handdator

Visa fullständig version : Hur ofta dricker du i veckan? Hur har det påverkat din träning


Gald
2012-06-06, 17:54
Tror säkert det finns en liknande tråd liggandes nånstans men skulle vilja se ett nytt resultat.

Frågan lyder som titeln alltså hur ofta dricker du i veckan.

Skriv gärna vad du svarade och hur det påverkat din kropp om du märkt någon skillnad än när du kanske inte drack m.m.

Själv har jag druckit i 3 veckor varje helg på senaste tiden alltså 2g per vecka och redan märkt att musklerna påverkats väldigt negativt. Tidigare hade jag inte druckit på ca 5 månader med betydligt bättre resultat.

Fredron
2012-06-06, 17:59
Dricker kanske 2-3 gånger i månaden, har ingen aning om hur det hade sett ut om jag inte drack alls.

Dreas
2012-06-06, 18:01
Dricker på de stora högtiderna och sen 4-5ggr till på året, ingen aning om vad det blir. 1gg i månaden som snitt. Hur mycket som intas beror på humör.

Tror att jag hade kunnat dricka mer utan speciellt negativ inverkan på resultaten.

InShape
2012-06-06, 18:06
Hade inte druckit på rätt länge, tills jag drog till en fylla i fredags. Åt mycket mat under denna dag, så man kan inte skylla på maten.
Men jag kände mig, konstigt nog, klenare än vad jag gjort på länge. Reppade på 35 hantlarna i hantelpress, veckan innan har inte 37,5 eller 40kg's varit några som helst problem.
Möjligtvis var det inbillning/ganska kass sömn, som bidrog till detta.
Men man måste även ha skojj utanför träningen :)

Mass-Tech
2012-06-06, 18:09
Dricker en öl nån gång då och då. Och snaps vid jul och midsommar.

Gald
2012-06-06, 18:15
Har även märkt att när man dricker så påverkas ofta andra saker negativt speciellt maten, när jag drack åt jag knappt något dagen efter, eller när jag väl åt så blev det bara massa skräp mat och fick verkligen inte i mig rätt mängd proteiner vilket även kan påverkat kroppen på ett negativt sätt.

MrPowa
2012-06-06, 18:22
Ett par gånger i veckan. Mest en öl eller ett glas whiskey.
Brukar sällan bli mer än ett glas.

Tricklew
2012-06-06, 18:24
Jo, det märks att du är en suput när du inte ens slås av tanken att någon kanske dricker mindre än varje vecka. Lugna ner dig med alkoholen.

Sheogorath
2012-06-06, 18:26
Jo, det märks att du är en suput när du inte ens lås av tanken att någon kanske dricker mindre än varje vecka. Lugna ner dig med alkoholen.

My thoughts exactly. :thumbup:

/Sheo, som inte kan svara i pollen p.g.a. avsaknad av adekvata alternativ.

130kg finsk sisu
2012-06-06, 18:27
4-6 gånger i året. 2 gånger hittills i år. Kan bli en 3e till helgen...

spoon
2012-06-06, 18:31
Snittar nog 2ggr i månaden men det blir mer på sommaren. Jag märker klart av det på återhämtningen. Dricker jag på lördag så presterar jag inte bra förrens på torsdagen. Tränar jag hårt 5 dagar i sträck så är planen att kroppen ska vila upp sig på helgen. Tar jag då istället en fylla så tar jag bort den tiden som kroppen har till återhämtning. Sen sänks väl testot ett par dagar efter en fylla om jag inte minns fel. Helt enkelt kass att supa men ganska kul.

hultman
2012-06-06, 18:32
Haha. Usel poll. Jag har festat hårt ända sedan man började göra häxblandningar hemma. De senaste åren är det lugnare (några gånger i månaden kanske) men resultaten har också varit sämre. Jag har alltid upplevt att jag vuxit bättre än folk som tränar 100 % seriöst, trots två sjuttisar vodka och en massa gubbar trevlighet i veckan.

filmjölk
2012-06-06, 18:32
Vart vit i 2 månader

Jockefoten
2012-06-06, 18:32
0.

MathiasF
2012-06-06, 18:59
Alltså, hur kan du förutsätta att alla dricker minst 1 gång per vecka?

snej
2012-06-06, 19:02
Dricker en whisky just nu, ungefär på den nivån, ett par whisky i veckan. Festar gör jag inte mycket längre, blir vid större partaj ett par gånger om året kanske. Inte en jävla aning hur det påverkar min träning och bryr mej inte heller.

