handdator

Visa fullständig version : "Trainer gains 70 pounds, then loses it all"


Ag10
2012-06-06, 10:37
Tänkte dela med mig en artikel som jag tyckte var grym! :)

http://edition.cnn.com/2012/06/05/health/drew-manning-fit2fat2fit-lessons/index.html?c=&page=1

Tisu
2012-06-06, 11:12
Bra PR.

Snygg tidslinje har han gjort också där man tydligt ser hur mycket man ska gå ner för definition. http://www.fit2fat2fit.com/

Spartansk
2012-06-06, 11:19
Bra PR.

Snygg tidslinje har han gjort också där man tydligt ser hur mycket man ska gå ner för definition. http://www.fit2fat2fit.com/

Han har ju inte lagt upp hela tidslinjen än:

Results to be revealed on Good Morning America on June 4, 2012!.

Tisu
2012-06-06, 11:26
Han har ju inte lagt upp hela tidslinjen än:

Jag se hela... det tar ett tag att ladda in bilderna på varje steg.

Spartansk
2012-06-06, 11:29
Jag se hela... det tar ett tag att ladda in bilderna på varje steg.

Jaha, nu såg jag också hela. Jag fattade inte att man skulle dra i den lilla grejen.

seimo
2012-06-06, 14:52
Jag följde den snubben.

Han ville väl helt enkelt motivera folk till att gå ner i vikt.

Han åt förövrigt riktigt nice mat på dagarna då hade sin s.k "bulk" ;)

MilkmaN
2012-06-06, 15:43
Synd att han inte tränade under sin bulk. Totalt ser det dock ut som han ffa har tappat muskelmassa. Ovärt experiment :P

JakeShaft
2012-06-06, 20:36
Varför har han inget hår på bröstet när han är hård men när han är tjock? Fett% och hårväxt har ett samband?

Fishtank
2012-06-06, 21:01
Ju mer hår desto fetare ser man ut.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Akada
2012-06-06, 23:13
Varför har han inget hår på bröstet när han är hård men när han är tjock? Fett% och hårväxt har ett samband?
Allvarligt?

monteramita
2012-06-07, 00:01
Synd att han inte tränade under sin bulk. Totalt ser det dock ut som han ffa har tappat muskelmassa. Ovärt experiment :P

Set det ut som att han framförallt har tappat muskelmassa? Är du seriös? Du såg inte kaggen på mittenbilden, som var borta på den högra bilden? Den bestod troligtvis inte till största del av muskler...

Självklart har han tappat en hel del muskler, men det är väl ingen tvekan om att han tappat sjuuuukt mycket fett också!?

Ronn
2012-06-07, 10:19
Han gick alltså ner 34kg på 26 veckor, runt 1,25kg i veckan?!

spoon
2012-06-07, 10:28
Varför har han inget hår på bröstet när han är hård men när han är tjock? Fett% och hårväxt har ett samband?

Det finns ett tydligt samband mellan fett% och hår på bröstet. Kolla bara skillnaden i dagsformstråden under bulktider och defftider.

frong
2012-06-07, 11:38
Varför tränade han inte under viktuppgången?

Ronn
2012-06-07, 12:00
Varför tränade han inte under viktuppgången?

Poängen var ju mer att vissa på att han kunde gå från tränad till slusk och tillbaka till tränad, syftet är ju mer för att motivera folk att träna och inte se hopplöshet, det hade skadat trovärdigheten hos gemene man om han hade bulkat och tränat som vanligt.

MilkmaN
2012-06-07, 12:22
Set det ut som att han framförallt har tappat muskelmassa? Är du seriös? Du såg inte kaggen på mittenbilden, som var borta på den högra bilden? Den bestod troligtvis inte till största del av muskler...

Självklart har han tappat en hel del muskler, men det är väl ingen tvekan om att han tappat sjuuuukt mycket fett också!?

Totalt sett förstår du väl.

Langster
2012-06-07, 13:46
Han gick alltså ner 34kg på 26 veckor, runt 1,25kg i veckan?!

Säkert mer än så i början och mindre än så i slutet, inga problem att gå ner mer än så i rent fett utan att riskera att tappa muskelmassa om man är riktigt fet.

monteramita
2012-06-07, 14:02
Totalt sett förstår du väl.

