ligger hos Real Madrid, men det är fan ingen underhållande fotboll Spanien spelar nu.
Hoppas på Portugal - Tyskland i final.
Alternativt att Tyskland spöar skiten ur Spanien i finalen.

Frantic
2012-06-24, 18:24
Bara för att ni avskyr fotbollen de spelar behöver ju inte betyda att den inte bör hyllas. Varför ska de ändra sin spelstil så länge de vinner? Så länge de har bollen kommer inte det andra laget att göra mål.

Jokester
2012-06-24, 19:36
Har spelat 200kr för 6,10 på 0-0 mellan England - Italien nu. Gogogogogo

Frantic
2012-06-24, 19:58
Efter den här starten känns det osannolikt att det ska bli 0-0. Ingen match har hittills blivit mållös. Det är ganska ovanligt :)

tp_88
2012-06-24, 20:29
Smart erbjudande av Bet365 idag. "Få ett gratis livebet på Ita-Eng om du lägger ett bet innan avspark."

Matchen börjar = Sidan stängs ner. Profit. :D

C.E.J.
2012-06-24, 20:33
Man vet att man är porrskadad när man vid första anblick tror att Bojan i tv4's studio är Manuel Ferrara...

On topic, Eng-Ita mycket roligare än Spa-Fra, den matchen var fruktansvärt tråkig! Rule Britannia!