Eddie Vedder
2012-06-06, 19:04
Varför så dålig poll? Vi är nog många som dricker alkohol då och då men för den delen inte gör det minst en gång varenda vecka.

stridis
2012-06-06, 19:05
Snitta minst en gång i veckan med en sådan tung drog för att ens kunna vara med i pollen?

Blir alkohol typ 2 ggr i månaden, ibland typ ett glas vin eller en smirnoff ice, ibland vid högtider brukar det bli mer.

MathiasF
2012-06-06, 19:05
Varför så dålig poll? Vi är nog många som dricker alkohol då och då men för den delen inte gör det minst en gång varenda vecka.

I second that.

Sheogorath
2012-06-06, 19:05
I second that.

I third that.

Angel
2012-06-06, 19:07
I veckan..haha. Jag dricker ett glas rödvin i månaden i snitt.

Hönke
2012-06-06, 19:08
Har inte druckit alkohol på 7år. Vinner jag?

spoon
2012-06-06, 19:09
Ändra pollen Eddie :)

1g i veckan
2 g i månaden
1 g i månaden
varannan månad
bara på högtider
nykterist

Angel
2012-06-06, 19:10
Har inte druckit alkohol på 7år. Vinner jag?

lurig avatar cofffee

Otur
2012-06-06, 19:10
Slår man ut det så är det nog 1 gång i månaden i snitt tror jag.

Eddie Vedder
2012-06-06, 19:10
Ändra pollen Eddie :)

1g i veckan
2 g i månaden
1 g i månaden
varannan månad
bara på högtider
nykterist

Ja om Galten tillåter. Det kanske finns ett syfte med så snäva alternativ.

MrLomax
2012-06-06, 19:12
I third that.
Fyra på den.
Dricker mig lagom berusad max 3 ggr per år, kanske inte ens det.
Smakar alkohol typ 10 ggr per år.
Jag är usel öldrickare...

Jockefoten
2012-06-06, 19:13
Han kanske bara vill ha svar ifrån de som dricker minst en gång i veckan?

MathiasF
2012-06-06, 19:19
Han kanske bara vill ha svar ifrån de som dricker minst en gång i veckan?

Var är då det sista, givna alternativet? *grr27*

http://www.rosssea.info/pix/tn/Albatross_following_boat.jpg

Eddie Vedder
2012-06-06, 19:23
Han kanske bara vill ha svar ifrån de som dricker minst en gång i veckan?

Precis. Därför avvaktar jag.

cero
2012-06-06, 19:25
1-2 per månad.

Ganymedes
2012-06-06, 19:32
Småsmuttar på en liten whisky (3-4 cl) några gånger per vecka. Ibland inte alls på ett par veckor. Dricker mig berusad typ 1-2 gånger per år. Av de gångerna är det sällan som jag blir bakis dock. That's about it. Förr var det öl och party ett par gånger i månaden. Orkar inte och känner inget sug efter det länge. Dricker hellre lite och gott.

Deffen rullar på enligt plan och jag är i mitt livs form. Känns som en bra nivå.

Hönke
2012-06-06, 19:32
lurig avatar cofffee

jaha...

spoon
2012-06-06, 19:40
Ett par gånger i veckan. Mest en öl eller ett glas whiskey.
Brukar sällan bli mer än ett glas.

Vart vit i 2 månader

0.

I veckan..haha. Jag dricker ett glas rödvin i månaden i snitt.

Slår man ut det så är det nog 1 gång i månaden i snitt tror jag.

1-2 per månad.

Hur har det påverkat eran träning?

MrPowa
2012-06-06, 19:44
Jag har inte sett nå hinder då jag inte dricker så jätte mycket. Har blivit starkare och snabbare fast jag har druckit.

agazza
2012-06-06, 20:01
Periodare, men under en period är det 1-2 gånger varje helg oftast hela sommaren, semestern är värre. Oftast mellan en halva och en hela, per krökdygn.

Det påverkar mig rätt mycket då jag missar träningspass, hindras ofta från att hålla bra näringsvärden på maten och får avsevärt högre fettinlagring på bakisdagarna.

Det är märkbart jämfört med dom vita perioderna då jag kan ha ett uppehåll på uppemot ett halvår.

