handdator

Visa fullständig version : Någon som vill hjälpa mig att komma vidare?


madde1988
2012-06-08, 05:59
Jag har haft en viktnedgångsresa under det senaste året. Den 20 juli 2011 vägde jag in mig på förlossningsavdelningen på 113 kg. Nu, i dagsläget, visar vågen 80,5 kg. Tididgare har jag mest fokuserat på träningen och försökt hålla allt roligt och motiverande, men nu kanske man ska börja tänka i andra banor?

Jag tycker det är sjukt tråkigt att gå på dieter.. Jag älskar godis och att fika, men det unnar jag mig ett par gånger i veckan, och resten försöker jag hålla skapligt.

Finns det några tips och idéer som ni kan ge mig? Jag styrketränar 5 gånger i veckan, och kör någon form av cardio varje dag, men inte högintensiv utan bara för att röra på mig, typ promenader eller crosstrainer. Det kan vara allt från recept på mat, hur jag ska fortsätta min viktnedgång/ muskelbyggnad, hur jag ska täna med mat i förhållande till träning eller bara lite motivation!

Det är sjukt svårt att bli motiverad och komma vidare själv när egentligen alla i min närhet är överviktiga eller inte har nåt intresse i tränning/kost överhuvudtaget.

Inlägget känns lite flummigt, men det är för att jag inte riktigt vet vad jag "egentligen" behöver hjälp med!

Är tacksam för alla svar elelr tips i alla fall*minihttp://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=673

Pretorian
2012-06-08, 06:40
Jag skrev precis detta inlägg till en annan person men det kan nog hjälpa dig att komma igång. Och GRATTIS till den gigantiska viktnedgången! Skit i ditt umgänge, du ska inte sluta träffa dem men det är ju din kropp och den styr du själv över.

Gör som så att du testar under två veckor att äta REJÄLT med mat (som jag tjatar om jämt) och skippar:
Bröd
Pizza
Godis
Socker
Sötade drycker (sötningsmedel är ok)
Chips Plus lite fler självklara saker...

Prioritera proteinkälla, alltså köttet, fågeln eller fisken. Lägg till några potatisar eller en dl KOKT ris. Fyll ut med MASSOR med sallad, broccoli, ärter etc.

Gör du detta så tror jag inte du behöver bry dig ett skit om kalorier eller matvåg OCH du kommer gå ner i vikt OCH DÅ KOMMER DU BLI MER MOTIVERAD ATT FORTSÄTTA.

Äter du något du inte gillar så sluta med det och gör om, justera med kryddor etc tills det blir gott eller byt till något helt annat.

hejochhå
2012-06-09, 18:18
Grattis till viktnedgången och har du klarat alla dessa kilon så kommer du klara resten också!

Min initiala tanke var att följa den här tråden och alla råd som kan tänkas komma i det tysta men efter att idag haft en rejäl svacka och unnat mig på tok för mycket godis och kaffebröd så känner jag att jag nog måste visa upp mig lite. Jag har enormt dåligt samvete nu trots att det är min första krasch på 5-6 veckor.

Jag har inte nån i min närhet heller som motiverar direkt för de är rädda att trampa mig på tårna, liknande sits men inte samma alltså. Jag känner mig lite flummig jag med för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det jag dock vet är att jag behöver gå ned i vikt och jag behöver stöd.

Pretorian
2012-06-11, 07:03
Läs mitt inlägg igen och följ det.