Totalt sett var inte syftet att lägga på sig muskler genom bulk och sen deffa bort fettet och komma i bättre form än innan. Syftet var att sluta träna och börja äta onyttigt för att komma i samma form som sina klienter (tjock och otränad) och visa att det går att ta sig därifrån till "fit" på sex månader.

Det han gjorde var helt unikt och väldigt motiverande för många människor. Huruvida han tappat muskelmassa från startformen är ganska irrelevant.

frong
2012-06-07, 14:10
Då förstår jag, kul gjort.

begt
2012-06-07, 14:16
Är väl ganska självklart att han hade mindre muskelmassa i slutet eftersom att han inte tränade då han överåt. 6 månader utan träning+ extremt dålig kost är inte en bra kombination.

Jag tror att han tappade mycket lite muskler under viktminskningen.

Knatcharn
2012-06-07, 14:46
Jaoo det är ett schysst PR-trick och ganska ballt att se :) Men tänk resultatet på slutbilden om han tränat under ätperioden också :P

MilkmaN
2012-06-07, 18:37
Totalt sett var inte syftet att lägga på sig muskler genom bulk och sen deffa bort fettet och komma i bättre form än innan. Syftet var att sluta träna och börja äta onyttigt för att komma i samma form som sina klienter (tjock och otränad) och visa att det går att ta sig därifrån till "fit" på sex månader.

Det han gjorde var helt unikt och väldigt motiverande för många människor. Huruvida han tappat muskelmassa från startformen är ganska irrelevant.

Irrelevant för vadå? Jag tyckte det var ett ovärt experiment, eftersom han tydligen förlorat muskelmassa. Vad är det du inte förstår av det?

begt
2012-06-07, 18:43
Irrelevant för vadå? Jag tyckte det var ett ovärt experiment, eftersom han tydligen förlorat muskelmassa. Vad är det du inte förstår av det?

Men experimentet gick inte ut på att bevara/bygga muskelmassa i första hand. Målet var att visa att det är möjligt att gå från grym form till sjukligt fet till nästan lika bra form som från början.

johanhej
2012-06-07, 19:02
Det finns ett tydligt samband mellan fett% och hår på bröstet. Kolla bara skillnaden i dagsformstråden under bulktider och defftider.

lol wat?

Vissa har bara mer hårväxt än andra. Visst påverkar säkert hormoner osv, men det gör definitivt inget drastiskt. Visst är det lättare att se deffad ut när man är len, men något samband mellan hårväxt och fetma har jag svårt för att se.

//hårig och stolt

JakeShaft
2012-06-07, 21:24
Det finns ett tydligt samband mellan fett% och hår på bröstet. Kolla bara skillnaden i dagsformstråden under bulktider och defftider.

En väldigt skarpsynt slutsats. Alla vet att visceralt fett och hår på bröstet är pondus.

älskarcola
2012-06-08, 00:37
lol wat?

Vissa har bara mer hårväxt än andra. Visst påverkar säkert hormoner osv, men det gör definitivt inget drastiskt. Visst är det lättare att se deffad ut när man är len, men något samband mellan hårväxt och fetma har jag svårt för att se.

//hårig och stolt

usrs brah?

monteramita
2012-06-08, 02:33
Irrelevant för vadå? Jag tyckte det var ett ovärt experiment, eftersom han tydligen förlorat muskelmassa. Vad är det du inte förstår av det?

Irrelevant för utvärderingen av hur projektet har gått.

Birkharju
2012-06-08, 08:14
lol wat?

Vissa har bara mer hårväxt än andra. Visst påverkar säkert hormoner osv, men det gör definitivt inget drastiskt. Visst är det lättare att se deffad ut när man är len, men något samband mellan hårväxt och fetma har jag svårt för att se.

//hårig och stolt

hahaha, tror du att det var ett seriöst uttalande? :smash:

johanhej
2012-06-08, 08:19
fan sarkasm är riktigt svårt att tolka i skrift.

Spartansk
2012-06-08, 08:22
Irrelevant för vadå? Jag tyckte det var ett ovärt experiment, eftersom han tydligen förlorat muskelmassa. Vad är det du inte förstår av det?