Men allt har ju med prioriteringar att göra. Men största boven är dom missade träningspassen.

tumme
2012-06-06, 20:03
1-2 gånger i veckan och då blir det en del. Påverkar inte min träning nämnvärt. Kosten är som vanligt och tränar lördag/söndag ändå. Hade druckit och festat mer om jag bara hade mer sociala event att gå på.

Therealslimshady
2012-06-06, 20:56
1 liter hembränt i veckan, 18 år gammal.

Living the dream.




Håller mig nykter under bulken, senast var jag nykter 6 månader.

Träningen under deffen(sommartider) går rent åt helvete, men sålänge jag tr mig till gymmet och lyckas få en skön pump så är jag nöjd.

Frantic
2012-06-06, 21:10
Jag dricker 3-4 ggr om året och vet inte hur det påverkar min träning. Förmodligen inte alls eller åtminstone väldigt lite.

Viktoraspen
2012-06-06, 21:10
7-9 månader sen blev de minst 1 gång i veckan men oftas tors/fre/lör hade svin kul , slutade träna, ångrar de nu men fan va värt de va för stunden.

Gabriel174
2012-06-06, 21:16
Ett par gånger om året, max. Påverkar inte mig negativt iaf. Slog PB dagen efter senaste gången jag drack.

lanzal
2012-06-06, 21:32
Dricker varje helg, minst en gång.

Tror det påverkar mig negativt, men så deffar jag också. Svårt att avstå alkohol, ta körkort och alltid vara the driver kanske.. har bara så sjukt mycket roligare om jag dricker så känns trist att inte göra det, men träningen blir säkert lidande.. ;/

Endumen
2012-06-06, 21:44
Vatten dricker jag ju varje dag :D

Alkohol dricker jag Max en gång i veckan. Slår man ut på det blir det mycket mindre än så...

Mora spöket
2012-06-06, 21:59
Jo, det märks att du är en suput när du inte ens slås av tanken att någon kanske dricker mindre än varje vecka.

+1! Har aldrig druckit alkohol.

Ristretto
2012-06-06, 22:39
Dricker inte och har aldrig gjort.

MtotheM
2012-06-06, 22:41
Kanske blir 2 gånger per år eller så, och då blir det hyfsat mycket dock.

yooii
2012-06-06, 22:58
Mitt drickande har påverkat min träning negativt men jag anser ändå att fördelarna som mitt intag av alkohol för med sig väger upp det negativa.

Det ska dock sägas att jag dricker mig berusad i snitt kanske en gång per månad vilket i min umgängeskrets är ganska lite. Dock så händer det väl relativt ofta att jag häller upp en nagel whiskey eller tar mig en god öl efter jobbet.

Oxe
2012-06-06, 23:04
Upplever att mesta delens av min alkohol konsumtion påverkar min träning positivt.

Liten hut innan passen för att få igång blodcirkulationen

Ett litet glas vin på kvällen för hjärta och kärl sen är det avkopplande
Eller en liten whisky då för det är avkopplande och trevligt...

Gångerna man råkar supa till på riktigt kanske inte har varit så positivt dock men med den låga frekvensen där så tror jag snarare att det bara är en moralhöjare i långa loppet

Spartansk
2012-06-06, 23:06
Jag har testat både att vara helnykterist och att dricka mig jättefull 1-2 ggr/vecka, bådadera flera månader i sträck. Har inte märkt någon skillnad i träningsresultat.

Pungis
2012-06-06, 23:17
Några (under 5) öl på fredagar. Dricker aldrig såpass mycket att jag känner det en halvtimme efter jag gått upp dagen därpå.

Tror inte det påverkar min träning öht.

Troll
2012-06-06, 23:42
Jo, det märks att du är en suput när du inte ens slås av tanken att någon kanske dricker mindre än varje vecka. Lugna ner dig med alkoholen.

My thoughts exactly. :thumbup:

/Sheo, som inte kan svara i pollen p.g.a. avsaknad av adekvata alternativ.

+1!! *screwy*

Dricker i stort sätt aldrig, kan bli en snaps vid jul och möjligen en smutt på någon likör som frun tycker är god vid något enstaka tillfälle under ett år..

Detta påverkar både mitt allmäntillstånd och min träning positivt!! (Avsaknaden av alkohol vill säga)

häftig
2012-06-06, 23:52
Han kanske bara vill ha svar ifrån de som dricker minst en gång i veckan?

