handdator

Visa fullständig version : Bok om AAS


sinaui
2012-06-07, 13:39
Jag hoppas att detta inte är en otillåten diskussion.
Jag skulle gärna vilja få tips på en bok om Steroider. Inte en "nybörjarguide" eller dylikt utan mer åt det hållet hur det fungerar och hur det används medicinskt, hur det påverkar på populationsnivå och så.
Har ingen direkt kunskap i medicin så det kanske är omöjligt?!

I alla fall, tips på bok för en novis som är intresserad?

Eddie Vedder
2012-06-07, 13:42
http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=steroider&title=steroider&fromproduct=False

Kallsone
2012-06-07, 14:09
lånar tråden lite.

Har för mig att jag såg en dokumentär för flera år sedan om en kille som ville komma i samma form som han var i när han var ung. Han höll på med simning när han var ung och ville nu kunna komma tillbaka till simningen med hjälp av doping. Han gick på regelbundna kontroller och fick tillslut bryta när det visade sig att hans spermieproduktion var nere på 0 har jag för mig.

Någon som känner igen detta och vet vilken dokumentär jag tänker på?

Therealslimshady
2012-06-07, 14:41
TS, Kolla in filmen bigger faster stronger.

Gober
2012-06-07, 14:49
lånar tråden lite.

Har för mig att jag såg en dokumentär för flera år sedan om en kille som ville komma i samma form som han var i när han var ung. Han höll på med simning när han var ung och ville nu kunna komma tillbaka till simningen med hjälp av doping. Han gick på regelbundna kontroller och fick tillslut bryta när det visade sig att hans spermieproduktion var nere på 0 har jag för mig.

Någon som känner igen detta och vet vilken dokumentär jag tänker på?

Vet inte vilken du menar men det finns en dansk dokumentär med en kille som kör lite samma grej som Super Size Me. Dvs han kör en kur och dokumenterar det, går också på läkarkontrollen och blir skrämd av att hans värden är helt tokiga. Minns tyvärr inte namnet, den är väll relativt neutral då den tar upp både "positiva" effekter (han ökar ganska brutalt i styrka och ganska mycket i storlek) och de negativa effekterna ur hälsoaspekt.

rememberence
2012-06-07, 15:26
Vet inte vilken du menar men det finns en dansk dokumentär med en kille som kör lite samma grej som Super Size Me. Dvs han kör en kur och dokumenterar det, går också på läkarkontrollen och blir skrämd av att hans värden är helt tokiga. Minns tyvärr inte namnet, den är väll relativt neutral då den tar upp både "positiva" effekter (han ökar ganska brutalt i styrka och ganska mycket i storlek) och de negativa effekterna ur hälsoaspekt.

http://www.allthingsgym.com/2012/03/doping-forever-documentary/

Gober
2012-06-07, 15:30
http://www.allthingsgym.com/2012/03/doping-forever-documentary/

Japp där är den.

ceejay
2012-06-07, 15:37
jäkla halvböjare snubben i doping forever

rooz
2012-06-07, 15:38
jäkla halvböjare snubben i doping forever

Det är inte steroider Ceejay blir mest arg över, det är böjarna:D

Whoopie
2012-06-07, 16:53
Det är inte steroider Ceejay blir mest arg över, det är böjarna:D

hahahaha

Röda Björnen
2012-06-07, 18:47
-guy uses steroids (500mg tren a and 500mg prop) for 10 weeks

-loses 10 kg of fat; gains 15 kg of muscle, feels great

-after 10 weeks the state of his liver has become that of an 80-year old life-long alcoholic (seems like he didn’t take any liver support); he sweats excessively; he is constantly sore; he gets sexual problems

-he does half-squats

-after stopping the “treatment”, he lost the muscle, regained the fat, and went back to his old strength levels

:laugh::laugh:

Bra dokumentär!

steorider, skadar din lever, gör så att du svettas överdrivet, alltid öm, problem med sexlivet och kan bara göra halvböj!

MVH

rememberence
2012-06-08, 08:50
och kan bara göra halvböj!

MVH

Totally not worth it!

Lando
2012-06-08, 09:14
Helt sjukt, sanslöst att det kan ge såna enorma resultat på så kort tid! Han var ju verkligen inte otränad innan heller, lite fet, visst, men ingen nybörjare på något sätt, så ingen del av ökningarna kan ju skyllas på att han plötsligt började träna heller. Inte konstigt att folk mot bättre vetande håller på.

ceejay
2012-06-08, 09:53
att han tappade allt på 3 månader efter kan nog skyllas på lathet och inkompetens. Men rätt sjukt hur mycket han ökade, trist att man inte fick veta exakta siffror dock.

