handdator

Visa fullständig version : Jag har förstört min Iphone4s...i think


Xtronal
2012-06-07, 16:04
- Jag råkade pilla in sim kortet utan att ha använda metall saken. Nu är simkortet långt in i telefonen.. hur får jag ut det?



- hittade inte telefon hjälps tråden..*gah!*

hahavaffan
2012-06-07, 16:11
Haha herregud vilken ångest. Om du har en jävligt liten skruvmejsel eller något att som passar, så skruva av de två understa skruvarna som sitter på varje sida om dock-kontakten. Sen lossar du försiktigt bakstycket, så kanske SIMet ligger där och skräpar. Om inte, så har det hamnat innanför skärmen och då är det lite mer pill har jag för mig, så det kanske är något för en skärmfixar-firma eller en Apple-butik att ta tag i.

Xtronal
2012-06-07, 16:13
jag slänger telefonen. jag lackar, har haft telefonen sen andra november och först funkar det inte med vanligt simkort, min förra mobil gick sönder för fem dagar sen, så jag ringde telenor kundsupport och fixade äntligen mitt micro sim.. kortet fick jag idag.


- har redan förstört telefonen och nån har "städat" bort metall simkorts hållaren...... därför jag prövade stoppa i kortet

mela
2012-06-07, 16:18
Men varför i hela friden har du inte kört med microsim?

Xtronal
2012-06-07, 16:21
Men varför i hela friden har du inte kört med microsim?

jag var rädd för att ringa kundsupporten...
skämt åsido.


- Jag hade tele2, comviq kompis. Så jag kunde smsa gratis till mina vänner, kände inte heller något behov av att använda iphonen. Så jag satt där med min gamla mobil som hade knappar. Den funkade skit bra tills skärmen gick sönder efter det regnade och jag blev dyngsur.


- Nu fick jag en stöt av Iphone 4s också, råkade ta på mobilen när laddaren var i (metallen på sidan) .


- Livet leker.*grr*

Fugly
2012-06-07, 16:24
jag var rädd för att ringa kundsupporten...
skämt åsido.


- Jag hade tele2, comviq kompis. Så jag kunde smsa gratis till mina vänner, kände inte heller något behov av att använda iphonen. Så jag satt där med min gamla mobil som hade knappar. Den funkade skit bra tills skärmen gick sönder efter det regnade och jag blev dyngsur.


- Nu fick jag en stöt av Iphone 4s också, råkade ta på mobilen när laddaren var i (metallen på sidan) .


- Livet leker.*grr*
Lol!

Varför skriver du i punktform?

Xtronal
2012-06-07, 16:27
Lol!

Varför skriver du i punktform?

Vet inte.. förlåt om det bidrar till att du känner dig obekväm när du läser tråden *cry*


- Fick ut simkortet med hjälp av en gammal fiskkrok som min gammelfarfar skapat:)


- Måste fixa ny metall sak.. kanske från apple store?

Ronn
2012-06-07, 16:31
Haha, jag får en mental bild av en stor muskulös man som blir oerhört frustrerad av en liten telefon. :laugh: :laugh:

Benny01
2012-06-07, 20:03
lmao

Fugly
2012-06-07, 20:10
Kan det här vara en best of?

Dennis93
2012-06-07, 20:30
jag var rädd för att ringa kundsupporten...
skämt åsido.


- Jag hade tele2, comviq kompis. Så jag kunde smsa gratis till mina vänner, kände inte heller något behov av att använda iphonen. Så jag satt där med min gamla mobil som hade knappar. Den funkade skit bra tills skärmen gick sönder efter det regnade och jag blev dyngsur.


- Nu fick jag en stöt av Iphone 4s också, råkade ta på mobilen när laddaren var i (metallen på sidan) .


- Livet leker.*grr*

Det är inte lätt när det är svårt :laugh:

Vet inte.. förlåt om det bidrar till att du känner dig obekväm när du läser tråden *cry*


- Fick ut simkortet med hjälp av en gammal fiskkrok som min gammelfarfar skapat:)


- Måste fixa ny metall sak.. kanske från apple store?

Vad är det för ny metall sak du behöver ? Ser inte simkorts grejjen lika dan ut på 4s som vanliga 4an ?

Therealslimshady
2012-06-07, 21:17
Hahaha