Jag måste säga tvärtom, jag tycker det var ett sjukt värt experiment. Nu har han nästan varit i sina kunders sits (jag säger "nästan", eftersom han har fördelar gentemot dem, såsom muskelminne).

Tacos
2012-06-08, 09:21
Gjorde inte Paolo Roberto något liknande på TV för ett par år sedan?
Har för mig att dom ville påvisa hur mycket "onyttig" mat påverkade kroppen och olika värden negativt om man bara åt skräpmat.

Vill minnas att han bara åt Pizza, hamburgare, kebab m.m. Även han tränade inget under "bulken"

Spartansk
2012-06-08, 10:06
Gjorde inte Paolo Roberto något liknande på TV för ett par år sedan?
Har för mig att dom ville påvisa hur mycket "onyttig" mat påverkade kroppen och olika värden negativt om man bara åt skräpmat.

Vill minnas att han bara åt Pizza, hamburgare, kebab m.m. Även han tränade inget under "bulken"

Jo. Han blev deprimerad under den korta tiden, minns jag att jag läste.

MilkmaN
2012-06-08, 13:22
Irrelevant för utvärderingen av hur projektet har gått.

Vad fick dig att tro att det var det jag kommenterade på?

Ronn
2012-06-08, 15:07
Haha mycket aggressioner och stor förvirring i tråden, coolt experiment iaf, jag skulle inte vågat göra det. :D

Gjorde inte Paolo Roberto något liknande på TV för ett par år sedan?
Har för mig att dom ville påvisa hur mycket "onyttig" mat påverkade kroppen och olika värden negativt om man bara åt skräpmat.

Vill minnas att han bara åt Pizza, hamburgare, kebab m.m. Även han tränade inget under "bulken"

Han gjorde väl ett sånt där supersize me experiment, äta mycket och ensidigt, typ bara skräpmat, socker och med flit skippa vissa näringsämnen, bara för att visa vad som händer med hälsan, snarlikt men inte samma. :)

monteramita
2012-06-08, 17:22
Vad fick dig att tro att det var det jag kommenterade på?

Finns det något annat att kommentera? Han har gjort ett projekt där syftet har varit att sätta sig in i sina klienters situation och sedan motivera dem att ta sig därifrån, det har han lyckats väldigt bra med. Sedan att han under det gångna året har förlorat en del muskelmassa, det är försumbart och han hade med största sannolikhet även räknat med det. Det är därför IRRELEVANT i SAMMANHANGET. Hur man kan tycka att projektet då är "ovärt" är märkligt. Och hur man kan säga att han "framförallt" har förlorat muskelmassa är också märkligt. Han har FRAMFÖRALLT lyckats med sitt projekt och åstadkommit det han ämnade att åstadkomma.

MilkmaN
2012-06-08, 17:42
Det är irrelevant i sammanhanget att han förlorat muskelmassa för att du tror att han har räknat med det? OK!

Den tydligaste skillnaden före/efter är ju också att han har mindre muskelmassa, följaktligen har han FRAMFÖRALLT förlorat muskelmassa.

Det är väl fullkomligt uppenbart och överflödigt att kommentera: "Det ser ut som om han lyckades med sitt projekt!", eftersom det står fullkomligt klart för alla. Det enda jag skrev var att min personliga åsikt var att det verkade vara ett ovärt projekt. Sen att du verkar ha problem med min personliga åsikt i den frågan har ingenting med alla dina alla märkliga argument ovan att göra.

monteramita
2012-06-08, 18:57
Det är irrelevant i sammanhanget att han förlorat muskelmassa för att du tror att han har räknat med det? OK!

Den tydligaste skillnaden före/efter är ju också att han har mindre muskelmassa, följaktligen har han FRAMFÖRALLT förlorat muskelmassa.

Det är väl fullkomligt uppenbart och överflödigt att kommentera: "Det ser ut som om han lyckades med sitt projekt!", eftersom det står fullkomligt klart för alla. Det enda jag skrev var att min personliga åsikt var att det verkade vara ett ovärt projekt. Sen att du verkar ha problem med min personliga åsikt i den frågan har ingenting med alla dina alla märkliga argument ovan att göra.