Frågan är om parkbänksalkoholister hänger på Kolozzeum cofffee

tjabon
2012-06-07, 00:02
Sen jag blev alkis på heltid, så har jag fått säga upp min träningskort för att ha
råd med min 5-L veckodunk från Pekka.
Mest är jag väl orolig för att vingla till och typ tappa en hantel på nån, ifall jag
skulle sätta fot i gymmet igen.
Hick!
-Hehehe ....

TREX
2012-06-07, 01:07
2-4 gånger per år, eller mindre om jag kan undvika.

Jag har druckit tätt i perioder också och då har det påverkat min träning MASSOR, jag är extremt känslig på den fronten.

Määng
2012-06-07, 01:39
På den tiden då jag drack varje helg så påverkade det min träning väldigt negativt.

Herman H
2012-06-07, 05:36
Alltså, hur kan du förutsätta att alla dricker minst 1 gång per vecka?

Ja hur kan du det? Jag dricker 5 öl om året och inget annat t.ex.

Onigiri
2012-06-07, 08:27
Periodare, kan dricka några flaskor vitt över varje/varannan helg i sommartider över tex tre månader. Sedan blir det kanske var fjärde-femte vecka, inga större mängder då = positiv bakiseffekt uteblir på träningen.

Träningen går alltid bättre den här alkohol-perioden, satte pb i knäböj senast i söndags med en gammal hederlig vinbakfylla i sin peak på förmiddagen.

ARMSTARK
2012-06-07, 08:47
Har druckit alldeles för mycket sista tiden, men det har inte påverkat träningen ett skit, däremot blir deffen lidande. Six-pack och sex-pack är inte samma sak. :D

PowPow
2012-06-07, 09:09
Skitdålig poll. Vad ska vi fylla i som dricker mer än 7 gånger i veckan?

hultman
2012-06-07, 09:19
Skitdålig poll. Vad ska vi fylla i som dricker mer än 7 gånger i veckan?

Du bara MÅSTE fylla i något värde i pollen? :D

LoveMachine
2012-06-07, 09:21
Jag skulle tro att jag dricker cirka tre till fyra gånger i veckan. Vilket låter ganska hemskt när man säger det högt, till och mer farligt. Men för att sätta det hela i lite perspektiv så köpte jag åtta öl (2x Brewdogs IPA is dead) i fredags och har sedan dess druckit två och bjudit bort en. Lägg till två små glas whisky så har vi en ganska typisk veckokonsumption. så mitt svar i pollen bör tolkas där efter. Jag är inte säker på om det var vad TS hade i åtanke med sin fråga. När jag var yngre så drack jag betydligt mer och framför allt mer koncetrerat, en, ibland två dagar i veckan. Fast då tränade jag inte så mycket och levde på ungdomens osårbarhet mot bakfylla.

Nu så är det betydligt mer spridda skurar. En onsdagsöl när jag kommer hem från kendon snudd på standard samt en till eller efter maten på helgen. Det är trevligt att kunna dricka något gott när man känner för det utan att känna en skuld över att det är fel veckodag eller behov att sedan ta en till. Den enda skuldkänslan är om jag tror mig överskrida min kaloribudget. Det lustiga är att mina utgifter, framför allt för öl, inte minskat speciellt mycket. När man fastnat i mikrobryggeriträsket så blir det snabbt dyrt.

Jag tvivlar på att det är problematiskt. Och jag åär rätt säker på att det inte påverkar min träning annat än dom gånger jag faktiskt är ute och slirar som på Valborg. Det lär om inte anjnat vara en obetydlig del jämför med mina tillkortakommanden i form av disciplin, kosthållning, sömn och teknik.

awesomooo
2012-06-07, 09:32
Jag brukade i alla fall dricka kanske nästan varje fredag förr. Har slutat med dessa dumheter och dricker enbart vid vissa tillfällen så som Midsommar, nyår, valborg etc. och när jag väl dricker så blir jag berusad. Jag sitter alltså inte på balkongen en solig fredag och dricker 2-3 öl bara för att det är "gott".

Man märker definitivt skillnad på träningen, har aldrig ökat i styrka och massa så här mycket förut under dessa dryga 6-7 månader som jag bestämde mig för att ge upp alkoholen.

limenka
2012-06-07, 09:46
På senare år har det inte blivit mer än 2 tillfällen per år. Utöver det har jag inte ens luktat på alkohol. Tror inte mina resultat har påverkats :d

Tjuckot
2012-06-07, 10:28
Skulle vara intressant att få vissa här att fylla i ett AUDIT-formulär.

