handdator

Visa fullständig version : Söker helt laktosfritt Kalori och protein pulver


Drumblast89
2012-06-07, 16:24
Hejsan:)

Jag ska plantera och träna nu i sommar och jag behöver något som jag ha som mellan mål på fältet och efter träningspasset. Jag tål ej laktos och läst lite om olika tillskott. Hitta vissa produkter, men de har ändå lite lakots i sig(som tex whey 100).

Känner ni till något?

Jag funderar på att köra jordnötssmör mackor och sojaprotein(som innehåller för lite kalorier, men bra med protein) blandat med laktosfri mjölk.

Om jag inte hittar något dvs:)

J.V
2012-06-07, 16:31
Det finns ju proteinpulver gjort på både ägg och soja, det är väl ändå laktosfritt? Alternativt köttprotein som Carnivor.

Kollar du på vassle- och kaseinvarianter är det ju klart det innehåller laktos.

Lindberg
2012-06-07, 17:13
hade hellre kört på äggprotein. Mycket snack om att soja proteinet sänker ens naturliga testosteron produktion och höjer östrogenet bla bla bla.

Äggprotein finns på typ alla grossister.

Kischen
2012-06-07, 18:59
Ett bra hydrolysat, tex Body Science 100% Vassleproteinhydrolysat

Morty
2012-06-07, 19:57
Vassleisolat typ whey 100 är ju laktosfritt. Koncentraten (whey80) är inte laktosfria.

Bluesparv
2012-06-08, 00:26
Vassleisolat typ whey 100 är ju laktosfritt. Koncentraten (whey80) är inte laktosfria.

Nej, mjölkprotein blir inte helt laktosfria. Däremot är isolaten väldigt, väldigt snåla på det. Är det allergi vi pratar om spelar det dock ingen roll, är det intolerans däremot så bör ett isolat funka vid "normal" konsumtionsmängd om man i övrigt är restriktiv med sitt intag av mejeriprodukter.

Juxta
2012-06-08, 09:25
hade hellre kört på äggprotein. Mycket snack om att soja proteinet sänker ens naturliga testosteron produktion och höjer östrogenet bla bla bla.

Äggprotein finns på typ alla grossister.

Fan. Ska jag verkligen behöva berätta om Weston Price i varje jäkla tråd som nämner soja?
Dom har ju onekligen lyckats med sin lobbyverksamhet...

Jag har hört att du förvandlas till feminist med tuttar om du käkar soja. Kolla bara alla ladybois i Thailand, där äter dom väl tofu?