Alla får självklart ha sin åsikt och du tycker att projektet var ovärt, jag förstår.
Men jag står ändå fast vid att förlusten av muskelmassa inte är särskilt intressant. Det är klart att man förlorar muskelmassa om man inte tränar på sex månader samtidigt som man äter otroligt onyttigt och sedan ligger på ett kraftigt energiunderskott i ett halvår, då det är ganska svårt att bygga muskelmassa.

Jag tycket att det intressanta är att man kan bli så tjock så snabbt, och att det går att ta sig tillbaka i bra form på sex månader. Att man kan förändra sin kropp så mycket, två gånger, åt två olika håll, på så kort tid. Ingen har gjort något liknande tidigare och han har fått väldigt mycket uppmärksamhet i samband med detta, varför jag tycker att projektet verkligen har varit "värt det".

Sniggel
2012-06-09, 15:32
Ni som säger att han förlorat muskelmassa. Menar ni under viktnedgången eller menar ni från förebilden till efterbilden?

Tänk på att förebilden är större än efterbilden så att ni inte luras av det :P

begt
2012-06-09, 15:52
Gjorde inte Paolo Roberto något liknande på TV för ett par år sedan?
Har för mig att dom ville påvisa hur mycket "onyttig" mat påverkade kroppen och olika värden negativt om man bara åt skräpmat.

Vill minnas att han bara åt Pizza, hamburgare, kebab m.m. Även han tränade inget under "bulken"

http://www.expressen.se/nyheter/paolo-at-skrapmat--gick-upp-15-kilo/

FredO
2012-06-10, 05:16
Kul att grabben dokumenterat i rörliga bilder också:

http://www.youtube.com/user/fit2fat2fit

exor
2012-06-10, 07:07
Bra jobbat av honom. Motiverar säker många lata tjockisar.

AronP
2012-06-10, 09:23
Bra jobbat av honom. Motiverar säker många lata tjockisar.

Att gå upp ytterligare i vikt nu när dom sett att man lätt kan gå ner det igen?

StNicholaus
2012-06-10, 10:01
Att gå upp ytterligare i vikt nu när dom sett att man lätt kan gå ner det igen?

Är du seriös?
Varför skulle förevarande experiment ge upphov till sådana tankegångar?

johanhej
2012-06-10, 10:47
Att gå upp ytterligare i vikt nu när dom sett att man lätt kan gå ner det igen?

Att det finns möjlighet att uppnå en snygg kropp även om utgångsläget inte är det bästa?

Skitdum kommentar.

AronP
2012-06-10, 11:02
Även om kommentarer mest var lagd som ett skämt så finns det även en gnutta sanning i det. Jag har träffat flera överviktiga personer som anser att dom kan gå upp ytterligare vikt eftersom dom tidigare plockat bort den vikten genom någon soppdiet eller sett att någon göra en lyckad diet.

JakeShaft
2012-06-10, 13:38
Även om kommentarer mest var lagd som ett skämt så finns det även en gnutta sanning i det. Jag har träffat flera överviktiga personer som anser att dom kan gå upp ytterligare vikt eftersom dom tidigare plockat bort den vikten genom någon soppdiet eller sett att någon göra en lyckad diet.

Jag kan hålla med om att det finns personer som kommer tänka något i stil med "kan han så kan jag bättre". Men de allra flesta feta personer känner sig nog en aningen hopplösa och närmast maktlösa när det kommer till att gå ner i vikt. De anser sig ha provat allt och ingenting fungerar. För dessa personer kan säkert ett sådant här "experiment" tända en och annan lampa. De som är i störst behov av att gå ner i vikt kommer förmodligen inte att se detta och de som är feta kan nog inte känna igen sig i hans situation.

För de allra flesta som är överviktiga eller lider av lättare fetma kan något sånt här säkerligen vara inspirerande. Även om det alltid kommer finnas ett fåtal som tolkar det som att de kan gå ner i vikt senare eftersom det är så lätt.

Ronn
2012-06-10, 14:04
Tror inte experimentet i sig fungerar som något tändstift men om någon är kraftigt överviktig och själv bestämmer sig för att gå ner och sedan ser detta så lär dom bli rätt taggade eftersom dom får ett hyfsat sjysst kvitto i förväg på vad som går att uppnå.