Gober
2012-06-08, 10:35
Helt sjukt, sanslöst att det kan ge såna enorma resultat på så kort tid! Han var ju verkligen inte otränad innan heller, lite fet, visst, men ingen nybörjare på något sätt, så ingen del av ökningarna kan ju skyllas på att han plötsligt började träna heller. Inte konstigt att folk mot bättre vetande håller på.

öhh vadå, AAS är ingen mirakel drog, folk skulle bli helt chockade över hur lite det faktiskt ger!

Eller är det inte så det brukar låta från en del? ;-)

hultman
2012-06-08, 10:46
öhh vadå, AAS är ingen mirakel drog, folk skulle bli helt chockade över hur lite det faktiskt ger!

Eller är det inte så det brukar låta från en del? ;-)

Sen ska man väl kanske inte jämföra Pluckes kur med en på 500 mg tren a i veckan. Det skulle de flesta kolozzeummedlemmar ha jävligt svårt att klara av. Sömnproblem (du kan inte sova och sömnkvaliteten blir avsevärt försämrad), labilt psyke och konstant trötthet. Å andra sidan finns det inget som bygger lika mycket som tren, men det är inte direkt ett nybörjarpreparat.

Gober
2012-06-08, 11:08
Sen ska man väl kanske inte jämföra Pluckes kur med en på 500 mg tren a i veckan. Det skulle de flesta kolozzeummedlemmar ha jävligt svårt att klara av. Sömnproblem (du kan inte sova och sömnkvaliteten blir avsevärt försämrad), labilt psyke och konstant trötthet. Å andra sidan finns det inget som bygger lika mycket som tren, men det är inte direkt ett nybörjarpreparat.

Nej men det stör mig mig när en del som preppar försöker få det att låta som att AAS är en så liten del av deras resultat. Men visst kan det även då vara så att kalle 17 ätit lite rosa piller, tränat som en mupp och misskött kost osv och faktiskt inte fått några resultat alls. Men även en del av de som använder mycket mer än så och sköter träningen med allt omkring vill ibland inte erkänna hur enormt stor del av deras resultat är just tack vare AAS.

Nåja det var kanske lite OT.

stridis
2012-06-08, 11:35
att han tappade allt på 3 månader efter kan nog skyllas på lathet och inkompetens. Men rätt sjukt hur mycket han ökade, trist att man inte fick veta exakta siffror dock.

:laugh::laugh:

Bra dokumentär!

steorider, skadar din lever, gör så att du svettas överdrivet, alltid öm, problem med sexlivet och kan bara göra halvböj!

MVH

Se Hultmans inlägg. Sedan så han lär ha varit nollad efteråt och smådeppig, en väldig skillnad från att vara på tren+testo, från högandrogent läge till noll och intet. Då är lathet något som helt enkelt är där.

noob76
2012-06-08, 11:55
Jag tänker mig att hans leder, senor, muskelfästen och dylikt inte fick en chans att komma ikapp belastningen och musklerna och att skaderisken är skyhög.

Kanske hade det varit bättre om han tränat ren, strikt och hårt i 5 år för att nå en hög nivå och sedan använt dopingen för att nå en nivå som inte vore möjlig på laglig väg ?

Gober
2012-06-08, 11:58
Jag tänker mig att hans leder, senor, muskelfästen och dylikt inte fick en chans att komma ikapp belastningen och musklerna och att skaderisken är skyhög.

Kanske hade det varit bättre om han tränat ren, strikt och hårt i 5 år för att nå en hög nivå och sedan använt dopingen för att nå en nivå som inte vore möjlig på laglig väg ?

Nu var det ett tag sedan jag såg filmen men nog hade han tränat i många år och ganska hårt?

wessmen
2012-06-08, 12:35
öhh vadå, AAS är ingen mirakel drog, folk skulle bli helt chockade över hur lite det faktiskt ger!

Eller är det inte så det brukar låta från en del? ;-)

Resultaten av steroider skiljer sig lite mycket som resultaten folk får av "ren träning".

Finns de som kämpar för varje gram och de som får tillväxt bara av att rycka lite i en hantel. Tror man att alla får likvärdiga resultat på steroider är man snett på det.

Ingen dålig kur för övrigt, allt annat än "några ryss5or" som brukar vara doping för gemene man.

hultman
2012-06-08, 12:56
Nej men det stör mig mig när en del som preppar försöker få det att låta som att AAS är en så liten del av deras resultat. Men visst kan det även då vara så att kalle 17 ätit lite rosa piller, tränat som en mupp och misskött kost osv och faktiskt inte fått några resultat alls. Men även en del av de som använder mycket mer än så och sköter träningen med allt omkring vill ibland inte erkänna hur enormt stor del av deras resultat är just tack vare AAS.

