handdator

Visa fullständig version : problem med grippers


JoNaSsS
2012-06-06, 17:39
Hej, Har precis börjat träna med CoC grippers, fick hem trainern, 1 och 2 igår och var rejält sugen att träna upp mina svaga handleder så drog igång direkt med ett gripperspass.

Hade planerat att träna med dessa grippers flera gånger i veckan men redan efter första passet kände jag att det inte finns en chans att detta kommer gå. Problemet är att de slets så mycket på fingrarna. Lillfingret på vänsterhanden lossnade det till och med en rejäl hudbit ifrån så kan inte alls köra mer på den handen förrän detta har läkt till sig.

Vet inte om jag håller grippern fel när jag tränar, om man ska ta det lugnt i början för att huden ska vänja sig eller om jag bara har väldigt skör hud.

Någon annan som haft detta problem och har något tips på vad jag kan göra? ska jag träna lugnt i början, eller använda handskar, kanske tejpa grippern eller finns det något annat att göra? Jag har läst att vissa använder sig av magnesium på händerna, hjälper detta mot mitt problem?

JoNaSsS
2012-06-08, 15:08
Kan tilläggas att jag svettas mycket om händerna, vilket kanske är anledningen till att grippern sliter på huden, så är det magnesium som gäller eller kommer det inte hjälpa?

Mart|n
2012-06-08, 15:47
1. Om du vill stärka handlederna så är inte grippers rätt övning för dig.
2. Kör låg volym i början så att huden får en chans att anpassa sig.
3. Magnesium både fast och flytande fungerar utmärkt.
4. Du kan ju tejpa det "benet" som ligger mot fingersidan för att (förhoppningsvis) undvika att du sliter sönder mer hud innan det har läkt klart.

JoNaSsS
2012-06-08, 15:58
Var dåligt formulerat av mig, greppstyrka borde jag skrivit och då är väl CoC ändå ett mycket bra alternativ?

Tack för svar iaf! Ska testa låg volym, magnesium och kanske även lite tejp i fortsättningen!

Pjotor
2012-06-08, 18:17
Magnesia är svaret på dina böner. Lycka till.

teac
2012-06-08, 19:22
Sen jag började med grippers så är mina problem med grepp tex vid marklyft som bortblåsta, så de bara att köra på!