Personligen minns jag inte när jag drack senast, rimligtvis är det någon gång förra sommaren, men vet faktiskt inte.

TomasB
2012-06-07, 10:39
Jag krökade rätt hårt när jag var yngre. freda+lördag varje vecka typ.
Då kunde jag aldrig få till en bra form. Jag drack rätt mkt när jag väl drack också. Men jag slutade faktiskt dricka helt för snart 2 år sen och sedan dess har resultaten blivit sanslöst mkt bättre.

:)

LoveMachine
2012-06-07, 10:47
Skulle vara intressant att få vissa här att fylla i ett AUDIT-formulär.

Det finns ett test som verkar vara identiskt med AUDIT för den som är intresserad. Finns här (http://www.vardguiden.se/Tema/Sjalvtester/Alkohol/)

Gald
2012-06-12, 12:32
Har tyvärr inte varit aktiv, angående alternativen så valde jag just dessa pga att jag vill höra från de som dricker och ser skillnad. Har själv inte druckit alkohol under väldigt långa perioder har precis börjat lite smått och undrar om andra har kännt av så negativa effekter av detta därav valde jag att endast ha med dessa alternativ.

Men man kan ju alltid posta att man inte dricker alls eller nästan aldrig och om du märkt någon skillnad på din fysik vid de tillfällena/perioder du gjort det.

Mvh

PowPow
2012-06-12, 12:39
du bara måste fylla i något värde i pollen? :d

:d Alla andra gnällde ju så jag ville åsse

ceejay
2012-06-12, 12:43
vilken kass poll lol. har ej druckit sen nyår och då blev det mkt

stridis
2012-06-12, 14:09
vilken kass poll lol. har ej druckit sen nyår och då blev det mkt

Så att bollen kändes jävligt rund?

Quint
2012-06-12, 15:09
Inte bara i denna pollen som alkoholkonsumption verkar antas vara minst en gång / vecka. Gjorde en hälsoundersökning genom jobbet för ett tagsedan och även där var det samma sak, först frågan "Dricker du alkohol?" och om man svarade ja på den så kom följdfrågan, "hur många gånger / vecka dricker du? 1,2,3,4,5,6 eller 7?". Enligt den hälsoundersökningen är jag nykterist...

Dricker 4-5 gånger / år och jag tränar inte tillräckligt seriöst för att se att det skulle ha någon effekt på min träning. Min lathet har betydligt större påverkan än mitt alkoholdrickande :)

davvvan
2012-06-12, 15:19
2-3 ggr/månad typ. Påverkar inte träningen nämnvärt, däremot kosten en hel del tyvärr.

exor
2012-06-12, 15:22
Dricker totalt 5-10 öl om året. Röker inte, snusar inte. Har nog påverkat mina resultat om man jämför med vännerna som också tränar, dom missar pass, äter sämre, begränsar sig själva.

Silveta
2012-06-12, 15:31
Dricker i snitt en whisky och två 3.5or i veckan och har inte märkt någon påverkan på träningen då alkohol mängden är så liten.

Dricker mig aldrig full sen jag la av med droger för runt 6 år sedan. Gillar inte ruset helt enkelt

Sent from a galaxy near you

Stefan J
2012-06-12, 15:54
Jag dricker aldrig och det har faktiskt inte haft någon inverkan alls på min träning.

Joe Hardgainer
2012-06-12, 16:52
1 gång i veckan med varierande mängd. Oftast blir det minst en vinflaska o nån whisky. Har inte påverkat min träning nämnvärt. Har fortfarande skaplig progression

Gald
2012-06-12, 17:22
Sluta klaga på pollen nu den e bra som den e ;) Jag minns att jag hittade en studie ang alkohols påverkan på proteinsyntesens vilket var att det påverkade den negativt om jag nu minns rätt någon som vet var man hittar denna?

Joe Hardgainer
2012-06-12, 18:06
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10642377
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17717682

Kanske ?? Dom påvisar dock inget negativt

hallar
2012-06-12, 20:17
http://www.trmc.se/audit.pdf

Überbiffen
2012-06-12, 20:23
Ungefär 1-2 gånger per vecka, dricker mycket när jag väl dricker

Det går sämre men inte värdelöst, uppenbarligen.