Nåja det var kanske lite OT.

Ja, håller med dig till stor del. Men du måste tänka på att den stora massan AAS-brukare är ena värdelösa räkor. Olagliga preparat fungerar absolut, men du blir ingen konkurrenskraftig byggare över en natt. Det tar tid och kräver höga doseringar, även för någon med grymt bra gener. Några ryssfemmor kommer inte att ge dig ett skit överhuvudtaget.

Lando
2012-06-08, 13:09
Det sägs väl inte i dokumentären exakt vad det är han tar mer än att det är "steroider" och att "The dosages in our experiment have been half the sizes of the beginners treatments on Body House".

Han tar alltså halva den rekommenderade dosen, bara en kur, och får ändå:

1. Helt sinnessjuka ökningar på bara 10 veckor, +15 kg lean mass och tappar 10 kg fett
2. Stora biverkningar, levern pajar ihop och han har potensproblem fram till tre månader efter avslutad kur.

Lite ögonöppnare för mig iaf, trodde faktiskt varken att det gjorde sån stor skillnad eller hade så kraftiga bieffekter så tidigt.

Gober
2012-06-08, 15:05
Ja, håller med dig till stor del. Men du måste tänka på att den stora massan AAS-brukare är ena värdelösa räkor. Olagliga preparat fungerar absolut, men du blir ingen konkurrenskraftig byggare över en natt. Det tar tid och kräver höga doseringar, även för någon med grymt bra gener. Några ryssfemmor kommer inte att ge dig ett skit överhuvudtaget.
Är med på allt du skriver.


Det sägs väl inte i dokumentären exakt vad det är han tar mer än att det är "steroider" och att "The dosages in our experiment have been half the sizes of the beginners treatments on Body House".

Han tar alltså halva den rekommenderade dosen, bara en kur, och får ändå:

1. Helt sinnessjuka ökningar på bara 10 veckor, +15 kg lean mass och tappar 10 kg fett
2. Stora biverkningar, levern pajar ihop och han har potensproblem fram till tre månader efter avslutad kur.

Lite ögonöppnare för mig iaf, trodde faktiskt varken att det gjorde sån stor skillnad eller hade så kraftiga bieffekter så tidigt.

Det finns info om vad han tog, men dom nämner det nog inte i dokumentären utan det kom väll fram senare om jag inte minns fel?

Ado2000
2012-06-08, 17:25
men tappa han allt för att han sluta träna eller bara för att han gick av kuren ??

Gober
2012-06-08, 17:33
men tappa han allt för att han sluta träna eller bara för att han gick av kuren ??

Det framgår inte riktigt exakt vad som hände efter, men han fortsatte ju att träna fast tappade styrkan enormt.

Finns ju en anledning till att de som pysslar med sådant går på nya kurer hela tiden, och en del till och med är på året runt.

Måste ju vara ganska jobbigt för psyket att tappa en stor del av det du byggt upp och dessutom bli svag igen.

Lando
2012-06-08, 18:18
Måste ju vara ganska jobbigt för psyket att tappa en stor del av det du byggt upp och dessutom bli svag igen.

Ja, det är väl däri som det beroendeframkallande ligger, man blir beroende av energin och kraften man får av att kura och deprimerad när man tappar...så då går man på det igen.

exor
2012-06-09, 11:34
500mg Trenbolone A och 500mg Testosterone Propionate är extrema nybörjardoseringar. En vanlig dosering är ca 300mg Propionate i veckan ensamt. Trenbolone är förmodligen den mest potenta AAS men med starka bieffekter och rekomenderas inte ens för erfarna kurare.

Var en bra dokumentär enligt mig och kul att få se båda sidorna.

Han hade tränat seriöst i många år innan exprimentet också om det var oklart.

noob76
2012-06-09, 11:48
"En vanlig dosering är ca 300mg Propionate i veckan ensamt."

Hur vet du det !? ;)

spoon
2012-06-09, 11:56
"En vanlig dosering är ca 300mg Propionate i veckan ensamt."

Hur vet du det !? ;)

Det finns information att få tag i om man vill. Dat dere internet.

Tricklew
2012-06-09, 12:26
"En vanlig dosering är ca 300mg Propionate i veckan ensamt."

Hur vet du det !? ;)

Jag vet inte heller hur han har fått tag i denna information, men en sak är säkert, denna tråd behöver lite moralpanik.

Tänk på barnen!

exor
2012-06-09, 15:28
"En vanlig dosering är ca 300mg Propionate i veckan ensamt."

Hur vet du det !? ;)

Jag lever inte i en bergsgrotta i Anderna...